![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Banneling
|
Dat weet mijn kleine teen ook. Dat was dan ook mijn vraag niet.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb er al geen zin meer in, nah De kleine minderheid die niet wil werken, die wordt vastgesteld door het aantal schrappingen van uitkering en door niets anders. Dat wou ik nog even aanduiden Bij wie elk land schulden heeft? Uiteindelijk bij de belastingsbetalers van de andere landen en van het eigen land, nah, die zullen hulpfondsen wel voorschieten en bij wanbetaling zelf betalen. Griekenland zal evenwel niet failliet gaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2011 om 13:42. |
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daar ligt de mentaliteitswijziging, iets doen omdat u een externe beloning beloofd wordt is een zwakte, je doet iets omdat je dat wil doen, omdat uw omgeving er aangenamer door wordt, omdat je iemand bijstaat, omdat u de kwaliteiten bezit om die specifieke taak tot een goed einde te brengen, omdat je deel uitmaakt van een samenleving waarbinnen elk steentje gerespecteerd wordt in de bijdrage die hij/zij levert. hoe stelt u voor dat 'het huidig systeem kan het gedrag van de veelbezitters niet langer dragen' anders formuleer; U zult echt hoe langer hoe minder kunnen negeren hoe veelverdieners de maatschappij uithollen; de vraag is enkel wil je destructie of wil je flexibiliteit?
|
|
|
|
#285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zo ja, zijn die goed afgelopen? En zo niet, waarom niet? Hebt U al ooit eens met veel 'linksen' iets trachten van de grond te krijgen... Als was het maar een ► duivenbond, Laatst gewijzigd door freelancer : 13 juli 2011 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#289 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Gejaagd door de winst voor de winst is geen excellence maar een criminele plattitude Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2011 om 14:26. |
||
|
|
|
|
|
#290 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#292 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Mensen doen iets voor zichzelf, voor mensen die zij belangrijk vinden (familie, gezin, vrienden), niet voor die nobele onbekende ergens in die grote (of minder grote) samenleving. Ik onderga de werkdruk, werkuren, verantwoordelijkheden en stress die ik onderga niet alleen omdat ik daar goed in ben maar ook omdat ik daarvoor verloond wordt. Als ik met een pijnloos 9 to 5 jobke hetzelfde kan binnentrekken, dan mag je mijn portie aan fikkie geven. En zo zit quasi iedereen wel in elkaar. Je mag daar een ideaalbeeld tegenover houden, maar dat is gewoon niet realistisch. Ik wil de eerste hier nog tegen komen, die zijn huidige job niet opgeeft wanneer hem iets veel minder zwaar wordt aangeboden tegen eenzelfde of zelfs betere vergoeding. Idem voor al die vakbondsverzuchtingen: loonbehoud, arbeidsduurvermindering, opslag bovenop indexatie... Vanwaar komen al die eisen als iedereen het werk doet wat hij/zij wil doen? Citaat:
Dus opnieuw: hoe hollen veelverdieners de maatschappij uit? Jij focust op 3000+ of, naar je eigen maatsctaven, 2000+ verdieners. Hoe hollen die de maatschappij uit? |
|||
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Banneling
|
Dus, op mijn waarom-vraag kan jij enkel antwoorden met "het is een links cliché". Wat een ruggegraat
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Europees Commissaris
|
Als 80% van de Vlamingen voor een vorm van confederalisme of meer gekozen heeft, is de nota Di Rupo dan democratisch? Dat is de vraag die we ons moeten stellen.
|
|
|
#295 |
|
Minister-President
|
Ja maar die heeft moeten sluiten nadat hij de duiven verorberd had.
|
|
|
#296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens BDW doet EDR de middenklasse betalen; nochtans bezit ik behalve mijn huis niet 1,25miljoen euro, heb ik geen (dikke) bedrijfswagen, speculeer ik niet op de beurs, en heb ik geen inkomen uit dividenden. BDW neemt het dus niet op voor wat jij begrijpt onder de middenklasse. |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ja, onze huidige evolutie is een paar miljoen jaar bezig, ons aanpassen zal inderdaad niet van vandaag op morgen gebeuren. Veelverdieners hollen de maatschappij uit, zoals veel intelligentere mensen op hun site (met een link die ik hier gepost heb) aangetoond hebben. Een kuisploeg brengt meerwaarde voor de maatschappij, een hoogbetaalde belastingsconsultant brengt schade toe aan de maatschappij; duidelijker dan dit kan het moeilijk gemaakt worden; goedbetaald postjes zijn geen mensen die voor werk zorgen, die voor innovatie zorgen, goedbetaalde postjes worden gewoon goed betaald omdat die voor geld zorgen voor de nog beter betaalde postjes en dat noem ik uithollen van de maatschappij.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 13 juli 2011 om 15:54. |
|
|
|
|
|
|
#299 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
In mijn kennissenkring zitten er veel 2000+ en 3000+ mensen (lang niet allemaal in de bedrijfswereld of in managementsposities, daar zitten ook mensen uit de witte sector bij). Als ik jou geloof zijn dat allemaal mensen die de maatschappij uithollen en aan afbraak doen. Vandaar dus de vraag: waarom dan wel? Ik zou geen één van hen die eigenschap toedichten (zelfs niet die ene kerel die vandaag op zowat 8000 netto moet zitten). Citaat:
Jij zegt dus letterlijk dat alle 2000+ of 3000+ verdieners geen toegevoegde waarde hebben, niet voor innovatie zorgen en niet voor werk zorgen? |
||
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daarnaast zeg ik dat vetbetaalde postjes geen meerwaarde bieden aan de maatschappij (zoals meerdere malen aangetoond). Wie u waar indeelt interesseert mij eigenlijk niet.
|
|