![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3581 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof inderdaad dat ze in Belgie een "goeie deal" hebben gevonden... dat zou niet mogen. Niettemin is de kost van een kernramp niet zo gigantisch. Als je een kost van een serieuze ramp op 100 miljard neemt, en je neemt aan dat er in de 21ste eeuw, 10 serieuze rampen gebeuren, dan komt dat dus neer op 10 miljard *voor de ganse nucleaire industrie ter wereld* per jaar. Over ~400 reactoren komt dat dus neer op 25 miljoen per reactor per jaar. Ik zou dat normaal vinden als belasting.
![]() |
![]() |
#3583 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
General Electric USA is de maker in 1970 van de 6 nucleaire reactors en is niet verantwoordelijk, de Japanse staat is verantwoordelijk? Het privaat bedrijf General Electric van de VS voelt zich totaal niet verantwoordelijk. Momenteel noemt de dochter firma GE Hitachi Nuclear Energy. http://www.ge-energy.com/prod_serv/p...y/en/index.htm Zullen de privaat verzekeringen de heropbouw van Japan betalen? Winst is altijd voor private ondernemingen en hun geprivilegieerde eigenaars en aandeelhouders die zich daardoor ongelimiteerde privaat luxe kunnen permitteren. Verlies en verantwoordelijkheid is altijd voor de overheden, de gemeenschap! Private ondernemingen zijn bedorven pubers die telkens terug aan de borst van “mama overheid” hangen als het fout loopt. De staat is altijd verantwoordelijk zoals overal op onze planeet, ze is altijd last-minute Promotie + all inclusive. Japan Hiroshima Atom Bomb Impact: http://www.youtube.com/watch?v=x9lwv...eature=related Alternatieve energie schiet omhoog op de beurs: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110315_062 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier wel om de supplementaire kosten, teweeggebracht door de aanwezigheid van de nucleaire sites. De verwoesting/ontwrichting/20000 doden, door de aardbeving/vloedgolf, waren er ook zonder deze nucleaire site. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3586 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Privaat bedrijven mogen deze burgers ook financieren maar ze financieren liever deze: Belastingparadijzen: Liechtenstein werd op 11 november 2009 door de OESO van de lijst geschrapt. 1. Andorra 2. Belize 3. Bermuda 4. China: Speciale Economische Zones, alsmede Hongkong en Macau 5. Cyprus 6. Delaware, Verenigde Staten 7. Dubai 8. Dublin Dock Area (Ierland) 9. Gibraltar 10. Hong Kong 11. Kaaimaneilanden 12. Kanaaleilanden, met name Guernsey en Jersey 13. Luxemburg (1929 holdings) 14. Man 15. Marshalleilanden 16. Monaco 17. Nauru 18. Panama 19. Singapore 20. Stad Londen, Verenigd Koninkrijk 21. Vanuatu 22. Verenigde Arabische Emiraten 23. Zwitserland (m.n. bepaalde kantons, zoals Zug) Hoeveel geld zou hier samen op deze rekeningen staan? Zeker genoeg om alle armoede, honger, analfabetisme en ziekten te bestrijden. Om iedereen op onze planeet te laten studeren en een menswaardig bestaan te geven. Vooruitgang voor iedereen en niet enkel voor de 0,3% geprivilegieerde elite! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3587 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu ge toch over geld bezig bent. Een van de redenen voor kerncentrales, is dat de kosten voor een groot gedeelte in het land gemaakt worden. De aankoop van brandstof is miniem in vergelijking met gas, olie of steenkoolcentrales. Maw het geheel is voordelig voor de handelsbalans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dat is de theorie, een kg verspreiden over gans de wereld lijkt me al redelijk ver gezocht. Maar het geeft op zijn minst het gevaar dat er aan verbonden is aan.
![]() |
![]() |
#3591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die evacuatie, los van de enorme economische impact dient ergens voor. Namelijk om te vermijden dat men de lijken kan beginnen tellen. Dat zou niet netjes staan. Al die vraagstellingen over vermeende slachtoffers trekken op niks. Je kan evengoed vragen hoeveel burgerslachtoffers er liggen op de frontlinie. Geen dus. Burgers zie je niet in een frontlinie. Je zou dus kunnen volhouden dat een frontlinie in oorlog ongevaarlijk is voor burgers.
![]() |
![]() |
#3592 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dimethylkwik ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethylmercury en http://en.wikipedia.org/wiki/Karen_Wetterhahn Kontakt (zelfs met latex handschoenen) van een druppeltje met de huid is dodelijk... Ik weet dus niet of plutonium echt het gevaarlijkste goedje is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2011 om 19:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komaan.
![]() |
![]() |
#3594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zomin je voetballers kunt tellen op een leeg voetbalveld.
![]() |
![]() |
#3595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat was de bedoeling van de evacuatie ook he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2011 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je afkomt met emotionele uitspraken als gigantisch, vragen we daar een cijfer op te kleven en helpen we dat cijfer te berekenen... voor de rest vinden wij dat ook erg hoor ? wat denk jij nu ?? Wij dromen van een wereld waar alles CO2 vrij draait op kernenergie die NOOIT faalt... en nu mag de marketing van voorafaan beginnen en MOETEN DE CONTINGENTIE (rampscenario's) PLANNEN AANGEPAST WORDEN, terug 25 jaar achteruit, en opgelet terug dat groen ecologisch opportunistisch gedoe van een paar van die tegenstanders die daar politiek of business gezien pijlen gaan uit scherpen om zichzelf te verrijken of om er electoraal voordeel uit te halen, en dan als groene dictators hun mantra af te dreunen en daar dingen door het strot van het parlement rammen door angstpsychotische teksten te schrijven etc... Met de juridisering van het parlement, wat denk je dat die stemmenkanonnen die gewoon wetten kunnen schrijven en geen jota kernenergie gezien hebben begrijpen ??? Uiteindelijk is dat ook niet democratisch dat er geen evenwicht kan gekozen worden tussen exacte en niet exacte wetenschappen in het parlement. Ipv de vrouwelijke egaliteit na te streven zou men beter beginnen met de wetenschappelijke egaliteit na te streven, en de vermindering van de juridisering van het parlement nat te streven.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pro's komen hier altijd met dezelfde onzin af. Hoeveel straling slachtoffers in een bestraald gebied die ontruimd is? Om dan vervolgens te schermen met cijfers die er niet zijn. Van manipulatie gesproken. Dat is dus manipuleren! Hoeveel geld zit er in een lege portemonnee?
![]() |
![]() |
#3599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3600 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begreep dat uit jouw: Citaat:
Maar wat wilde je dan zeggen met bovenstaande quote ?
![]() |