Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2011, 15:35   #721
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Geen idee wat jij allemaal ligt te lopen brabbelen. Waar heb ik commentaar geuit op iemand die de koran verzen post?

Jij zou moeten weten dat ze de meeste islam/moslim propaganda uit haar mapje haalt, overal van het internet plukt, wat haar uitkomt en pretendeert dat het van haar hand komt.

De koran heeft hier geen fluit mee te zien.
Hoe weet u dat? U hebt de koran nooit gelezen, dat zegt u zelf!
Oud 1 februari 2011, 16:00   #722
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee wat jij allemaal ligt te lopen brabbelen. Waar heb ik commentaar geuit op iemand die de koran verzen post?

Jij zou moeten weten dat ze de meeste islam/moslim propaganda uit haar mapje haalt, overal van het internet plukt, wat haar uitkomt en pretendeert dat het van haar hand komt.

De koran heeft hier geen fluit mee te zien.

Idd..., er zitten er hier zo een aantal personen die zich enkel beperken tot het herhalen van hun posts, vragen negeren en citaten uit hun shitmapjes posten.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 16:45   #723
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Achzo, ik repliceerde gewoon dit:

Waarop Marieke ervan maakt dat ik haar daarvoor zou bekritiseren.
Terwijl ik gewoon aasde op een repliek zodat sdx in haar shitmap (dewelke niet de koran is) op zoek kon gaan om weer wat te posten, terwijl het me geen fuck kan schelen uiteraard welke gebraak ze tevoorschijn zou halen.

En jullie gaan mee in die commotie die op fantasietjes van Marie is gebaseerd. Sjonge jonge.
Fantasietjes???
En waarom bewijst u niet dat het niet de koran is waaruit SDX citeert? Kan u dat niet? U zit hier een hoop te posten maar bij uw post staat nooit een link of een verwijzing of weet ik veel. Nochtans beschuldigt u anderen ervan onwaarheden te vertellen of te fantaseren!
Oud 1 februari 2011, 16:46   #724
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vrees dat gij het niet begrepen hebt, Marie.
Ge hebt de context niet helemaal mee hebt.

Lees eens een beetje verder terug, dan zult ge de post van Wisord wel begrijpen en zien dat het gaat over de 'shit-map' van SDX
Link alstublieft.
Oud 1 februari 2011, 16:56   #725
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
'van horen zeggen' is gevaarlijk, Marie.

Ik heb een tijdje geleden een deel van de Koran gelezen, dit omwille van een eindwerk waaraan ik heb meegewerkt.

Persoonlijk vond ik de Koran een stuk logischer en realistischer in elkaar zitten dan bv de Bijbel, maar persoonlijk vind ik dat geen referentie.

Ge weet dat ook het oude testament vol zit van geweld?

Ik zie die boeken in de context van hun tijd, en meer en meer gelovigen van beide strekkingen ook.

Waar we onze pijlen moeten richten is niet het boek, maar de mensen die het boek willen ge(mis)bruiken voor extremistische doeleinden.
Wilt ge iets kwijt over een imam die iets zegt dat u tegen de borst stoot, post het gerust in het godsdienst forum en ge zult daar steun krijgen van bv Wisord en mij.
Is het een kardinaal, of rabijn, even goed.

Maar het boek ge(mis)bruiken om een volk in diskrediet te brengen en te willen deporteren, dat vind ik even onlogisch als geloven in een god.

En dat kan ik dan alleen maar zien voor wat het is, namelijk vreemdelingenhaat.
Ja natuurlijk weet ik dat er in het oude testament ook veel geweld voorkomt. Ik heb ooit de bijbel van de mormonen gelezen (wel meer dan 30 jaar geleden) daarin worden voortdurend mensen afgeslacht. Ik heb me toen voorgenomen om me nooit meer te amuseren met het lezen van lange geloofsboeken waarvan de bedoeling meestal twijfelachtig is.
Ik houd me dan ook liever aan het nieuwe testament, daarin wordt liefde gepredikt. Gezien de context van de tijd waarin het nieuwe testament geschreven werd, is het toch wel interessant dat daar weinig geweld in voorkomt.
En gaat u nu ontkennen dat er in de koran oproepen staan tot gewelddadige handelingen of haat tegen ongelovigen wordt verwoord?
Het constateren daarvan kan moeilijk als vreemdelingenhaat bestempeld worden.
Oud 1 februari 2011, 17:00   #726
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd..., er zitten er hier zo een aantal personen die zich enkel beperken tot het herhalen van hun posts, vragen negeren en citaten uit hun shitmapjes posten.
U hebt duidelijk even in de spiegel gekeken voor u dit hier gepost hebt ...

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 februari 2011 om 17:01.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 17:00   #727
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Link alstublieft.

Ik zal het idiote spelletje eens mee spelen... niet dat ik nu ga beweren dat elke christenen zo denkt, maar aan hen de boodschap 'pas op de kans is er dat ze jullie ook willen gaan deporteren' .

Citaat:
Men zegt dat de Islaam vrouwonvriendelijk is. Als je de Islaam kent, weet je dat de vrouwonvriendelijke aspecten iets cultureels zijn en niets met de Islaam te maken hebben. Dit blijkt o.a. uit de volgende overleveringen. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.” (Boekhaarie & Moeslim) En de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “De beste gelovigen in het geloof zijn degenen met het beste karakter; en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.” (Tirmidhi) De Islaam geeft man en vrouw weliswaar niet dezelfde, maar wel gelijke rechten en plichten. Wat zegt de Bijbel eigenlijk over vrouwen?

Leviticus 12:1-5: “…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn… …Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”

“…Indien zij echter een kind van het vrouwelijke geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”

We lezen hier dat de geboorte van een meisje iets negatiefs is, want de onreinheid is dubbel dan bij de geboorte van een jongetje. En kijk nu eens naar het verschil met de Islaam, waar de status van dochters wordt verheven. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft namelijk gezegd: “Eenieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken – diegene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding – en hij strengelde zijn vingers inéén (in het Paradijs).” (Overgeleverd door Moeslim)

1 Korintiërs 14:33-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”

1 Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Efeziërs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”

Leviticus 15:19-24: “…Wanneer een vrouw vloeit - namelijk de bloedvloeiing van haar lichaam (ongesteldheid) heeft – dan zal zij zeven dagen in haar maandelijkse onreinheid blijven, en ieder die haar aanraakt, zal onrein zijn tot de avond. Alles waarop zij in haar maandelijkse onreinheid ligt, zal onrein zijn, en alles waarop zij zit, zal onrein zijn. Ieder die haar bed aanraakt, zal zijn klederen wassen, zich in water baden en onrein zijn tot de avond. Indien hij iets aanraakt, dat zich op het bed of op het voorwerp waarop zij gezeten heeft, bevindt, dan zal hij onrein zijn tot de avond. Indien een man bij haar ligt, dan zal haar maandelijkse onreinheid op hem komen, en zeven dagen zal hij onrein zijn, en elk bed waarop hij ligt zal onrein zijn…”
Stop de vrouw in een isoleercel zou ik zeggen. O nee, want dan wordt die ook onrein. De lucht die zij uitademt, is die ook onrein? Het eten wat zij maakt, haar kinderen, de grond waarover zij loopt… In de Islaam is de vrouw ook onrein als zij ongesteld is, en is geslachtsgemeenschap met haar niet toegestaan en mag zij niet bidden etc., maar dat alles wat zij aanraakt onrein wordt gaat wel heel erg ver.

1 Timoteüs 2:11-12: “…Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden…”

Prediker 7:26: “…En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is, wier handen boeien zijn…”

Als dit niet vrouwonvriendelijk is!? Er staan vele vrouwonvriendelijke teksten in de Bijbel en we hebben hier niet genoeg plaats om ze allemaal te noemen. Maar we willen nog wel een tekst aanhalen die er voor gezorgd heeft dat de vrouwen de schuld kregen van alle zonden. Het gaat om de volgende tekst:

