Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2012, 07:28   #161
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Werkbaar is het zeker.

Illegaal?

Niet van overtuigd.
ale, als je flitst, is iedere burger normaal die te snel rijdt ondubbelzinnig in overtreding, alhoewel je kunt discuteren over het feit als je aan 70 geflitst wordt met een vrachtwagen of dat geen verschil maakt versus ee, maserati, maar kom uiteraard gaan de socialisten die pleiten dat iedereen recht heeft om even hard te rijden, dan niet toegeven dat de ene wagen op dezelfde plaats wel harder kan gaan dan andere wagens.

Nu terug naar uw flitspaal, ik zeg dat het onwerkbaar is dat je mensen VALS beschuldigt van het overtreden van de wet. En in feite zal het systeem zich tegen jullie keren. Want kijk, al jullie vrienden, kennissen, aanemers, postbedrijven, dienstleveranciers aan huis, taxibedrijven, personeelbusjes, klanten zullen op termijn allemaal een overtreding in de bus krijgen, die hen dwingt om een boete te betalen voor een overtreding die ze dan in casu 90% zekerheid niet gedaan hebben.

Dus je kunt het systeem nooit dwingend of flexibel genoeg maken om de dynamiek van de menselijke relaties op te vangen en dan te gaan anticiperen met wie uw dochter nu vriendin geworden is en die voorbij de flitspaal zal rijden omd an te constateren dat uw dochers vriendin haar vriendschap zal betalen met een overtreding. Dus ja, jullie zullen dat systeem vlug opbergen, het is onwerkbaar.

De engie oplossing is een zandbak maken in het midden van de wijk, daar een slingerparcours maken waar ze respectievelijk gewoon elke richting eens elkaar voorrang moeten geven, met oeen eenrichtingsverkeer etc. Maar die oplossing vind ik goed voor bvb controle wie fietst er snachts rond in de wijk op het moment van een inbraak bvb alhoewel ook die applicatie veel vals positieve resultaten moet geven maar vooral toegepast voor wie fietst er rond met een 'onbetaalde nummerplaat' met een 'onverzekerde nummerplaat'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 08:37   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Door ze alle 100 % doorgang tot de wijk te geven.
Neen, we krijgen extra's. Plaatselijk verkeer + gemeentelijk verkeer


Neen, we staan er niet om te springen. We hadden veel liever net zoals de rest van Belgie een simpel bordje "uitgezonderd plaatselijk verkeer".
Onterechte boetes worden niet gegeven. Spijtig voor je enige argument.
Nochtans verdedig je het wel lekker.
Mogen we nu eigenlijk nog weten hoeveel vrienden je precies mag hebben als je in die wijk woont?
Enige bronverwijzing naar je tijdscontrolesysteem zou ook fijn zijn.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 09:16   #163
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Nochtans verdedig je het wel lekker.
Mogen we nu eigenlijk nog weten hoeveel vrienden je precies mag hebben als je in die wijk woont?
Enige bronverwijzing naar je tijdscontrolesysteem zou ook fijn zijn.
Zoals ik zei, het voorgestelde systeem is beter dan de huidige situatie. Dus verdedig ik het.
Mijn aantal vrienden is enkel en alleen afhankelijk van mijn vriendelijke inborst.
Ik vind geen bron, ik heb hier een brief met uitleg gekregen, maar die al weggeworpen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 19:54   #164
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Voor wie het nog niet moest weten in het begin van de Rombout Keldermanstraat bij het "oude pekeshuis" wonen goede kennissen van de Burgemeester van Edegem .

Jaren geleden schilderde men daar ook al eens één parkeerplaats (privé gebruik natuurlijk) op het wegdek voor zijn goede vrienden.

Terloops het verkeer daar is nu overdreven druk .

De Armand Segerlei heeft men vroeger ook doorgesneden ...was een sluipweg.

Dus de Collegewijk ook op meerdere punten laten doodlopen is veel goedkoper.

