![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Moet de begroting niet goedgekeurd worden door het parlement? En dat werkt nu toch wel, niet? Degenen die nu in het parlement zitten zijn toch onze verkozenen, niet?
Als de meerderheid in het parlement voor of tegen de door de regering op te maken begroting stemt, dan is die toch democratisch goedgekeurd/afgeschoten, ja toch? Of zie ik iets over het hoofd? Wat zijn trouwens de sancties als we de begroting niet binnen de door Europa opgelegde tijdsspanne rondhebben? En wiens lumineuze idee was het eigenlijk om ervoor te zorgen dat we überhaupt sancties van een supranationalie instelling kunnen krijgen voor iets dat m.i. Belgische interne keuken is? Wat hebben we in ruil voor het toestaan van dergelijke inmenging gekregen dat we vroeger niet hadden? Laatst gewijzigd door Sammael : 11 maart 2011 om 13:22. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de koekendozen tot nu toe bereikt hebben, dat is dat Vlaanderen meer en meer - diep - verdeeld geraakt... en dat is geen goede evolutie... En onze BV's en cultuurbaronnen doen daar duchtig aan mee... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 11 maart 2011 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je hebt uiteraard gelijk dat de druk nu vooral op OVLD & CD&V ligt, en het wegblijven van een reactie baard me zorgen. Ik heb totaal geen enkel vertrouwen in deze 2 partijen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Dros en nu even realistisch? Zelfs de nota VDL ging VEEL te ver voor de FR en dat was al ruim onvoldoende voor CD&V en N-VA en Groen!+ SP-A hadden ook bedenkingen. Als je denkt dat er een staatshervorming komt die automatisch aan de eisen van zowel de PS, MR, CDH als deze van SP-A, CD&V en meerderheid van N-VA kan voldoen...Lijkt me niet bepaald waarschijnlijk.
Vive je wekt de illusie dat je dit normaal vindt want je lijkt de logica van PS en MR in deze te volgen. Ik zeg niet dat dit zo is maar zo kom je wel over. Ik stel dat de logica van MR onjuist is gezien het mogelijke effect op de echte regering en dat er geen enkele of toch weinig rationele basis is voor hun argumentatie. Ik vind het een gevaarlijk spel persoonlijk, zo drijf je de FR <=> NL spanningen op. Ik ben het evenmin eens met sommige N-VA standpunten maar je moet geen die hard seperatist zijn om het schandalig te vinden dat een regering zonder een (Vlaamse) meerderheid eens eventjes een begroting zou opstellen. Dat de PS+MR denken zomaar de N-VA te kunnen negeren toont duidelijk hoe goed ze het signaal van de kiezer begrepen hebben. |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Er zijn meer communicatie kanalen dan enkel de (commerciële) media. Ik blijf het frappant vinden dat men de moderne communicatiemogelijkheden maar niet weet te gebruiken in dit land.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Dit is politiek in de puurste vorm. Niks tegen in te brengen. Nva behoort niet tot een regering van lopende zaken, noch lid van de nieuwe regering. VB krijgt toch ook geen meezeggenschap plots?
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spa krijgt daarentegen via haar moederpartij wel inspraak... |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet de zusterpartij vd nva hun ook maar inspraak geven, of de cdenv. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() NVA buiten en hopelijk snel!
|
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Deze regering vertegenwoordigt 32 % van de Vlaamse kiezers en 75% van de Waalse kiezers. Dat PS en MR de democratische rechten van Vlamingen aan hun laars lappen wisten we al langer, maar het zijn vooral CD&V en OVLD die nu een verpletterende verantwoordelijkheid dragen door het steunen van deze anti-Vlaamse regering.
Ik denk dat zelfs Khadaffi gesteund wordt door meer dan 32% van de Libiers.
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is momenteel geen probleem, omdat BDW zo goed is en de traditionelen zo slecht, maar stel dat Bart morgen struikelt, of dat er een bijzonder intelligente en charismatische figuur opduikt bij zijn tegenstanders? Als je echter kan aantonen dat de regimepartijen politieke huichelaars zijn die België als schaamlap gebruiken om hun corrupte visie op de politiek te verbergen, als je kan bewijzen dat Di Rupo, Kris Peeters en Vandelanotte geen echte democraten zijn, dan heb je aan argumentarium die iedereen aanspreekt. Anders bekeken : indien Bart Dewever Vlaanderen van België weet los te rukken maar ons gewest vervolgens op dezelfde manier wordt bestuurd als België nu, dan zou ik dat als een Pyrrus overwinning beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jaja, N-VA zet zichzelf buiten spel door niet te buigen voor de FR, we kennen je logica wel. Jullie juigen demcoratie toe zolang de Vlamingen op de "juisten" stemmen. Anders zetten deze zich "buiten spel" end an is het maar logisch dat de mening van die domme boertjes niet telt he? Eenieder met intellectuele eerlijkheid zal erkennen dat hoewel n-VA zeker ook fouten gemaakt heeft en maakt minstens hetzelfde van de FR partijen kan egzegd worden. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Leterme twijfelt of lopende zaken begroting rond krijgt
Hier staan MR en PS diametraal tegenover elkaar. Het zou goed kunnen dat Leterme eind April met lege handen naar de Europese Commissie moet gaan. Niets werkt hier nog. Maar we hebben functionerende regeringen genoeg, dan kan de vraag gesteld worden aan de Europese Commissie of de Vlaamse en Waalse gewestregering een eigen meerjarige begroting mogen opmaken met tijdelijke overheveling van betreffende bevoegdheden tot zolang we geen federale regering hebben. Dit of de chaos. ![]()
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zalook zo zijn bij het opstellen van een meerjaren begroting. Wie wind zaait zal....... |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |