|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  23 juli 2011, 14:37 | #181 | |
| Minister Geregistreerd: 29 mei 2009 Locatie: Mechelen 
					Berichten: 3.353
				 |   Citaat: 
 Maar ja ondanks de hoge prijzen blijven we rondrijden, we zullen wel een aldi/lidl boterhammetje met choco meer of minder eten om ons te profileren als welstellende mensen. Dus in principe heb je wel gelijk; logica dicteert dat maar de praktijk is toch net even iets anders. Ik heb het zelf al gezegd, pas als diesel en super boven 2€ per liter stijgen zal er merkelijk minder rondgereden worden, ook bij firmawagens want daar zal dan plots wel een limiet gaan op staan aan hoeveel per maand een werknemer mag rijden "op kosten van de firma". 
				__________________ "Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 14:58 | #182 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
  
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 17:54 | #183 | ||||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   TOPIC: Citaat: 
 Citaat: 
 De pensioenen moeten betaalbaar blijven in leve-de diesel-be ...  Citaat: 
 bron GVA Citaat: 
 Citaat: 
 De Vlaamse dieselregering wil de milieuvriendelijke benzinewagens ontraden door ook de BIV veel gunstiger te maken voor dieselauto´s. Heel goe bezig.  Pssst stil stil... Citaat: 
 - Euhm een moderne kleine Volvo C30 benzine 100 PK (74 kW) met 1560 cc zou in 2012 dan 649,.. € betalen aan BIV. http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 18:23. | ||||||
|   |   | 
|  23 juli 2011, 18:40 | #184 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Wel als ik het goed begrijp is d emissie.uitgedrukt in bvb. 002g/km goed als je een auto met 10l verbruik of 3l/100km wil dit zeggen dat de stadsmus 3keer meer mag vervuilen per liter | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 18:43 | #185 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   En micele je bent een een belgische vlaamse co2 gebaseerde biv aan het vergelijken met een duitse jaarlijkse taks die inderdaad wel goed verfijnd in elkaar zit 
				__________________ whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/  https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/  https://antidisinfo.net/   https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 juli 2011 om 18:44. | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:15 | #186 | |||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Je ziet toch dat verbruik en emissie weinig met mekaar te maken hebben, voor de zuiverste optimale verbranding zijn er veel meer technische(motortechniek, gemiddelde druk in de verbrandingskamer, zijn vorm verwerveling mengsel, compressieverhouding, enz...) en chemische parameters (vooral brandstof+lucht+temperaturen enz...) die een rol spelen. En je bekijkt jouw eigen -gegeven- link toch ? Op jouw Duitse studie-link staan op het eerste blad 3 grafieken netjes naast mekaar: CO2, NOx en partikels, verschillen en bijhorende tekst niet gelezen ? Citaat: 
 Dat moet dus precies gemeten worden naargelang xxx parameters auto/brandstof/motortechniek/... enz... volgens een meetstandaard, en daarvoor bestaat die NEFZ. http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus * soms in kWh/100 km E-car, soms in kg/100 km Aardgasauto..., in "miles-landen" in .../mi, vandaar emissies in mg/mi ...* Citaat: 
  
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 20:24. | |||
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:24 | #187 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Ik wou uitleggen dat een zwaardere motor ondanks zijn meerverbruik toch efficienter met energie en pollutie kan omgaan en als jede emissieper liter uitdrukt zie jedat verschil | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:29 | #188 | |||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 En het is emissie in liter per km, blijft emissie per km over. De auto moet rijden = kms maken, ... met aandrijvende motor.  Hier alle emissies uitgedrukt in g/km volgens de ECE of NEFZ, ook partikels hé.  Enkel het bovenste CO2 per liter verbranding of verbruik in l/km heeft toch een ~ fixe (chemische) formule om om te rekenen Paul. Enkel CO2 is rechtevenredig met van x-fossiele brandstofverbranding, de andere emissies volgens Euronorm niet. Citaat: 
 Citaat: 
 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 20:54. | |||
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:47 | #189 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 Vandaar dat ik ervan uitging als je emissiehalveert halveer je het stof dus dat klopt niet | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:49 | #190 | 
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:52 | #191 | 
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:52 | #192 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Sowieso stoot een plugin in stadscyclus 70% minder uit dus ik weet nu niet waarmee jullie zitten te lache. | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 20:59 | #193 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Kijk mijn stelling was. Halveer het verbruik en de emissie halveert. Natuurlijk als de emissie per km wordt uitgedrukt zal een kleine motor niet minder partikels uitstoten Maar sowieso blijft een plugin minder uitstoten in een stadscy luz rijdt hijquasi puurelektrisch enemissie vrij dus vermindert die oplossing type opel ampera de emissie van autos in steden | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 21:04 | #194 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Emissies zijn enkel grenswaardes naargelang euronorm van een voertuig. Is die Lupo bvb een euronorm 3 en die A6 een euronorm 5, of omgekeerd ? Man toch verbruik heeft er geen klxxten mee te maken. Emissies in g of mg/km of g of mg/mi. Over welke emissie heb je het: Citaat: 
  http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno...it_Benzinmotor 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 21:05. | ||
|   |   | 
|  23 juli 2011, 21:11 | #195 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Zie je jouw onzin nu in ? Norm Euro 1 Euro 2 Euro 3 Euro 4 Euro 5 NOx .................... 500 250 180 PM 180 80 / 100 * 50 25 5 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 21:17. | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 21:17 | #196 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 21:26 | #197 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Want de euronormen zijn grenswaarden ! Denk eraan Partikels is ook dan NIET RECHTEVENREDIG met het verbruik ! GELEZEN ? Zie zoals enkele posts hierboven vbtabel ECE test: GOLF TSI benzine / Golf TDI diesel beide Euronorm 4, die zijn precies gemeten. Vergelijk deze - wel onvolledige - tabel met de grenswaarden volgens de Euronorm, om aan een Euronorm te voldoen moet de auto alle 5-6 waardes onderschrijden. Hoeveel 1 % of 50 % doet er helemaal niet toe.  
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 21:39. | |
|   |   | 
|  23 juli 2011, 21:44 | #198 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   http://www.google.com/m/url?ei=IzErT...HOA7PWb-bKdsog Blz 8 van die link zie je hoe meer je verbruikt hoe meer emissie Dus mijn stelling klopt wel | 
|   |   | 
|  23 juli 2011, 23:12 | #199 | ||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
  Gij staart U wat blind op die ene grafiek, maar je moet de tekst lezen. Neen, hangt volledig van de techniek af, bij sommige gebruikte types is er wel sprake van een neiging naar een stijging volgens meer verbruik, maar er is helemaal geen sprake dat het bij alle diesels zo is. Bij deze alleszins NIET: Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Bekijk vooral figuur 5 Figure 5 - Particle concentration related to specific torque en figuur 6 Figure 6 - Brake specific particle number related to specific power output en dan zie je direct waarom. 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 23:34. | ||||
|   |   | 
|  23 juli 2011, 23:58 | #200 | ||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 The engines have been split into five categories: Spark ignited and naturally aspirated (SI NA) Spark ignited and turbo charged or supercharged (SI turbo) Spark ignited and direct injected (SI DI) Compression ignited (Diesel) Compression ignited with particle filter (Diesel + filter) Dit zijn dus de diesels: Citaat: 
 Citaat: 
 Maar dus helemaal niet evenredig, de roetfilter verbrand pas regelmatig na bij vlot verkeer of/en voldoende werkingstemperatuur, dus onafhankelijk van het momentaan verbruik. Bij de benzines is het roet te verwaarlozen maar daar is ook geen lineariteit partikels en verbruik, enkel een neiging tot stijging. MAW het blijft ONZIN alle 5 emissies lineair te koppelen aan CO2 en enkel daarop (bij gelijke euronorm) de #BIV te bepalen. Daarbij is er nog het groot verschil tussen diesel-, benzine-, aardgas-, LPG- voertuigen. Enkel de diesels moeten fiscaal ontmoedigd worden voor diegenen die relatief weinig kms doen. Iedereen weet waarom. Het buitenland doet het duidelijk wel. Citaat: 
 Duitsland heeft geen BIV. 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2011 om 00:28. | ||||
|   |   |