Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 23:58   #41
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer gaan sommigen begrijpen dat grote bedrijven hun eigen beslissingen nemen, los van de politiek? Met of zonder EU, met deze of een andere EU had Ford even hard gesnoeid. Geld, dat is het enige wat hier telt.
Dat klopt volledig . voor kortzichtigen !!!!!
Als onze politiekers ons belastingsgeld wat beter beheert hadden dan was de belastingsdruk veel lager , en hadden we nu nog geld om te consumeren ,en hadden we niet uit noodzaak om hun putten te dichten de hoogste belastingsvoet op arbeid .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 00:02   #42
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat klopt volledig . voor kortzichtigen !!!!!
Als onze politiekers ons belastingsgeld wat beter beheert hadden dan was de belastingsdruk veel lager , en hadden we nu nog geld om te consumeren ,en hadden we niet uit noodzaak om hun putten te dichten de hoogste belastingsvoet op arbeid .
Er zijn te veel parasieten en parasitaire organisatie dat de regeringen moeten financieren(betuttelen).Daarom kunnen ze belastingen en de loonlasten niet verlagen.
De slachtoffers daarvan zijn intussen gekend.
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 00:05   #43
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Er zijn te veel parasieten en parasitaire organisatie dat de regeringen moeten financieren(betuttelen).Daarom kunnen ze belastingen en de loonlasten niet verlagen.
De slachtoffers daarvan zijn intussen gekend.
Voila , en het gevolg is dat er nog 10.000 meer kunnen onderhouden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 00:07   #44
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De échte reden is de capaciteit. Een autoassemblage-bedrijf moet kunnen produceren aan 75 % van z'n capaciteit. Door Genk te sluiten zal Ford in gans Europa aan een gemiddelde komen van 76 %.
Dus...
En waarom sluiten in België? Konden ze niet in andere landen sluiten en ook aan 75% uitkomen?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 00:09   #45
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik ga het je nog een keertje zeggen : die geciteerde 30 € komt van een schadegeval met bedrijfsschade in een bedrijf in de metaalsector. De werknemer houdt daar bruto ongeveer 15-17€ van over en daarvan dus netto ongeveer 8-10 €. Ga maar na.
??? vanwaar komt die 30 euro plots uitgekropen?

Wat is je punt?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:28   #46
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Ook in mijn zaak over 8370 Leopoldpark ging het over de "arrogantie" van de macht

Leven na Opel

<< Ze is even ontroerend als nutteloos, de hardnekkigheid waarmee Kris Peeters ook tijdens zijn vankantie nog Opel Antwerpen tracht te redden. Zelfs aan het zwembad in Potofino of op wandel langs de Cinque Terre staat hij permannet in contact met Duitsland, heet het. Vergeefs , helaas. En kersvers Europees Commissaris Karel De Gucht dringt erop aan dat zijn collega Neelie Kroes de Duitsers terugfluit voor zoveel ongeneerde ‘eigen jobs eerst’, zoveel protectionisme. Vruchteloos, want niet zwart op wit te bewijzen – daar is Angela Merkel veel te slim voor.>>
Citaat van Jan Segers uit Het Laatste Nieuws van woensdag 29 juli 2009 uit het archief van mijn vriend de “Blankenbergse stalker.

Gevolgd door het artikel in De Standaard van 14 september 2009
<<DE ONDRAAGLIJKE KORTZICHTIGHEID VAN DE POLITIEK>>
• maandag 14 september 2009
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4J2F3VKF

Wat hebben zij sindsdien...

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 26 oktober 2012 om 11:29.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:41   #47
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
??? vanwaar komt die 30 euro plots uitgekropen?

Wat is je punt?
Kun je niet lezen.

Mijn punt is dat je ongelijk hebt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:55   #48
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de Kamer hield Meryame Kitir een heel konkrete toespraak over de menselijke kant van Ford-Genk.
Een enorm kontrast met de "toespraak" van de CEO van Ford Europa gisteren.
Het verschil is MAXIMAAL !!!
Stephen Odell is een vent met een kasseisteen i.p.v. een hart in z'n lijf.
Meryame Kitir is een vrouw met een gróót hart !
Ze verdient de bewondering van ons allem�*�*l.
50 Jaar terug - ik heb het meegemaakt - heeft Ford dezelfde afwegingen gemaakt dan nu en dezelfde argumentatie gebruikt om in Limburg een volwassen assemblagebedrijf neer te poten, hun 'beste' keuze.

