Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een coalitie van de willing komen voor Syrië en doet België mee?
ja en ja 6 8,70%
ja en neen 4 5,80%
neen 59 85,51%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 21:54   #521
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Verhuis dus maar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En daarmee heb jij en assad hetzelfde idee van "democratie"

Iedereen met een andere mening buitenjagen is niet democratisch hoor.
Oud 14 juni 2012, 21:58   #522
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In belgie hebben we democratie, we praten dus over een voorstel stemmen erover en verwerpen of aanvaarden het
Je voorstel is verworpen.
Oud 15 juni 2012, 00:47   #523
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja daarom dat de VS amper olie koopt van lybie
http://www.youtube.com/watch?v=O35_A...eature=related
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 05:19   #524
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De coalitie die de mensenrechten hoog in het vaandel draagt (VS, VK en Frankrijk) staan klaar voor de humanitaire kinetische actie tegen het regime van Assad.

De Amerikaanse militairen hebben het aanvalsplan volledig uitgewerkt en enkel autorisatie van Mr. OB is nog nodig.

Weerom een overwinning van de Westerse democratie in de maak. Jammer voor de 80% hier op het forum die hier absoluut tegen zijn. Maar zonder twijfel is dit percentage niet representatief voor de samenleving, want dit forum zit vol met anarchisten, extreem L/R, communisten, neo-nazi's... dit alvast volgens @Antoon.

Soit, zoals ik reeds opmerkte in deze draad, onze oorlogsstokers zullen hun oorlog krijgen. Pas als de Westerse bommen op Damascus vallen zal de ware hel losbarsten.

Chips en popcorn voor de hypocrieten ! Let the show (proxy-war) begin.

CNN - SECURITY CLEARANCE - U.S. military completes planning for Syria
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:43   #525
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Pas als de Westerse bommen op Damascus vallen zal de ware hel losbarsten.
De schande van de westerse beschaving.

En dan gaan we weer met ons alleen verwonderd zijn als de haat van de Arabieren tegenover ons nog wat groter zal geworden...
Oud 15 juni 2012, 07:05   #526
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De schande van de westerse beschaving.

En dan gaan we weer met ons alleen verwonderd zijn als de haat van de Arabieren tegenover ons nog wat groter zal geworden...
Ik voorspel dat het leed en de vernietiging van de Syrische bevolking veel dramatischer zal zijn dan deze in Libie. Dit wordt een oorlog waar wapens en de absolute vernietiging niet zullen ontbreken Het is namelijk een proxy oorlog. Rusland en ook China zullen in Syrie 'DE LIJN' willen trekken trekken tot waar het Westen mag opereren.

But most believe President Vladimir Putin and others believe much more is at stake. For Russia, and to a slightly lesser extent China, Syria is seen as a battleground in which they can draw a line in the sand and end years of unilateral Western foreign intervention.

ALJAZEERAH - Reuters - Syria becoming wider global, regional proxy war

Lees ook hier : http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=14

Nee beste mensen, dit zal weerom geen daadwerkelijke humanitaire missie worden maar wel een grote proxy-oorlog waar twee grote machtsblokken hun belangen willen verdedigen.

Arm Syrie...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 juni 2012 om 07:08.
Oud 15 juni 2012, 08:04   #527
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Is volop bezig.
Geef daar dan maar eens bewijs van , die proxy oorlogen he.

Zoals steeds vermoed ik dat je het deel dat je je uitspraken moet bewijzen weer zal negeren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:11   #528
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ga. Die. Mensen. Dan. Helpen.
Dat doe ik, door struisvogels zoals jou te tonen hoe verkeerd ze wel zitten.

Iedereen zijn deeltje he.

