Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 maart 2011, 18:16   #441
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En eenzijdig splitsen is de oplossing voor al deze problemen?
Neen, dat zeg ik niet, dat zijn een deel van de problemen die op ons afkomen.

Ik zeg dat als de speculanten Belgie uitbenen - en laat ons duidelijk zijn, het zal zoals men overtijd zei daar in de CDH, het zijn Vlaamse spaarcenten die verloren zullen gaan, er weinig andere keus dan splitsen zal overblijven.

Je moet als de Vlaamse spaarcenten verschwunden zijn eens uitleggen aan de Vlaming dat hij nog dieper zal moeten gaan want hij moet de Walen blijven onderhouden.

Ik ben benieuwd naar de verkiezingsuitslag na het uitbenen.
Oud 7 maart 2011, 18:17   #442
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
denk jij dat er veel Vlamingen zullen zijn die er echt voor willen vechten?
Een paar radicale groepjes misschien. Maar die zijn numeriek zodanig klein dat ze te verwaarlozen zijn.
SDG is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:18   #443
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ze zijn er mentaal nog niet klaar voor, om te beginnen.
En hoe moet ik me dat "mentaal gereed zijn" voorstellen?
Oud 7 maart 2011, 18:19   #444
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik zeg dat Vlaanderen het kan, niet dat de huidige afspraken ook zo zijn gemaakt.
Nee je zei dat vlaanderen "klaar" is en dat is onzin.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:20   #445
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet zodanig verarmd en hongerig zijn dat je geen andere uitweg meer ziet dan de kalasjnikov uit de kast halen en de regering verwijderen.
Hollander is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:20   #446
k9

Standaard

Citaat:
En dus bovenop ga jij nog eens het enorme probleem van eenzijdig splitsen erop leggen? Wat een plan.

Citaat:
Ik zeg dat als de speculanten Belgie uitbenen - en laat ons duidelijk zijn, het zal zoals men overtijd zei daar in de CDH, het zijn Vlaamse spaarcenten die verloren zullen gaan, er weinig andere keus dan splitsen zal overblijven.

Je moet als de Vlaamse spaarcenten verschwunden zijn eens uitleggen aan de Vlaming dat hij nog dieper zal moeten gaan want hij moet de Walen blijven onderhouden.

Enkel vlaamse spaarcenten? EN waar haal je dat?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:22   #447
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorvallen als dit bijvoorbeeld zelf uitbuiten in plaats van voor de zoveelste keer verongelijkt te staan janken:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=152300

Laatst gewijzigd door SDG : 7 maart 2011 om 18:22.
SDG is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:25   #448
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus bovenop ga jij nog eens het enorme probleem van eenzijdig splitsen erop leggen? Wat een plan.

Enkel vlaamse spaarcenten? EN waar haal je dat?
ik herinner me de precieze bewoording niet meer, het kwam erop neer dat het geld dat de speculanten gaan verdienen in grotendele uit Vlaanderen zou lkomen, daarom zei men in de CDH, laat de speculanten maar komen.
Oud 7 maart 2011, 18:34   #449
k9

Standaard

Citaat:
ik herinner me de precieze bewoording niet meer, het kwam erop neer dat het geld dat de speculanten gaan verdienen in grotendele uit Vlaanderen zou lkomen, daarom zei men in de CDH, laat de speculanten maar komen.
Lijkt mij heel straf want compleet verkeerd, de belgische schuld is immers voor 35-45% een franstalige aangelegenheid .

Zoek eens een bron zou ik zeggen.

k9 is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:50   #450
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar radicale groepjes misschien. Maar die zijn numeriek zodanig klein dat ze te verwaarlozen zijn.
En hoeveel radicalen heb je nodig om een land te splitsen? Tel eens het aantal rebellen in 1830! De bevolking is vandaag de zaak zo beu dat ze massaal apathisch zal reageren, vermits het toch alleen maar beter kan worden. De vijf B.U.B.ers gaan daar niet veel aan veranderen.
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:51   #451
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn er mentaal nog niet klaar voor, om te beginnen.
Pfff;, wat is dat voor een flut-argument. "Ze" zijn er nooit mentaal klaar voor, tot er iemand opstaat om het initiatief te nemen en de zaak op gang trekt. Bestudeer eens een paar revoluties. Waren "ze" er klaar voor?
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:54   #452
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin je mag willen zoveel als je wil als er geen administratie om persoonsbelasting te heffen dan gebeurt dat niet.

Eerst vlaanderen voorbereiden en de splitsing onderhandelen, dan effectief splitsen, omgekeerd is debiel.
Die administratie is grotendeels opgesplitst. Denk eens na: waar stuur jij je belastingaangifte naar toe? Gent misschien? En wie stuurt de afrekening, je lokaal kantoor misschien?
De enige splitsing die nog nodig is zijn een paar computerdatabases van de RIZIV en het rijksregister. Maar zelfs van het rijksregister bestaan lokale copieën, zelfs als dat afbrandt ligt het land nog niet plat hoor.
Dus stop maar met proberen schrik aan te jagen.
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:54   #453
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eenzijdig splitsen is de oplossing voor al deze problemen?
JA.
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:56   #454
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
heeft er niets mee te maken.
wel dat Vlaanderen niet klaar is om onafhankelijk te zijn (eerlijk gezegd zal het nooit klaar zijn ervoor).
Net zomin als enig ander land "er klaar voor was". Wat betekent dat in feite "er klaar voor zijn"? In België is alles al zodanig regionaal georganiseerd dat er nog heel weinig te splitsen valt. Alleen een paar ivoren torens in Brussel zullen sneuvelen, maar wie gaat daar last van hebben?
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 18:59   #455
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij heel straf want compleet verkeerd, de belgische schuld is immers voor 35-45% een franstalige aangelegenheid .

Zoek eens een bron zou ik zeggen.
Dat neemt niet weg dat de CdH een staatsgevaarlijke gekkin aan het hoofd heeft staan die gelooft dat de Vlamingen altijd alles betalen en bereid is het land aan de speculanten uit te leveren. Dat de Walen van honger gaan sterven kan dat mens geen barst schelen.
fonne is offline  
Oud 7 maart 2011, 19:09   #456
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als U de afschaffing van het Brussels gewest wil dan kan er geen oplossing komen. Net alsof de franstaligen de afschaffing van het Vlaams gewest zouden eisen... als Dewever dat wil, kunnen we beter nu al direct scheiden.
Wat zou het… Het Vlaams Gewest os ontstaan op het grondgebied waar sinds jaar en dag Nederlands wordt gesproken. Aan de andere kant is het Brussels Gewest een gat dat uit het Nederlandse taalgebied is gesneden. Er is dan ook geen reden om het hetzelfde pakket rechten toe te kennen die Vlaanderen en Wallonië ook hebben. Het maximum dat Brussel toekomt is de status van federaal district wordt dat direct onder de federale staat valt.
Cunning linguist is offline  
Oud 7 maart 2011, 19:09   #457
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leg dat zelf eens uit. Ik snap totaal niet waar je verheugd om bent. De analyse is trouwens al lang geleden gemaakt en deze klopt ook. Vlaanderen heeft veel meer te verliezen door de politieke deadlock dan Wallonië. Ik heb het hier inderdaad over de burger en zijn spaarcenten.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 maart 2011, 19:12   #458
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat neemt niet weg dat de CdH een staatsgevaarlijke gekkin aan het hoofd heeft staan die gelooft dat de Vlamingen altijd alles betalen en bereid is het land aan de speculanten uit te leveren. Dat de Walen van honger gaan sterven kan dat mens geen barst schelen.
Dergelijke reacties stellen me alles behalve gerust. Wat gaan de 'Vlamingen' doen om dergelijk scenario te voorkomen ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 maart 2011, 19:14   #459
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Pfff;, wat is dat voor een flut-argument. "Ze" zijn er nooit mentaal klaar voor, tot er iemand opstaat om het initiatief te nemen en de zaak op gang trekt. Bestudeer eens een paar revoluties. Waren "ze" er klaar voor?
Zie post #447. Wat ben je met onafhankelijkheid als je niet eens in staat bent opportuniteiten als deze, die de positie van Vlaanderen in Brussel kunnen versterken, te zien en uit te buiten? Soms vraag ik me werkelijk af of de Vlaamse onafhankelijkheid voor sommigen hier niet meer dan een doel op zich is, als we maar met een vlagje kunnen zwaaien en van zoveel mogelijk Franstaligen en vreemdelingen verlost zijn?

Laatst gewijzigd door SDG : 7 maart 2011 om 19:14.
SDG is offline  
Oud 7 maart 2011, 19:15   #460
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dergelijke reacties stellen me alles behalve gerust. Wat gaan de 'Vlamingen' doen om dergelijk scenario te voorkomen ?
Zo snel mogelijk splitsen, wat blijft er anders over als België bewust door de Franstaligen en hun collaborateurs in Vlaanderen wordt uitgeleverd aan de speculanten met de bedoeling de Vlaming zijn geld af te pakken? Hoe rapper we weg zijn hoe beter.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be