Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 25 september 2012, 21:06   #21
Beleepok
Banneling

Standaard

Jan Pieter De Nul (65), CEO van Jan De Nul Group
Jan Pieter De Nul is sinds 1978 CEO van het gelijknamige Aalsterse familiebedrijf dat hij leidt samen met zijn broer Dirk. Het bedrijf telt meer dan 568 ingenieurs en werkte de laatste tien jaar in 79 landen verspreid over vijf continenten.
De Nul behaalde het diploma burgerlijk ingenieur aan de Universiteit Gent.

je zou het niet zeggen als je door denderleeuw stoft dat dit heerschap er schepen is
Beleepok is offline  
Oud 25 september 2012, 22:22   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Als je mensen die hier geboren zijn en onze taal spreken niet als gelijke beschouwt, dan ben je een racist. Ook Dewever ziet dat in en benadrukte duidelijk dat hij dat anders ziet.
Dus het Antwerps stadsbestuur is racistisch?

Citaat:
De definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen.
Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam.
daiwa is offline  
Oud 25 september 2012, 23:05   #23
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus het Antwerps stadsbestuur is racistisch?
Iets met klok en klepel?

Het probleem zit hem niet in het feit dat Dewinter Almaci als allochtoon bestempelt, maar wel in het feit dat hij weigert haar ook als Vlaming te zien.
Edina is offline  
Oud 25 september 2012, 23:11   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets met klok en klepel?

Het probleem zit hem niet in het feit dat Dewinter Almaci als allochtoon bestempelt, maar wel in het feit dat hij weigert haar ook als Vlaming te zien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Als je mensen die hier geboren zijn en onze taal spreken niet als gelijke beschouwt, dan ben je een racist. Ook Dewever ziet dat in en benadrukte duidelijk dat hij dat anders ziet.

Zou ik aan jou moeten vragen van die klok en klepel.
Dat het Antwerps stadbestuur hen nog steeds als allochtonen beschouwt houd in dat er toch een onderscheid is volgens het stadsbestuur.
daiwa is offline  
Oud 25 september 2012, 23:25   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Naturlijk is Almaci een allochtoon.
Per definitie
Zij is ook een vrouw
Per definitie
Zij is een obese politica
Per definitie

Of wil Almaci onze definities aanvechten?
Heeft zij in het Arabisch misschien een andere definitie van allochtoon?
Zie mijn vorige post. Vanaf wanneer wordt iemand met buitenlandse roots Vlaming volgens jou?

Citaat:
Kijk, dat is nu één van de vele redenen waarom ik Filip de Winter zo hoog acht hé.
Geen gezeik...correct en beleefd...maar chirurgisch precies.
Dat jij dat correct en beleefd vindt, verwondert me geenszins. Maar daarmee is alles gezegd. Het is niets anders dan plat racisme. Hoe lang verwacht jij precies dat iemand van allochtone afkomst voor je kruipt?

Citaat:
Nou breekt mijn klomp.
Pocolinkieland heeft ons dertig jaar lang, met het CGKR, veroordelingen, mediamonopolies, concerten, cordons, demonisering, uitsluiting en banvloeken allerhande ingepeperd dat het multiculurele eldorado een paradijs is van verscheidenheid en diversiteit.
Nu hebben we hier een politicus die die aperte en door islamworld gewilde diversiteit eens op een beleefde en zachte wijze benoemt en nu komt gij hier janken dat dat niet mag?
Weten jullie nog wel wat jullie willen?
Hoe belachelijk kan je zijn vraag ik mij af...
Dat jij het begrip diversiteit niet vat, is niet mijn probleem.

Citaat:
Iedereen gelijk...de eeuwige linkse dwaling die honderden miljoenen het leven heeft gekost.
Een moorddadige stelling gebaseerd op abominabele misantropie.

Mijn leuze:
Iedereen is gelijkwaardig...leve het verschil!
Misschien moet je je moedertaal nog een beetje bijschaven, beste Fieseler. Gelijk is gewoon een synoniem van evenwaardig en het is natuurlijk in die betekenis dat het wordt gebruikt. Misschien gaat nu je euro vallen, maar ik vrees ervoor.

Door Dewinter's woorden hierboven te prijzen heb je trouwens meteen weeral laten zien dat je je eigen leuze alvast niet aanhangt.

Citaat:
U wil alle westerlingen die de hoge post-verlichting normering hanteren gelijkstellen met walgelijke islamnazi's?
Nee hoor. Waar haal je dat vandaan?

Laatst gewijzigd door Edina : 25 september 2012 om 23:33.
Edina is offline  
Oud 25 september 2012, 23:28   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou ik aan jou moeten vragen van die klok en klepel.
Dat het Antwerps stadbestuur hen nog steeds als allochtonen beschouwt houd in dat er toch een onderscheid is volgens het stadsbestuur.
Ja, een onderscheid tussen allochtoon en autochtoon. Niet tussen allochtoon en Vlaming. Autochtoon en Vlaming zijn immers geen synoniemen. Zoals iemand hierboven al opmerkte kan je perfect een allochtone Vlaming zijn ook.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 september 2012 om 23:30.
Edina is offline  
Oud 25 september 2012, 23:44   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, een onderscheid tussen allochtoon en autochtoon. .
Dus toch racisme van het Antwerp stadsbestuur?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Als je mensen die hier geboren zijn en onze taal spreken niet als gelijke beschouwt, dan ben je een racist.
Gelijk = zonder onderscheid.
daiwa is offline  
Oud 25 september 2012, 23:54   #28
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogal logisch. Mensen die luid schreeuwen dat ze integreren, maar thuis en op straat en onder elkaar na jaren nog steeds hun moedertaal spreken en verder ook met satellietantennes aan hun woning geen enkel contact met de thuisbasis willen missen zijn niet bezig met zich te integreren. Van mij mogen ze liever gisteren dan vandaag terugkeren.
DeProf_eet is offline  
Oud 25 september 2012, 23:56   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus toch racisme van het Antwerp stadsbestuur?
Euh, nee. Een onderscheid maken tussen autochtonen en allochtonen heeft natuurlijk niets te maken met racisme. Het is pas als je op basis van dat onderscheid waarden gaat toekennen (zoals Dewinter doet), dat er van racisme kan sprake zijn.

Citaat:
Gelijk = zonder onderscheid.
Nog één die zijn moedertaal niet goed kent of moet ik nu slechte wil vermoeden? Wist je dat woorden meerdere betekenissen kunnen hebben? En dat je die betekenis uit de context kan afleiden? Iemand als een gelijke zien, betekent gewoon iemand als evenwaardig zien. Of vind jij nu echt "iemand als zonder onderscheid zien" een betekenis hebben?

Laatst gewijzigd door Edina : 25 september 2012 om 23:58.
Edina is offline  
Oud 26 september 2012, 00:18   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, nee. Een onderscheid maken tussen autochtonen en allochtonen heeft natuurlijk niets te maken met racisme. Het is pas als je op basis van dat onderscheid waarden gaat toekennen (zoals Dewinter doet), dat er van racisme kan sprake zijn.
En dat doet het Antwerps stadsbestuur nu juist!

Citaat:
Antwerps stadsbestuur vindt allochtonen te dom.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=104074
En is Dewinter racist omdat hij zegt dat de criminaliteit bij allochtonen veel hoger ligt dan bij autochtonen?
Is Dewinter een racist als hij zegt dat de islam/koran oproept tot vervolging, geweld en moord op niet - moslims?

