Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 15:20   #581
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iedereen weet toch dat elk voor elk serieus onderzoek verschillende parameters moeten worden gebruikt? Een onderzoek met als enige parameter de geristreerde cijfers van het aandeel van de allochtonen in de criminaliteit, valt zo door de mand.

Niemand hoeft daar bang voor te zijn.
Op dit forum zijn er nochtans veel die dat niet weten. Er is dus wel degelijk een reëel gevaar in het publiceren van alleen die cijfers.

Citaat:
Je kunt mijn inziens veel beter bang zijn van een overheid, die dingen verzwijgt, die informatie achterhoudt, die cencureert, die potjes toedekt enz...

Alles wat geen kritiek verdraagt is ernstig te wantrouwen.
Inderdaad.
Oud 20 oktober 2011, 15:22   #582
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Om eventjes aan te vullen:
Er zijn ook andere "bevolkingsgroepen" uit de vier wereldhoeken die wellicht geen diploma hebben en dus volgens jouw redenering even dikwijls in de gevangenis zouden moeten terecht komen! En daar wringt het schoentje: de ene bevolkingsgroep (met evenveel armoede, achterstand enz op alle gebied) komt blijkbaar minder in aanmerking dan de andere groep!
En de groep onder al die "vreemde bevolkingsgroepen" die het meest in aanmerking komen voor een verblijf in de gevangenis zijn.... juist!
En het erge is: niet alleen in ons land maar ook elders waar ze de gemeenschap met hun aanwezigheid verblijden!
Excuseer, maar dat is niét mijn redenering. Volgens mij moet ge op zoek gaan naar de oorzaken achter bepaalde feiten. Onbevooroordeeld. Ik heb nergens beweerd dat er geen probleem is, ik zeg alleen dat op afkomst alleen ge niet kunt verdergaan. Zeker niet, als ge niet alles in zijn totaliteit wilt plaatsen.
Oud 20 oktober 2011, 15:29   #583
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Excuseer, maar dat is niét mijn redenering. Volgens mij moet ge op zoek gaan naar de oorzaken achter bepaalde feiten. Onbevooroordeeld. Ik heb nergens beweerd dat er geen probleem is, ik zeg alleen dat op afkomst alleen ge niet kunt verdergaan. Zeker niet, als ge niet alles in zijn totaliteit wilt plaatsen.
Wil je per se een oorzaak uit de hoop? Een bepaalde godsdienst bvb. en de invloed daarvan op de gedragingen van een bepaalde bevolkingsgroep. En weer wereldwijd vast te stellen!
Op zoek gaan naar de redenen? Hoe lang doet men dat al? Wat men ook noemt "pamperen". En helpt het? Wat zou het... Hoeveel decennia nog?
Een tekening hoeft er niet bij zeker, alles is al tientallen keren op het internet en elders door de molen gedraaid....

Laatst gewijzigd door andev : 20 oktober 2011 om 15:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 15:35   #584
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wil je per se een oorzaak uit de hoop? Een bepaalde godsdienst bvb. en de invloed daarvan op de gedragingen van een bepaalde bevolkingsgroep. .
Nee, ik zoek er een wetenschappelijk bewijs van.
Oud 20 oktober 2011, 15:44   #585
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik zoek er een wetenschappelijk bewijs van.
Dan ga je tenminste moeten toestaan, dat er bepaalde cijfers onvoorwaardelijk worden geregistreerd en bekendgemaakt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 15:57   #586
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan ga je tenminste moeten toestaan, dat er bepaalde cijfers onvoorwaardelijk worden geregistreerd en bekendgemaakt.

Paulus.
Wetenschappelijk bewijs is niet hetzelfde als populisme. Het gevaar van het misbruik van cijfers is bijzonder groot, gezien het grote aantal anakdotische posts die cijfer moeten ondersteunen.
Oud 20 oktober 2011, 16:06   #587
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wetenschappelijk bewijs is niet hetzelfde als populisme.
Dat begrijp ik.

Citaat:
Het gevaar van het misbruik van cijfers is bijzonder groot, gezien het grote aantal anakdotische posts die cijfer moeten ondersteunen.
Dat begrijp ik niet.

Alle kennis wordt zowel goed als slecht gebruikt. Dat is eigen aan menslijk gedrag. We zien het overal en door alle tijden heen.

Maar of dit nu een reden is om kennis verborgen te houden, is maar zeer de vraag.

