Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 16:15   #241
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
dit is niet eens wettelijk
Leg eens uit ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:21   #242
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Leg eens uit ?
je weet toch dat indien er iets zou mislopen in je verhaaltje je achter tralies zou vliegen en je verzekering miljoenen en miljoenen zou eisen van jezelf?
Nu je "Ons productie in Azië ..." post geeft ook al de indruk dat je gewoon zit te zeveren en/of dromen.

Laatst gewijzigd door Doa : 17 augustus 2012 om 16:22.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:23   #243
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Neen, da's exact hetzelfde. Een CV is eigenlijk ook een verkoopspresentatie: je probeert jezelf te verkopen aan een bedrijf. De feiten (werkervaring, opleiding enz.) moeten dus kloppen, voor de opmaak (schrijffouten e.d.) mag je perfect hulp inroepen.
PURE ONZIN .

Als je een auto koopt , zelfs een tweede hands , moet je er technische keuring documenten aan toegevoegd worden en alle licentie's van de fabricant horen daar bij . dat is nodig om om het even welk product te verkopen .

en plots als het over een mens gaat , mag je dat echtheids en kwaliteitscertificaat / uw kunde, zelf schrijven en door iemand anders laten oppoetsen om het mooier voor te stellen dan het is . Ik noem dat bedriegen .

In de taal van autoland, de km stand wat terug draaien enz .
In Immo land , de vochtige plekken wat overschilderen enz .
Oud 17 augustus 2012, 16:25   #244
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Welke niet-corrupte strategiën zijn dat dan? Of is dat confidentieel? Want voor mijn familieleden zit er niets anders op: mensen kennen en/of betalen. Nu goed, ze hebben wel een goed netwerk aldaar.
Nee hoor, niks confidentieel aan. Wij lossen dat op door een hele reeks kleine ingrepen:

-"competentie-gericht nepotisme" (om een zwaar woord te gebruiken): je werft het nichtje of het neefje aan van een belangrijke relatie, op voorwaarde dat ze echt iets kunnen; niks illegaals aan, en werkt wonderen

-de hiërarchie laten spelen en soms schriktactieken gebruiken (lage echelons vriendelijk dwingen om ze te laten tekenen indien ze illegaal geld willen innen, en dat dan doorspelen aan de hiërarchie; de sancties die daar soms op volgen vestigen meteen je reputatie)

-de gewoonte uitspelen tegen de staat; dat komt neer op spirituele terreur. Wanneer je een chef coutumier aan je kant hebt, kan die mensen enorme schrik aanjagen, want iedereen gelooft in de spirituele krachten van die mensen

-en vooral veel radio troittoir inzetten; een gerucht lanceren en laten circuleren, tegen een corrupt individu; werkt prachtig, maar is niet zonder risico's en heeft zich al een paar keer tegen ons gekeerd.

Enfin, allemaal subtiliteiten die je leert kennen door gewoon te velde te zijn.

Dikwijls volstaat ook gewoon en op regelmatige basis een avondje in de bar met een of andere kolonel. Dat komt dan uit de eigen pocket.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:27   #245
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
PURE ONZIN .

Als je een auto koopt , zelfs een tweede hands , moet je er technische keuring documenten aan toegevoegd worden en alle licentie's van de fabricant horen daar bij . dat is nodig om om het even welk product te verkopen .

en plots als het over een mens gaat , mag je dat echtheids en kwaliteitscertificaat / uw kunde, zelf schrijven en door iemand anders laten oppoetsen om het mooier voor te stellen dan het is . Ik noem dat bedriegen .

Je neemt geen mensen aan op basis van het CV maar op basis van het gesprek en testen.
Op basis van het CV volgt er al dan niet een gesprek en/of test.

In immo land, je trekt foto's van de mooie kanten van het huis. geintresseerden gaan nog altijd eerst ter plaatse kijken voor ze kopen
Oud 17 augustus 2012, 16:27   #246
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het aantal nog levende kunstenaars dat marmeren beelden vervaardigd en origineel werk aflevert is wellicht op één vinger te tellen.

Oude beelden zijn natuurlijk een andere zaak.

Ken je hedendaagse kunstenaars die in marmer werken? Ik ken enkel Kari Bert en Gilberte De Leger.

Maar die zijn al een tijdje dood, denk ik.

Brancusi was wellicht de laatste meester. Maar onbetaalbaar geworden. Tenzij Klarekijk een veilinghuis uitbaat natuurlijk...

Foto van werk van Kari Bert. Ik denk niet dat dit in het assortiment van Klarekijk's tuinmeubilair past.
Ik ken er een paar honderd waaronder ikzelf in mijn vrije tijd ( beperkt in tijd ) In Vietnam kan ik je een straat anwijzen waar je over een afstand van een km of 8 een paar tienduizenden beelden aantreft .

waar wij zitten is dat beperkt tot een tiental mensen , ik ben enkel bezig met stukken van 700 a 800 kg en tot 2 ton .
Oud 17 augustus 2012, 16:29   #247
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er een paar honderd waaronder ikzelf in mijn vrije tijd ( beperkt in tijd ) In Vietnam kan ik je een straat anwijzen waar je over een afstand van een km of 8 een paar tienduizenden beelden aantreft .
Ik heb iets gelijkaardigs gezien in Birma. Allemaal marmeren boeddhas. Prachtige toeristenkunst.

Kan je wat beelden laten zien die je in België verkoopt? Mocht er in Congo marmer bestaan, zou ik daar nog op willen werken. Er lopen daar ook zeer competente beeldhouwers rond. Maar die werken wel allemaal in hardhout. En ook wel allemaal voor de toeristenmarkt.

Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2012 om 16:30.
Oud 17 augustus 2012, 16:33   #248
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
Je neemt geen mensen aan op basis van het CV maar op basis van het gesprek en testen.
Op basis van het CV volgt er al dan niet een gesprek en/of test.

In immo land, je trekt foto's van de mooie kanten van het huis. geintresseerden gaan nog altijd eerst ter plaatse kijken voor ze kopen
Dus , weiger je hem ook niet aan de hand van een CV waar je zoveel belang aan hecht terwijl je zelf eerst aanstuurd dat hij hem zelf niet moet geschreven hebben. ben ik nu knettergek of is er iets onduidelijk ?

1 Taalfout in Cv is heel belngrijk en eerste criteria .
2 Je moet die Cv niet zelf hebben geschreven is voor mij even zeer als de fouten zijn weggewerkt door een extern persoon .
3 We gooien de kandidaten met een CV waar een fout in staat er zo eerst uit . je zal maar iemand gevraagt hebben je Cv na te kijken die zelf een fout over het hoofd ziet .
4 Eenmaal die meer dan idiote selectie van een CV die niet de jouwe hoeft te zijn geselecteerd is , gebruiken we hem niet en gaan we een gesprek met je aan om volgende selectie .

HALLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOO hebt ge ze nog allemaal of ben je zot gestudeerd ?
Oud 17 augustus 2012, 16:40   #249
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus , weiger je hem ook niet aan de hand van een CV waar je zoveel belang aan hecht terwijl je zelf eerst aanstuurd dat hij hem zelf niet moet geschreven hebben. ben ik nu knettergek of is er iets onduidelijk ?

2 Je moet die Cv niet zelf hebben geschreven is voor mij even zeer als de fouten zijn weggewerkt door een extern persoon .
3 We gooien de kandidaten met een CV waar een fout in staat er zo eerst uit . je zal maar iemand gevraagt hebben je Cv na te kijken die zelf een fout over het hoofd ziet .
4 Eenmaal die meer dan idiote selectie van een CV die niet de jouwe hoeft te zijn geselecteerd is , gebruiken we hem niet en gaan we een gesprek met je aan om volgende selectie .

een CV met fouten geeft een voor mij persoonlijk een ongeintresseerde indruk.
Iemand die gemotiveerd is zal moeite steken om een perfect CV af te leveren al dan niet met hulp.
Idem met diploma's. Bij operations vragen wij een A1 diploma, niet vanwege de kennis opgedaan op school maar omdat we een bepaald niveau verwachten van de personen die solliciteren
Oud 17 augustus 2012, 16:43   #250
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb iets gelijkaardigs gezien in Birma. Allemaal marmeren boeddhas. Prachtige toeristenkunst.

Kan je wat beelden laten zien die je in België verkoopt? Mocht er in Congo marmer bestaan, zou ik daar nog op willen werken. Er lopen daar ook zeer competente beeldhouwers rond. Maar die werken wel allemaal in hardhout. En ook wel allemaal voor de toeristenmarkt.
Ja natuurlijk is er marmer in Afrika , al heb ik daar niet direct de exacte locatie over .

Ja toeristische plaatsen bieden heel vaak een reeks kopieën aan dat je in die centra 500 keer het zelfde ziet , het een al mooier dan het anderen .
dat zijn dan de leeuwen en bodabeelden ten top .
De zaken die ik staan heb onderscheid zich wat meer van het massa sculpturisme .
Ok ja , eigen ontwerpen , zijn ten slotte nagenoeg altijd afgeleiden van wat je geizen hebt of in combinatie van .

EN sorry ik vind deze site veel te vermoeiend om hier iets te plaatsen van afbeeldingen , de kleine kinder opmerkingen zal ik in de tijd besparen .
Oud 17 augustus 2012, 16:45   #251
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk is er marmer in Afrika , al heb ik daar niet direct de exacte locatie over .

Ja toeristische plaatsen bieden heel vaak een reeks kopieën aan dat je in die centra 500 keer het zelfde ziet , het een al mooier dan het anderen .
dat zijn dan de leeuwen en bodabeelden ten top .
De zaken die ik staan heb onderscheid zich wat meer van het massa sculpturisme .
Ok ja , eigen ontwerpen , zijn ten slotte nagenoeg altijd afgeleiden van wat je geizen hebt of in combinatie van .

EN sorry ik vind deze site veel te vermoeiend om hier iets te plaatsen van afbeeldingen , de kleine kinder opmerkingen zal ik in de tijd besparen .
Stuur dan effe een link in pm. Ik zal er discreet mee omgaan. Het onderwerp interesseert me gewoon.
Oud 17 augustus 2012, 16:46   #252
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
PURE ONZIN .

Compleet ridicule vergelijking. Wanneer je solliciteert, is hetgene wat JUIST moet zijn de INHOUD van je cv.

Als je de vergelijking met de auto wil maken, wel die fabrikant gaat dat certificaat ook laten nakijken op taalfouten, net als elke andere instantie die een officieel document moet uitreiken. De inhoud van die documenten zou nochtans even juist zijn zonder dat het nagekeken is. Maar die bedrijven zorgen er toch voor dat er geen taalfouten in staan. Waarom? Omdat ze weten dat ze zichzelf anders belachelijk maken.

Bij een sollicitant is dat net hetzelfde: de informatie op zijn CV zal juist blijven, of de taalfouten daar nu instaan of niet. Maar een serieuze sollicitant zal zorgen dat er geen fouten instaan, omdat hij weet dat dat een slechte eerste indruk geeft, en die eerste indruk doorslaggevend is wanneer er nog tientallen andere kandidaten zijn.

Dit is niet, om je vergelijking verder door te trekken, de kilometerstand terugdraaien of de vochtplekken overschilderen, dit is de auto eens goed kuisen en zorgen dat er geen stront in de WC hangt als de mensen komen kijken: da's niet de mensen beliegen of bedriegen, maar ervoor zorgen dat er geen domme en vermijdbare dingen zijn die hen afleiden van wat echt telt: de inhoud. Of de auto degelijk is, het huis fatsoenlijk of... de werkervaring en opleiding van de sollicitant interessant.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 augustus 2012 om 16:51.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:50   #253
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Taalfouten uit een CV halen is iets compleet anders dan een CV oppoetsen. Oppoetsen zou inhouden, het vertellen van leugens over beelden in Indië en Congo, verbeteren is Indië schrijven in plaats van indie.

Als gij nog niet eens de moeite wilt doen om een goed document af te leveren aan uw potentiële werkgever, waarom zou ge dan moeite voor hem doen als ge voor hem werkt? En mocht ge niemand hebben om dat na te lezen, zegt dat veel over uw sociale kwaliteiten en de kracht van uw netwerk, wat ook belangrijk is bij een potentiële werknemer. Maarja beide wisten we al van u, troebeltje.

Citaat:
Ik heb zeer veel respect voor handwerkers die weten wanneer ze moeten zwijgen. Voor u heb ik geen respect want ge kent de limieten van uw kennis niet. De recruiter heeft gelijk in dit geval.

Laatst gewijzigd door Effect : 17 augustus 2012 om 16:52.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:56   #254
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu moet je ook wel weten dat ik voor 50 € winst geen beeld meer maak van 2 ton , de transport is enorm duur . trouwens wie kan dat plaatsen , zelfs een beeld van 800 kg kost een fortuin .

Beeld je maar eens in dat dat in een tuin moet komen midden in de gazon , je hebt een goede findering nodig of het beeld staat 2 maand later scheef , om het ter plaatse te krijgen heb je vrachtwagens nodig en vorklift of ander , niet altijd toegankelijk in de tuin of je rijd het gazon kapot , in tuintjes van rijwoningen nog moeilijker . op dakterrassen , moet het contructief mogelijk zijn , ook daar zijn we in gespecializeert , maar dat heeft natuurlijk een budget .
Ik heb hier een terras op het 2de verdiep met 5 items samen 4.5 ton marmer , het vertikale transport , de kraan om ze van de begane grond daar te krijgen was al 2.200 € .

commercieël is dat niet zo evident meer om klanten te krijgen .

Ik heb hier een prachtig beeld staan uit 2 m³ marmer , een vrouwenbeeld van 1.95m , bij het uithouwen kwamen we bij het aangezicht en juist aan haar lip en mondhoek kwam er een witte vlek in de marmer te zitten . velen achten het daardoor onverkoopbaar en ja het staat er al een jaar of 4 .
Oud 17 augustus 2012, 17:01   #255
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Taalfouten uit een CV halen is iets compleet anders dan een CV oppoetsen. Oppoetsen zou inhouden, het vertellen van leugens over beelden in Indië en Congo, verbeteren is Indië schrijven in plaats van indie.

Als gij nog niet eens de moeite wilt doen om een goed document af te leveren aan uw potentiële werkgever, waarom zou ge dan moeite voor hem doen als ge voor hem werkt? En mocht ge niemand hebben om dat na te lezen, zegt dat veel over uw sociale kwaliteiten en de kracht van uw netwerk, wat ook belangrijk is bij een potentiële werknemer. Maarja beide wisten we al van u, troebeltje.

Ik heb zeer veel respect voor handwerkers die weten wanneer ze moeten zwijgen. Voor u heb ik geen respect want ge kent de limieten van uw kennis niet. De recruiter heeft gelijk in dit geval.
Ik weet niet of hij gelijk heeft ?

Wat wel een feit is , dat hij gelijk heeft ........... Ik bedoel het is in deze maatschappij belangrijk dat ge u hoger voor doet dan je bent , Je kan bv niet schrijven zonder fouten , en je pretendeert wel een CV voor te leggen zonder fouten . en met die schijnheiligheid kan ik niet om .

Moet je nagaan welke mentaliteit men aankweekt door dit te eisen en door dit bedrog voorop te stellen en aan te bevelen .
Ik noem dat waanzin .

Ik ben wie ik ben . thats it .
Oud 17 augustus 2012, 17:16   #256
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wel een feit is , dat hij gelijk heeft
gewoon ter info het is "woord, een ander woord"
wij zijn zo streng op vlak van selecteren, ik neem aan dat onze HR voor pakweg een lader/losser minder streng zal zijn

Laatst gewijzigd door Doa : 17 augustus 2012 om 17:16.
Oud 17 augustus 2012, 17:27   #257
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
DUS is een cv ondergeschikt aan wat je kan !
Hier zou jij een punt hebben als Scorpio een punt had. Maar dat heeft ie niet..

Een CV maken is ook een kunst. (die jij niet beheerst)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 17:28   #258
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus kerel, manieren, heb jij die ooit geleerd?

Trouwens, ik heb geen 'bureaujobke'. Moest je mijn bericht waarop je reageert fatsoenlijk gelezen hebben zou je dat weten.
Hij bedoelt een witteboordenjobke
Oud 17 augustus 2012, 17:32   #259
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees per jaar een schamele 1000 �* 2000 CV's. Staat daar één taalfoutje in, dan gaat die vod direct de vuilbak in.

Juist,ja,om vervolgens het volgende te schrijven in een volgende post ....

Citaat:
Gaat het om één klein foutje, dan zie je dat nog over het hoofd, in geval het om een voor de rest sterk CV gaat. Maar staan daar meerdere fouten in of echt zware fouten, dan gaat dat onverbiddelijk de vuilbak in.
Juist ,ja,man,man.....

Wat een kerktorenmentaliteit,dat schijnt nogal een beetje lastig te zijn met die steeds weer veranderende windrichting nietwaar...

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 augustus 2012 om 17:35.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 17:33   #260
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
2

Ter info: rekruteren en alle afgeleide woorden schrijf je volgens het Groene Boekje met een k (ik dacht dat dit je als taalleerkracht wel zou interesseren)
Geen normale mens die de c-k problematiek in zijn geheel kan overzien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be