Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 09:24   #261
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hoeveel Cubanen leven in de VS onder de armoedegrens? Of geloof je het sprookje dat alle Cubanen miljonair geworden zijn? De dictatuur van de Westerse boycot en de reclame voor de Amerikaanse droom heeft ervoor gezorgd dat Cubanen vertrokken zijn. Maar de droom is voor de meesten een nachtmerrie geworden.
Ja, daarbij mag je niet vergeten dat Cubaanse vluchtelingen veel in de handen van mensensmokelaars geraken die notabene gedoogd worden in de staat Florida. De cubaanse maffia is daar blijkbaar legaal.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 09:25   #262
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ja, daarbij mag je niet vergeten dat Cubaanse vluchtelingen veel in de handen van mensensmokelaars geraken die notabene gedoogd worden in de staat Florida. De cubaanse maffia is daar blijkbaar legaal.
Al ooit in Florida geweest? U kletst gewoon de leugens uit uw nek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 09:34   #263
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Al ooit in Florida geweest? U kletst gewoon de leugens uit uw nek.

Sterker nog ik heb daar famillie wonen, ik weet dus heel goed waarover het gaat. Wist je dat veel bootvluchtellingen tussen de 5000 en 10000 dollar betalen? Veel mensen lenen dit geld van deze maffia, het gevolg is dat ze jaren vasthangen aan hen om van deze schuld af te geraken.
Oud 8 september 2011, 09:42   #264
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Sterker nog ik heb daar famillie wonen, ik weet dus heel goed waarover het gaat. Wist je dat veel bootvluchtellingen tussen de 5000 en 10000 dollar betalen? Veel mensen lenen dit geld van deze maffia, het gevolg is dat ze jaren vasthangen aan hen om van deze schuld af te geraken.
Goed, ik heb daar ook verre familie. Dus die bootvluchtelingen betalen volgens u grof geld om van een paradijs naar de hel te vluchten. Beetje ridicuul denkt u niet? Zouden zij misschien iets hebben tegen dat regime in Cuba?
Oud 8 september 2011, 09:47   #265
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, ik heb daar ook verre familie. Dus die bootvluchtelingen betalen volgens u grof geld om van een paradijs naar de hel te vluchten. Beetje ridicuul denkt u niet? Zouden zij misschien iets hebben tegen dat regime in Cuba?

Daar heb ikzelf en ook subocai al een antwoord op gegeven Jozefje, je moet niet rond de pot draaien. Moet ik het herhalen?

Nee dat is niet riddicuul, die mensen worden verleid door de mooie beelden op TV, de rijke toeristen die daar vertoeven. Deze naievelingen denken dat ze hetzelfde gaan krijgen als ze hard werken. De realiteit is echter anders dan zij denken.

Daarnaast mag je even verklaren wat ik eerder al schreef over vluchtelingen uit andere latijns amerikaanse landen? Ook de reden van VS migranten in Canada.
Oud 8 september 2011, 09:52   #266
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Daar heb ikzelf en ook subocai al een antwoord op gegeven Jozefje, je moet niet rond de pot draaien. Moet ik het herhalen?

Nee dat is niet riddicuul, die mensen worden verleid door de mooie beelden op TV, de rijke toeristen die daar vertoeven. Deze naievelingen denken dat ze hetzelfde gaan krijgen als ze hard werken. De realiteit is echter anders dan zij denken.

Daarnaast mag je even verklaren wat ik eerder al schreef over vluchtelingen uit andere latijns amerikaanse landen? Ook de reden van VS migranten in Canada.
Uw antwoord is onnozel, want als dat waar was dan zouden er oo veel mensen terugkeren, quod non.
Uw bewering dat er meer mensen van de VS naar Canada vluchten is ridicuul. Er is uiteraard wederzijdse migratie, maar geen vluchtelingen (enkel tijdens de Vietnam-oorlog een aantal deserteurs).
En als het zo slecht is in de VS, waarom emigreren dan zoveel mensen naar de VS (legaal en illegaal)?
Uw ideologische haat is vrij pathetisch.
Oud 8 september 2011, 10:02   #267
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is onnozel, want als dat waar was dan zouden er oo veel mensen terugkeren, quod non.
Uw bewering dat er meer mensen van de VS naar Canada vluchten is ridicuul. Er is uiteraard wederzijdse migratie, maar geen vluchtelingen (enkel tijdens de Vietnam-oorlog een aantal deserteurs).
En als het zo slecht is in de VS, waarom emigreren dan zoveel mensen naar de VS (legaal en illegaal)?
Uw ideologische haat is vrij pathetisch.

