![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg ook niet dat Brussel een historische Vlaamse stad is. Het is een historische Nederlandstalige Brabantse stad. Aangezien 1) Nederlandstalig Brabant samen met 2) het grootste deel van het Nederlandstalige deel van het graafschap Vlaanderen (enkel Franse Westhoek en Zeeuws-Vlaanderen niet) en 3) West-Limburg samen het moderne Vlaanderen vormt, hoort Brussel daar m.i. bij. Al mag Brussel daar zelf over kiezen. Citaat:
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is uw bron voor die laatste bewering?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#263 |
Minister-President
|
![]() De Rand zal altijd Vlaams blijven, cf. wat patrickve daarover gezegd heeft.
#264 |
Minister-President
|
![]() http://www.doorbraak.org/boeken/20/v...nden-1400-1600
(eerste alinea) http://dutchrevolt.leiden.edu/dutch/...20flandes.aspx http://www.deruyter.org/Chronologie_...ster-1648.html (eerste alinea)
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 26 juli 2011 om 14:49. |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kosova is geen deel meer van Servië. Het is onafhankelijk, en dat is in overeenstemming met het volkerenrecht bevonden.
Brussel is gesticht op het grondgebied van het huidige Vlaams Gewest en was altijd Nederlandstalig. Kosova daarentegen is pas sinds 1912 door de Serviers en de Montenegrijnen in de Balkanoorlogen veroverd geweest. Het was daarvoor een autonoom gebied binnen het Ottomaanse rijk. De bevolking ervan is trouwens vor een groot deel samengesteld uit etnische minderheden die door de racistische Serviers werden verdreven van hun grondgebied. Als dat waar was, dan hadden ze wel nooit naar onafhankelijkheid gestreefd. Maar net zoals Vlaanderen, werd Kosova uitgebuit en was het slachtoffer van etnische zuiveringen. Soms moorddadig, soms geniepig zoals in Brussel. Net zoals de Franstaligen in de negentiende eeuw de Vlamingen trachtten uit te sluiten uit het publieke leven, voerde Servië een politiek die de Albanezen discrimineerde. Zo werd de openbare dienst in Kosovo grotendeels bevolkt door etnische Serviërs. Als Vlamingen voelen we ons heel verwant met Kosovo denk ik. Alleen hebben de Kosovaren meer lef dan wij, maar goed, zij hadden dan ook niet veel te verliezen. In ieder geval betere kansen dan binnen een Servië dat de Albanezen verachtte en uitbuitte.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 26 juli 2011 om 14:51. |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over het politiek streven. Ga je het politiek streven voor de uitbreiding van Brussel buiten de wet stellen ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#267 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |
#268 |
Minister-President
|
![]() Hoe bedoel je? Daar mag natuurlijk naar gestreefd worden, alleen zal het er m.i. nooit komen, zelfs al woont er niet één Nederlandstalige.
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#270 |
Minister-President
|
![]() BWarrior heeft dat wel degelijk gezegd, mijn antwoord was: "Say what?".
Opnieuw blijkt dat u niet leest wat ik schrijf, aangezien ik dus nooit zoiets beweerd heb (ik ben nl. niet achterlijk, hoewel u misschien die eigenschap wel toeschrijft aan Vlaams-nationalisten).
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 26 juli 2011 om 15:29. |
![]() |
![]() |
#271 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zal de agglomeratie Brussel worden he. Voor eeuwig opgesloten in de negentien dorpen, achter een muur van Vlamingenhaat die ze zelf hebben opgetrokken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 26 juli 2011 om 15:30. |
||||
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#274 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#275 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In the 1974 Constitution of Yugoslavia, Kosovo was granted major autonomy, allowing it to have its own administration, assembly, and judiciary; as well as having a membership in the collective presidency and the Yugoslav parliament, in which it held veto power. We zullen het lijstje eens afchecken met de autonomie van de provincie Brabant: - eigen administratie: Ja, provinciaal bestuur. - eigen raad: Ja, de provincieraad met gouverneur. - eigen juridische gebied: Ja, ingedeeld in arrondissmenten. - vertegenwoordiging in federaal parlement: Ja, via de kieskringen. - vetorecht: Ja, alambel- en belangenconflict procedure ( later bijgekomen voor BHG). De provincie had vergaande bevoegheden, onder meer provinciewegen, infrastructuur, ... De vergelijking met Kosovo gaat dus volledig op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#276 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#277 |
Minister-President
|
![]() De Kosovaren werden onderdrukt door de Serviërs, de Franstalige Brusselaars worden niet onderdrukt door de Vlamingen.
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat, zoals jij goed weet, de enige manier was om het Belgisch concept (waar zij van leefden), te laten overleven.
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: