![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4481 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
On hoe zorgt "voor duurzame en propere energie" er voor dat prompt alle steenkolencentrales verdwijnen?
|
|
|
#4482 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4483 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4484 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vb : aan de Brugse haven, bij de bestaande windmolens 7 nieuwe die stroom leveren voor bijna 8000 gezinnen. De jaarlijkse CO 2 besparing is 13.650.500 kg. In Normandie heeft z'n bedrijf er nu al meer dan 50 opgericht. Zo wat overal in West- en Oost-Vlaanderen bouwt Desender windmolens. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4485 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oppassen voor systematische onderschatting van de gevolgen van deze kernramp door overheden en corporatieve mediakanalen.
Citaat:
Meer info: Japan nuclear crisis goes global Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2011 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#4486 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4487 |
|
Minister-President
|
Hij zegt juist dat je ouder wordt door de straling,..... straling binnen de geneeskunde dan. Of ga je dan die straling ook verbieden,... je zou maar de arts zijn die er alle dagen moet met werken (ook al zitten ze op veilige afstand) Wat ga je met dit afval doen indien je toch voor het gebruik van straling als middel tegen kanker bent?
|
|
|
|
|
|
#4488 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
wat meteen de enige reden is dat zulke rampen voorkomen. Geld is belangrijker dan mensen. Wij danken de politieke wereld hiervoor, merci gasten. Van industriëlen weet je dat zij enkel winst willen, je stemt op politici omdat je als mens erop rekent dat zij die verkozen zijn hun kiezers vertegenwoordigen en de honger van de industrie binnen aanvaardbare banen houden. In onze realiteit spijtig genoeg, doen politici niet waarvoor ze verkozen worden.
|
|
|
|
#4489 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, wel zolang ik die job blijf doen neem ik aan...
|
|
|
#4490 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Environ...ng_and_burning
|
|
|
|
#4491 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
8.000.000.000 kg CO2 per jaar. Uw molekes hebben daar dus ongeveer 2 promille van vervangen. Nie slecht, maar ge snapt dat er dus wel wat meer nodig is. (trouwens, er klopt iets nie: normaal gezien zou je met 7 molens bijna een halve procent moeten vervangen hebben... er is een factor 2 zoek...)
|
|
|
|
#4492 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of als ze aan de kust in Aalst zitten met hun kamelen in de woestijn, zullen ze misschien die kolenstokers vervloeken he (ok, ik overdrijf ook een beetje maar dat mag blijkbaar he).
|
|
|
#4493 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4494 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dai-ichi is opnieuw sterk gestegen. De hoeveelheid jodium-131 is volgens de monsters die vrijdag werden genomen 6.500 maal hoger dan wettelijk toegestaan. Een dag eerder werd er nog 1.100 maal meer jodium-131 gemeten dan toegestaan. De hoeveelheid cesium-134 en cesium-137 in het zeewater zijn zelfs verviervoudigd. Volgens een woordvoerder van het NISA zouden de waarden kunnen wijzen op een nieuw lek bij de kerncentrale. 'We willen de bron van deze straling vinden en dichten, maar ik moet toegeven dat het vinden van het lek moeilijk zal zijn'. |
|
|
|
|
|
|
#4495 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel me dus serieuze vragen bij al die vaststellingen. Want in de praktijk zoeken ze er zeker niet eens achter. En van al die landen...waar ze zogenaamd met bosjes komen te overlijden vanwege "kolen en dergelijke"....meestal weten ze ginder nog niet eens wie daar waar woont en zullen ze zich zeker al niet beginnen bezig houden met iedere dode te ontleden om te kijken waaraan ze gestorven zijn. Bijgevolg er is daar gewoon geen data van. Vele van al die landen hebben niet eens een bevolkingsregister. Dikwijls geen dokters en al evenmin ziekenhuizen. Maar misschien weet jij wel hoe ze het gedaan krijgen?
|
|
|
|
#4496 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4497 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4498 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4499 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar van slechtwerkende kachels sterven elk jaar 1.6 miljoen mensen. bron Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4500 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|