Citaat:
Jij wilt egoïstisch op kosten van anderen jouw oorlogje gaan voeren daar. Je wilt anderen voor jou de kastanjes uit het vuur laten halen.
Helemaal niet, als een meerderheid van belgen daar akkoord mee is, dan is dat ook op mijn kosten. Jij wil geen cent uitgeven, je wil er zelfs niet over spreken

Het democratisch debat voor jou is "als je iets wil doe het dan zelf" mai kunnen we direct 95% van de staat afschaffen.

Citaat:
Jij hebt blijkbaar nog steeds niet in de gaten dat de mensen die jij zogenaamd wilt gaan helpen -door daar oorlog te gaan voeren- onder anderen uit Al Qaida-leden bestaan.
En jij snapt nog steeds niet dat dit domme excuses zijn om jij eigen egoisme goed te praten.

Citaat:
Er wordt in dit topic al elf dagen gepalaverd over dit voorstel, en de overgrote meerderheid hier wil jouw oorlog niet. De democratie heeft dan ook gesproken. Leg je erbij neer. En als je dat niet kunt of wilt, pak dan gewoon je koffers, ga daarheen en zet er zelf je oorlogszuchtig gebral om in daden.
Een forum is niet de belgische democratie, meer boutades om het debat stil te leggen.

Waarom eigenlijk? Waarom steeds dit ipv argumenten? De enige reden dat ik kan bedenken is dat je geen argumenten hebt en je beschaamd bent.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 15 juni 2012, 08:12   #529
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Wie kan en wil garanderen dat het in Syrië-zonder-Assad anders zal uitdraaien?
Tja, we weten dat syrie met assad zo is. Feit is en blijft er sterven duizenden in de assad dictatuur en dat doen ze al decenia.

Oud 15 juni 2012, 08:14   #530
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef daar dan maar eens bewijs van , die proxy oorlogen he.

Zoals steeds vermoed ik dat je het deel dat je je uitspraken moet bewijzen weer zal negeren.
Kan U niet lezen of vindt U domweg de link niet ?

Verder hoef ik mijn persoonlijke mening niet te bewijzen mijn tegendraadse vriend.
HIER
Oud 15 juni 2012, 08:17   #531
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Mensen helpen
Idd mensne helpen en dan kan je die fotootjes 1000 keer terug opnieuw hier zetten veranderd daar niks aan.

Zo'n foto's zijn bijna altijd een gebrek aan argumenten.

Citaat:
Ik wil die mensen ook helpen. Op een veel betere manier: ophouden met die landen plat te bombarderen en de volgende generatie dictators te bewapenen.
Ja want syriers zijn te dom om eigen wapens te maken he? De enige reden dat assad nog aan de macht is door buitenlands hulp he?

Onzin natuurlijk

Jij wil dictaturen jarenlang steunen door bij de gruwelijkste zaken de andere kant op te kijken en te doen alsof e rniks gebeurt.

Citaat:

Fijn dat je jezelf vergelijkt met Al Qaeda. Uw oorlogsmanie is inderdaad vergelijkbaar.
leer lezen zou ik zeggen

Citaat:

Jij zit inderdaad nog in de twintigste eeuw. Tijd om eens te werken aan echte democratie.
Ik? ik pleit niet voor censuur en dictators jij wel.

Syrie naar de 21e eeuw brengen doe je niet door je struisvogelpolitiek.

Citaat:

Jep, dat krijg je als je per sé wilt dat het Westen zich overal gaat moeien. Assad zou er niet geweest zijn zonder moeials als jij.
ja alles is de fout van het westen arme dictator assad geen keuze.

Citaat:
Welke held?
Assad je rolmodel voor hoe ene land te besturen.

Oud 15 juni 2012, 08:18   #532
k9

Standaard

Citaat:
Tja, de moordende westerling zat veilig in de lucht.
het ging over iraq he, je er "hingen" echt ene paar honderd duizend soldaten "in de lucht "

Gaat die anti vs brainwashing zo diep?

Oud 15 juni 2012, 08:19   #533
k9

Standaard

Citaat:
Waar dan wel?

