Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2011, 11:51   #1601
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, het artikel slaat anders wel de nagel op de kop. Omdat de moslimbevolking steeds groter wordt leeft de verwachting dat de samenleving zich aanpast aan hun opvattingen, dat wordt geclaimt als eis. Het beleid is die discussie vroeger en nu uit de weg gegaan, waardoor scholen en bedrijven het maar moeten uitzoeken.
Bij mijn weten mag een werkgever er nog altijd voor kiezen een contract NIET TE VERLENGEN maar dat is iets anders dan ontslag, het wordt wel duidelijk dat het dus de bedoeling is hoofddoeken steeds en overal op te leggen, hoe " gematigd" is dat standpunt dan?
Dat is iets anders dan ontslag, heel zeker.
Jarenlang heb ik als interim gewerkt en steeds wist ik dat de lopende week mijn laatste kon zijn. Soms was ik voorbereid, bv omdat er van in het begin gezegd werd dat het om een vervanging voor bevallingsverlof of een ander gewoon verlof ging. Maar dikwijls had ik geen idee hoe lang ik ergens kon blijven en kwam de niet-verlenging volkomen onverwacht.
Als men daar niet mee om kan, moet men niet als interim willen werken.
Oud 15 maart 2011, 13:59   #1602
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik hoop dat er niet teveel Hindoe's in die Hema kwamen terwijl Joyce daar werkte, anders moest ze 7 keer de rekken proper maken, het arme kind!
Die wou de rekken niet proper maken Nochtans dé perfecte job als je de hele tijd met een handdoek rondloopt
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 19:06   #1603
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bij mijn weten mag een werkgever er nog altijd voor kiezen een contract NIET TE VERLENGEN maar dat is iets anders dan ontslag,
Een leugenachtig bericht want er was helemaal geen ontslag en evenmin is er sprake van discriminatie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:24   #1604
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een leugenachtig bericht want er was helemaal geen ontslag en evenmin is er sprake van discriminatie.
Inderdaad!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:43   #1605
COCHINILLO
Banneling

Standaard

ik zou echt nu niet graag Joyce van den Hema zijn.... en ook niet haar mama of papa

"ons Joyce bedoelde het écht wel goed hoor"

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 maart 2011 om 22:44.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:14   #1606
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ik zou echt nu niet graag Joyce van den Hema zijn.... en ook niet haar mama of papa

"ons Joyce bedoelde het écht wel goed hoor"
ter uwer informatie: er zijn net drie kerncentrales ontploft, een tsunami heeft de oostkust van Japan overspoeld met tienduizenden doden als gevolg en in Libië, Bahrein, Irak en Afghanistan woedt oorlog.

Dat een madam in de Hema een hoofddoek wil dragen is compleet onbelangrijk. Dat u zich daarop blindstaart is veelzeggend. Over u.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:19   #1607
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
ter uwer informatie: er zijn net drie kerncentrales ontploft, een tsunami heeft de oostkust van Japan overspoeld met tienduizenden doden als gevolg en in Libië, Bahrein, Irak en Afghanistan woedt oorlog.

Dat een madam in de Hema een hoofddoek wil dragen is compleet onbelangrijk. Dat u zich daarop blindstaart is veelzeggend. Over u.
eerder ziekelijk blind staren
Oud 16 maart 2011, 00:21   #1608
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:23   #1609
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stelt U voor dat we met zn allen daartegen gaan doen?
Citaat:
Die madam vond dat hoofddoek blijkbaar ook vele belangrijker dan al die rampen die U opnoemt!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:25   #1610
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat stelt U voor dat we met zn allen daartegen gaan doen?
Ons organiseren, tiens.

Citaat:
Die madam vond dat hoofddoek blijkbaar ook vele belangrijker dan al die rampen die U opnoemt!
Logisch, dat gaat om haar directe belang.

Oud 16 maart 2011, 00:39   #1611
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons organiseren, tiens.
Organiseren...om wát te doen...aan die rampen welteverstaan, kunnen die tegengehouden, met terugwerkende kracht teruggedraaid worden door ons te ...organiseren?

Citaat:
Ohw, zeg dat dan, dat 't directe belang van 'n kopvod, belangrijker is dan al die rampen, zij hoeft zich dus niet te organiseren, enkel maar aan 'eigen' belang te denken?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 07:25   #1612
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zullen we dan maar alle draden laten sluiten en alleen nog over Japan zeveren?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:10   #1613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fijn! Dus, die dame moet zich niet zo aanstellen. Als ze haar hoofddoek wil dragen, moet ze dat dan maar buiten haar werk doen. Zij moet zich daar inderdaad niet op blindstaren.

Of is het weer eens een typisch éénrichtingdenken bij u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:11   #1614
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk belang dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:16   #1615
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oeioeioei, kwa inbreng kan dit tellen hé.
Oud 16 maart 2011, 10:16   #1616
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom vindt u het dan de moeite om al die posts hier te lezen en erop te reageren? Omdat u het zo onbelangrijk vindt? Het feit dat u reageert zonder meer spreekt uw woorden tegen.
Oud 16 maart 2011, 10:17   #1617
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons organiseren, tiens.

Het gaat hier om ons aller belang.
Oud 16 maart 2011, 11:31   #1618
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom vindt u het dan de moeite om al die posts hier te lezen en erop te reageren? Omdat u het zo onbelangrijk vindt?
Ik lees ze lang niet allemaal, ik ben niet gek. Maar ik erger me aan de mate en de wijze waarop idioten zich hier druk maken om het al dan niet dragen van een kledingstuk terwijl ze de vrouw niet kennen, de winkel niet frequenteren en zelfs in de gemeente zelden komen. Het gaat hen dus om een ideologische/dogmatische strijd.

Voor de vrouw gaat het om twee belangrijke dingen: de vrijheid van godsdienst en haar inkomen. Zij heeft dus concrete belangen, al de zeveraars hier niet. Die ageren vanuit een ziekelijke haat, zij reageert vanuit haar vermeend belang.

Dat het inkomen en de rechten van de vrouw voor haar belangrijk zijn, is logisch, dat jullie dat hier op een politiek forum aanvallen terwijl de wereld brandt is een illustratie van jullie hatelijke en ziekelijke ingesteldheid.

Oud 16 maart 2011, 12:02   #1619
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees ze lang niet allemaal, ik ben niet gek. Maar ik erger me aan de mate en de wijze waarop idioten zich hier druk maken om het al dan niet dragen van een kledingstuk terwijl ze de vrouw niet kennen, de winkel niet frequenteren en zelfs in de gemeente zelden komen. Het gaat hen dus om een ideologische/dogmatische strijd.

Voor de vrouw gaat het om twee belangrijke dingen: de vrijheid van godsdienst en haar inkomen. Zij heeft dus concrete belangen, al de zeveraars hier niet. Die ageren vanuit een ziekelijke haat, zij reageert vanuit haar vermeend belang.

Dat het inkomen en de rechten van de vrouw voor haar belangrijk zijn, is logisch, dat jullie dat hier op een politiek forum aanvallen terwijl de wereld brandt is een illustratie van jullie hatelijke en ziekelijke ingesteldheid.
Als u consequent bent, dan houdt u zich ook niet meer bezig met het volgen van een onbelangrijke zaak als een dame die beweert ontslagen te zijn omdat ze geen hoofddoek mag dragen in het bedrijf waar ze werkt.
In dat geval beperkt u zich tot threads in dewelke er over de ramp(en) in Japan wordt gesproken en/of – zoals u in een vorige post laat doorschijnen – houdt u zich bezig met het organiseren van iets dat dergelijke rampen kan helpen oplossen.
Zover ik weet kent u die vrouw ook niet, frequenteert u die winkel ook niet en komt u ook zelden in die gemeente. Het gaat u dus ook om een ideologische/dogmatische strijd.
Maar gezien u de zaak toch belangrijk genoeg vindt om er aandacht aan te steden mogen anderen dat ook.
Ik erger me eerlijk gezegd aan een verkoopster met een hoofddoek. Ik vind dat ik in een winkel niet moet geholpen worden door iemand die opvallend wil uitstralen dat ze moslim is voor ze me vraagt “wat kan ik voor u doen?” Ik heb er geen behoefte aan te weten welke de godsdienstige overtuiging van een kassierster is als ik een paar handdoeken ga kopen.
Als de vrouw haar godsdienst wil beleven kan ze dat in de privé-sfeer voldoende. Zij kan haar hoofddoek aandoen voor ze naar het werk gaat en hem weer afdoen als ze de werkplaats betreedt, dat wordt tegenwoordig in heel veel firma’s zo gedaan en dan zijn er geen problemen.
Wat haar inkomen betreft, zij werkt als interim. Ik heb het hierboven in mijn post 1601 al gezegd dat ik jarenlang als interim gewerkt heeft. Als interim moet men twee dingen goed beseffen :
- uw baan is een tijdelijke baan!
- ieder bedrijf is anders en de uitzendkracht past zich aan aan het bedrijf, niet andersom.
Op die manier zorgt men voor zijn inkomen als men interimwerk doet.
Oud 16 maart 2011, 12:11   #1620
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de vrouw haar godsdienst wil beleven kan ze dat in de privé-sfeer voldoende.
Uw stelling slaat nergens op en gaat in tegen onze rechten en vrijheden.
Een issue wordt van belang als er universele rechten en vrijheden worden geschonden of aangevallen. Dat is in heel deze kwestie de essentie, het is ook het enige relevante. Want Artikel 19 van onze grondwet bepaalt dat
Citaat:
De vrijheid van eredienst en de vrije openbare uitoefening ervan zijn gewaarborgd.
Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bepaalt:

Citaat:
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in praktische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be