![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Echter ik ben wel blij dat ons justitie zich niet richt naar die ééne speciaal geval bij uitstek. Voor de rest zou het mij geen lor kunnen schelen dat iemand haar per ongeluk omver zou rijden. |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ja...de realiteit is (als troost misschien) de straf begint pas na de gezeten straf. Nu zal haar wroeging pas echt tot leven beginnen komen. Na haar vrijlating zal ze ondervinden dat ze echt persona non grata is. In het gevang ga je nog mee in de hoop, eenmaal buiten sta je er alleen voor. Dit zal haar achtervolgen tot ze 101 is en al lang in haar pampers pist. Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2012 om 00:23. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Om het meer algemeen en in eenvoudige mensentaal te stellen : eigenlijk trekt de maatschappij zich – bij monde van de wetgever, zegge van de volksvertegenwoordiging – in de regel erg weinig aan van de belangen van burgerlijke partijen. Voornoemde wet, uiteraard in casu van toepassing op M. Martin, bepaalt in feite in hoofdzaak een aantal rechten van veroordeelden en de procedures in dat verband. De “aan het slachtoffer toegekende rechten” zijn weinig méér dan een doekje voor het bloeden, en die van de burgerlijke partijen zijn zo goed als onbestaand. Zoals ik hier reeds in post 106 stelde : één en ander zijn politieke keuzes. Men gelieve “het gerecht” dus niet met de vinger te wijzen ; dat voert enkel de wet uit die de wetgevende macht (dus het parlement, dus “de politiek” om het eenvoudig te stellen) heeft bedacht en opgelegd. De strafuitvoeringsrechtbank wordt evenwel enige beoordelingsmarge gelaten voor wat betreft het “vaststellen” of een gedetineerde al dan niet aan de voorwaarden tot een voorwaardelijke invrijheidsstelling voldoet. Een deel van de discussie lijkt mij d�*�*r over te gaan : hoe licht of streng werd in dat verband geoordeeld ? In welke mate heeft men betreffend Martin rekening gehouden met mogelijke “tegenindicaties”, zoals door de wet bepaald ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 augustus 2012 om 00:40. |
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juwelen en andere roerende goederen doe je best zo vlug mogelijk van de hand, voor de veroordeling. Nogmaals, hoe zou je zelf zijn. Wettelijk valt niemand iets te verwijten. Schiet op de wetgever. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Minister
|
Citaat:
Michelel Martin zou in feite vervroegd moeten sterven.
|
|
|
|
#348 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
hoe zou je zelf zijn hé Rudy.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het janken had vroeger moeten gebeuren. Maar dan wel tegenover de bestaande wetgeving, die gelijk is voor iedereen. |
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet weten wat je wilt. Of je wenst gerechtigheid dmv wraak, of gerechtigheid binnen een democratie waar de doodstraf en vergeetput zijn of worden uitgesloten. |
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Minister
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#355 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
[ Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 22 augustus 2012 om 02:58. |
||
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze ziet er mij nogal verward uit. En ik druk me beleefd uit. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had dit al ergens geopperd, maar vind mijn repliek niet terug:
Martin krijgt OCMW, maar "VERDIENT" wel kost en inwoon door 4 uurtjes per dag bij te klussen. ..... en d�*t mag een gewone Belg niet, dus Michelleke mag dat ook niet: Citaat:
(*) Als ik mijn living "in het zwart" laat schilderen, is dat dan ook een 'privé aangelegenheid"? of hoe moeten we dat dan noemen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(hoezo "mijn vrouw", ik ben net zomin als de nonnekes gehuwd). Leuk hoor, elk jaar is mijn living in een ander kleurtje geschilderd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 september 2012 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|