Ik heb geen haat Jozef, ik denk dat je zelf wel weet waarom mensen naar de VS trekken. Niet? Wat veel mensen echter niet weten is dat armoede in de VS groter is dan wat ze op TV laten zien. Mensen die daar in hun auto minivan wonen is normaal. En jawel hoor jaar na jaar neemt het aantal dat van de VS naar Canada emigreert toe. Sinds 2007 is dat in stijgende lijn Jozef, dat je dat niet wist als VS kenner.
Oud 8 september 2011, 10:05   #268
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik heb geen haat Jozef, ik denk dat je zelf wel weet waarom mensen naar de VS trekken. Niet? Wat veel mensen echter niet weten is dat armoede in de VS groter is dan wat ze op TV laten zien. Mensen die daar in hun auto minivan wonen is normaal. En jawel hoor jaar na jaar neemt het aantal dat van de VS naar Canada emigreert toe. Sinds 2007 is dat in stijgende lijn Jozef, dat je dat niet wist als VS kenner.
En hoeveel mensen migreren van Canada naar de VS?
Uw haat is wel degelijk vrij uitgesproken. Maar van extremisten als uzelf verwacht ik ook niets anders. U bent evenmin geïnteresseerd in de werkelijkheid als alle andere links- en rechts-extremisten op dit forum.
Oud 8 september 2011, 10:14   #269
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen migreren van Canada naar de VS?
Uw haat is wel degelijk vrij uitgesproken. Maar van extremisten als uzelf verwacht ik ook niets anders. U bent evenmin geïnteresseerd in de werkelijkheid als alle andere links- en rechts-extremisten op dit forum.
Ik ben niet extreem jozefje, het kapitalisme en de bijhorende kommer en kwel is extreem. En jawel hoor ik ben zeer geintereseerd naar de werkelijkheid.

Citaat:
The number of U.S. citizens who moved to Canada last year hit a 30-year high, with a 20 percent increase over the previous year and almost double the number who moved in 2000.

In 2006, 10,942 Americans went to Canada, compared with 9,262 in 2005 and 5,828 in 2000, according to a survey by the Association for Canadian Studies.

Of course, those numbers are still outweighed by the number of Canadians going the other way. Yet, that imbalance is shrinking. Last year, 23,913 Canadians moved to the United States, a significant decrease from 29,930 in 2005.The current increase appears to be fueled largely by social and political reasons, says Jedwab, based on anecdotal evidence.
http://abcnews.go.com/US/story?id=3433005&page=1
Oud 8 september 2011, 10:17   #270
freelancer
Banneling

Standaard Cuba... het land van 'de lobster'...

Citaat:
Je mist volledig de boodschap Paul, je weet heel goed wat ik bedoel. Als je wil kunnen we in detail treden. De levensverwachting in Cuba ligt gelijk aan die van de VS. Kindersterfte in Cuba ligt lager dan die van de VS. Als ik moet kiezen tussen de VS en Cuba kies ik toch Cuba, ik zou niet graag in de VS wonen en afhankelijk moeten worden van hun sociale zekerheid. Die is daar namelijk niet. Er zijn daar mensen die al hun bezittingen kwijt zijn ten gevolge van een ziekte?
Verzamelaars van voedselbonnen houden natuurlijk van Cuba...

Ze moeten er evenwel rekening mee houden dat deze voor de Cubaanse staat haast onbetaalbaar zijn geworden. Daarom is men nu overgestapt naar een iets of wat kapitalistisch systeem... Men gaat de Cubanen proberen te activeren, wat uiteraard niet gemakkelijk zal zijn...

Laatst gewijzigd door freelancer : 8 september 2011 om 10:18.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:18   #271
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik ben niet extreem jozefje, het kapitalisme en de bijhorende kommer en kwel is extreem. En jawel hoor ik ben zeer geintereseerd naar de werkelijkheid.

http://abcnews.go.com/US/story?id=3433005&page=1
U hebt toch goed gelezen in dat bericht dat u post dat er bijna 3 keer meer mensen van Canada naar de VS migreren dan omgekeerd?
Oud 8 september 2011, 10:47   #272
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plant zelfs de helft van die 250.000 $ over naar België en de universiteiten lopen leeg. Het schoolgeld voor 2 studerende kinderen is dan voor geen enkele gewone burger meer op te brengen. Nog enkele jaren en de universiteiten van Polen, Tsjechië en Slovakije krijgen de Engelse, Nederlandse, Franse, Duitse en Belgische studenten zelfs niet meer opgevangen.

En antwoord nu maar met, ik heb geen kinderen. Zulke antwoorden kennen we ondertussen.
Omdat de opleidingen hier geen 250 000 dollar (of zelfs maar de helft daarvan) waard zijn. Daarmee dat niemand dat hier zou willen betalen. Snap je?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:49   #273
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk, maar stel dat jij na een tegenslag afhankelijk moet worden van de sociale zekerheid? Kanker of zo? Ik denk dat je het dan snel zult staan janken om terug te komen.
Dan roep je gewoon de hulp van je verzekering in. Zoals het overgrote merendeel van alle Amerikanen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 8 september 2011, 10:50   #274
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat opok zoiets als studiebeurzen. Maar u meent dat de gewone belastingbetaler integraal moet betalen voor de opleiding van toekomstige dokters, ingenieurs enz; ongeacht hun financiële draagkracht. Een vrij a-sociaal standpunt.
Ik vind ook dat de arbeiderkes van nu moeten betalen voor de opleidingen van de dokters van later.

Enfin; eigenlijk niet. Maar dat is de facto wel ons huidig onderwijssysteem.
Oud 8 september 2011, 10:52   #275
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen trekken niet weg uit Cuba omwille van de redenen die jij denkt, ze vluchten weg omdat het land nog steeds onder een embargo zit, daarbij stel ik vast dat de VS enkel de Cubaanse vluchtelingen toelaat en vluchtelingen uit andere latijns amerikaanse landen negeert en tegenhoud MET ZELFS DE KOGEL!!!

En dat is slecht en anti-kapitalistisch van de USA. Net zoals het embargo, trouwens.

Citaat:
Mensen in Cuba hebben het althans beter dan de andere latijns amerikaanse landen en zelfs beter dan de onderste lagen van de VS, daarbij zijn de vluchtelingen uit Cuba in tegenstelling tot de vluchtelingen uit andere latijns amerikaanse landen een minderheid. Het is vergelijkbaar met VS burgers die naar Canada emigreren om daar een beter leven te hebben.
Ze hebben het in Cuba integraal beter dan elk ander Latijns-Amerikaans land? 'k weet dat toch niet, hoor. Chili, bijvoorbeeld?

Dat de onderste laag van de USA het slechter zou hebben dan de gemiddelde Cubaan betwijfel ik. Op sommige vlakken wel, op anderen niet. Vooral omdat de USA een oorlog voert op de onderste lagen - je weet wel: anti-kapitalistisch.
Oud 8 september 2011, 10:53   #276
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel Cubanen leven in de VS onder de armoedegrens? Of geloof je het sprookje dat alle Cubanen miljonair geworden zijn? De dictatuur van de Westerse boycot en de reclame voor de Amerikaanse droom heeft ervoor gezorgd dat Cubanen vertrokken zijn. Maar de droom is voor de meesten een nachtmerrie geworden.
Heb je daar data van? Of lul je wat?
Oud 8 september 2011, 10:54   #277
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het zou beter zijn als mensen legaal uit Cuba zouden kunnen wegtrekken en legaal in de USA zouden mogen aankomen.

Vind je niet?
Oud 8 september 2011, 10:54   #278
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al die Cubanen zijn dus domme klootzakken die niet door hebben hoe mooi hun paradijs is?
Oud 8 september 2011, 10:56   #279
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De USA is dan ook geen kapitalistische hemel, he. 3 oorlogen, een fucked up bancair systeem, internationaal protectionisme, veel meer lokale reguleringen, een gezondheidszorg op maat van de bedrijven geschreven, ...

En dan nog beter dan Cuba.
Oud 8 september 2011, 11:12   #280
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt toch goed gelezen in dat bericht dat u post dat er bijna 3 keer meer mensen van Canada naar de VS migreren dan omgekeerd?
Hun aantallen zijn bijna gelijk Jozef. Daarbij zie ik nog steeds dat er een toename is vanuit de VS.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be