Ach ik vergeet voor de struisvogels is elk excuus goed om het debat stil te leggen.

Oud 15 juni 2012, 08:19   #534
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
idd, 0.1 tot 1% de laatste jaren ik gaf de cijfers hier al, niks dus.

Oud 15 juni 2012, 08:24   #535
k9

Standaard

Citaat:
Tja, de moordende westerling zat veilig in de lucht.

Btw, geen commentaar op je foto van amsterdam jij je poste? (je weet wel diegene van wie je dacht dat het iraq was)

en je weet wel die foto die perfect aantoont wat struisvogel politiek (aka chamberlain) voor resultaat heeft?

Oud 15 juni 2012, 08:39   #536
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd mensne helpen en dan kan je die fotootjes 1000 keer terug opnieuw hier zetten veranderd daar niks aan.
Er is helemaal geen sprake van mensen helpen. Alleen je eigen ego wil je helpen, en de oorlogsindustrie.

Citaat:
Zo'n foto's zijn bijna altijd een gebrek aan argumenten.
Ik heb van u anders nog geen enkel overtuigend argument gehoord behalve beschuldigingen over "egoïsme".

Citaat:
Ja want syriers zijn te dom om eigen wapens te maken he? De enige reden dat assad nog aan de macht is door buitenlands hulp he?
Nee en ja.

Citaat:
Jij wil dictaturen jarenlang steunen door bij de gruwelijkste zaken de andere kant op te kijken en te doen alsof e rniks gebeurt.
Ik steun helemaal geen dictaturen. In tegendeel. Ik heb door dat vijftig jaar Westerse inmenging net de reden is van het bestaan van al die dictaturen en ik wil niet dat er nu nog eens een aan Al-Qaeda verwante dictatuur bij komt.

Citaat:
leer lezen zou ik zeggen
Leer tussen de lijnen lezen zou ik zeggen.

Citaat:
Ik? ik pleit niet voor censuur en dictators jij wel.
Ik ook niet. Ik pleit voor niet-inmenging om het ontstaan van dictaturen te voorkomen.

Citaat:
Syrie naar de 21e eeuw brengen doe je niet door je struisvogelpolitiek.
Ook niet door het plat te bombarderen en Al Qaeda te steunen.

Citaat:
ja alles is de fout van het westen arme dictator assad geen keuze.
Assad is een gevolg van de eeuwige bemoeizucht van mensen als jij.

Citaat:
Assad je rolmodel voor hoe ene land te besturen.
Nee, jouw rolmodel. Het resultaat van Westerse bemoeizucht. Ik wil dat niet. Jij wel, want jij wil per sé de volgende generatie dictators gaan helpen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:09   #537
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Er is helemaal geen sprake van mensen helpen. Alleen je eigen ego wil je helpen, en de oorlogsindustrie.
Ik heb niks te maken met de oorlogsindustrie en mijn ego zal gene iota veranderen hierdoor.

Citaat:

Ik heb van u anders nog geen enkel overtuigend argument gehoord behalve beschuldigingen over "egoïsme".
Het stoppen van duizenden burgerslachtoffers is blijkbaar geen argument voor jou, ok genoteerd.

Citaat:
ja.
Ok bewijs dan maar eens dat assad enkel nog aan de macht is dankzij het westen.

veel succes met ene land dat al decenia naar rusland als bondgenoot vast zit .

Citaat:
Ik steun helemaal geen dictaturen.
Tuurlijk wel, wegkijken en doet alsof je het niets ziet is hetzelfde .

Citaat:
Leer tussen de lijnen lezen zou ik zeggen.

van mijn eigen tekst dat staat daar nergens in, integendeel er staat het omgekeerde.

Citaat:
Ik ook niet. Ik pleit voor niet-inmenging om het ontstaan van dictaturen te voorkomen.
Moesten er geen dictaturen zijn ... Ze zijn er haal dat hoofd uit het zand en aanvaard de realiteit.