Toen konden de Limburgse politiekers - en ook de andere - niet genoeg met de ellebogen werken om toch maar op de eerste rij te staan met de genereuze weldoeners.

Moraal van het verhaal: het hemd is nader dan de rok en het enige belang blijkt eigen belang en de politiek zingt daarbij niet zoals ze gebekt is maar zoals het haar goed uitkomt.

Wat niet wil zeggen dat het voor de werknemers geen intriest verhaal is.

Ik zie dus helemaal geen redenen om politici - van welke gezindtheid ook -te 'bewonderen'. In het beste geval doen ze hun werk, in alle geval rijden ze voor zichzelf en hun partij.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:57   #49
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
50 Jaar terug - ik heb het meegemaakt - heeft Ford dezelfde afwegingen gemaakt dan nu en dezelfde argumentatie gebruikt om in Limburg een volwassen assemblagebedrijf neer te poten, hun 'beste' keuze.

Toen konden de Limburgse politiekers - en ook de andere - niet genoeg met de ellebogen werken om toch maar op de eerste rij te staan met de genereuze weldoeners.

Moraal van het verhaal: het hemd is nader dan de rok en het enige belang blijkt eigen belang en de politiek zingt daarbij niet zoals ze gebekt is maar zoals het haar goed uitkomt.

Wat niet wil zeggen dat het voor de werknemers geen intriest verhaal is.

Ik zie dus helemaal geen redenen om politici - van welke gezindtheid ook -te 'bewonderen'. In het beste geval doen ze hun werk, in alle geval rijden ze voor zichzelf en hun partij.
dikke X2 en dit geldt evenzeer voor Europa.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 14:53   #50
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Over alarmsignalen

Misschien moeten wij de zaken van algemeen belang toevertrouwen net zoals de olympische spelen aan minder-validen? Met alle respect en voor betere resultaten...

Econom�*a
El presidente mundial de Ford confirma al Rey las inversiones en Almussafes
El biznieto del fundador de la multinacional estadounidense resalta la importancia estratégica de España
29.02.12 - 00:38 -
AGENCIAS | MADRID.

La multinacional inyectará 1.112 millones en la planta valenciana en los próximos años

Esta inversión se une a los 300 millones comprometidos para el periodo 2009-2012.

El sucesor de Henry Ford expresó a Mariano Rajoy su confianza en la recuperación económica de España y en la capacidad de este pa�*s para volver a situarse como uno de los principales mercados automovil�*sticos de Europa. El máximo ejecutivo de la compañ�*a subrayó asimismo la importancia estratégica que España tiene para esta marca en su pol�*tica de desarrollo global.

http://www.lasprovincias.es/v/201202...-20120229.html


empresas
El posible cierre de fábricas de Ford acerca el Mondeo a Almussafes
La multinacional paraliza la inversión en una planta belga y en otra inglesa, lo que le obligará a reasignar sus modelos más grandes
26.07.12 - 11:22 -
JULIÁN LARRAZ | VALENCIA

http://www.lasprovincias.es/20120726...207261122.html

Misschien maken bepaalde stakingen het verschil. Maar met vakbonden die niet waakzaam zijn en koningen die niet helpen terwijl dat andere het wel doen.
En regeringen die dan nog door bepaalde tussenkomsten die tot niets leiden de kampbereidheid van de werknemers doen inslapen, waar staat je dan ?

En nu ?

http://www.lasprovincias.es/v/201203...-20120330.html

Een mooi begin voor een nieuw reportage voor Phara De Aguirre wel te verstaan als zij toelating krijgt… van de (nochtans) openbare dienst-omroep...

Als het bij Panorama niet kan misschien wel op vier ?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 26 oktober 2012 om 14:56.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 15:10   #51
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Misschien moeten wij de zaken van algemeen belang toevertrouwen net zoals de olympische spelen aan minder-validen? Met alle respect en voor betere resultaten...

Econom�*a
El presidente mundial de Ford confirma al Rey las inversiones en Almussafes
El biznieto del fundador de la multinacional estadounidense resalta la importancia estratégica de España
29.02.12 - 00:38 -
AGENCIAS | MADRID.

La multinacional inyectará 1.112 millones en la planta valenciana en los próximos años

Esta inversión se une a los 300 millones comprometidos para el periodo 2009-2012.

El sucesor de Henry Ford expresó a Mariano Rajoy su confianza en la recuperación económica de España y en la capacidad de este pa�*s para volver a situarse como uno de los principales mercados automovil�*sticos de Europa. El máximo ejecutivo de la compañ�*a subrayó asimismo la importancia estratégica que España tiene para esta marca en su pol�*tica de desarrollo global.

http://www.lasprovincias.es/v/201202...-20120229.html


empresas
El posible cierre de fábricas de Ford acerca el Mondeo a Almussafes
La multinacional paraliza la inversión en una planta belga y en otra inglesa, lo que le obligará a reasignar sus modelos más grandes
26.07.12 - 11:22 -
JULIÁN LARRAZ | VALENCIA

http://www.lasprovincias.es/20120726...207261122.html

Misschien maken bepaalde stakingen het verschil. Maar met vakbonden die niet waakzaam zijn en koningen die niet helpen terwijl dat andere het wel doen.
En regeringen die dan nog door bepaalde tussenkomsten die tot niets leiden de kampbereidheid van de werknemers doen inslapen, waar staat je dan ?

En nu ?

http://www.lasprovincias.es/v/201203...-20120330.html

Een mooi begin voor een nieuw reportage voor Phara De Aguirre wel te verstaan als zij toelating krijgt… van de (nochtans) openbare dienst-omroep...

Als het bij Panorama niet kan misschien wel op vier ?

Volgens deze berichten uit Spanje staat de verhuis vast, wet Renault of niet.

Ford Genk sluit

Ford cerrará su fábrica belga de Genk para trasladar la producción a Valencia
La decisión se cobrará 4.300 empleos en Bélgica y refuerza el futuro de la planta española
La planta de Almussafes ganará tres modelos, perderá uno y aumentará su número de trabajadores
Ignacio Zafra Valencia 24 OCT 2012

http://economia.elpais.com/economia/...13_732100.html

MOTOR BÉLGICA
Ford cerrará su fábrica belga de Genk en 2013 y llevará producción a Valencia
EFE Econom�*a Bruselas 24 OCT 2012 - 10:48 CET

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/10/...76_274366.html
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 15:27   #52
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Volgens deze berichten uit Spanje staat de verhuis vast, wet Renault of niet.

Ford Genk sluit

Ford cerrará su fábrica belga de Genk para trasladar la producción a Valencia
La decisión se cobrará 4.300 empleos en Bélgica y refuerza el futuro de la planta española
La planta de Almussafes ganará tres modelos, perderá uno y aumentará su número de trabajadores
Ignacio Zafra Valencia 24 OCT 2012

http://economia.elpais.com/economia/...13_732100.html

MOTOR BÉLGICA
Ford cerrará su fábrica belga de Genk en 2013 y llevará producción a Valencia
EFE Econom�*a Bruselas 24 OCT 2012 - 10:48 CET

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/10/...76_274366.html
Twijfelde je daar nog aan dan ?

Nu moeten ze alleen hun fabriek nog leeg zien te krijgen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 15:44   #53
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Kun je niet lezen.

Mijn punt is dat je ongelijk hebt.
Tja en ik denk dat je uw verstand er niet volledig bij hebt. Maar laten we maar verderdoen zoals we bezig zijn en zeggen dat er geen probleem is met de loonlast in België. De tijd zal het wel uitwijzen wie gelijk had.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 10:30   #54
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.443
Standaard Waar zijn onze jaarlange vakbondbijdragen naartoe?

Schijnbaar hebben de vakbonden het geld niet om naar Brussel te stappen.
De EU blijft dus zoals de rest buiten schot.

