![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4521 |
|
Minister-President
|
Anaalklier...
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
#4522 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4523 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toegegeven, dat was niet mooi van me. Maar nog half niet zo erg als datgene wat jij me hier allemaal hebt aangesmeerd. Je bent het volledig eens met iemand die zegt dat ik geweld tot zelfs moorden op holebi's zou goedpraten. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4485 Dit lijkt me toch wel van een ander niveau hoor. Dus..... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2013 om 21:50. |
|
|
|
|
|
|
#4524 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
If the shoe fits
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#4525 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4526 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja? Het is toch niet omdat een argument naar uw mening conservatief zou zijn, dat ze daarom minder argumentele waarde zou hebben, neem ik aan.
Citaat:
Bij homoseksuelen ligt het niet aan een medisch mankement, maar aan hun aard. Aan hun natuur. Het ligt niet aan wat ze kunnen of niet kunnen, maar aan wat ze zijn. Bij het ene koppel gaat het om het oplossen van een 'foutje' bij het andere om het maken er van. Je kunt een hond die niet kan blaffen omwille van een medisch mankement misschien wel operatief gaan helpen en dat is ook te verantwoorden. Wat niet te verantwoorden is, is dat je een kat zou gaan opereren omdat die ook zou kunnen blaffen, omdat hje vindt dat alle huisdieren in jouw huis hetzelfde moeten kunnen. Snap je dat verschil? Het ligt nu eenmaal in de aard van heteroseksuele koppels dat zij kinderen kunnen krijgen, zoals het in de aard van homoseksuele koppels ligt, dat zij geen kinderen kunnen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Daarom zijn homoseksuele relaties niet geschikt voor het huwelijk. Zij moeten bereop doen op derden om huwelijkje te kunnen spelen, terwijl de hoofdregel van het huwelijksspel juist is dat de seksualiteitsbeleving van de partners binnen de relatie blijft op straffe van ontbinding van dat huwelijk. Citaat:
Het is menselijk gedrag. Overal ontstaan en met quasi dezelfde regels. De rituelen zullen wel wat verschillen (bij de ene zal het koppel samen over een bezem moeten springen, bij een andere cultuur zeven stappen maken in de rivier) maar de essentie van trouw aan elkaar en kinderen van elkaar blijkt universeel en spontaan gevormd menselijk gedrag te zijn. Net zoals overspel overal een aanvaardbare reden is om het huwelijk nietig te verklaren en deze te ontbinden. Als je dat gegeven verandert, dan lijkt het wel of deze waarden die mega cultureel aan het huwelijk verbonden zijn, eigenlijk verkeerd zijn en de mens blijkbaar spontaan en van nature homofoob gedrag zou vertonen. Dat laatste weiger ik te geloven. Je mag toch niet vergeten dat homoseksuelen er ook altijd zijn geweest. Weet u dat homoseksualiteit bij bepaalde indianenstammen als verhevenheid werd beschouwd? Dat homoseksuelen binnen deze stammen als meerwaardig werden gezien binnen de groep? Maar zelfs bij deze stammen, blijft het huwelijk exclusief voor partners van verschillend geslacht met het oog op de kinderen die kunnen komen. En dat is maar goed ook, want anders verwordt het huwelijk tot louter een samenlevingscontract, dat je zo maar kunt afsluiten met om het even wie. Voor veel mensen is het huwelijk veel meer dan dat. Het is een engagement van trouw, niet alleen naar elkaar toe, maar ook naar de maatschappij en naar de kinderen, die uiteindelijk meehelpt bouwen aan de toekomst van de groep. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2013 om 23:26. |
||
|
|
|
|
|
#4527 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4528 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, hoor. In de voormalige artikel 144 stond wel degelijk dat het enerzijds gaat om een man en anderzijds een vrouw. In datzelfde artikel stond dan ook de vereiste leeftijd resp. vermeld, nl. 18 en 15 jaar.
|
|
|
|
|
|
#4529 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4530 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw reactie doet me dan onmiddellijk denken aan een opmerking van Jospin vele jaren geleden. Met de scherpe blik die hem eigen is, had hij toen al gezien dat de voorstanders het inhoudelijk debat zouden ontwijken om zich gemakkelijkshalve toe te leggen op etikettering. |
|
|
|
|
|
|
#4531 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4532 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=eno2;6500795]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4533 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoelt u dan wel met de notie "ontoereikend"? Mij interesseert het wel dat criterium dan eens toe te passen op de stellingen van de voorstanders van het homo"huwelijk".
|
|
|
|
|
|
#4534 |
|
Banneling
|
Jullie kennen maar 1 iets, en dat is voortplanting. Maar al reist de eenzijdigheid nog zo snel, het algemene huwelijk achterhaalt het wel.
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2013 om 00:43. |
|
|
|
|
|
#4535 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik volg even niet. Is het door de woordkeuze of door de warrige gedachtegang die u probeert te ordenen. Mij is immers niet duidelijk wat dan wel moet verstaan worden onder "voortplanting als enig criterium voor het huwelijk". Er is toch geen sprake van noodzakelijkheid, maar slechts, op dat vlak, van mogelijkheid?
|
|
|
|
|
|
#4536 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4537 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarenboven is het een kronkelredenering. Net alsof men de mensen die tegen een legalisering van drugs zijn de mond wil snoeren met dezelfde stelling: als we soft drugs legaliseren, kan je toch nog altijd geen drugs gebruiken. Er verandert toch niets voor u die tegen drugs bent? |
|
|
|
|
|
|
#4538 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Hoe bepaalt u relevantie op dat vlak? Is het niet eerder zo dat u een bepaalde ideologische richting nogal gemakkelijk uitvergroot tot "de hedendaagse maatschappij"?
|
|
|
|
|
|
#4539 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarenboven is er geen grond voor uw stelling. Waarom zouden wij de medemensen moeten aanvaarden "zoals ze zijn"? Moeten we de moordenaar dan aanvaarden "zoals hij is"? Moeten we de kleptomaan of pyromaan aanvaarden "zoals hij is"? Kortom, wat u schrijft vertoont geen samenhang in een groter geheel. 't Lijkt veel op een ad hoc-stelling die, bij toetsing, niet kan opgaan in een uitgebreidere redenering. |
|
|
|
|
|
|
#4540 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|