Twee waarheden zo groot als een huis.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 september 2012 om 00:23.
daiwa is offline  
Oud 26 september 2012, 08:45   #31
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nog straffer : Reyers laat van een paar maanden geleden. De brave Reddy De Mey die voor het VB in één of andere commissie zit mag een klapke komen doen over de ramp met de "Herald". Olivier Deleuze, één van de führers van de Waalse groene fascisten, excuseert zich bij de moderator en verlaat de tafel vooraleer De Mey één woord kunnen plaatsen heeft. Hij wil niet aan dezelfe tafel zitten met een racist én een fascist (ongeveer zijn eigen woorden). Het groene wereldje : arrogantie en onbeschoftheid ten top!
Hij verwijt een ander dus een extremist te zijn door zelf extremistisch te reageren.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 september 2012, 09:42   #32
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Hij verwijt een ander dus een extremist te zijn door zelf extremistisch te reageren.
Holapola, het zijn de anderen die extremistisch zijn: de groenen zijn onder elke omstandigheid correct. Als zij uitsluiten, is dat dik ok en moet iedereen dat maar aanvaarden. Hun sectaire ideeën zijn immers correct.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 26 september 2012, 10:24   #33
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Zie mijn vorige post. Vanaf wanneer wordt iemand met buitenlandse roots Vlaming volgens jou?
Dat is de vraag niet.
U wil van Filip De Winter een racist maken omdat hij de definitie van allochtoon perfect uitlegt.
Door nu een andere vraag te stellen gaat u daar niets aan veranderen.

Daarenboven:
Wat willen jullie linkiewinkies eigenlijk.
enerzijds zitten jullie te zeiken dat jullie een eigen kultuur en een eigen identiteit willen voor de soepjurknazi's in hun pas veroverd multiculureel paradijs en anderzijds liggen jullie met zijn allen te krijsen als er eens iemand is die zo bevochten aparte kultuur, die aparte "identiteit" (ie allochtonendom) met man en paard benoemt.

Citaat:
Dat jij dat correct en beleefd vindt, verwondert me geenszins. Maar daarmee is alles gezegd. Het is niets anders dan plat racisme. Hoe lang verwacht jij precies dat iemand van allochtone afkomst voor je kruipt?
Man man man...jij wordt met het uur racistischer en racistischer...voor u is de definitie van allochtoon: "iemand die kruipt"....heb jij nog zo van die racistische beledigingen in uw mouw zitten als u het over allchtonen heeft?
Weet u wel dat zulk een uitspraak van het VB hun een veroordeling zou kunnen opleveren voor, jawel, racisme?

walgelijk dit rasime, bweik...

Citaat:
Dat jij het begrip diversiteit niet vat, is niet mijn probleem.

Dat jij het begrip diversiteit wil misbruiken alswapen tegen mijn kultuur is daarentegen wél mijn probleem en dat van de ganse westerse kultuur.

Citaat:
Misschien moet je je moedertaal nog een beetje bijschaven, beste Fieseler. Gelijk is gewoon een synoniem van evenwaardig en het is natuurlijk in die betekenis dat het wordt gebruikt. Misschien gaat nu je euro vallen, maar ik vrees ervoor.
Dit forum is "De Morgen" niet hoor Linkie.
Hier worden geen woorden " verboden" of naar eigen goeddunken "gemuteerd".
Kijk maar eens wat jullie met de begrippen "racisme", "democratie", "jongeren", "sollidariteit", "democratie", enz hebben gedaan.

Ik hoef bijgevolg geen lessen te krijgen ivm semantische significantie van begrippen die door jullie pocolinkies gedurende een generatie lang op zulk een gruwelijke wijze zijn verkracht dat jullie ze in arren moede moeten bannen uit uw eigen vokabularium (cfr allochtonen).

Citaat:
Door Dewinter's woorden hierboven te prijzen heb je trouwens meteen weeral laten zien dat je je eigen leuze alvast niet aanhangt.
De Winter heeft gewoon 100% gelijk...n'import de leuzes die anderen gebruiken...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 september 2012 om 10:26.
Fieseler is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be