Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 15:25   #421
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De "normen en waarden" van HEMA laten religieuze statements blijkbaar toe, het waren een paar klanten die lastig deden toen bleek dat ze geholpen zouden worden door een moslima. Mij maak je trouwens niet wijs dat die aversie tegenover hoofddoekjes enkel voortkomt uit een aversie tegenover religieuze symbolen in het algemeen, het gaat verder dan dat.
Er waren ook problemen met de collegas. De normen en waarden van HEMA laten het dus blijkbaar niet toe, anders hadden ze het contract wel verlengd. Tenzij ze natuurlijk gewoon haar job niet deed en dan is de rel nog lachwekkender dan ze nu al is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:25   #422
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dus jij stelt voor van de moslims buiten te kegelen?
De godsdiensten allemaal uit de maatschappij. Zodat deze sereen en vrij van dwangneuroten kan zijn.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:25   #423
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
het antwoord daarop weet je, dat is hier op dit forum wel te vinden.
Droom dan lekker verder. Godzijdank dat niet alle Vlamingen gelijk u denken.

Jij bent van Aalst, kan niet anders.
Oud 9 maart 2011, 15:26   #424
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
De godsdiensten allemaal uit de maatschappij. Zodat deze sereen en vrij van dwangneuroten kan zijn.
Wat doe je met de gelovigen? En hoe wil jij dit klaarspelen vanachter je pc'tje?
Oud 9 maart 2011, 15:27   #425
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
De dag wanneer men mijn fundamenteel recht van vrijheid van levensbeschouwing afneemt, die dag, kom ik met explosieven.
Wat een gejank...
Niemand neemt iets af, je bent altijd verplicht om privézaken in je eigen tijd te beoefenen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:27   #426
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij trekt daar uiteraard de conclusie uit dat het probleem bij diegene die uitgespuwd wordt ligt en niet bij zij die uitspuwen. Vreemd.
Voor mij is er geen enkel probleem, want �*k kies niet voorhet kopvod. Degenen die voor het kopvod kiezen, zijn daar zelf verantwoordelijk voor en zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van die keuze.
Als ik morgen resoluut en compromisloos voor een witte puntmuts kies, die ik overal en altijd meen te moeten dragen, dan zijn aan mijn keuze ook gevolgen verbonden, zoals dat ik door de samenleving uitgescheten word, en dat men mogelijkerwijze mijn contract niet wenst te verlengen omdat klanten mijn verschijning niet weten te appreciëren, ongeacht hoe goed ik mijn werk verder ook doe.

Citaat:
Natuurlijk mogen zij dat, maar dat vroeg ik niet. Oh ja, en je spreekt jezelf tegen: "Wat betreft de huidskleur: neen."
Dat mag u eens uit gaan leggen.

Citaat:
Bedankt om voor eens en altijd duidelijk te maken dat je racisme goedkeurt. Dit debat is zoveel interessanter als iedereen klare wijn schenkt.
U ook ten zeerste bedankt voor uw trekken van de rassiesme-kaart, en bijgevolg voor het allang gedevalueerde begrip 'racisme' nog verder uit te hollen en te misbruiken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:27   #427
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie meer dwangneuroten die een obsessioneel probleem hebben met een hoofddoek
Oud 9 maart 2011, 15:28   #428
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doe je met de gelovigen? En hoe wil jij dit klaarspelen vanachter je pc'tje?

We gaan de HEMA boycotten, doe je mee?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:28   #429
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik zie meer dwangneuroten die een obsessioneel probleem hebben met een hoofddoek
zij noemen zichzelf liever 'gelovigen'..
Oud 9 maart 2011, 15:28   #430
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het gaat mij er niet om wat het bedrijf daaraan doet, het gaat mij eerder om het structurele van de zaak, ttz hoe pak je dit soort vooroordelen maatschappelijk aan? Gewoon met dreiging tot vervolging en bestraffing staan zwaaien zorgt immers uiteindelijk ook alleen maar voor bijkomende frustraties en levert uiteindelijk ook geen oplossing op.
Daar ben ik het ook mee eens, maar ik weet niet hoe je het wél kan aanpakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je draait het hele spel gewoon om..Het is zeker geen puur toeval dat wanneer het over een hoofddoekje gaat dat de politiek correcten zoveel heisa maken...
Hola, deze "politiek correcte" () zou evenveel "heisa maken" als een werkgever kruistekens of keppeltjes zou verbieden.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 15:38.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:28   #431
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droom dan lekker verder. Godzijdank dat niet alle Vlamingen gelijk u denken.

