![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gematigden worden niet door iedereen over eenzelfde kam geschoren en al zeker niet in de extremistische hoek gestampt. Maar blijkbaar vindt u het wel nodig om uw dames collega's die een boerka aan doen te verdedigen. Zulke dames lijken me mijns inziens nogal extremistisch te zijn. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het zou bij mij ook niet direct opkomen om een politie agente, die me om mijn identiteitsbewijs vraagt terwijl ik overduidelijk een overtreding bega, een kopstoot te gaan bedelen. Men zou begot denken dat er een mannetjesputter onder die boerka schuilt. Welke vrouw deelt nu in godsnaam een kopstoot uit aan een politie agente ? Vindt je dat nu zelf niet redelijk marginaal ? Zou het niet kunnen dat het hem daar allemaal net op te doen was ? Als ik u was zou ik andere onrechten zoeken om te verdedigen. Onrecht dat er ongetwijfeld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp alleszins niet goed hoe - op welke manier - gematigde moslims ermee gebaat zullen zijn als ze in reactie op het over éénzelfde kam scheren zélf in dat marginaal extremistisch hoekje gaan staan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gematigde moslims bestaan niet, er bestaan alleen verschillende interpretaties van de islam.
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 4 juni 2012 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u erop staat, zal ik het voortaan hebben over 'de de-islam-op-een-andere-manier-dan-Sharia4Belgium-interpreterende-moslims'. Het bekt alleen niet zo makkelijk, hé ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 juni 2012 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt de islam en je hebt verschillende interpretaties daarvan. Zo moeilijk is dat toch niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan ook nooit beweerd dat het moeilijk is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze waren het allemaal eens over mijn stelling. De Taliban, de burka, de onverdraagzaamheid, het was één grote perversie van de islam. Ik denk er nog altijd zo over overigens. Ik vind de heisa rond de burka, want daar gaat het hier toch over, nogal schizofreen. Ofwel hoort de burka wel bij de islam, maar ik heb de koran ook gelezen, en nergens vind ik er een verwijzing naar, ofwel hoort ie er niet bij, en dan snap ik écht niet waarom je aangevallen voelt. Wat ik wel zeker weet is dat diegenen die vinden dat de burka erbij hoort, niet gematigd zijn. Het is een tribale, extremistische uiting, die de vrouw louter als bezit ziet, iets wat gezien de relatie van de profeet met o.a. zijn eerste vrouw onmogelijk te rijmen valt met de islam, en enkel tot doel dient om te spuwen in het gelaat van de open, tolerante samenleving waar de islam getolereerd wordt, maar waar de burka-adepten volstrekt tegen zijn. Zij zien die vrijheden liever verdwijnen, en plaats maken voor de ultra-orthodoxe perversie van de islam. Neen dus aan de burka, zonder twijfel!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html http://exmoslim.org/getuigenissen%20...il%202008.html Citaat:
Citaat:
http://exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook niet te verwonderen als jullie, gematigden het telkens voor de extremisten opnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb gisterenavond op een barbecue samen gezeten met een Marokkaanse moslim en zijn ongesluierde, modern geklede en gekapte vrouw. Hij zat zonder schroom aan een tafel waar alcohol werd gedronken, waar varkensvlees werd gegeten, en waar seksistische moppen werden getapt die gortiger werden naargelang het alcoholniveau steeg. Hij zat samen met zijn vrouw te lachen, te genieten en in perfect Nederlands met de andere aanwezigen en zijn vrouw te converseren. Hij dronk Red Bull ipv alcoholische dranken, at geen varkensvlees, en vroeg om zijn zoontje er ook geen te geven. Hij stelde dat de jongen later zelf de keuze moet maken, maar zolang hij te jong was om dat te doen, deed hij dat voor hem. Als dat geen gematigde, verdraagzame islamitische gelovige is, weet ik het ook niet meer. Uw uitspraak is van een ontstellende onnozelheid, een zelfaangemeten intellectualisme van het soort van dertien in een dozijn gespierde tooguitspraken die ieder mens uit zijn botten kan slaan zonder enige vorm van legitimatie te moeten geven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Kallikles is het type dat het leuk vindt om tegen de "domme massa" in te gaan en dit omwille van een misplaatst superioriteitsgevoel. In dit debat doet hij niets liever dan provoceren om aandacht te krijgen en zich ondertussen op te werpen als verdediger van weerloze vrouwen. Verder dan vooringenomen praat, holle slogans en beledigingen komt hij echter niet. Kortom: in geen enkel opzicht ernstig te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gematigde moslims bestaan niet, je bent moslim of je bent het niet. De islam is een erg anarchistische religie. En ik vind mij voor alle duidelijkheid niet interessant, integendeel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Psychoses oplossen met een glas water, ja, wie weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |