Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2012, 00:10   #381
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Bedoeld werd dus het tegendeel zijnde: oppositie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
'BV' is geen officiële afkorting in de Nederlandse taal. Wel juist zijn 'bv.' en 'bijv.'
Nog drie fouten te gaan. Je maakt het me wel heel gemakkelijk, met bijna in elk bericht een fout.
En u beantwoordt geen enkele vraag die u wordt gesteld.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 10 augustus 2012 om 00:18.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 00:14   #382
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
En u beantwoort geen enkele vraag die u wordt gesteld.
beantwoordt*

Maar welke vraag heb ik niet beantwoord?

(En met het verbeteren van taalfouten ga ik nu maar eens ophouden. Het begint mijzelf op de zenuwen te werken.)
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 00:21   #383
fbpolitics
Gouverneur

Standaard

Citaat:
beantwoordt*

Maar welke vraag heb ik niet beantwoord?

(En met het verbeteren van taalfouten ga ik nu maar eens ophouden. Het begint mijzelf op de zenuwen te werken.)
Juist... Te snel getypt, en verbeterd in de originele post.

Maar toch blijft mijn vraag, die ik reeds had herhaald in post #348:
Citaat:
Moet de Vlaming naar Middeleeuwse toestanden gaan, in de zin van grond te moeten afstaan owv taal? Is het de Vlaming zijn fout dat de Waal pertinent weigert Nederlands te spreken omdat hij het niet wil/kan? Moet de Vlaming daarom grondgebied + bijkomende economie afstaan omdat een ander zich niet aanpast?

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 10 augustus 2012 om 00:28.
Oud 10 augustus 2012, 00:33   #384
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Juist... Te snel getypt, en verbetert in de originele post.
Zoals ik al zei, ik ga stoppen met het verbeteren van taalfouten.

Citaat:
Maar toch blijft mijn vraag, die ik reeds had herhaald in post #348:

Moet de Vlaming naar Middeleeuwse toestanden gaan, in de zin van grond te moeten afstaan owv taal? Is het de Vlaming zijn fout dat de Waal pertinent weigert Nederlands te spreken omdat hij het niet wil/kan? Moet de Vlaming daarom grondgebied + bijkomende economie afstaan omdat een ander zich niet aanpast?
Het antwoord is vanzelfsprekend driemaal "Neen." Ik zie er de relevantie wel niet van in.

In de realiteit bestaat de meerderheid van de bevolking in Brussel en sommige Vlaamse gemeenten uit Franstaligen. Het is ook niet hun schuld dat sommige Vlamingen willen splitsen en hen het recht op zelfbeschikking willen ontzeggen, maar ook dat is weer niet relevant.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 00:36   #385
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ik ga stoppen met het verbeteren van taalfouten.
Best, als ge eigenlijk vijf minuten te laat zijt ten opzichte van zijn laatste edit...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 augustus 2012 om 00:37.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 00:41   #386
fbpolitics
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Best, als ge eigenlijk vijf minuten te laat zijt ten opzichte van zijn laatste edit...
Juist.
De topic gaat snel doordat meerdere mensen in gesprek zijn, en de postings/correcties lopen door elkaar.

Citaat:
Het antwoord is vanzelfsprekend driemaal "Neen." Ik zie er de relevantie wel niet van in.
In de realiteit bestaat de meerderheid van de bevolking in Brussel en sommige Vlaamse gemeenten uit Franstaligen. Het is ook niet hun schuld dat sommige Vlamingen willen splitsen en hen het recht op zelfbeschikking willen ontzeggen, maar ook dat is weer niet relevant.
En die meerderheid van Franstaligen is er gekomen in een razend tempo de laatste decennia, en dit omdat de Vlaming hoffelijk en beleefd was, en Frans sprak (= zich aanpassen).
Ik meende dat het op een 30 jaar was geklaard om 1 miljoen Nederlandstaligen buiten te pesten als dank voor hun gastvrijheid (= zich NIET aanpassen).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest
Citaat:
Door de zware verfransende druk vanwege de overheid, door de inwijking van Walen en Fransen ontstond toen ook een aanhoudende verfransing van de bevolking. Niettemin kregen de Franstaligen slechts rond het midden van de twintigste eeuw numeriek de overhand...Naarmate de verstedelijking en de verfransing oprukte werden omringende gemeenten geannexeerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Citaat:
De meeste inwoners, forenzen, en 'vaste' buitenlanders gebruiken nochtans vooral het Frans als aanspreektaal...Deze gewoonte is evenwel ontstaan door de combinatie van de numerieke verhoudingen van de verschillende taalgroepen in Brussel, de relatieve meertaligheid van de Vlamingen in Brussel, en de relatief lagere kennis van andere talen onder de Franstaligen.
En nu voegt men (grond)wetten toe om hun superioriteit te verankeren + uiteindelijk in te nemen.
Zoals gezegd: verovering + kolonisatie.

