![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee... de eerlijkheid gebied je dan te zeggen : 'gezien ik geen onderscheid kan maken...' ... anders moet ge ook toegeven dat ook gij met de regelmaat van de klok iemand dood
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien daarom beter dat jij jouw definitie eens naar voren schuift ... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of je wel weet wat ik daarmee bedoelde ?
Citaat:
Nog nooit, in geen enkele tijd, is er net zoveel rekenschap gegeven als nu met dat gegeven.... het is wel straf dat uitgerekend iemand met een rkk-doctrine zoiets gaat stellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit het "straffe" dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens doe je dat wel.... het volstaat immers een geloof te nemen met een ethiek die haaks op de jouwe staat...
Het feit dat die nog maar zelden te vinden zal zijn en onmiddellijk als totaal niet-ethisch zal worden beschouwd, zal wel niets te maken hebben met 't feit dat ze onmiddellijk bestreden worden/werden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergis ik me dat ik jou ook ooit zag schrijven dat het kon in die gevallen waar sprake was van verkrachting ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez... nu niet verder rond de pot draaien... de oplossing is anders erg simpel... definieer jij dan wat voor uw dan een mens is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kunnen allerlei definities gegeven worden wat nu juist een mens is, maar mij lijkt het veel eenvoudiger en minder tot discussies te leiden over semantiek om gewoon te stellen: de mens is er al vanaf de conceptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog nooit zoveel 'waarde' aan een gehandicapte gegeven als in de hele rest van de geschiedenis.... dus het is wel degelijk een uitschieter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's een dooddoener van formaat... en ongetwijfeld refereer je terug naar die uitzonderingsmaatregel die de kerk wel toestaat.... je loopt hopeloos in cirkeltjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik zei dat het moord was is dat uiteraard bekeken vanuit het perspectief ( een algemene definitie die in principe niet veel veranderd is ) hoe dat tribunaal ( internationaal -> natuurrecht ) dat zien ... daar zijn ze dan ook op terechtgewezen. Blijft natuurlijk de bedenking dat het niet ondenkbaar is dat men gehandicapten misschien ooit wel (terug) zou zien als iets dat niet volledig gelijk staat met een mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over de periode na de Franse revolutie... de ME waren dan wel al even voorbij Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe ook maar louter terminologie en dat dan nog met een wetenschappelijke ondertoontje ? Daar kan ik dus makkelijk het punt 'geboorte' tegenover plaatsen, niet ? Vervolgens ge je me vragen wat het verschil is tussen een pasgeboren kind en een foetus die op het punt staat ter wereld te komen.... etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar twijfels over omdat ik je dat al tot treures toe zei zonder enige verdere respons die daarop verder ging.... eerder een herhaling van : er is een gelijkenis.
Met 'uitschieter' bedoel ik natuurlijk een situatie die totaal afwijkt van wat men gemiddeld kan waarnemen, en dat is : een steeds beter 'statuut' voor gehandicapten met een wel erg exponentiële groei sinds begin eeuwwisseling. |
![]() |
![]() |