Citaat:
Ook niet door het plat te bombarderen en Al Qaeda te steunen.
AL qaida mag mee platgegooid worden, ach ja dat mag ook al niet van jou.

nee door de dictauur van de haar troon te krijgen en democratie te ondersteunen daar.

Citaat:
Assad is een gevolg van de eeuwige bemoeizucht van mensen als jij.
Onzin, en als je dat blijft beweren toon het dan maar aan. Dictaturen zijn van alle tijden van al lang voordat het westen ooit bestond.

Citaat:
Nee, jouw rolmodel. Het resultaat van Westerse bemoeizucht. Ik wil dat niet. Jij wel, want jij wil per sé de volgende generatie dictators gaan helpen.
Ik steun hem niet, ik maak gene excuses voor hem en steek mijn hoofd niet in het zand.

Oud 15 juni 2012, 11:05   #538
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niks te maken met de oorlogsindustrie en mijn ego zal gene iota veranderen hierdoor.
Maak jezelf dat gerust wijs, maar je zogenaamde "humanitaire interventie" komt uiteindelijk enkel de winstcijfers van de wapenindustrie ten goede.

Citaat:
Het stoppen van duizenden burgerslachtoffers is blijkbaar geen argument voor jou, ok genoteerd.
Toch wel hoor, dat is net wat ik wil. Een stopzetten van de oorzaak van die ellende: de bemoeizucht van oorlogsstokers zoals jij.

Citaat:
Ok bewijs dan maar eens dat assad enkel nog aan de macht is dankzij het westen.
Hm, je beseft toch dat je hier een boemerang-argument hebt uitgegooid?

Citaat:
Tuurlijk wel, wegkijken en doet alsof je het niets ziet is hetzelfde .
Nee, toch niet. Ik bepleit een heel actieve strategie om die dictaturen voor altijd kwijt te geraken: het stopzetten van de bemoeizucht van oorlogsstokers zoals jij, die met veel enthousiasme de volgende generatie dictators gaan steunen.

Citaat:
Moesten er geen dictaturen zijn ... Ze zijn er haal dat hoofd uit het zand en aanvaard de realiteit.
Ik heb de realiteit aanvaard: de Westerse bemoeienissen onder het excuus van "humanitaire interventies" zijn de oorzaak van het bestaan van die dictaturen.
Nu jij nog.

Citaat:
AL qaida mag mee platgegooid worden, ach ja dat mag ook al niet van jou.
Mag mee platgegooid worden? Je wil ze zelfs gaan steunen.

Citaat:
Onzin, en als je dat blijft beweren toon het dan maar aan. Dictaturen zijn van alle tijden van al lang voordat het westen ooit bestond.
Alle dictaturen van de voorbije vijftig jaar zijn er gekomen met Westerse bemoeienissen. Er is er niet één waar oorlogsstokers als jij geen invloed in hadden. Niet één enkele. Zelfs Noord-Korea niet.

Citaat:
Ik steun hem niet, ik maak gene excuses voor hem en steek mijn hoofd niet in het zand.
Je steunt wel de volgende dictators.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 12:16   #539
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik, door struisvogels zoals jou te tonen hoe verkeerd ze wel zitten.

Iedereen zijn deeltje he.
En hoe heb jij precies geholpen door "struisvogels te tonen hoe verkeerd ze wel zitten"? Het enige wat ik jou namelijk heb zien doen, is keer op keer "egoïsme" e.d. roepen als iemand het niet met je eens is (en dat is best vaak, vind je ook niet?).
Dat zijn beslist geen overtuigende argumenten, k9. Het zijn zelfs helemaal geen argumenten, maar is enkel wat emotioneel geneuzel van iemand die er absoluut geen idee van heeft van welke de acteurs daar zijn, hoe de situatie daar is onstaan, hoe ze nu is, en hoe ze zich kan, en zeer waarschijnlijk zal ontwikkelen, waarbij vrede en verdraagzaamheid daar het minst waarschijnlijke scenario is.

