Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 21:46   #341
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Begin al maar eens met direct over een behoorlijk loon te spreken, vooraleer de mensen te willen dwingen jobs te aanvaarden. Misschien krijg je dan minder negatieve reacties.
Een bende gemene smeerlappen zitten met hun poten aan de vetpotten, en zijn steeds minder akkoord om een deeltje af te staan , en loon naar werken te betalen. D�*t moet veranderen, voor te beginnen.
Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen.
Herverdeling is het orde woord.
Als er bij ieder een stukje minder moet afgehouden worden voor al wie niet wenst te werken, dan krijgen ze alvast alweer een stukje meer op hun loonbriefje.
Just hé ?

Maar pas op, de wil om niet te willen werken kan zeer hardnekkig zijn. Zelfs psychiaters krijgen dat niet meer in gang.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2011 om 21:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:47   #342
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin al maar eens met direct over een behoorlijk loon te spreken, vooraleer de mensen te willen dwingen jobs te aanvaarden. Misschien krijg je dan minder negatieve reacties.
Een bende gemene smeerlappen zitten met hun poten aan de vetpotten, en zijn steeds minder akkoord om een deeltje af te staan , en loon naar werken te betalen. D�*t moet veranderen, voor te beginnen.
Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen.
U begrijpt echt niet waarover het gaat, hé?
Het zou me niet verwonderen moest U tot extreem lui-links behoren...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:55   #343
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
elke langdurig werkloze zou in de buurt waar hij woont , verantwoordelijk moeten zijn voor een gebied .( een dienst op de gemeente moet toezien of dit al dan niet gebeurd is , of als de langdurig werklozen belt met een reden waarom dit niet kan , ze een andere kunnen sturen)
Met weinig uitvluchten waarom hij dit niet zou kunnen ..... enkel een doktersbriefje van de dag zelf ( met risico op controle arts , zoals elke werknemer dit ook van zijn baas kan krijgen ) , een solicitatie gaan voeren bij een werkgever ( met schriftelijk bewijs van die firma )

dus niet als reden , k gaan naar de kroeg of shoppe in de stad , enz !!!!!

elke vorm van fraude op de bewijzen van dokter of eventuele werkgever of vdab zou hard gestraft moeten worden door de rva , met eventuele schorsingen , hetzelfde met weigeraards

langdurig werklozen leven op kosten van de maatschapij , ze mogen wel iets terug doen .... en zoveel sneeuwt het hier niet he !
Als jij mij een volwaardig loon uitbetaald heel het jaar door ( met arbeidscontract ), dan wil ik wel de sneeuw voor je deur komen ruimen elke keer dat het sneeuwt. Ik hou mij dan klaar daar voor, ik reserveer me voor die momenten. Zelfs in het midden van de zomer staat mijn schop klaar om sneeuw te komen scheppen indien het sneeuwt voor jouw deur !
Nu moeten we enkel nog overeenkomen hoeveel je mij maandelijks gaat betalen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:02   #344
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
U begrijpt echt niet waarover het gaat, hé?
Het zou me niet verwonderen moest U tot extreem lui-links behoren...
Ik behoor tot die mensen dat vroeg opstaan en hard werken. Harder als jij vermoed ik. Het zijn wel dikwijls degenen die nooit hun handjes vuilmaken, en schaamteloos werkvolk uitbuiten die het hardst brullen over " profiterende doppers " ...
Oud 1 september 2011, 22:13   #345
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik behoor tot die mensen dat vroeg opstaan en hard werken. Harder als jij vermoed ik. Het zijn wel dikwijls degenen die nooit hun handjes vuilmaken, en schaamteloos werkvolk uitbuiten die het hardst brullen over " profiterende doppers " ...
Chipie is daar wel kampioen in ja.

Feitelijke argumenten aanbrengen heeft die nog nooit gedaan, zijn 'bijdragen' voor dit forum beperken zich tot het vormen van zinnen met de begrippen 'lui', 'links' en 'extreem'.
Voor de rest stel je best niet te veel moeilijke vragen want als je daar niet met die drie woorden op kan antwoorden zal hij niet kunnen antwoorden.

Wedden dat die hier op gaat antwoorden met nog meer 'lui' en 'links'?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:16   #346
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij mij een volwaardig loon uitbetaald heel het jaar door ( met arbeidscontract ), dan wil ik wel de sneeuw voor je deur komen ruimen elke keer dat het sneeuwt. Ik hou mij dan klaar daar voor, ik reserveer me voor die momenten. Zelfs in het midden van de zomer staat mijn schop klaar om sneeuw te komen scheppen indien het sneeuwt voor jouw deur !
Nu moeten we enkel nog overeenkomen hoeveel je mij maandelijks gaat betalen ?
Zet daar eens een getal op als je wil.
Wat moet volgens u (en anderen) het minimum loon zijn?
En zou u (en dan ook die anderen werklozen hier) daar dan effectief voor gaan werken?
Oud 1 september 2011, 22:26   #347
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Chipie is daar wel kampioen in ja.

Feitelijke argumenten aanbrengen heeft die nog nooit gedaan, zijn 'bijdragen' voor dit forum beperken zich tot het vormen van zinnen met de begrippen 'lui', 'links' en 'extreem'.
Voor de rest stel je best niet te veel moeilijke vragen want als je daar niet met die drie woorden op kan antwoorden zal hij niet kunnen antwoorden.

Wedden dat die hier op gaat antwoorden met nog meer 'lui' en 'links'?
en pol pot.......en de rode paradijzen
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:36   #348
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zet daar eens een getal op als je wil.
Wat moet volgens u (en anderen) het minimum loon zijn?
En zou u (en dan ook die anderen werklozen hier) daar dan effectief voor gaan werken?
Minimumloon voor 8 uur per dag/ 5 dagen per week : 1500 euros/maand
+ 50 % de zaterdag, + 100 % de zondag en feestdagen.
En ik geef je dan mijn mobiel telefoonummer. Zogauw er een korrel sneeuw voor je deur valt sta ik daar, met mijn schop en zout, om jouw stuk voetpad vrij te maken.
Ik denk niet dat dit overdreven eisen zijn.

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 september 2011 om 22:37.
Oud 2 september 2011, 00:16   #349
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het eerder overlaten aan gedetineerden, "reintegratie" en azielzoekers in wachttijd, en minderjarigen die een straf uitzitten uitgesproken door de jeugdrechtbank.
Werklozen bestaan niet meer, het zijn werkzoekenden maar goed. Ik denk niet dat langdurige werkzoekenden met hun 400 of 600 euro / maand zeer ver gaan lopen.
Van zodra het slecht gaat probeert men altijd sociaal zwakke aan te vallen, uit schrik om zelf iets te verliezen.
Wees blij dat je zelf werk hebt, en lichamelijk in staat bent om te werken en wees niet jaloers van de lage uitkering van een langdurig werkzoekende.

Laatst gewijzigd door poxers : 2 september 2011 om 00:18.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 03:24   #350
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten het nu.
Een bankovervaller wordt neer geknald of verdwijnt voor jaren in de bak.
De banken bedriegen nagenoeg de ganse wereld en die worden gered of
beloond met ons belastinggeld.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 2 september 2011 om 03:25.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 04:28   #351
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hondedrollen is zijn specialiteit...
nope , das de specialiteit van mijne hond !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:44   #352
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minimumloon voor 8 uur per dag/ 5 dagen per week : 1500 euros/maand
+ 50 % de zaterdag, + 100 % de zondag en feestdagen.
En ik geef je dan mijn mobiel telefoonummer. Zogauw er een korrel sneeuw voor je deur valt sta ik daar, met mijn schop en zout, om jouw stuk voetpad vrij te maken.
Ik denk niet dat dit overdreven eisen zijn.
Dat is aanvaardbaar. Momenteel liggen de minimum lonen een stukje lager maar idd het zou zo iets moeten zijn.

En zoals in de oude tijd; overuren en verplaatsingen niet belastbaar.
Oud 2 september 2011, 09:36   #353
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is aanvaardbaar. Momenteel liggen de minimum lonen een stukje lager maar idd het zou zo iets moeten zijn.
Dacht ik ook.
En dat zijn dan mensen die zelf werk gevonden hebben, die dus een zekere bekwaamheid hebben.
Trouwens, hoeveel krijgen mensen die deeltijds werken ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 september 2011 om 09:36.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:49   #354
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je zal dan toch geen 8 uur ergens full time staan te werken als je een leefloon ontvangt ..
Jawel dus. De wereld is iets minder rooskleurig dan je denkt.
In totaal zal ik dat zelfs bijna twee jaar gedaan hebben, als die periode achter de rug is. En dan hopen dat er mij iemand wil betalen gezien ik het toch al gewoon ben onbetaald te werken. (Let op: onbetaald is wel degelijk onbetaald, dus zelfs geen maaltijdscheques, geen vrijwilligerswerkbijdrage, niente, nada, nul, zero, ... )

Citaat:
Verschuif 'm dan.
Ik heb die niet te verschuiven.
Jij mag wel proberen als je wil. Ik geef je graag het nummer.