Ik denk persoonlijk dat je door het verborgen houden van de cijfers het populisme nog veel meer in de hand werkt. Mensen denken dan, dat ze het niet mogen weten, omdat hun populistische mening waar is. Populisme bestrijdt je niet met geheimdoenerij. Je voedt het ermee.

Tot oplossingen komen is ook niet meer mogelijk, want de vaststelling van een probleem is altijd de eerste stap naar een oplossing.

Paulus.
Oud 20 oktober 2011, 17:31   #588
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wetenschappelijk bewijs is niet hetzelfde als populisme. Het gevaar van het misbruik van cijfers is bijzonder groot, gezien het grote aantal anakdotische posts die cijfer moeten ondersteunen.
Ik vind dit echt onzin. Ik zie niet in waarom registratie van criminaliteit en origine zo verkeerd zou zijn.
Het zou doodeenvoudig duidelijk weergeven wat de realiteit is, hoeveel Belgen, Marokkanen, Turken, Ghanezen, of anderen , vertegenwoordigt zijn in welke vormen van criminaliteit.
Dat lijkt me dan toch een zeer concreet uitgangspunt om te onderzoeken waar die verschillen dan door ontstaan.
Dat kun je door in kaart te brengen hoelang mensen hier al verblijven, tot welke generatie zijn al of niet behoren, leeftijd, al of niet getrouwd of samenwonend, nog levend bij ouders, alleenstaand, gelovig of niet, aansloten bij een moskee, kerk of andere organisatie en dan ook welke , opleidingsniveau, kennis van het Nederlands, analfabetisme,schoolverlater, inkomen, uitkering, hoe lang, eerdere veroordelingen, opnames..cijfers per groep vormen een uitstekende basis voor verder onderzoek maar dan ook ten gronde.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 18:00   #589
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me dan toch een zeer concreet uitgangspunt om te onderzoeken waar die verschillen dan door ontstaan.
Als uitgangspunt voor verder onderzoek zie ik geen probleem. Maar dan moet men dat wetenschappelijk aanpakken. De relevantie zal pas dan duidelijk worden.
Citaat:
Dat kun je door in kaart te brengen hoelang mensen hier al verblijven, tot welke generatie zijn al of niet behoren, leeftijd, al of niet getrouwd of samenwonend, nog levend bij ouders, alleenstaand, gelovig of niet, aansloten bij een moskee, kerk of andere organisatie en dan ook welke , opleidingsniveau, kennis van het Nederlands, analfabetisme,schoolverlater, inkomen, uitkering, hoe lang, eerdere veroordelingen, opnames..cijfers per groep vormen een uitstekende basis voor verder onderzoek maar dan ook ten gronde.
Dat zeg ik nochtans heel de tijd.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 20 oktober 2011 om 18:01.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 18:15   #590
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uitgangspunt voor verder onderzoek zie ik geen probleem. Maar dan moet men dat wetenschappelijk aanpakken. De relevantie zal pas dan duidelijk worden.

Nee, de relevantie is er, vanaf het moment dat de registratie duidelijkheid biedt in de vraagstelling die verantwoord is wanneer je bijvoorbeeld indicatoren neemt zoals huidige gevangenispopulatie, vertegenwoordiging bij jongerencriminaliteit,betrokkenheid bij drugshandel.
Voor alle duidelijkheid, de vraagstelling is" welke groepen zijn over of ondervertegenwoordigt in de meest voorkomende vormen van criminaliteit".
Dan moet je dus enkel de registratie toepassen op een voldoende grote groep in een representatieve tijdspanne.
Wat is er onwetenschappelijk aan die registratie? niets volgens mij...

Over de rest , wat je bijkomend kunt onderzoeken op basis van de registratie zijn we het eens..fijn!
Oud 20 oktober 2011, 18:19   #591
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En denk je nu echt dat het resultaat dan anders zal zijn?
Of hoop je dat de linkiwinkies dat zullen blijven belemmeren omdat bepaalde waarheden niet passen ivm hun kiesvee?
Kijk maar hoeveel allochtonen stemmen op Janssens in Antwerpen?
Laat ons nog een aantal jaren wachten en het zal de moeite niet meer zijn voor de autochtonen om nog te gaan stemmen in hun eigen land...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 18:20   #592
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dit is een uitleg die zelfs een 8-jarige zou verstaan.
Nu is de vraag of Paulus het begrijpt.
Ik denk dat hij het wel begrijpt.
Ik betwijfel of hij dat zal willen toegeven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 18:22   #593
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dat niet van Circe tenzij ze een dubbelnick heeft waar ik niks van afweet.

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Cochinillo was de dubbelnick van Circe net zoals Cynara Cardunculus de dubbelnick is van circe. Een beetje curieuze detective had dit zo kunnen zien.

Circe heeft geen ban.

Cochinillo heeft spijtig genoeg permban omdat die nog niet wist dat Circe op een bepaald moment een tijdelijke ban had. soit.

Circe haar strafpunten duren één jaar, als dank blijkbaar voor de jarenlange trouwe bijdragen, in plaats van de standaard drie maanden.
Vandaar dat ik Circe niet meer ga gebruiken.
Oud 20 oktober 2011, 18:25   #594
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag dan naar een standpunt Paulus, niet naar slogans. We zijn anders gewend van u. Ik vind het perfect legitiem om voorwaarden te verbinden aan de eventuele ja. Als men op zoek gaat naar factoren die tot criminaliteit leiden, mag daar gerust origine bij zijn, vooropgesteld dat factoren die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn worden meegerekend. Dus op de vraag die ge stelde is geen antwoord mogelijk, tenzij men op zoek is naar polarisering. Zowel "ja" als "nee" leiden daar immers toe.
Ik vind dat standpunt pure inquisitie, omdat het onderzoek als doelstelling helemaal niet over factoren die tot criminaliteit leiden gaat;
de doelstelling is in cijfers weergeven welke groepen over of ondervertegenwoordigt zijn in de meest voorkomende vormen van criminaliteit.
Daar hoef je dus geen andere voorwaarden aan te verbinden dan een correct registratiesysteem van gegevens, in die geval vorm van criminaliteit, en origine en ook de verhouding tot nationaliteiten.

Laatst gewijzigd door alice : 20 oktober 2011 om 18:26.
Oud 20 oktober 2011, 18:57   #595
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
als die cijfers juist zijn en men die cijfers gebruikt , hoe kan er dan sprake zijn van propaganda?
Zie mijn analogie van de rode auto's.
Oud 20 oktober 2011, 18:59   #596
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ja dat weet ik en dat snap ik. Maar weet jij soms een betere manier om Artisjok kleur te doen bekennen?

In een discussie moet men toch elkaars standpunt mogen weten nietwaar?
Het standpunt van Artisjok is geweten.
Oud 20 oktober 2011, 19:05   #597
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daar ben ik al een paar pagina's mee bezig.
Niet echt, woordspelletjes, ja.

Citaat:
Dat begrijp ik, maar het moeten wel realistische voorwaarden zijn.
Het is niet aan u om uit te maken wat realistische voorwaarden zijn.

Mochten die voorwaarden niet realistisch zijn, ge zoudt er zo geen probleem van maken.
Uw hysterisch gekrijs maakt duidelijk dat ge bang zijt dat doorgedreven onderzoek zou uitwijzen dat de problemen niet veroorzaakt worden door afkomst, en dat uw racisme dan ongefundeerd zou zijn.

Citaat:
Is het dan niet de reëele situatie die tot polarisering leidt? Het gaat immers om een registreren van een reële situatie. is het niet daarom dat de waarheid niet gezegd mag worden?
Hier zit ik weer met het verschil tussen feiten en de waarheid.
Zoals ook uitgelegd met het voorbeeldje van telenet.

Of bv Dreft, die zegt dat ge 3 keer meer kunt afwassen met hun product, maar zeggen er niet bij dat het andere product maar een kwart van de prijs kort.

Allemaal feiten die misbruikt worden om de mensen te bedriegen.
Nee, daar doe ik niet aan mee, Paulus.
Oud 20 oktober 2011, 19:09   #598
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
100% akkoord, Alice.

Dat proberen we al de hele tijd tevergeefs wijs te maken aan Paulus.
Misschien hebt gij meer succes.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 oktober 2011 om 19:11.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 21:00   #599
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat hij het wel begrijpt.
Ik betwijfel of hij dat zal willen toegeven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=557

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 oktober 2011 om 21:00.
Oud 20 oktober 2011, 21:13   #600
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is je post waar je een deel van de post die je citeert weglaat.
Bedoel je dat het zinloos is dat ik antwoord, dat je toch maar de helft leest?
Dan zal je het nooit begrijpen!

En je hebt zoiets al eerder geschreven.
Ik heb daar op geantwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=534
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be