Citaat:
Helemaal niet, als een meerderheid van belgen daar akkoord mee is, dan is dat ook op mijn kosten. Jij wil geen cent uitgeven, je wil er zelfs niet over spreken
Geef er dan eens een bewijs van dat de meerderheid van de Belgen akkoord gaat met jouw oorlogsstokerij. De peiling hier op het forum laat het tegendeel zien, maar misschien heb jij wel andere peilingen gezien waar de mensen gevraagd werd of ze voor of tegen een oorlog in Syrië zijn, al dan niet met Belgische deelname, en waar de (ruime) meerderheid vóór is. Zo ja, dan zou ik zo'n peiling graag even zelf onder ogen zien.

Citaat:
Het democratisch debat voor jou is "als je iets wil doe het dan zelf" mai kunnen we direct 95% van de staat afschaffen.
95% van de staat afschaffen, zou m.i. geen slechte zaak zijn, maar dat is een ander debat.
Verder heb jij er echt geen flauw benul van wat een democratisch debat is. In een democratisch debat komen alle deelnemende partijen namelijk met onderbouwde argumenten pro en contra iets, en daar ga jij hopeloos de mist in. Jij brengt geen argumenten te berde, laat staan degelijk onderbouwde, enkel wat emotioneel gehuil waarbij je mensen egoïsten noemt zodra ze jouw zaak niet steunen.

Citaat:
En jij snapt nog steeds niet dat dit domme excuses zijn om jij eigen egoisme goed te praten.
Onderbouwde argumenten k9, geen emotioneel, op los zand gebaseerd gezever en verwijten.

Citaat:
Een forum is niet de belgische democratie, meer boutades om het debat stil te leggen.
Een forum is één van de middelen om in een democratie de stem des volks te laten weerklinken. Om te weten wat er onder de mensen leeft.
En onder de mensen op dit forum zijn er maar weinig te vinden die jouw oorlog een goed idee vinden.
Maar zoals gezegd, laat maar eens andere Belgische fora, opiniepeilingen e.d. zien waar de mensen wél voor de oorlog zijn die jij blijkbaar koste wat kost wil gaan voeren.

Citaat:
Waarom eigenlijk? Waarom steeds dit ipv argumenten? De enige reden dat ik kan bedenken is dat je geen argumenten hebt en je beschaamd bent.
Breng nu eerst eens zélf fatsoenlijke argumenten te berde (nogmaals, "egoïsten" roepen is géén argument).
Want het gaat hier niet over de aanleg van straatverlichting langs 200 meter weg in Wuustwezel of zoiets onbelangrijks, maar over het voeren van een oorlog in een ver land waar verder helemaal geen Belgische belangen mee gemoeid zijn, tenzij de Belgische wapenindustrie wellicht. Heb jij daar soms aandelen in en ben je daarom zo aan het stoken? Wil jij daarom enorme hoeveelheden geld, materiëel, en bovenal Belgische levens in een ver land waar we niets mee uitstaans hebben, gaan opofferen?
Een eventuele Belgische deelname aan jouw oorlog is geen uitstapje met de scouts he. Een deel van de soldaten die jij wilt gaan sturen, zal onherroepelijk in lijkzakken terugkomen, materiëel en kapitaal zal vernietigd worden en er gaan gegarandeerd ook wraakacties van deze of gene zijde in dat interne Syrische conflict, tegen Belgische doelen wereldwijd komen tengevolge van jouw oorlog.
Heb je daar al eens over nagedacht? Vast niet.
Oud 15 juni 2012, 12:20   #540
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In het parlement

Kijk naarmate de slachting groter wordt, komen er ook wel meer voorstanders die er toe doen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2012 om 12:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be