Genesis 3:11-12: “…Hebt gij van de boom gegeten, waarvan Ik u verboden had te eten? Toen zeide de mens: De vrouw die Gij aan mijn zijde gesteld hebt, die heeft mij van de boom gegeven en toen heb ik gegeten…” Deze tekst had een zeer negatieve impact op vrouwen. Men geloofde dat alle vrouwen de schuld en bedrog hadden geërfd van hun moeder, de Bijbelse Eva. Daardoor waren zij allemaal onbetrouwbaar, moraal minderwaardig en slecht. Dit had zeer negatieve gevolgen voor de positie van de vrouw. Menstruatie, zwangerschap en kinderen baren werden beschouwd als de rechtvaardige bestraffing voor de eeuwige schuld van het vervloekte vrouwelijke geslacht. Hier kan een boek over geschreven worden.

We willen dit hoofdstukje afsluiten met het volgende; in “het boek Jezus Sirach” komen we het volgende tegen: Sirach 25:13, 19, 24: “…Alle kwaadaardigheid desnoods, maar geen kwaadaardigheid van een vrouw!... …Alle kwaad valt in het niet bij het kwaad van een vrouw... …Bij een vrouw (Eva) is de zonde begonnen, door haar moeten wij allen sterven…”

BRON
http://www.uwkeuze.net/Islaam%20Chri...%20Bijbel.html

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 februari 2011 om 17:02.
Oud 1 februari 2011, 17:17   #728
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal het idiote spelletje eens mee spelen... niet dat ik nu ga beweren dat elke christenen zo denkt, maar aan hen de boodschap 'pas op de kans is er dat ze jullie ook willen gaan deporteren' .

BRON
Mooie teksten die u vindt. Vooral die uit de koran moet u beslist eens voorleggen aan de heren die overal de sharia willen invoeren!
Wat betreft de teksten uit de Bijbel, wat wilt u daarmee bewijzen? Dat christenen slecht zijn en dat we ons moeten bekeren tot de islam? Is dat uw bedoeling?
Mensen evolueren en hun geloof evolueert mee. In het oude testament werden vrouwen inderdaad tweederangs behandelt. In het nieuwe testament zijn vrouwen als Maria, Anna, Elisabeth, Maria Magdalena niet onbelangrijk, integendeel. Bovendien is het Maria die later tot de belangrijkste aller heiligen verkoren werd, boven gelijk welke man ook. Dat zou u toch wat moeten zeggen over de evolutie van het katholieke geloof. De Maria-verering is een heel belangrijk gegeven in de katholieke kerk.
De erfzonde speelt een grote rol in het christelijk geloof en daar mannen altijd en overal getracht hebben de wet voor te schrijven en vrouwen te overheersen, hebben zij natuurlijk de schuld ervan op de vrouw geschoven. Het is veelbetekenend dat zowat alle grote godsdiensten door mannen op schrift werden gesteld. Het gaat hier dan ook dikwijls vooral om een strijd tussen de sexen. In natuurgodsdiensten vindt men zoiets niet.
Maar het christelijk geloof heeft een evolutie ondergaan. Die evolutie is nog helemaal niet gebeurd bij de islam. Of ja, eigenlijk wel, gedurende een tijd in de vorige eeuw werden vrouwen veel beter behandeld in de islam, werden er ook haast geen hoofddoeken gedragen in islamitische landen. Tot weer een paar fanatieke mannen de macht grepen en samen met het herinvoeren van de islam op zijn strengst de vrouwen onderdrukten. Om een voorbeeld te geven : de vrouwen in Iran, vrij om te doen en te laten en zich te kleden zoals ze wilden. Nu gewillige slavinnen van de man.
Oud 1 februari 2011, 17:43   #729
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BRON
Hier ook:
http://atheisthaven.blogspot.com/200...yny-bible.html

Hier ook eens in grasduinen:

http://www.evilbible.com/

En voor al wie zegt "Ja maar, het NT is helemaal anders":

Er is maar één bijbel en dat onderscheid wordt in het NT zélf ontkend:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=81

En vrouwenhaters Sint Paulus en Sint Augustinus, die komen toch niet uit het OT?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2011 om 17:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 17:49   #730
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooie teksten die u vindt. Vooral die uit de koran moet u beslist eens voorleggen aan de heren die overal de sharia willen invoeren!
Wat betreft de teksten uit de Bijbel, wat wilt u daarmee bewijzen? Dat christenen slecht zijn en dat we ons moeten bekeren tot de islam? Is dat uw bedoeling?
Mensen evolueren en hun geloof evolueert mee. In het oude testament werden vrouwen inderdaad tweederangs behandelt. In het nieuwe testament zijn vrouwen als Maria, Anna, Elisabeth, Maria Magdalena niet onbelangrijk, integendeel. Bovendien is het Maria die later tot de belangrijkste aller heiligen verkoren werd, boven gelijk welke man ook. Dat zou u toch wat moeten zeggen over de evolutie van het katholieke geloof. De Maria-verering is een heel belangrijk gegeven in de katholieke kerk.
De erfzonde speelt een grote rol in het christelijk geloof en daar mannen altijd en overal getracht hebben de wet voor te schrijven en vrouwen te overheersen, hebben zij natuurlijk de schuld ervan op de vrouw geschoven. Het is veelbetekenend dat zowat alle grote godsdiensten door mannen op schrift werden gesteld. Het gaat hier dan ook dikwijls vooral om een strijd tussen de sexen. In natuurgodsdiensten vindt men zoiets niet.
Maar het christelijk geloof heeft een evolutie ondergaan. Die evolutie is nog helemaal niet gebeurd bij de islam. Of ja, eigenlijk wel, gedurende een tijd in de vorige eeuw werden vrouwen veel beter behandeld in de islam, werden er ook haast geen hoofddoeken gedragen in islamitische landen. Tot weer een paar fanatieke mannen de macht grepen en samen met het herinvoeren van de islam op zijn strengst de vrouwen onderdrukten. Om een voorbeeld te geven : de vrouwen in Iran, vrij om te doen en te laten en zich te kleden zoals ze wilden. Nu gewillige slavinnen van de man.

Alice en co mode [ Allemaal onzin en wollig geklep ze geloven allemaal in de bijbel en ik lees wat er staat? Kan jij het niet begrijpen ?Wat begrijp je niet ?
Ik zal het nog eens posten dan, mss kan je deze wel begrijpen.

Citaat:
Timotheüs 2:11-15 “Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze.”
Alice en co mode ]
Oud 1 februari 2011, 18:02   #731
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hij niet kan begrijpen is dat het Christendom pas 2000 jaar oud is, dat het Nieuwe Testament alle regels en wetten afschaft van het Oude Testament.
Wat ook heel moeilijk blijkt te zijn is dat wij geen zaken hebben met het Oude Testament het is gewoon de geschiedenis en de wetten van de Joden.
Oud 1 februari 2011, 18:07   #732
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poes Bekijk bericht

Alice en co mode [ Wreed goed hier nog een voor uw shitmap ,
Citaat:
leviticus 20 vers 10 , een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster,
men wordt gestenigd wegens het overtreden van de sabbatsvoorschriften ,
numeri 15 vers 32 , als nu de kinderen israëls in de woestijn waren , zo vonden zij een man, hout lezende op den sabbatdag en die hem vonden, hout lezende, brachten hem tot mozes, en tot aaron , en tot de ganse vergadering , en zij stelden hem in bewaring , want het was niet verklaard , wat hem gedaan zou worden , zo zeide de HEERE tot mozes , die man zal zekerlijk gedood worden de ganse vergadering zal hem met stenen stenigen buiten het leger , toen bracht hem de ganse vergadering uit tot buiten het leger, en zij stenigden hem met stenen, dat hij stierf, gelijk als de HEERE Mozes geboden had,
ook voor homoseksualiteit (Leviticus 20 vers 13), het vervloeken van de ouders (Leviticus 20 vers 19), waarzeggerij en spiritisme (Leviticus 20 vers 27) of diefstal wordt men gestenigd. In Jozua 7 vers 24 wordt een man, samen met zijn ‘onschuldige kinderen en dieren’ gestenigd wegens diefstal,
‘en Jozua zeide: Hoe hebt gij ons beroerd? De HEERE zal u beroeren te dezen dage en gans israël stenigde hem met stenen, en zij verbrandden hen met vuur, en zij overwierpen hen met stenen.’
zelfs op vloeken staat de doodstraf; Leviticus 24 vers 14: ‘Breng den vloeker uit tot buiten het leger, en allen, die het gehoord hebben, zullen hun handen op zijn hoofd leggen; daarna zal hem de gehele vergadering stenigen,
naast al de opgenoemde misdaden verlangt jahwe mensenoffers , in richteren 11 word een meisje door haar vader ten brandoffer gebracht, in ruil voor een militaire overwinning , hij stimuleert het houden van slaven en legt bizarre wetten op omtrent de waarde van mannen en vrouwen , zie
Leviticus 27 ,als uw schatting eens mans zal zijn van twintig jaren oud, tot een, die zestig jaren oud is, dan zal uw is het een vrouw, dan zal uw schatting zijn dertig sikkelen , en is het van een, die vijf jaren oud is, tot een, die twintig jaren oud is, zo zal uw schatting van een man twintig sikkelen zijn, en voor een vrouw tien sikkelen , maar is het van een, die een maand oud is, tot een, die vijf jaren oud is, zo zal uw schatting van een man zijn vijf sikkelen zilvers, en uw schatting over een vrouw zal zijn drie sikkelen zilvers , en is het van een, die zestig jaren oud is en daarboven, is het een man, zo zal uw schatting zijn vijftien sikkelen, en voor een vrouw tien sikkelen,

naast de legitimatie van slavernij, getuigt een tekst als deze ook van een uiterst misogyn karakter, jahwe en zijn priesters en profeten haten vrouwen, die in hun ogen lagere levensvormen zijn , dit blijkt ook uit Exodus 20 vers 17, waarin vrouwen worden gezien als bezit,
‘Gij zult niet begeren uws naasten huis, gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is,
naast het feit dat vrouwen door jahwe en zijn dienaren, gezien worden als tweederangs gebruiksvoorwerpen, worden ze voor allerlei lichte vergrijpen, gestenigd, levend verbrand of doodgeslagen , zie in dit verband deuteronomium 22 vers 20,
maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is, zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve, omdat zij een dwaasheid in israël gedaan heeft, hoererende in haars vaders huis, zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.’
Leviticus 21 vers 9: ‘Als nu de dochter van enigen priester zal beginnen te hoereren, zij ontheiligt haar vader, met vuur zal zij verbrand worden,
eén van de meest grievende voorbeelden van vrouwonvriendelijk gedrag, vindt men in Genesis 19 vers 1 tot en met 8, waarin twee engelen sodom bezoeken om lot en zijn gezin te waarschuwen, vanwege de naderende ondergang van de stad, jahwe wil de stad vernietigen omdat de inwoners zich bezighouden met prostitutie en homoseksualiteit ,voor het huis van lot verzameld zich een menigte van hitsige mannen, die seksuele omgang willen met de twee gasten van lot, waarop lot
zegt ,
doe toch geen kwaad broeders , luister eens ,ik heb twee dochters, die nog nooit bij een man zijn geweest , die wil ik wel naar buiten brengen , dan kunnen jullie met haar doen wat je wilt maar laat die mannen met rust , want zij staan onder de bescherming van mijn huis,
deze man is één van de helden uit de bijbel , een man die zijn dochters aanbiedt aan een bende verkrachters , dit is de man , die jahwe wil sparen vanwege zijn ‘onberispelijke’ gedrag , de dochters van lot zijn overigens niet zo onschuldig als men zou denken , na de vernietiging van sodom woont lot met zijn dochters in een grot ,na een lange tijd in de grot te hebben vertoefd, begint het bij de beide meisjes te kriebelen in de onderbuik , ze willen graag kinderen, en de enige man die hun kinderwens in vervulling kan laten gaan is hun vader , met veel wijn weten ze hem te verleiden tot een vrijpartij , vreemde god is Jahwe , hij haat hoeren en homo’s, maar sanctioneert incest en het aanbieden van dochters voor een gangrape , in richteren
bron http://aini666duke.tripod.com/id8.html

Alice en co mode ]
Oud 1 februari 2011, 18:14   #733
Wisord
Banneling

Standaard

Alice en co mode [ Oud en nieuw testament en daarbij bijbel is bijbel, ze geloven het allemaal ! De barabaren [alice en co mode]

Citaat:
De Bijbel vertelt ons consequent dat homosexuele activiteit een zonde is (Genesis 19:1-13; Leviticus 18:22; Romeinen 1:26-27; 1 Korintiërs 6:9). Romeinen 1:26-27 onderwijst ons specifiek dat homosexualiteit het gevolg is van het ontkennen van God en het niet gehoorzamen aan God. Als iemand doorgaat met zondigen en niet geloven, dan vertelt de Bijbel ons dat God “hen overgeeft” aan nog slechtere en perverser zonden om hen de vruchteloosheid en hopeloosheid te tonen van een leven zonder God. 1 Korintiërs 6:9 verklaart dat homosexuele “knapenschenders” het koninkrijk van God niet zullen erven.

God schept mensen niet met homosexuele verlangens. De Bijbel vertelt ons dat iemand homosexueel wordt door zonde (Romeinen 1:24-27), en uiteindelijk door zijn eigen keuze. Iemand kan met een grotere ontvankelijkheid voor homosexualiteit worden geboren, net zoals sommige mensen geboren worden met een neiging tot geweld of andere zonden. Maar dat geeft hem of haar geen excuus om voor de zonde te kiezen door toe te geven aan hun zondige verlangens. Als iemand met een grotere neiging tot woede / boosheid wordt geboren, geeft dat hem dan het recht om aan die verlangens toe te geven? Natuurlijk niet! Hetzelfde geldt voor homosexualiteit.

Maar, de Bijbel beschrijft homosexualiteit niet als een “grotere” zonde dan andere zonden. Elke zonde is beledigend voor God. Homosexualiteit is slechts één van de vele dingen die in 1 Korintiërs 6:9-10 genoemd worden die iemand uit het koninkrijk van God buitensluiten. Volgens de Bijbel is God’s vergeving net zozeer beschikbaar voor een homosexueel persoon als voor iemand die overspel pleegt, iemand die afgoden aanbidt, een moordenaar, een dief, etcetera. God belooft ook aan allen die bereid zijn om op Jezus Christus te vertrouwen voor hun verlossing de kracht om zonden, inclusief homosexualiteit, te overwinnen (1 Korintiërs 6:11; 2 Korintiërs 5:17).
bron http://www.gotquestions.org/nederlan...xualiteit.html
Oud 1 februari 2011, 18:30   #734
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De bijbel is geschreven door mensen, zogenaamd geïnspireerd door god, maar evengoed door mènsen geschreven, het is de geschiedenis/het verhaal van het joodse volk, is niet geschreven in gebiedende wijs, maar in VVT.
Door de komst van Jezus is het christendom vredelievend geworden, jezus predikte naastenliefde, bracht 'n god van liefde. Zijn grootste offer was zijn eigen leven geven voor het uitwissen van alle zonden, voor alle mensen.

De koraan is het letterlijke, láátste woord van god neergezonden aan zijn profeet, die het voorbeeld is voor alle mensen en alle tijden, aan dat woord k�*n/m�*g niet getornd worden. het grootste offer van mohamed was het némen van levens om zijn ideologie te verspreiden en 'kritiek' in bloed te smoren!

Net als alle kritiek op de criminele ideologie geprobeerd wordt te smoren in ; "haat, rassiesme, nazi e.d." te krijsen.

Ik zou wel weten wat kiezen, maar dankzij ònze VvR hoef ik geen enkele te kiezen, m�*g ik leven zònder sprookjes, ook jullie allemaal, d�*t is géén verdienste van ieslaam, integendeel! Ieslaam kènt geen VvR!

Omarm ieslaam, laat je onderdompelen in de ieslaamietische wrede en douw het iedereen door de strot!

Mijn portie is voor fikkie, maar zelfs fikkie lust ze niet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 18:41   #735
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bijbel is geschreven door mensen, zogenaamd geïnspireerd door god, maar evengoed door mènsen geschreven, het is de geschiedenis/het verhaal van het joodse volk, is niet geschreven in gebiedende wijs, maar in VVT.
Door de komst van Jezus is het christendom vredelievend geworden, jezus predikte naastenliefde, bracht 'n god van liefde. Zijn grootste offer was zijn eigen leven geven voor het uitwissen van alle zonden, voor alle mensen.

De koraan is het letterlijke, láátste woord van god neergezonden aan zijn profeet, die het voorbeeld is voor alle mensen en alle tijden, aan dat woord k�*n/m�*g niet getornd worden. het grootste offer van mohamed was het némen van levens om zijn ideologie te verspreiden en 'kritiek' in bloed te smoren!

Net als alle kritiek op de criminele ideologie geprobeerd wordt te smoren in ; "haat, rassiesme, nazi e.d." te krijsen.

Ik zou wel weten wat kiezen, maar dankzij ònze VvR hoef ik geen enkele te kiezen, m�*g ik leven zònder sprookjes, ook jullie allemaal, d�*t is géén verdienste van ieslaam, integendeel! Ieslaam kènt geen VvR!

Omarm ieslaam, laat je onderdompelen in de ieslaamietische wrede en douw het iedereen door de strot!

Mijn portie is voor fikkie, maar zelfs fikkie lust ze niet.

Er staat wat er staat volgens uw redenering zijn ze allemaal gelijk maw, christenen zijn allemaal homo en vrouwen haters .... dat is uw sprookje SDX.

Je kan niet de hele islamitische bevolking van als een homogeen blok zien, dat is totaal absurd. Integendeel, vele factoren, zoals klasse, etniciteit en vooruitzichten verdelen de moslimbevolking net zoals de christenen en elke andere religieuze groep.
Oud 1 februari 2011, 18:52   #736
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut.
Van kinderen, bejaarden, ... hebben we niets te vrezen.
De overgrote meerderheid echter.

Ja,... wees bang !!
Oud 1 februari 2011, 18:59   #737
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hoeft niet bang te zijn... voorlopig althans...
Weet jij meer over de toekomst mss ??...... Ben je bij madam soleil geweest. Of volg je een van de rechtse profeten hier ?
Oud 1 februari 2011, 19:05   #738
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
extrapolatie, geen kop in het zand, logische redenatie , ....
Vast wel eens van gehoord, ooit.
Nee hoor, hij is links.
Oud 1 februari 2011, 19:15   #739
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor, hij is links.

Ik ben idd links , en ik ken veel mensen, ook moslims enz... de moslims zijn geen homogene groep net zoals de christenen dat niet zijn. Het racisme is een intrinsiek onderdeel van het kapitalisme sinds haar oprichting. In het laatste decennium, en in het bijzonder sinds de verschrikkingen van 9/11, is er geen twijfel over dat anti-islamitische vooroordelen , Islamofobie enz... dramatisch zijn gestegen. Terwijl andere vormen van racisme blijven, islamitische mensen worden geconfronteerd met de meest scherpste uitingen van discriminatie nog eventjes en het is vergelijkbaar met de jodenvervolging net zoals voor WO2, wat trouwens in deze draad al bewezen is . Uw kop steekt wel erg diep onder de grond...
Oud 1 februari 2011, 19:29   #740
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou denken dat de boodschap duidelijk is?

Wat is het probleem eigenlijk? Racisme is slechts een woord misbruikt door poco invasie.
Ik ga toch ook niet in kort rokje door Marokko paraderen?

Zoek je nog een identiteit misschien? Ga op wereldreis. Je vind er vast wel een die "past"

Blijkbaar ken je jou wereld niet .... .....

http://www.youtube.com/watch?v=6lDQR...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=j2uPpxwqOjQ

En nee ik heb mijn identiteit al lang gevonden, blijkbaar heb jij je oogklepjes nog niet verloren.... vergeet soms eens te veralgemenen mss helpt dat.

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 februari 2011 om 19:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be