Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 13:25   #81
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Een kleine kunstzinnige interpretatie:

"Here kitty-kitty-kitty"

*MEP*

"puss-puss-puss"

*WACK*

"Miauwkesssss"

*STOMP*

"Fuck you, Kitty"
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:28   #82
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Misschien moeten we Elio of Maingain ook van dierenleed betichten. Dat werkt blijkbaar.
Oud 2 november 2012, 13:36   #83
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En ik herhaal hier mijn post uit de andere draad ook nog maar eens:
De linkse kerk meteen op de bres voor die culturo kattenbeul. Waarom verbaast het me niet? Van rituele slachtingen komen ze ook klaar. Als hun culturootje maar geen mailtjes krijgt vanwege zijn haatdaad op dieren, ocharme toch.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:37   #84
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Tja, kunst die als 'mooi' ervaren wordt, is foei want Hitler vond dat ook zo.

Moderne kunst, zoals ik eerder al zei, doet me denken aan het sprookje van de nieuwe kleren van de keizer, zoals Wim Rietdijk ook zegt. Als we eerlijk zijn vinden de meesten van ons vele moderne werken gewoonweg spuuglelijk, en denken we vaak van 'dit kan ik ook'. Echter willen weinigen dat openlijk toegeven, en doen we allemaal mee in deze waanzin, want we zijn bang alleen te staan. Zelfverklaarde kunstenaars, die leven op subsidies, houden dit alles ook mee in stand.

Échte esthetische kunst, die wordt nu verwaarloosd en verketterd.
Wat een onzin om alle moderne kunst zo over dezelfde kam te scheren. het is net dit soort uitspraken dat doet denken aan de entartete kunst uit het derde rijk. Je draait de zaken dus gewoon om. En het is nog bespottelijker om moderne kunst tegenover estetische kunst te plaatsen. Alsof beiden niet kunnen samengaan. Bezoek eens wat vaker musea en dan liefst met een onbevoordeelde bril, zou ik zo zeggen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:41   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, en dan heb je nog architectuur. Architecten die ik ken ergeren zich dood aan alle mensen die per se traditionele huisjes willen bouwen.
Je vergist je. Ze ergeren zich dood aan het feit dat je daar een architect voor nodig hebt. En terecht: je hoeft echt geen architect te zijn om een fermette te tekenen. Architectuur zou kunst moeten zijn.
Oud 2 november 2012, 13:43   #86
JongeGentenaar
Vreemdeling

JongeGentenaar's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we deze performance art de titel "immanente gerechtigheid" kunnen geven.

En nu serieus: Natuurlijk mag dat geweld niet en moet Fabre door politie en gerecht aangepakt worden voor zijn misdaden tegen onze weerloze zwakkere medewezentjes.

Eigenlijk toont dit incident en zijn nasleep ook aan dat de tijd van dat al het menselijke -inclusief moraliteit en cultuur- relatief zou zijn, voorbij is. Fabre is met zijn geweld tegen katjes frontaal tegen een voor velen absolute morele grens gegaan en de felle reacties tonen dat dat niet gepikt wordt.

Laatst gewijzigd door JongeGentenaar : 2 november 2012 om 13:48.
JongeGentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:47   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem met opzet zo'n starre houding aan, daar zowat alle moderne kunstenaars die ik persoonlijk ken traditionele kunst verachten.
Sorry, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Ik ken geen enkele kunstenaar die 'traditionele kunst' veracht, eerlijk gezegd. Geen idee waar je dat haalt... misschien begrijp je hen niet helemaal. Of misschien begrijp ik niet wat je met 'traditionele kunst' bedoelt. Dat kan ook.
Oud 2 november 2012, 13:49   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Fabre doelt op het feit dat het wel degelijk vanuit N-VA hoek is dat de zaken werden uitvergroot in de pers. Het was opportunist Bungeneers die sprak van "urenlang", terwijl dat naderhand al helemaal niet bleek te kloppen. Het was ook Bungeneers die in de media liet optekenen dat hij vond dat de subsidies van Fabre moesten worden stopgezet en hij tekende ook de petitie daarvoor (het gaat hierbij trouwens voor alle duidelijkheid niet zozeer over de subsidies voor de bewuste film, dan wel over alle subsidies van Fabre). Maar grappig genoeg was het niet schepen van dierenwelzijn Bungeneers die uiteindelijk de opnames (terecht!) liet stilleggen, maar wel waarnemend burgemeester Voorhamme...

Ik denk dus niet dat hij erop doelt dat de bedreigingen en het ineenslagen afkomstig zijn uit N-VA hoek.
Inderdaad, Fabre is de onschuldige held uit het verhaal, Bungeneers is de onbeschaamde nazi die aan alles schuld heeft en die streng bestraft moet worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:50   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb het al gezegd: men gaat politici op de brandstapel gooien.
Volgens de kunstwereld is NVA entartete politik
Komaan zeg, het is net omgekeerd. Je gaat nu toch niet ontkennen dat verschillende politici uit de NV-A (de voorzitter op kop) al meermaals zijn afschuw tov moderne kunst te kennen heeft gegeven zeker? Als dan nav dit incident een NV-A politicus begint met oproepen tot schrapping van subsidies (en als je de reacties van sommige NV-A aanhangers hier leest), dan lijkt het omgekeerde dichterbij. Gelukkig gaan er uit die hoek toch ook nog andere stemmen op...

Laatst gewijzigd door Edina : 2 november 2012 om 13:53.
Oud 2 november 2012, 13:57   #90
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, het is net omgekeerd. Je gaat nu toch niet ontkennen dat verschillende politici uit de NV-A (de voorzitter op kop) al meermaals zijn afschuw tov moderne kunst te kennen heeft gegeven zeker? Als dan nav dit incident een NV-A politicus begint met oproepen tot schrapping van subsidies (en als je de reacties van sommige NV-A aanhangers hier leest), dan lijkt het omgekeerde dichterbij.
Waarom zou de belastingbetaler die 'moderne kunst' onzin moeten financieren? Om de linkse culturo's te doen klaarkomen op hun elitaire tentoonstellingen waar 3 man en een paardekop naartoe komt? Waarom tast de linkse kliek niet in eigen beugel om die rotzooi te subsidiëren? Op wat wacht jij om die kattenbeul te subsidieren? In naam van de kunst Edina. Allé vooruit, haal uw chequeboekske maar boven.
Oud 2 november 2012, 14:00   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar Bekijk bericht
Eigenlijk toont dit incident en zijn nasleep ook aan dat de tijd van dat al het menselijke -inclusief moraliteit en cultuur- relatief zou zijn, voorbij is. Fabre is met zijn geweld tegen katjes frontaal tegen een voor velen absolute morele grens gegaan en de felle reacties tonen dat dat niet gepikt wordt.
Wat een onzin. Het toont vooral hypocrisie en opportunisme aan. Als dit de absolute morele grens zou zijn, dan zou onze maatschappij er heel anders uitzien. Er wordt dagelijks veel verder over morele grenzen gegaan in (allen al op veemarkten en in slachthuizen bijvoorbeeld), maar daar kraait geen haan naar. Behalve GAIA dan, die zijn tenminste consequent. En dan hebben we het alleen nog maar over dierenwelzijn. Als het om mensenrechten gaat zijn die "absolute morele grenzen" al helemaal zoek.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 november 2012 om 14:04.
Oud 2 november 2012, 14:03   #92
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, het is net omgekeerd. Je gaat nu toch niet ontkennen dat verschillende politici uit de NV-A (de voorzitter op kop) al meermaals zijn afschuw tov moderne kunst te kennen heeft gegeven zeker? Als dan nav dit incident een NV-A politicus begint met oproepen tot schrapping van subsidies (en als je de reacties van sommige NV-A aanhangers hier leest), dan lijkt het omgekeerde dichterbij. Gelukkig gaan er uit die hoek toch ook nog andere stemmen op...
Was Bungeneers niet decennialang een VLD'er, die eerst voor een paar weken N-VA-er werd.
Dus op die korte tijd is hij volledig doordrongen van de N-VA-doctrine en verworden tot hèt symbool van de vermeende "N-VA-bekrompenheid".
Knap van die man !
BTW :
Dat BDW een afschuw koestert voor moderne KUNST is me onbekend.
Dat hij - en daarin staat hij niet alleen en dit over de partijgrenzen heen- bepaalde uitwasen bekritiseerd is zijn goed recht.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:09   #93
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Het toont vooral hypocrisie en opportunisme aan. Als dit de absolute morele grens zou zijn, dan zou onze maatschappij er heel anders uitzien. Er wordt dagelijks veel verder over morele grenzen gegaan in (allen al op veemarkten en in slachthuizen bijvoorbeeld), maar daar kraait geen haan naar. Behalve GAIA dan, die zijn tenminste consequent. En dan hebben we het alleen nog maar over dierenwelzijn. Als het om mensenrechten gaat zijn die "absolute morele grenzen" al helemaal zoek.
Daar kraait geen haan naar??????

Jij bent de eerste die begint te schuimbekken tegen ieder die zich verzet tegen het gruwelijk ritueel slachten. Stop maar met je verachtelijke hypocrisie. Je bent van hetzelfde kaliber als die kattenbeul.
Oud 2 november 2012, 14:09   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Was Bungeneers niet decennialang een VLD'er, die eerst voor een paar weken N-VA-er werd.
Dus op die korte tijd is hij volledig doordrongen van de N-VA-doctrine en verworden tot hèt symbool van de vermeende "N-VA-bekrompenheid".
Knap van die man !
Bungeneers behoorde idd tot voor kort bij de open VLD, vandaar dat ik de opportunist Bungeneers schreef. Er lopen er wel zo meer rond bij de N-VA trouwens. Ik ben dan ook nergens geschreven dat hij "hét symbool is van vermeende N-VA bekrompenheid" is, wel dat hij in deze de zaak heeft opgeblazen en het daar is waar Fabre op doelde.

Citaat:
BTW :
Dat hij - en daarin staat hij niet alleen en dit over de partijgrenzen heen- bepaalde uitwasen bekritiseerd is zijn goed recht.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AV3HUNDS
Oud 2 november 2012, 14:10   #95
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Ik ken geen enkele kunstenaar die 'traditionele kunst' veracht, eerlijk gezegd. Geen idee waar je dat haalt... misschien begrijp je hen niet helemaal. Of misschien begrijp ik niet wat je met 'traditionele kunst' bedoelt. Dat kan ook.
Traditionele beeldende kunsten worden door moderne kunstenaars die ik via familie ken en anderen die ik in kader van mijn opleiding heb besproken, als inhoudsloos en waardeloos beschouwd. De fotografie heeft hun "primitief" (sic) realisme overbodig gemaakt. Kerkelijke symboliek zien ze als reactionair. Enkele tarditionele kunstenaars die ze wel graag zien worden door hen omgetoverd tot moderne kunstenaars avant la lettre.

Wat betreft architectuur, daar spreken bepaalde architecten zelfs van radicale afbraak.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:11   #96
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Knap van die man !
BTW :
Dat hij moderne kunst niet mooi vindt, is ook zijn goed recht. Het is niet aan de Edina's van deze wereld om te bepalen wat mooi of niet mooi bevonden moet worden. Dat is pas een fascohouding!
Oud 2 november 2012, 14:13   #97
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Traditionele beeldende kunsten worden door moderne kunstenaars die ik via familie ken en anderen die ik in kader van mijn opleiding heb besproken, als inhoudsloos en waardeloos beschouwd. De fotografie heeft hun "primitief" (sic) realisme overbodig gemaakt. Kerkelijke symboliek zien ze als reactionair. Enkele tarditionele kunstenaars die ze wel graag zien worden door hen omgetoverd tot moderne kunstenaars avant la lettre.

Wat betreft architectuur, daar spreken bepaalde architecten zelfs van radicale afbraak.
Oud 2 november 2012, 14:14   #98
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergist je. Ze ergeren zich dood aan het feit dat je daar een architect voor nodig hebt. En terecht: je hoeft echt geen architect te zijn om een fermette te tekenen. Architectuur zou kunst moeten zijn.
Kunst zoals de al even generieke moderne huizen?

Een klassiek huis kan goed vormgegeven worden, indien de architect er voor openstaat en ook de vaardigheden heeft. Door alleen maar die betonnen puisten te tekenen doe je zeker geen ervaring op.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:14   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Daar kraait geen haan naar??????

Jij bent de eerste die begint te schuimbekken tegen ieder die zich verzet tegen het gruwelijk ritueel slachten. Stop maar met je verachtelijke hypocrisie. Je bent van hetzelfde kaliber als die kattenbeul.
Nog geen haar verandert hé, Knorretje aka Online aka...

Ik ben voorstander van een absoluut verbod op onverdoofd slachten en ben dat altijd al geweest. Net zoals ik voor een absoluut verbod ben op het onverdoofd castreren van biggetjes, op kistkalveren, legbatterijen,...

En ik vond dat Fabre daar zwaar over de schreef ging met het gooien van die katten. Ik ben zelfs voor een absoluut verbod op het gebruik van dieren voor vermaak of dat nu kunst, circus, reclame of whatever is.

Dit is de eerste en de laatste keer dat je onder je huidige nick een reactie van mij mag verwachten trouwens. Inhoudelijk discussiëren is iets waar jij toch geen kaas van hebt gegeten.
Oud 2 november 2012, 14:15   #100
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar in die column zegt Bart De Wever dat hij moderne kunst verafschuwt?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be