![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een opvoeding waar religie zijn plaats heeft "een gesloten opvoeding" zijn? Wat is trouwens eigenlijk het verschil tussen een "open" en "gesloten opvoeding", want ik kan mij daar eigenlijk niets bij voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als "denk voor jezelf en kies zelf" is niet onmiddellijk de leidraad voor een atheïstische opvoeding. Wie het atheïsme zijn kinderen wil meegeven, zal zijn kinderen een bepaalde reflex ten opzichte van godsdienst en religieus sentiment meegeven. De mogelijkheid openlaten om alsnog in een godsdienst in te stappen, wordt daarbij zoveel mogelijk vermeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ten slotte, welke "gruwelijke dingen" zouden wij als gelovigen "goedpraten"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1886 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik schreef zelf dat in een open opvoeding religie zijn plaats kan hebben. En wanneer je je niets bij een gesloten opvoeding door religieuze fanatici kan voorstellen dan kan ik het ook niet helpen. De Amish leven nog wel steeds in de 18e eeuw om maar iets te noemen.
![]() |
![]() |
#1887 |
Minister-President
|
![]() Verlicht onze geest dan. En antwoord op de vragen die ik stelde.
![]() |
#1888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1889 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1890 |
Minister-President
|
![]() Wanneer je de geschiedenis van de kerk een vooroordeel en een misvatting noemt gelieve deze dan te verbeteren zonder bloedsporen en veel menselijk leed na te laten.
![]() |
#1891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1892 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw wijze van verwoorden en evalueren verbergt inderdaad nauwelijks uw onwetendheid. Niet de christelijke leer of de Kerk waren de oorzaak van het menselijk leed, wel de machtshonger van individuen. Geestelijk als wereldlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1893 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De 'leer' is goed, de 'mens' is slecht. Altijd prijs, altijd gewonnen. Die slechte mens is wel in staat de 'leer' ongeschonden te houden. Toch graag een beetje ernst, je mag veel van me zeggen maar niet dat ik onwetend ben.
![]() |
![]() |
#1894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De" mens is trouwens niet slecht. Bepaalde mensen echter wel, daar hebben we in de geschiedenis meer dan genoeg bewijzen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1895 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die laatsten hebben hun waarheid die alleen 'de' waarheid kan zijn waarbij ze de onbeschoftheid hebben van alle andere denkbeelden in de prullenmand te doen belanden.
![]() |
![]() |
#1896 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben je onze jeugd vergeten, waarbij mensen zo mogelijk gebroodroofd werden omwille van onkerkelijkheid?
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 24 april 2012 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het is een opeenstapeling van platitudes. Bestaat er volgens u dan geen concept als "waarheid"? Als er een wetenschappelijke waarheid bestaat, waarom geen religieuze of spirituele? Wat is er trouwens onbeschoft aan het verwerpen van een bepaalde religieuze visie? Of moet ik nu begrijpen dat u de christelijke levensvisie niet "onbeschoft in de prullenmand gooit", maar er toch een waarde in erkent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1898 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1899 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik dat u de wetenschappelijke 'waarheid' niet goed begrijpt, er bestaan geen waarheden in de wetenschap, enkel theoriën die geldig zijn tot ze verbeterd worden. En wie denkt een religieuze of spirituele waarheid te kennen is of hoogmoedig of misleid. Overigens gelden de zogenaamde waarheden van de wetenschap voor 'iedereen' (an sich); de zogenaamde waarheden op spiritueel vlak gelden enkel voor iedere persoon apart (fur mich). Een wereld van verschil. Waarheid versus waarachtigheid.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 24 april 2012 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1900 |
Minister-President
|
![]()