Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 14:20   #341
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Het heeft toch allemaal wel wat effect die gestarte polemiek rondom onze 'Vlaamse hoofddoekendraagster'. Zelfs de NVA wil vandaag vele jaren na het Vlaams Belang blijkbaar opeens ook de hoofddoek weren uit het parlement. Nog niet zo lang gelden klonk het bij diezelfde nva nog zo:

"Ik heb de orde in deze vergadering. Het stoort me helemaal niet dat deze mevrouw hier met een hoofddoek zit."
De woorden van NVA'er Jan Peumans op 10 februari 2010 tijdens de plenaire zitting in het Vlaams parlement.

Te merken aan de ontembare zoektocht naar de schijnwerpers is men op 'de barricade' meer en meer rekening aan het houden met nakende verkiezingen....

Laatst gewijzigd door dominatrix : 9 maart 2011 om 14:21.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:22   #342
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
1. Het gaat hier over de "gebruiken en gewoontes" van een minderheid van de bevolking, ik geloof nooit dat de meerderheid van de Vlaamse bevolking er een probleem mee zou hebben als ze door een allochtoon of een moslima met een hoofddoekje geholpen worden.
De meerderheid van de Vlaamse bevolking zou er geen probleem van maken als ze door een allochtoon worden geholpen, akkoord. Maar ik denk wel dat een doorsnee-Vlaming zou beginnen brullen mocht die worden geholpen door een hoofddoekdraagster. Alé, ik ben er bijna zeker van.
Oud 9 maart 2011, 14:23   #343
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
Bij onze nonnetjes gaat het dan ook niet over een politieke uiting die lijnrecht ingaat tegen ons Westers denken.
Oud 9 maart 2011, 14:24   #344
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de burger heropvoeden
volksverheffing

de Vlaamsche pastoor is terug
Verschaeve
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen weigeren naar een zaak te gaan waar ze geholpen worden door iemand met een bepaalde huidskleur of met een hoofddoekje? Vind jij het soms normaal dat sommige mensen van, bijvoorbeeld, loodgieter veranderen omdat hun oude loodgieter de laatste keer een allochtoon had gestuurd om de verwarming te herstellen? Keur jij dat soms goed?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Bij onze nonnetjes gaat het dan ook niet over een politieke uiting die lijnrecht ingaat tegen ons Westers denken.
Bij de meeste moslima's ook niet en wie zijt gij om in hun plaats te gaan bepalen waar een hoofddoek voor staat?

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:26.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:25   #345
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je toch niet wil discussiëren, kan je dan geen blog beginnen ofzo? Je leest mijn berichten zelfs niet eens, jij leest enkel wat jij wilt dat er staat.

Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
wat is er jongen, raken de argumenten op ? ik lees anders exact waar gij naartoe wilt.

en bedrijf volgt zijn klanten en klant is koning ... of gaat failliet en dan staan ALLE werknemers op straat.

wablieft nog nooit iemand horen klagen over nonnekes ??? ge meent het ??? laat me raden gij hebt genen BRT gekeken tussen 1970 en 2000
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:25   #346
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De meerderheid van de Vlaamse bevolking zou er geen probleem van maken als ze door een allochtoon worden geholpen, akkoord. Maar ik denk wel dat een doorsnee-Vlaming zou beginnen brullen mocht die worden geholpen door een hoofddoekdraagster. Alé, ik ben er bijna zeker van.
't gaat er dan ook veel meer over hoe onze maatschappij aan het veranderen is in een richting die nooit de onze kan zijn dan over het al dan niet geholpen worden in een winkel. De gemiddelde Vlamingen zal wel nog wel net genoeg buikgevoel hebben om hem te waarschuwen indien hij tekenen ziet van alomtegenwoordige manifeste sluipende Islamisering van het hele avondland.
Oud 9 maart 2011, 14:25   #347
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen weigeren naar een zaak te gaan waar ze geholpen worden door iemand met een bepaalde huidskleur of met een hoofddoekje? Vind jij het soms normaal dat sommige mensen van, bijvoorbeeld, loodgieter veranderen omdat hun oude loodgieter de laatste keer een allochtoon had gestuurd om de verwarming te herstellen? Keur jij dat soms goed?
Los van het feit of het goed te keuren is of niet, wat ga je eraan doen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:26   #348
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het gaat hier over de "gebruiken en gewoontes" van een minderheid van de bevolking, ik geloof nooit dat de meerderheid van de Vlaamse bevolking er een probleem mee zou hebben als ze door een allochtoon of een moslima met een hoofddoekje geholpen worden.
2. Sommige "gebruiken en gewoontes" moeten gewoon verdwijnen.

