![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun eetgewoonten zullen me worst wezen. Ik geef een etentje, en wie niet geïnteresseerd is, blijft gewoon thuis.
![]() |
![]() |
#1063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik doe dat trouwens ook met mijn vegetarische kinderen, ben echt niet van plan om drie kookfornuizen en drie pottensets aan te schaffen... En als ze per sé preuts willen gaan doen, koken ze hun potje maar zelf. Zij zijn verantwoordelijk voor hun keuze, ik niet, en het is echt broodnodig dat ze de gevolgen van hun keuze zelf dragen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 juni 2012 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil daar geen deel van uitmaken. In "mijn" cultuur wordt niemand opgedrongen eender w�*t te eten.
![]() |
#1065 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt volledig gelijk dat mensen de gevolgen van hun keuze zelf moeten dragen. Aangezien jij je respectloos gedraagt, zal ik je ook respectloos behandelen. Dat lijkt me eerlijk, niet?
![]() |
![]() |
#1066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ook al... was die hele actie volgens het VB geen bagatel?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Minister-President
|
![]() Als je je op zijn niveau wilt brengen.
![]() |
#1068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil tussen snot en spinazie ? Kinderen willen wel snot eten. ![]()
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 17 juni 2012 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees idd dat u het begrip "neutraal" een heel eigentijdse politiek-correcte invulling geeft.
![]() |
#1070 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat paard is al lang oververmoeid.
![]() |
#1072 |
Banneling
|
![]() Vertel dat tegen mensen die in de praktijk staan nl. dierenartsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...utraliteit.pdf Vooral het stukje over 'diversiteit' is hier van toepassing... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is iets wat me altijd geboeid heeft bij dat VB-volkje en andere Rechtse Rakkers, en andere extremisten (en ja, daar tel ik ook de moslimextremisten bij): dat ongelooflijke zwart-witdenken, en de schijnbare onmogelijkheid waarin zij verkeren om nuance te zien. Voor hen is het vrij simpel: iedereen die niet radicaal tegen alles wat met moslims en islam te maken heeft is, is automatisch voor alles wat met moslims en islam te maken heeft. Of je dat nu werkelijk bent, of zelfs maar ergens gesuggereerd hebt maakt allemaal niet zoveel uit, in hun hoofdje hebben ze er dat allemaal al lang bij verzonnen. Ik denk persoonlijk dat het iets te maken heeft met hun drang om alles in een 'wij tegen hen' context te zien, je weet wel, zoals George W. Bush het zei: 'With us or Against us': of je was voor de oorlogen in Irak en Afghanistan, of je was voor de terroristen. Dat soort denken. Die typische polarisatie waar het VB zo goed in is: of je bent één van hen, of je bent een moslimvriendje dat iedereen halal wil laten eten en niet liever zou hebben dan dat iedereen zich tot de Islam bekeert. Geen tussenweg. Geen redelijkheid, daar doen zij niet aan mee. Maar ik ben er van overtuigd dat meneer de Prof_eet en zijn vriendjes gaan bewijzen dat dat hier niet zo is, en dat ze niet zomaar dat 'verdedigen van de moslimzaak' van mij er voor de gezelligheid hebben bij verzonnen. Ze kunnen dat bijvoorbeeld doen door hier één citaat van mij te posten waarin ik iets anders doe dan gewoon gelijke behandeling en wederzijds respect bepleiten. Eén citaat, waarin ik moslims voortrek op niet-moslims, of pleit voor een algemene, of algemenere, invoering van halalvlees of eender welke andere islamitische gewoonte. Eén citaat. Ik heb het eerder al gezegd: vind mij dat citaat, en ik delete mijn gebruikersnaam hier direct, om nooit terug te keren. Tot dusver: no takers. Hoe verrassend. Zielige lafaards. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vind jij verkeerd aan de islam? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Minister-President
|
![]() Wees eens wat concreter. Noem eens een aantal aspecten, en een aantal van de zaken waar jullie niet mee akkoord gaan, en vraag me wat ik ervan vind. En dan krijg je een antwoord. 'Wat vind je verkeerd aan de islam' is me net iets te vaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereed wordt, die leert dat homosekuelen minderwaardige mensen zijn? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereed wordt, die leert, dat bekering met geweld mag afgedwongen worden? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereed wordt, die leert, dat anders- of nietgelovigen moeten gediscrimineerd worden tot zefs niet geduld? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereeed wordt, die leert dat mannen meerdere vouwen mogen hebben, maar vrouwen niet meerdere mannen? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereeed wordt, die leert dat vrouwen die niet bedekt gekleed zijn, verkrachting uitlokken? Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereeed wordt, waarvan de aanhangers, meer waarde hechten aan de woorden van hun profeet dan aan onze wetgeving? Is dat voldoende? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Banneling
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd niet dat Scorpio U ooit een ding zal vermelden dat hij verkeerd vind aan de Islam. Zo iets vermelden of zelfs toegeven dat er iets verkeerd is aan de islam zou heel zijn betoog tot hiertoe op het forum ondermijnen.
Alhoewel ... hij kan misschien wel een aantal zaken vermelden die hij verkeerd vind aan de islam ... - Dat de islam en zijn aanhangers veel te tolerant is t.o.v. ongelovigen. - Dat het doel de middelen dient te wettigen en dat dus bekering met geweld mag afgedwongen worden. - Dat vrouwen die niet in bourka rondlopen niet onmiddellijk mogen verkracht worden volgens de islam. - .... enz.. Ik denk dat dat de soort zaken zijn die Scorpio zal afkeuren aan de islam. Maar zeker zijn we niet natuurlijk. |
![]() |
![]() |