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 10 augustus 2012 om 00:58.
Oud 10 augustus 2012, 07:37   #387
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse gemeenten vallen onder de Vlaamse voogdij, zoals Vlaanderen onder de Belgische voogdij valt.

Als gemeenten zich niet mogen afscheuren, dan mag Vlaanderen daar dus ook niet eenzijdig voor kiezen.
Vlaanderen heeft een eigen parlement, regering, bevoegdheden enz. Gemeenten hebben dat niet.

jij lijkt me zo een Serviër die in Kosovo ook gaat zeggen dat zijn gemeente niet bij Kosovo mag behoren.
Oud 10 augustus 2012, 07:40   #388
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké. En België kan dat niet voor Vlaanderen.
Maar kan Vlaanderen dat voor België? Ook niet. En de staatsinrichting is een Belgische bevoegdheid, dus dan komen de gemeenten en Vlaanderen toch weer in een gelijkaardige situatie.
nope, Vlaanderen mag autonoom beslissen over de Vlaamse gemeentes, België heeft daar niets te zeggen. enkel voor de 6 faciliteitengemeentes is er een uitzondering gemaakt, daar wonen te veel superieure Franstaligen.
Oud 10 augustus 2012, 07:44   #389
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het Brussels gewest heeft wel degelijk dezelfde bevoegdheden. De verschillen met de 2 andere gewesten zijn miniem. Met de nieuwe staatshervorming krijgt Brussel extra geld (zonder tegenprestatie), constitutieve autonomie en gemeenschapsbevoegdheden zoals toerisme.

Het nieuwe BHV-akkoord zorgt ervoor dat ook heel Vlaams-Brabant in gevaar is. Het BMG is niet de adder, maar de python onder het gras. Mocht BHV op een zuivere manier gesplitst zijn, was het voor de Franstaligen zo goed als onmogelijk geweest om Halle-Vilvoorde te claimen.
voil�*, zo is het, spijtig genoeg.

de gevolgen van dit akkoord zijn voor sommigen blijkbaar nog niet volledig duidelijk.
Oud 10 augustus 2012, 08:14   #390
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het Brussels gewest heeft wel degelijk dezelfde bevoegdheden. De verschillen met de 2 andere gewesten zijn miniem. Met de nieuwe staatshervorming krijgt Brussel extra geld (zonder tegenprestatie), constitutieve autonomie en gemeenschapsbevoegdheden zoals toerisme.

Het nieuwe BHV-akkoord zorgt ervoor dat ook heel Vlaams-Brabant in gevaar is. Het BMG is niet de adder, maar de python onder het gras. Mocht BHV op een zuivere manier gesplitst zijn, was het voor de Franstaligen zo goed als onmogelijk geweest om Halle-Vilvoorde te claimen.
Constitutieve autonomie ? Op wat baseer je je om dit te zeggen en wat zou het inhouden ? Het heeft in de tekst EDR gestaan, maar voor zover ik weet haalde dat het finale akkoord niet.
Over de metropolitane lege doos : wie is er bang van een vacuum ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:19   #391
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De meeste mensen op dit forum posten gewoon vanuit een onderbuikgevoel, waarbij ze gewoon hun eigen persoonlijke wensen en emoties laten prevaleren. Flaminganten houden zichzelf voor dat Brussel wel voor Vlaanderen zal kiezen omdat ze dit zo willen, en evenzeer houden Belgicisten vol dat België niet kan splitsen gewoon omdat ze zelf geen splitsing willen. Slechts weinigen voelen zich geroepen om eventuele denkpistes die in hun nadeel uitdraaien te evalueren, met als gevolg dat communautaire discussies hier steeds maar weer uitdraaien op een soort van voetbalmatch.
Dat is heel juist, niemand ontsnapt daaraan.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:20   #392
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaamse haat?
en hoe haten wij de inwoners van Brussel dan?
Misschien volstaat het al dat u verwacht/verlangt dat ze niet gaan pruilen als ze u Nederlands horen praten om u van 'haat' te mogen beschuldigen.

Mocht u gebeurlijk verwachten/verlangen dat ze zélf ook (een beetje) Nederlands leren, kennen en durven te gebruiken dan bent u wellicht een van genocide dromende neo-nazi.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:25   #393
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wanneer Vlaanderen het recht krijgt om Wallonië weg te pesten ...
Sinds wanneer is 'nastreven van gelijkheid' en 'invoeren van democratie' te vereenzelvigen met 'weg pesten'?

Oud 10 augustus 2012, 08:26   #394
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Sinds wanneer is 'nastreven van gelijkheid' en 'invoeren van democratie' te vereenzelvigen met 'weg pesten'?
sinds dat betekent dat inferieure mensen zelfde rechten krijgen als superieure.
Oud 10 augustus 2012, 08:26   #395
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Constitutieve autonomie ? Op wat baseer je je om dit te zeggen en wat zou het inhouden ? Het heeft in de tekst EDR gestaan, maar voor zover ik weet haalde dat het finale akkoord niet.
Over de metropolitane lege doos : wie is er bang van een vacuum ?
Het Brussels hoofdstedelijk Gewest ging ook een lege doos blijven.
Oud 10 augustus 2012, 08:45   #396
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, uw doel is dat Maingain zijn zin niet krijgt? Je hebt zelf geen doel? Je doet dus feitelijk aan pesten?
Wat is er dan zo lovenswaardig aan die doelstellingen van die Meneer Maingain en z'n volgelingen dat een mens zich daar niet tegen zou mogen verzetten?

Wat mij betreft mag élke 'expansionistische' politieker worden 'gepest', en wel zo lang tot hij/zij die onmogelijk anders dan als 'agressief' te interpreteren houding achterwege laat.

Oud 10 augustus 2012, 10:34   #397
frank1234
Gouverneur

Standaard

Brussel moet gewoon terug gewonnen worden door de vlamingen. Is volgens mij zelfs niet zo moeilijk daar 90% van niet vlaamse of niet waalse afkomst is. Vlaanderen moet daar gewoon investeren in wonen, onderwijs, cultuur, ...
De allochtone gemeenschappen (waarvan vele belgen zijn) bepalen wat brussel zal doen bij een eventuele splitsing, niet de vlamingen of de walen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 10:50   #398
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'BV' is geen officiële afkorting in de Nederlandse taal. Wel juist zijn 'bv.' en 'bijv.'

Nog drie fouten te gaan. Je maakt het me wel heel gemakkelijk, met bijna in elk bericht een fout.
Jawel, voor "Bekende Vlaming".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 11:04   #399
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voil�*, zo is het, spijtig genoeg.

de gevolgen van dit akkoord zijn voor sommigen blijkbaar nog niet volledig duidelijk.
Zelfs niet voor BDW want hij vond dat akkoord 'geen nachtmerrie'.....
Oud 10 augustus 2012, 11:07   #400
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Brussel moet gewoon terug gewonnen worden door de vlamingen. Is volgens mij zelfs niet zo moeilijk daar 90% van niet vlaamse of niet waalse afkomst is. Vlaanderen moet daar gewoon investeren in wonen, onderwijs, cultuur, ...De allochtone gemeenschappen (waarvan vele belgen zijn) bepalen wat brussel zal doen bij een eventuele splitsing, niet de vlamingen of de walen
En toen predikte ik niet meer in de woestijn.....

Maar Vlaanderen vertikt het, mijn beste!

http://forum.politics.be/showthread....hlight=verraad

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 augustus 2012 om 11:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be