Verlicht mij: sinds wanneer mag je in onze samenleving geen religieuze kentekens meer dragen?
Dan moet ge eens naar de Carrefour in Turnhout gaan kijken, daar werkt 1 hoofddoek draagster aan de kassa, lange rijen aan 5 kassa's en aan 1 kassa af en toe een karretje, je mag raden aan welke kassa er geen rij staat.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:26   #349
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
de doorsnee Vlaming is te laf om te brullen voor gelijk wat.
Oud 9 maart 2011, 14:28   #350
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te laf niet, eerder te lui.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:29   #351
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk, ik vind dat persoonlijk niet normaal, maar die keuzevrijheid is wel één van de fundamenten waar onze maatschappij op gebouwd is.

dus ik sta wel pal voor die vrijheden, ja. t zijn die vrijheden die ons doen verschillen met totalitaire regimes en eenheidsgedachtestaten.

en de markt herstelt dat ... financieel en met initiatief.
zoals je mss gemerkt hebt is H&M uitdrukkelijk in dat gat gesprongen de laatste dagen ...
Oud 9 maart 2011, 14:29   #352
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Te laf niet, eerder te lui.
neenee, ik snap dat het genant is, maar het is gewoon te laf.
Oud 9 maart 2011, 14:30   #353
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat was me even ontgaan. Een doorsnee-Vlaming is hypocriet.
Oud 9 maart 2011, 14:31   #354
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet ge eens naar de Carrefour in Turnhout gaan kijken, daar werkt 1 hoofddoek draagster aan de kassa, lange rijen aan 5 kassa's en aan 1 kassa af en toe een karretje, je mag raden aan welke kassa er geen rij staat.
zou je dat als man ook mogen beginnen dragen als je daar werkt ?

leve de verminderde werkdruk

onthaasting
Oud 9 maart 2011, 14:31   #355
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't 'gilvrouwtje', zoals jij haar noemde, hield bij hoog en laag vol dat ze mét hoofddoek voor de klas stond, eens ze haar dat zouden verbieden zou ze gaan profiteren van 'ons', van onze belastingcenten en nooit meer werken m.a.w.; beroepsdopper worden....en nu...ineens floeps, draagt ze dr geen....
Begrijp jij 't?
Trol gedrag!
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:31   #356
Geert C

Standaard

Citaat:
wat is er jongen, raken de argumenten op ? ik lees anders exact waar gij naartoe wilt.
Ik heb u anders nog geen enkel argument horen aanhalen.

Citaat:
en bedrijf volgt zijn klanten en klant is koning ... of gaat failliet en dan staan ALLE werknemers op straat.
Maar ik zeg toch al de hele tijd dat het probleem niet bij het bedrijf ligt? Zij kunnen er niet aan doen dat ze idioten onder hun klanten hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Los van het feit of het goed te keuren is of niet
Neen, zo gemakkelijk kom je er niet van af. Komaan, kleur bekennen!

Citaat:
wat ga je eraan doen?
Als bedrijf kan je daar maar weinig tegen doen vrees ik (ik ken zelf trouwens ook ondernemers die om die reden geen allochtonen in dienst nemen), maar ik vind het maar al te gortig om te staan juichen als iemand om die reden ontslagen wordt of om de houding van die klanten goed te praten.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:34.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:31   #357
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En gij keurt dat goed?

Toch wel zielig om te constateren hoe bekrompen ze wel zijn in Turnhout.
Oud 9 maart 2011, 14:33   #358
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bedrijf dat zichzelf en haar werknemers respecteert zou er alleszins niet op in mogen gaan.

Maar goed, ik stel vast dat je de kern van mijn bericht negeert. Waarom verbaast me dat niet?
zever...een bedrijf dat zichzelf en de WET respecteert verwijderd aanstootgevend personeel....ongewassen, vulgair gekleed of getatoeerd/gepierced personeel maakt nergens kans in de publieke dienstverlening..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:33   #359
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt u, kan u dat ook ondersteunen met cijfers? Trouwens, in het parlement wordt er tegenwoordig een wetsvoorstel ingediend tegen het dragen van een hoofddoek in het parlement. Het moet zijn dat er toch een zekere tegenstand is voor de hoofddoek in het openbare leven hé?

Citaat:
2. Sommige "gebruiken en gewoontes" moeten gewoon verdwijnen.
Iedereen zal het waarschijnlijk wel een oneens zijn met een gebruik en je kan er inderdaad naar streven om dat te laten verdwijnen. Zo vinden sommigen dat het gebruik van een hoofddoek moet verdwijnen. Als daar een meerderheid voor gevonden wordt moet de minderheid er zich maar naar schikken.

Citaat:
Verlicht mij: sinds wanneer mag je in onze samenleving geen religieuze kentekens meer dragen?
Dat heb ik niet gezegd, u moet correct leren lezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:34   #360
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u anders nog geen enkel argument horen aanhalen.

Maar ik zeg toch al de hele tijd dat het probleem niet bij het bedrijf ligt? Zij kunnen er niet aan doen dat ze idioten onder hun klanten hebben.

Neen, zo gemakkelijk kom je er niet van af. Komaan, kleur bekennen!

Als bedrijf kan je daar maar weinig tegen doen vrees ik, maar ik vind het maar al te gortig om te staan juichen als iemand om die reden ontslagen wordt of om de houding van die klanten goed te praten.
er was geen ontslag, er was een niet verlenging van een interimcontract.
en ik juich vanwege de voorspelbare hysterie die daarop volgt, de hype en de ongelooflijke domheid die alweer tentoongespreid wordt, niet in het minst vanwege het CGKR en weldenkend links !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be