Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 16:29   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
40 miljoen verstrekt over een periode van 10 jaar, daar gaat de Peeters moeilijk over doen ?
Dat is wel 40.000.000 € van ons, belastingbetalers hé !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:34   #42
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is wel 40.000.000 € van ons, belastingbetalers hé !!!
Jaja, ok, rustig, dat weet ik wel.

40.000.000 is ongeveer het equivalent aan transfers wat dagelijks van Vlaanderen naar Wallonië stroomt, dus daar kan het nu toch ook niet echt op steken hé.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:35   #43
Roodkapje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 145
Standaard

Nu er weer een multinational zijn schoep heeft afgekuist zal de PS & C° wel gelukkig zijn.
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:37   #44
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is wel 40.000.000 € van ons, belastingbetalers hé !!!
Op zijn minst 57.000.000 € verkwistte de Vlaamse regering. En de Minister van Economie de NVA-er Muyters zag er absoluut geen graten in. Mooi zo. En nu zijn ze aan het janken dat ze hun geld terug willen hebben. Onbekwamen!

Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2012 om 16:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:01   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.022
Standaard

In Frankrijk prepareert de regering ondertussen een soort hulppakket,onder het mom van investeringssteun,ontwikkelingsvergoedingen en wat dies meer zij van waarschijnlijk zowat 11 miljard EURO (!!), voor de bloedende PSA-groep.

Europa zal zoiets niet pikken,maar we mogen sterk vermoeden dat de Franse regering dan een beleefde manier zal vinden om de middenvinger op te steken..

Zie je,de europese economische gemeenschap,voor zover die bestond,is aan het ontrafelen....

Er is veel en veel te veel auto-fabricage-capaciteit en Europese auto's zijn amper exporteerbaar.Dat is niet speciaal voor de prijs maar omdat andere regio's op deze wereld zelf werkgelegenheid willen voor hun eigen mensen.En wie kan hen dat kwalijk nemen?
De zogenaamde wereldhandel" en de "economie",dat was eigenlijk gebaseerd op de Amerikaanse- en de Europese consument.Die laat het afweten.....

Wanneer zullen onze politici de werkgelegenheid van Europese staatsburgers BOVEN die van een andere staatsburger in een ander land stellen?
DAN kan weer een intra-europese markt van maakgoederen gestart worden.Het zal een enorm gekrijs veroorzaken elders op de planeet,so be it,elk zijn zaken!

Het Franse verhaal kan niet blijven duren,maar Hollande zal doen pompen met de middelen die Frankrijk heeft en zolang dat kan.Belgie heeft die middelen niet ..maar we zijn wel proper Europees en we zullen allemaal driftig Franse automobieltjes kopen...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2012 om 17:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:03   #46
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Op zijn minst 57.000.000 € verkwistte de Vlaamse regering. En de Minister van Economie de NVA-er Muyters zag er absoluut geen graten in. Mooi zo. En nu zijn ze aan het janken dat ze hun geld terug willen hebben. Onbekwamen!
Helemaal niet belangrijk! Maar dat Karim Van Overmeire, ex VB-er, schepen van Vlaamse zaken zou worden in Aalst, DAT is voor de socialisten belangrijk!
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:04   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Op zijn minst 57.000.000 € verkwistte de Vlaamse regering. En de Minister van Economie de NVA-er Muyters zag er absoluut geen graten in. Mooi zo. En nu zijn ze aan het janken dat ze hun geld terug willen hebben. Onbekwamen!
Ik denk dat Ford Motors,net als voor hen General Motors tamelijk proper de nog niet geinvesteerde bedragen zal terugbetalen.....Tenslotte zijn er wettelijke geplogenheden en moet de slechte PR-omstandigheid voor het merk momenteel niet in een rampverhaal eindigen...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2012 om 17:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:06   #48
Roodkapje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In Frankrijk prepareert de regering ondertussen een soort hulppakket,onder het mom van investeringssteun,ontwikkelingsvergoedingen en wat dies meer zij van waarschijnlijk zowat 11 miljard EURO (!!), voor de bloedende PSA-groep.

Europa zal zoiets niet pikken,maar we mogen sterk vermoeden dat de Franse regering dan een beleefde manier zal vinden om de middenvinger op te steken..

Zie je,de europese economische gemeenschap,voor zover die bestond,is aan het ontrafelen....

Er is veel en veel te veel auto-fabricage-capaciteit en Europese auto's zijn amper exporteerbaar.Dat is niet speciaal voor de prijs maar omdat andere regio's op deze wereld zelf werkgelegenheid willen voor hun eigen mensen.En wie kan hen dat kwalijk nemen?
De zogenaamde wereldhandel" en de "economie",dat was eigenlijk gebaseerd op de Amerikaanse- en de Europese consument.Die laat het afweten.....

Wanneer zullen onze politici de werkgelegenheid van Europese staatsburgers BOVEN die van een andere staatsburger in een ander land stellen?
DAN kan weer een intra-europese markt van maakgoederen gestart worden.Het zal een enorm gekrijs veroorzaken elders op de planeet,so be it,elk zijn zaken!

Het Franse verhaal kan niet blijven duren,maar Hollande zal doen pompen met de middelen die Frankrijk heeft en zolang dat kan.Belgie heeft die middelen niet ..maar we zijn wel proper Europees en we zullen allemaal driftig Franse automobieltjes kopen...
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:07   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In Frankrijk prepareert de regering ondertussen een soort hulppakket,onder het mom van investeringssteun,ontwikkelingsvergoedingen en wat dies meer zij van waarschijnlijk zowat 11 miljard EURO (!!), voor de bloedende PSA-groep.

Europa zal zoiets niet pikken,maar we mogen sterk vermoeden dat de Franse regering dan een beleefde manier zal vinden om de middenvinger op te steken..

Zie je,de europese economische gemeenschap,voor zover die bestond,is aan het ontrafelen....

Er is veel en veel te veel auto-fabricage-capaciteit en Europese auto's zijn amper exporteerbaar.Dat is niet speciaal voor de prijs maar omdat andere regio's op deze wereld zelf werkgelegenheid willen voor hun eigen mensen.En wie kan hen dat kwalijk nemen?
De zogenaamde wereldhandel" en de "economie",dat was eigenlijk gebaseerd op de Amerikaanse- en de Europese consument.Die laat het afweten.....

Wanneer zullen onze politici de werkgelegenheid van Europese staatsburgers BOVEN die van een andere staatsburger in een ander land stellen?
DAN kan weer een intra-europese markt van maakgoederen gestart worden.Het zal een enorm gekrijs veroorzaken elders op de planeet,so be it,elk zijn zaken!

Het Franse verhaal kan niet blijven duren,maar Hollande zal doen pompen met de middelen die Frankrijk heeft en zolang dat kan.Belgie heeft die middelen niet ..maar we zijn wel proper Europees en we zullen allemaal driftig Franse automobieltjes kopen...
Belgie heeft die middelen niet.
Natuurlijk: in Belgie wonen 10.000.000 mensen. In Frankrijk 63.000.000.
In verhouding hebben de Belgen véél meer gespaard dan de Fransen. Toen Leterme obligaties uitschreef, waren er ONMIDDELLIJK miljoenen €'s ter beschikking...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:24   #50
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In Frankrijk prepareert de regering ondertussen een soort hulppakket,onder het mom van investeringssteun,ontwikkelingsvergoedingen en wat dies meer zij van waarschijnlijk zowat 11 miljard EURO (!!), voor de bloedende PSA-groep.

Europa zal zoiets niet pikken,maar we mogen sterk vermoeden dat de Franse regering dan een beleefde manier zal vinden om de middenvinger op te steken..

Zie je,de europese economische gemeenschap,voor zover die bestond,is aan het ontrafelen....

Er is veel en veel te veel auto-fabricage-capaciteit en Europese auto's zijn amper exporteerbaar.Dat is niet speciaal voor de prijs maar omdat andere regio's op deze wereld zelf werkgelegenheid willen voor hun eigen mensen.En wie kan hen dat kwalijk nemen?
De zogenaamde wereldhandel" en de "economie",dat was eigenlijk gebaseerd op de Amerikaanse- en de Europese consument.Die laat het afweten.....

Wanneer zullen onze politici de werkgelegenheid van Europese staatsburgers BOVEN die van een andere staatsburger in een ander land stellen?
DAN kan weer een intra-europese markt van maakgoederen gestart worden.Het zal een enorm gekrijs veroorzaken elders op de planeet,so be it,elk zijn zaken!

Het Franse verhaal kan niet blijven duren,maar Hollande zal doen pompen met de middelen die Frankrijk heeft en zolang dat kan.Belgie heeft die middelen niet ..maar we zijn wel proper Europees en we zullen allemaal driftig Franse automobieltjes kopen...
Opmerkelijk in deze affaire, is dat er in Frankrijk één automodel is die het label "Origine France Garanti" mag dragen. Dit is een label dat aangeeft dat meer dan 50% van de onderdelen en diensten nodig om het product te maken, in Frankrijk geleverd of geproduceerd worden.
Die auto is de Toyota Yaris. Geen enkele auto van een Frans merk die in Frankrijk verkocht wordt voldoet aan de voorwaarden.
Hetgeen aantoont dat je deze sector niet vanuit "nationale" hoek kan bekijken.
http://news.autoplus.fr/news/1458375...l-Toyota-Yaris
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:28   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een erg grote slag voor de hele regio van de Antwerpse Kempen over Vlaams-Limburg tot Nederlands-Limburg, en tot aan Luik.

Als de autoverkoop in Europa al meer dan een jaar spectaculair gedaald is, dan kon men verwachten dat de parkings van de autofabrieken niet volgeladen gaan worden met auto's die niet verkocht zullen geraken ...
Dat ergens een zwakste schakel ging breken, wist iedereen., maar of die nu bij Ford, bij PSA, Saab, Volvo, VW ... ging voor de bijl gaan, wist niemand.

Maar één ding is zeker:
de Limburgers zijn taaie, hardwerkende Vlamingen die geen "Waalse of francofone" reactie zullen vertonen.

Tuurlijk, op de zeer korte termijn gaan ze proberen het maximum te halen uit de ontslagvergoeding.
Outplacement zal daar zeker bij zijn.

Maar geen 'generatie-werklozen', geen toestanden zoals in een PS-staat.


Wel benieuwd om één ding: gaan de klassieke machtspartijen, in een federale Vlaamse-minderheidsregering, er de juiste conclusie uit trekken ?

.
Ik lees nogal veel Buitenlandse Auto-Tijdschriften.
U moet het probleem niet focussen op België, de verkoop is haast in héél Europa ingestort.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:30   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In Frankrijk prepareert de regering ondertussen een soort hulppakket,onder het mom van investeringssteun,ontwikkelingsvergoedingen en wat dies meer zij van waarschijnlijk zowat 11 miljard EURO (!!), voor de bloedende PSA-groep.

Europa zal zoiets niet pikken,maar we mogen sterk vermoeden dat de Franse regering dan een beleefde manier zal vinden om de middenvinger op te steken..

Zie je,de europese economische gemeenschap,voor zover die bestond,is aan het ontrafelen....

Er is veel en veel te veel auto-fabricage-capaciteit en Europese auto's zijn amper exporteerbaar.Dat is niet speciaal voor de prijs maar omdat andere regio's op deze wereld zelf werkgelegenheid willen voor hun eigen mensen.En wie kan hen dat kwalijk nemen?
De zogenaamde wereldhandel" en de "economie",dat was eigenlijk gebaseerd op de Amerikaanse- en de Europese consument.Die laat het afweten.....

Wanneer zullen onze politici de werkgelegenheid van Europese staatsburgers BOVEN die van een andere staatsburger in een ander land stellen?
DAN kan weer een intra-europese markt van maakgoederen gestart worden.Het zal een enorm gekrijs veroorzaken elders op de planeet,so be it,elk zijn zaken!

Het Franse verhaal kan niet blijven duren,maar Hollande zal doen pompen met de middelen die Frankrijk heeft en zolang dat kan.Belgie heeft die middelen niet ..maar we zijn wel proper Europees en we zullen allemaal driftig Franse automobieltjes kopen...
Al redelijk wat van de peugeot modellen worden nu al een tijdlang in Turkijé gemaakt.
En wie weet waar nog allemaal.

't is voorbij die mooie zomer.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:32   #53
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geen enkele stem zult ge recuperen met uw flutverhaal.
Het verhaal van uw partij is uit.
Gaat gij nog wat politique politicienne spelen op het ongeluk van tienduizenden mensen in Limburg ja?
Schaam u gast...nog wat politieke necrofilie plegen op het ongeluk van anderen...walgelijk....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:36   #54
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik verneem intussen van de werknemers dat de fabriek en de proving ground in Lommel blijven blokkeren totdat Ford met ontslagpremies EN de terugbetaling van de ingeleverde 12 % over de brug komt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:45   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lees nogal veel Buitenlandse Auto-Tijdschriften.
U moet het probleem niet focussen op België, de verkoop is haast in héél Europa ingestort.
Europa is dan ook ingestort hé.

De ééne helft leeft van de andere helft die feitelijk ook al geen geld meer heeft.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:54   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Europa is dan ook ingestort hé.

De ééne helft leeft van de andere helft die feitelijk ook al geen geld meer heeft.
In de USA is het ook niet beter.
In China vertraagd de groei dit jaar aanzienlijk.

Conclusie: Een "stok" vinden om mee te kloppen is handig hé ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:55   #57
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Helemaal niet belangrijk! Maar dat Karim Van Overmeire, ex VB-er, schepen van Vlaamse zaken zou worden in Aalst, DAT is voor de socialisten belangrijk!
Men kan zich dezelfde vraag ook in de andere richting stellen:
Is het voor de N-VA prioritair om in deze woelige tijden zich bezig te houden met taalbagatellen en naambordjes?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:58   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Men kan zich dezelfde vraag ook in de andere richting stellen:
Is het voor de N-VA prioritair om in deze woelige tijden zich bezig te houden met taalbagatellen en naambordjes?
Confederatie en splitsen.
Dat klinkt beter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 18:11   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.984
Standaard

Misschien raken die tienduizenden open vacatures nu eindelijk eens ingevuld ......
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 18:13   #60
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Misschien raken die tienduizenden open vacatures nu eindelijk eens ingevuld ......
In W-Vl zeker ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be