![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, een slachtoffer van de belgische haatmaatschappij.
|
|
|
|
|
#8482 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zo werkt gelukkig de wereld niet, de wetenschap heeft bewezen dat er geen verschil is, en tot spijt van wie het benijd, holebikoppels zijn perfect in staat een kind op te voeden, vaak zelfs beter dan heterokoppels. Dit sluit alle mogelijke discussie, aangezien de resterende argumenten slechts op basis van religie of persoonlijke afkeer zijn. |
|
|
|
|
|
|
#8483 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8484 |
|
Minister-President
|
Op dezelfde manier als het overgrote deel van de vrouwen: met de fles.
|
|
|
|
|
|
#8485 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer nog eens, ik ben genereus vandaag.
|
|
|
|
|
#8486 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8487 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
EDIT: waarom zouden ze ook? Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 juni 2011 om 21:53. |
|
|
|
|
|
|
#8488 |
|
Burgemeester
|
Er is scheiding van kerk en staat ja, maar de kerk mag zoals iedere instelling in een democratie wel laten weten dat ze het niet leuk vindt en er tegen is. Wat de parlamentariers daarvan vinden of ze het zich aantrekken of niet moeten ze zelf weten, zij maken de wetten en stemmen over de wetten.
|
|
|
|
|
|
#8489 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En ze houden zo enorm van kinderen dat ze die zelfs aanranden.... Maar o wee als een homokoppel een kind wil adopteren.
|
|
|
|
#8490 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welnu, als het dan toch daarover moet gaan, ik heb liever niet dat bijvoorbeeld Walter Capiau, een gekend homo, die ook niet van de kindjes kan blijven, kinderen mag adopteren
|
|
|
|
|
#8491 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Maar dat verandert niet dat de kerk of welke instelling dan ook haar standpunten gewoon mag uitdragen in een democratie. Hetero-adoptie blijft voor mij voor homo-adoptie gaan, indien de overige omstandigheden ongeveer hetzelfde zijn (inkomen, woning, omgeving..). Ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar willen trouwen, maar blijf ik het zelf zien als iets onnodigs en zelfs beetje choquerend .. sorry hoor Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 5 juni 2011 om 22:19. |
|
|
|
|
|
|
#8492 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8493 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8494 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De norm is nu eenmaal dat mannen en vrouwen kinderen opvoeden, uitzonderingen zijn er natuurlijk genoeg. Maar heteroseksuelen kunnen met elkaar kinderen baren en mensen van hetzelfde geslacht met elkaar niet. Dat is een rationeel argument, iets wat gewoon zo is en je niet kan ontkennen. Bijgevolg is adoptie door heterokoppels te prefereren, alleen al vanuit die logica. |
|
|
|
|
|
|
#8495 | |
|
Minister
|
Citaat:
Men is zodanig zot geslagen met allerlei tegenstrijdige berichtgeving en informatie dat men niet meer weet uit welk hout pijlen te maken. Zo is ook hier de positieve discriminatie nefaster geworden dan de negatieve en zit men kilometers naast de kern van de zaak te slaan. Of nu 2 vrouwen, 2 mannen of man en vrouw een kind kopen of adopteren dat is toch geen issue? Het is vaak eerder de vraag; zijn die 2 mensen die samen een kind willen er voor zichzelf klaar voor om een kindje te hebben of zijn ze soms überhaupt bekwaam om een kind op te voeden? Als je soms kijkt hoe hetero koppels nu hun kinderen opvoeden kun je niet hard maken dat homokoppels dat slechter of niet zouden kunnen. Maar ja zoals gezegd eerder en ook hierboven; we maken het ons meestal veel moeilijker dan het is het leven. Zo ook dit onderwerp word als velen een te beladen lading meegegeven door voornamelijk religieuze en publieke dogma's. Soort puberaal gedrag zelfs waarin men ergens in blijkt te blijven hangen (meebekken om erbij te horen). Het wegcijferen van de eigen identiteit om die van een groep na te streven met alle gevolgen van dien. Vaak is men dan nog te beschaamd of te bedwelmt om het verkeerd in te zien en gaat men berusten daarin.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#8496 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De "homowet"? Wat is dat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8497 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#8498 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht van wel.
|
|
|
|
|
#8499 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit geheel terzijde.
|
|
|
|
|
|
#8500 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Paulus voelt zich in het nauw gedreven en vlucht (alweer) met de staart tussen de benen. We hebben dat hier ondertussen al zo vaak gezien...
|
|
|
|