Jij bent van Aalst, kan niet anders.
en echt niet fier op als je ziet wat er met die stad aan de hand is. Je kan stratenver wandelen zonder nog een Vlaamse Aboriginal tegen te komen.

Meer en meer komen er irl voor uit dat er teveel zijn en ze aan het islam-gedoe meer en meer een schijthekel krijgen. Een goeie evolutie.
Oud 9 maart 2011, 15:30   #432
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
Ik heb nog nooit een non aan de kassa van de supermarkt zien zitten.

En volgens mij hebben die hun habijt al aan de kapstok gehangen sinds eind jaren 1960 (vijftig jaar geleden dus).
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:30   #433
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaart u de oorlog? Dan zal ik de gelovgen gaan verwittigen en oproepen tot jihad als verdedeging.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:31   #434
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
en echt niet fier op als je ziet wat er met die stad aan de hand is. Je kan stratenver wandelen zonder nog een Vlaamse Aboriginal tegen te komen.

Meer en meer komen er irl voor uit dat er teveel zijn en ze aan het islam-gedoe meer en meer een schijthekel krijgen. Een goeie evolutie.
Van alle Vlaamse steden waar ik ooit ben geweest vind ik Aalst de meest racistische. Gelukkig komen er alsmaar meer een meer Turken wonen. Ook een goede evolutie. De islamisering in volle actie
Oud 9 maart 2011, 15:32   #435
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Sommige "gebruiken en gewoontes" moeten gewoon verdwijnen.
het dragen van een kledingstuk dat aangeeft dat je "tot de club" behoort en dus niet mag verkracht worden bijvoorbeeld? Ook wel schaamhaardoek genoemd.

Citaat:
Verlicht mij: sinds wanneer mag je in onze samenleving geen religieuze kentekens meer dragen?
sinds de moslims deze streken kwamen koloniseren? geen kerstbomen meer in de klas? geen paaseieren meer met pasen? geen kruis op de mijter van de sint, maar wèl kopvodden aan de kassa!

en waarom noem je het een "hoofddoekJE"

die lap stof is meer dan een vierkante meter! een doekje heeft bij mij de grootte van een zakdoekje.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 15:33.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:35   #436
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U ook ten zeerste bedankt voor uw trekken van de rassiesme-kaart, en bijgevolg voor het allang gedevalueerde begrip 'racisme' nog verder uit te hollen en te misbruiken.
Hola, jij bent het die zegt dat je het 1) normaal vindt en 2) goedkeurt dat mensen van loodgieter veranderen omdat hij de vorige keer een allochtoon stuurde. Niemand hier vindt dat mensen niet zelf zouden mogen kiezen naar welke loodgieter ze bellen, maar dat is nog iets heel anders dan uit xenofobie van loodgieter veranderen 1) normaal vinden en 2) goedkeuren. Die mensen mogen van mij gerust van loodgieter veranderen hoor, maar als dat om die reden gebeurt vind ik het een achterlijke reactie. Blijkbaar denkt gij er anders over, tja.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 15:36.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:35   #437
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat had ik nog nooit gezien. Ik ben van Turkse afkomst en in Turkije kan zoiets absoluut niet
In Turkije zijn religieuze symbolen in het parlement verboden, net zoals men daar ook een historische bloedhekel heeft aan linkiewinkies..
Oud 9 maart 2011, 15:35   #438
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik boycot die winkel al enkele jaren hoor. Te veel zionistische producten naar mijn goesting. Dat ze hun hitlergroetgebakjes en anti-islam tompoezen daar steken waar de zon niet schijnt.
Oud 9 maart 2011, 15:36   #439
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Verklaart u de oorlog? Dan zal ik de gelovgen gaan verwittigen en oproepen tot jihad als verdedeging.
Is goed, roep ze maar. Liever vandaag als morgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als de opbrengst van pro-hoofddoek klanten groot genoeg zou zijn om er rekening mee te houden dan hadden ze persoon niet ontslaan en had HEMA er een tolerantie-prestige zaak van gemaakt om op de gratis aandacht te surfen. Dus ga maar boycotten.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:37   #440
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van alle Vlaamse steden waar ik ooit ben geweest vind ik Aalst de meest racistische. Gelukkig komen er alsmaar meer een meer Turken wonen. Ook een goede evolutie. De islamisering in volle actie
Je mag ze hebben, 'k woon daar al jaren niet meer en kom daar zo min mogelijk. Nog een paar jaar en 't is bye bye Belgium, op naar oorden waar zo goed als geen islamieten vertoeven.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be