De stemmenwinst gegarandeerd...wijk is dan moeilijk onbereikbaar maar dat is een zorg voor de bewoners en niet voor het wereldvreemde gemeentebestuur.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 22:04   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus hoe werkt dat systeem, je maakt een weg die niet aangepast is aan de burger, in alle andere steden moeten zeniet in de file staan maar hier gaat de democratisch verkozen burgemeester en zijn team beslissen dat iedere burger maar effe in de file moet staan, zodat hij ernaast kan fietsen ?
Wat moet bovenstaande onzin voorstellen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 23:58   #166
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat moet bovenstaande onzin voorstellen?
wel zo'n viervaksbaan dat je reduceert naar tweevaksbaan en een gigantisch openbaar vervoer strook /fietspad./parking zodat de mobiliteit stremt, en de burgemeester daar gezellig naast de file kan fietsen ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 mei 2012 om 23:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:54   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel zo'n viervaksbaan dat je reduceert naar tweevaksbaan en een gigantisch openbaar vervoer strook /fietspad./parking zodat de mobiliteit stremt, en de burgemeester daar gezellig naast de file kan fietsen ?
Graag de frequentiecijfers. Aan vage beweringen hecht ik geen geloof.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 22:10   #168
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag de frequentiecijfers. Aan vage beweringen hecht ik geen geloof.
Frequentiecijfers als men de rijstrookcapaciteit - 7 jaar geleden al - halveerde voor het autoverkeer ?

Citaat:
http://www.groenedegem.net/index.php...archief&id=235


(Het Laatste Nieuws, 13/03/2009) Het einde van de heraanleg van de Antwerpsestraat in Mortsel dateert ondertussen al van september 2005. De autobussen en trams kregen een vrije rijstrook en de rijstroken voor de automobilisten werden gehalveerd van twee maal twee rijstroken naar twee maal één rijstrook. De voetgangers en fietsers kregen veel bredere paden. Toch is het fileleed nog niet van de baan. Burgemeester Ingrid Pira (Groen!) van Mortsel bekent dat ze al veel te horen heeft gekregen na de heraanleg. Maar ze is er rotsvast van overtuigd dat de enige goede beslissing werd genomen.

Sinds de heraanleg van de Antwerpsestraat in Mortsel in 2005 zijn de discussies, en vooral de files in de buurt onverminderd doorgegaan. Mortsel wordt aanzien als dé filestad van de wijde omgeving. Binnenkort start fase twee van de heraanleg. De tramlijn vanuit Mortsel wordt over de Liersesteenweg doorgetrokken richting Boechout. Velen vrezen nu al voor de extra gevolgen van die ingreep.

1.600 leden op Facebook
Mortselaar Christophe Van Noey stichtte begin dit jaar de groep 'Ik dacht dat ik in de file stond in Mortsel, maar Pira vond van niet' op de netwerksite Facebook. Ondertussen steeg het aantal leden van de groep tot boven de 1.600.
Je mag inzoomen:
http://g.co/maps/6vu3n

ingezoomd met bord | | 1| bus-tram |1 | |
http://g.co/maps/5pzzk
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2012 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 22:48   #169
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

vervolg:
Toen het nog origineel | 2 |+| 2 | met centraal tramspoor was:

http://www.2747.com/2747/world/antwe...raat/index.htm


recente foto´s uit de krant, en de filemiserie:


__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:26   #170
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een Ghetto dat van de buitenwereld afgezonderd is ?
Zij zijn vragende partij ik niet, voor mij blijft het openbaar domein en mag iedereen er rijden.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:37   #171
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Zij zijn vragende partij ik niet, voor mij blijft het openbaar domein en mag iedereen er rijden.
Vandaag is dat inderdaad zo. Vanaf september niet meer.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 20:45   #172
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Travis, als er geen lijnen in het midden staat, mag je aan weerszijden parkeren; dat remt al behoorlijk af!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 21:22   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Zij zijn vragende partij ik niet, voor mij blijft het openbaar domein en mag iedereen er rijden.
Zijn voetgangerszones en winkelstraten ook openbaar domein waar gij moogt rijden ?

Daarbij zeg, hebt gij wel een rijbewijs ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 10:40   #174
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag de frequentiecijfers. Aan vage beweringen hecht ik geen geloof.
Mènneke, ga toch es kijke...
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 10:55   #175
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg:
Toen het nog origineel | 2 |+| 2 | met centraal tramspoor was:

http://www.2747.com/2747/world/antwe...raat/index.htm

Waar is den tijd...

Een aartslelijk stuk weg tussen Oude God en Grotesteenweg, da wel, maar je kon er tenminste tegen 80 per uur over vliegen, en kijk naar de zee van ruimte voor de voetgangers: op elk punt konden ze de straat oversteken!

Nu hebben de groene NIMBY's en hun rode vriendjes van de Openbaar Vervoer Maffia de macht overgenomen... helaas.

E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 20:33   #176
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wat is de bottleneck? Het stuk N1 met de busbanen zelf, of het kruispunt van de N1 met de Krijgsbaan?
Dus wat is precies de bottleneck? Het stuk N1 met de busbanen zelf, of het kruispunt van de N1 met de Krijgsbaan?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 20:37   #177
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
(...)
Normaal gesproken laat je het doorgaand verkeer over de centrale rijstroken lopen, en het lokale verkeer over de ventwegen, de zijbanen. Hier is het omgekeerd.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 21:55   #178
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dus wat is precies de bottleneck? Het stuk N1 met de busbanen zelf, of het kruispunt van de N1 met de Krijgsbaan?
Heel Mortsel is de bottleneck. Zodra je Mortsel binnenrijdt, veranderen de N1 en de krijgsbaan die de R1 kruist in Mortsel, van 2 naar 1 rijstrook per richting.
Dat is zo op de grens Mortsel/Berchem, op de grens Mortsel/Edegem, op de grens Wilrijk/Mortsel en een stuk voorbij de grens Wommelgem/Mortsel.

Daar komt bij dat de R1 in Mortsel vertakt naar Lier. Die vertakking zorgt ervoor dat dat verkeer op 1 baanvak, slechts in 'schokken' vooruit komt.
(dat kruispunt wordt nu heraangelegd. Als er ooit ergens een rond punt had gehoord, is het daar wel. Gemiste kans)

Ter volledigheid: Volgens de groene burgemeester is de bottleneck het overaanbod van auto's.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 mei 2012 om 21:56.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 22:09   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Heel Mortsel is de bottleneck. Zodra je Mortsel binnenrijdt, veranderen de N1 en de krijgsbaan die de R1 kruist in Mortsel, van 2 naar 1 rijstrook per richting.
Dat is zo op de grens Mortsel/Berchem, op de grens Mortsel/Edegem, op de grens Wilrijk/Mortsel en een stuk voorbij de grens Wommelgem/Mortsel.

Daar komt bij dat de R1 in Mortsel vertakt naar Lier. Die vertakking zorgt ervoor dat dat verkeer op 1 baanvak, slechts in 'schokken' vooruit komt.
(dat kruispunt wordt nu heraangelegd. Als er ooit ergens een rond punt had gehoord, is het daar wel. Gemiste kans)

Ter volledigheid: Volgens de groene burgemeester is de bottleneck het overaanbod van auto's.
toch prachtig als je iemand eens aan het roer zet die zijn visie mag uitwerken. Uitdeindelijk heb je dan eens real-life ht bewijs dat de groene theorie niet werkt..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 22:23   #180
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
toch prachtig als je iemand eens aan het roer zet die zijn visie mag uitwerken. Uitdeindelijk heb je dan eens real-life ht bewijs dat de groene theorie niet werkt..
Niet zo prachtig, want ze heeft niet alleen geen grip op realiteit, ze is ook rancuneus en doortrapt.
Heel de situatie is zo doorgevoerd dat de overschotten van Mortsel veranderd zijn in tekorten die een heraanleg onmogelijk maken.
En als dat niet voldoende is, zijn de bomen zo geplaatst dat ze elk alternatief onmogelijk maken.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be