Citaat:
Het zijn de uitkeringen die omlaag moeten (ja daarmee schiet ik in mijn eigen voet, als de mijne morgen vijftig euro daalt zit ik serieus in de penarie. )
Maar ik hoop dat je beseft dat het niet realistisch is om de lonen van ongeschoolde beroepen te laten stijgen, daar de incentive om verder te studeren kan verdwijnen.
De incentive om te gaan werken aan 1200 euro per maand, wetende dat dit loon weinig zal stijgen gedurende je leven, is niet bijster groot natuurlijk als je dit ook op andere manieren kan bekomen (bv. werkloosheidsuitkering trekken en in het zwart af als betaalde vrijwilliger af en toe iets verdienen door te doen wat je leuk vindt). Dan bespaar je bovendien ook een hoop kosten.

In Spanje zit je overigens men met dat probleem van een groot overschot aan laaggeschoolde werklozen: de bouw was een bloeiende industrie, naast toerisme één van de belangrijkste sectoren van het land. Niemand ging zich nog verder scholen, dat was niet nodig, in de bouw kon je immers 3000 euro verdienen. Nog meer dan je kon als je ging verder studeren (9 to 5 job weliswaar, maar met loontje van 1000 euro per maand terwijl je nog min. 3 jaar studies te bekostigen had).
Probleempje: de vastgoedmarkt zakt in mekaar. En nu zitten heel veel jonge ongediplomeerden werkloos thuis, die niet makkelijk naar een andere job te brengen zijn... (die jobs zijn er trouwens ook amper).

De mensen die u beschrijft, zijn de mensen die er veelal voor zorgen dat onze economie draaiende houdt. Die mensen mogen van mij met een dikke audi A8 (omdat je daar zo van houdt ) rijden en voor mij part met een nog grotere slee en mag hun huis er gelijkaardig uitzien. Ze zorgen voor brood op de plank van misschien honderden mensen en helpen de ontwikkeling van het land.
Er al eens bij stilgestaan wat het betekent op macro-vlak voor een land als een bedrijf geen winst maakt bv. Als ons bruto nationaal product daalt of onze economie krimpt, betekent dit dat de overheid minder kan uitgeven hé, dus minder geld voor gezondheidszorg (!!!!!), sociale zekerheidsuitkeringen (invaliden hebben al moeten inleveren vorig jaar! Ze vinden het blijkbaar best grappig om de groep die er het meest van afhankelijk heeft eerst te pakken), minder geld om openbare infrastructuur aan te leggen en te vernieuwen (wat dus ook weer minder tewerkstelling van laaggeschoolden) betekend. Etc.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2011 om 10:51.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:55   #355
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat ik begrepen heb is dat men voorstelde om leefloners fulltime te doen werken, voor het behoud van hun uitkering, en dus NIET voor een volwaardig loon met bijgaand arbeidscontract...
En dat jij dat een heel goed idee vond.

Denk je nu echt dat het hele leger van uitkeringskrijgers dat Limburg telt een volledige maand tewerkgesteld kan worden op die plantages?

Als iedereen vier uurkes gaat, is het al opgelost volgens mij.
Pak dan nog acht uur voor de mannen en vier voor de vrouwen, gezien het zwaar werk is en vrouwen allicht ook voor hun kinderen moeten zorgen.
Maar ach ja, discriminatie op grond van geslacht is verboden zeker hé.

Die mensen moeten echt niet vast in dienst blijven bij die plantages. Je verdraait de hele discussie tot iets wat hij helemaal niet is, om daar vervolgens op te reageren.
Oud 2 september 2011, 11:18   #356
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
'Laat werkzoekenden en leefloners de fruitplantages ruimen'
En laat alle gesubsidieerde rijkjes ook allemaal meeplukken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 11:19   #357
Groentje-18

Standaard

Terwijl de OCMW budgetten de pan uit swingen en onbetaalbaar worden voor de gemeenten, stond dit politiek correct artikel in de krant:

Citaat:
De Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) zegt dat de leeflonen voor gezinnen veel te laag liggen. Bovendien vindt men het niet kunnen dat men bij het bepalen van de leeflonen niet naar het aantal kinderen kijkt.

Zo vangt een alleenstaande moeder met een kind zonder inkomen een leefloon van 1.026 euro. Als diezelfde mama drie kinderen heeft, zal het uitgekeerde bedrag even groot zijn.

"Dat is geen eerlijk systeem", zegt Nathalie Debast van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten in een Corelio-krant. Ze pleit dan ook voor een grondige herziening van het systeem.

De leeflonen liggen naar verluidt ook veel te laag. Een alleenstaande moet het zo redden met 770 euro, bijna 200 euro minder dan de Europese armoedegrens. En een paar met twee kinderen krijgt 1.026 euro, terwijl de armoedegrens op 2.029 euro ligt. De leeflonen liggen zo laag dat mensen zich wel in de schulden moeten steken, klinkt het.
Ik wil daar nogmaals graag bij vermelden dat ik als alleenstaande het met <500 euro per maand doe, gezien ik mijn domiciel niet in hetgeen ik huur kan zetten en dus officieel samenwoon. Ik lijd geen honger, maar ik leef ook niet in luxe. En ik geniet zelfs van het leven, als mijn gezondheid even meewil.

Als de alleenstaanden met +700 euro per maand een sociale huurwoning hebben, zijn ze dus een stuk beter af als mij. Mijn conclusie is dan ook dat er niet geklaagd moet worden.

Maar zie deze reactie bv.:
Citaat:
5/14

Denis Stock HASSELT, 02 september '11 om 08:41 Ongepast?
Eindelijk een vereniging met verstand. Wanneer wordt er hier iets aan gedaan. De socoiale woningen zijn ook te duur. Ik betaal 195 euro wat veel te veel is. als ik ga werken dan val ik in een hogere schijf, wat schandalig is.
ID=1026129 / GEBRUIKER=1265693
Hij heeft het zich goed bekeken: gaan werken is niet slim, want dan moet ik meer huur betalen. Zoals iedereen zonder sociale woning die gaat werken. Wat een schande toch. Ja, waarom krijgen we niet allemaal een gesubsidieerde woning die we moeten betalen met geld dat we gekregen hebben?

Weet dat je voor een krappe en oude studio al zeker 300 euro de maand ophoest en een sociale huurwoning meestal een veelkamergelegenheid is. Mogelijk dan ook nog eens voorzien van alle moderne comfort (zie Vlaamse wooncode).
Ze mogen het hebben, daarvan niet. Maar kunnen we een beetje ernstig blijven aub?
Oud 2 september 2011, 11:36   #358
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ik zou het eerder overlaten aan gedetineerden, "reintegratie" en azielzoekers in wachttijd, en minderjarigen die een straf uitzitten uitgesproken door de jeugdrechtbank.
Werklozen bestaan niet meer, het zijn werkzoekenden maar goed. Ik denk niet dat langdurige werkzoekenden met hun 400 of 600 euro / maand zeer ver gaan lopen.
Van zodra het slecht gaat probeert men altijd sociaal zwakke aan te vallen, uit schrik om zelf iets te verliezen.
Wees blij dat je zelf werk hebt, en lichamelijk in staat bent om te werken en wees niet jaloers van de lage uitkering van een langdurig werkzoekende.
Een werkloosheidsuitkering kan volgens mij niet liggen onder het vroegere bestaansminimum/het huidige leefloon.
Oud 2 september 2011, 12:13   #359
eno2
Banneling

Standaard

Begin 2006 mocht ik een sociale woning betrekken aan 300€ met een slaapkamer

Ik heb geweigerd
ik had twee slaapkamers voor 270€ in de privé

Ter info:

ik betaal nu 300€ alles in, verwarming, verbruik, energie, gebruik van alle toestellen, meubels, etc, gratis wifi en TV.

't Is natuurlijk op een paradijslijk eiland, niet in dat kapotgebouwde Vlaanderen, waar betaalbare huurwoningen onder j e gat afgebroken worden of onbewoonbaar verklaard worden, waarna ze onbetaalbaar gemaakt worden.

@ Groentje: er klopt iets fundamenteels niet met je uitleg-beweringen over je inkomsten en bestedingen. Laat dat je gezegd zijn van iemand die 21 jaar succesvol 25% onder de armoededrempel leefde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 12:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 12:53   #360
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Herverdeling is het orde woord
.
Citaat:
Ik wenste Uw aandacht te vestigen op uw extreme 'linkse' post...

Deze draad gaat over fruittelers, die door een natuurramp in de problemen geraakt zijn én over het feit dat sommigen werkzoekenden en leefloners willen inschakelen...

Niet over ► "Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen.
Herverdeling is het orde woord" ◄

En wijs de post eens aan waar ik in deze draad zit te brullen over "profiterende doppers"...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be