Het wordt een "mars" in Genk en wat gaat/kan Genk aan deze mentaliteit naar de toekomst toe wel veranderen.

Dus opnieuw geen visie van de vakbonden of hebben zij werkelijk het geld niet om bussen naar de Europese zetel te betalen.

Verder verbaast het mij dat volgende informatie nog niet werd gebruikt (ondervoorbehoud van de kranten van vandaag die ik nog niet heb gelezen), is er ergens sprake over de inhoud van dit artikel:

http://www.lasprovincias.es/v/201202...-20120229.html

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 27 oktober 2012 om 10:32.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:27   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
En waarom sluiten in België? Konden ze niet in andere landen sluiten en ook aan 75% uitkomen?
Waarschijnlijk kwam dat het best uit voor de Ford managers: het énige wat telt voor die bloedzuigers is GELD.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:29   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Schijnbaar hebben de vakbonden het geld niet om naar Brussel te stappen.
De EU blijft dus zoals de rest buiten schot.

Het wordt een "mars" in Genk en wat gaat/kan Genk aan deze mentaliteit naar de toekomst toe wel veranderen.

Dus opnieuw geen visie van de vakbonden of hebben zij werkelijk het geld niet om bussen naar de Europese zetel te betalen.

Verder verbaast het mij dat volgende informatie nog niet werd gebruikt (ondervoorbehoud van de kranten van vandaag die ik nog niet heb gelezen), is er ergens sprake over de inhoud van dit artikel:

http://www.lasprovincias.es/v/201202...-20120229.html
Ik vermoed dat de 2 grote vakbonden zuinig omspringen met hun spaarcenten: er staan ons nog moeilijker tijden te wachten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:56   #57
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Tja en ik denk dat je uw verstand er niet volledig bij hebt. Maar laten we maar verderdoen zoals we bezig zijn en zeggen dat er geen probleem is met de loonlast in België. De tijd zal het wel uitwijzen wie gelijk had.
Het is dus duidelijk dat je er geen reet van weet.

Ford Genk wordt gesloten omdat de gevolgen voor hun afzet hier het kleinst zijn. Ze weten heus wel dat de verkoop van Ford's na een dergelijk scenario en dat land gaat wegzakken. Er zijn heus wel andere alternatieven, maar commercieel komen die hen duurder te staan.

Daarbovenop komt nog dat Ford Genk een afdeling is van Ford Keulen. De beslissingen over Genk lopen dus over Duitsland. Denk je dat de Duitsers een fabriek in eigen land gaan sluiten ? Na Opel Antwerpen zou men hier toch wel beter moeten weten.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:56   #58
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Tja en ik denk dat je uw verstand er niet volledig bij hebt. Maar laten we maar verderdoen zoals we bezig zijn en zeggen dat er geen probleem is met de loonlast in België. De tijd zal het wel uitwijzen wie gelijk had.
Het is dus duidelijk dat je er geen reet van weet.

Ford Genk wordt gesloten omdat de gevolgen voor hun afzet hier het kleinst zijn. Ze weten heus wel dat de verkoop van Ford's na een dergelijk scenario en dat land gaat wegzakken. Er zijn heus wel andere alternatieven, maar commercieel komen die hen duurder te staan.

Daarbovenop komt nog dat Ford Genk een afdeling is van Ford Keulen. De beslissingen over Genk lopen dus over Duitsland. Denk je dat de Duitsers een fabriek in eigen land gaan sluiten ? Na Opel Antwerpen zou men hier toch wel beter moeten weten.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 10:17   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
...
...Daarbovenop komt nog dat Ford Genk een afdeling is van Ford Keulen. De beslissingen over Genk lopen dus over Duitsland. Denk je dat de Duitsers een fabriek in eigen land gaan sluiten ? Na Opel Antwerpen zou men hier toch wel beter moeten weten.
De Duitsers hanteren het principe "Eigen volk eerst".
Eigenlijk hebben ze groot gelijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:09   #60
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Duitsers hanteren het principe "Eigen volk eerst".
Eigenlijk hebben ze groot gelijk.
Ik begrijp de achterliggende reden wel, maar waarom zitten we hier dan nog met de EU als het toch ieder voor zich is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be