Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2013, 16:51   #41
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik stel me gewoon de vraag...hoe zouden ze reageren moest men het bvb ABVV linken aan Stalin of eenderd welke vakbond, politieke partij etc aan zoiets extreems?. Mensen kiezen hun karnavalskostuum zelf maar hier zie ik de humor totaal niet van, lijkt me eerder een goedkoop excuus om leker degoutant te doen tegenover een partij die je niet kan uitstaan.
Aalst carnaval volgt ook wat de actualiteit en willen of niet BDW staat nu in het middelpunt hiervan.
Oud 13 februari 2013, 16:59   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik daag die bewuste advocaat uit om de volgende maal in boerka-outfit mee te gaan tijdens de stoet. Oei, nu zeg ik iets dat niet politiek correct is. Ik denk dat de advocaat vlug zou teruggefloten worden door de loge, de politici, collega's rechters als hij dat zou doen. Hoe selectief kan men zijn. Ik hoop dat er hier klachten tegen komen zodat onze SS-Friedenrechter buiten kan gegooid worden op de straatstenen , waar hij thuishoort.
Dat is al vanaf 9/11 verboten hoor.

maar volgende keer mag Albert zich in nazi-uniform steken. Tenslotte was hij begonnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:09   #43
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

en dan praten ze van moslims die er niet tegen kunnen dat er over hen cartoons worden gemaakt..

zie de nva-cultisten nu eens tekeer gaan.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:26   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

en dan praten ze van moslims die er niet tegen kunnen dat er over hen cartoons worden gemaakt..

mijn laatste berichten geven nog maar 720 doden aan, hoeveel heb jij er al geteld?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:30   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Och jongens toch, eerst valt het allemaal onder de grappen en grollen van carnaval "de hoogdagen van het recht op vrije meningsuiting", neemt officieel niemand er aanstoot aan en nu die man een advocaat en plaatsvervangend vrederechter blijkt te zijn, moet hij ontslagen worden...

Laat dat toch passeren. Het leven gaat verder hoor. Er zijn erger dingen dan zo'n onnozele carnavalstunt.
Een advocaat en zeker een rechter geeft zijn recht op vrije meninguiting op bij zijn beëdiging.

Het klinkt misschien ongelofelijk, maar door hun beroep hebben zij daar geen recht meer op.

Er zijn zelfs onderzoeksrechters geschorst geweest omdat ze een bord spaghetti op de verkeerde plaats hadden genuttigd.

De wet bepaald dat een rechter zelfs in zijn vrije tijd zijn neutraliteit tegenover elke mogelijke verdachte moet behouden.
Deze uiting kan binnen 20 jaar als reden gebruikt worden om hem als rechter te wraken in een proces tegen een N-VA stemmer.
Zijn gedrag tijdens de carnavalviering kan zelfs als reden aangehaald worden om hem te weigeren in een hogere functie.

Hoe kan deze advocaat nu nog een betichte verdedigen die voor de rechter moet verschijnen, omdat een buur een klacht heeft neergelegd tegen een verkiezingaffiche van de N-VA.

Moest deze advocaat/rechter een militair of politieagent zijn geweest, werd hij met ommiddelijke ingang geschorst wegens gebrek aan neutraliteit.

Wettelijk kan zelf iedere vonnis uitgesproken door deze rechter nu aangevochten worden, wegens bewezen gebrek aan neutraliteit.

De man geeft ook direct duidelijkheid waarom het VB-proces in Gent moest plaatsvinden. Laat ons hopen voor O-VLD en SP.a dat deze man geen deel nam aan dit proces, of het VB heeft een reden om hen te vervolgen en het proces nietig te laten verklaren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:05   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Racist!
Omdat ik iemand gek noem die bij karnaval met ne boerka, of gelijk ne ss'er rondloopt ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:11   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze kunnen misschien half Belgie gaan afbreken
Maar ge hebt het weeral niet gesnapt. Het gaat hem over een rechter die als ss'er verkleed, in een carnavalstoet loopt.
Oud 13 februari 2013, 18:14   #48
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En wat heeft dit er allemaal mee te maken?
Vrijheid van meningsuiting houdt o.a. dat men zich tijdens carnaval mag kleden en gedragen zoals men wil zonder andere mensen fysieke schade toe te brengen.
Oud 13 februari 2013, 18:15   #49
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mijn laatste berichten geven nog maar 720 doden aan, hoeveel heb jij er al geteld?
Wat is dat gelul?
Oud 13 februari 2013, 18:16   #50
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Aalst carnaval volgt ook wat de actualiteit en willen of niet BDW staat nu in het middelpunt hiervan.
Het probleem is dat de Grote Leider niet mag bekritiseerd worden, zelfs niet als het terecht is. In Noord-Korea bestaat er ook zo'n leider.
Oud 13 februari 2013, 18:18   #51
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Was het vb ne rechter ?
Nee, het was en is een racistische anti-Belgische partij, die wel door de Belgische belastingbetaler wordt plat gesubsidieerd om België kapot te maken.
Oud 13 februari 2013, 18:21   #52
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja. Personen die verondersteld zijn om neutraal rechte te spreken, moeten in ne karnevalstoet niet in boerka rondlopen.
Pak dan ook hun partijkaarten en zelfs hun hersens af. Rechters zijn geen computers, maar ze zijn wel gebonden door de wet. Die garantie moet volstaan.
Oud 13 februari 2013, 18:24   #53
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Het grappigste van heel deze zaak is dat dit wordt aangegrepen door de Franstaligen als bewijs dat de Vlamingen fascisten zijn. Lees maar eens de commentaren op het artikel in Le Soir dat handelt over de veroordeling door Unesco:

Citaat:
Il est quand-même dommage que ce soit �* l'étranger que l'on trouve des gens assez courageux pour parler. Combien de temps encore les politiciens francophones vont-ils se taire (tant que l'Etat belge les paiera, sans doute). Et puis un jour il sera trop tard, ce char au carnaval de Alost, représente le plus grand fantasme de la population flamande... on nous exterminerait bien pour notre espace wallon, qui représente leur espace vital et qui permet la survie de l'état belge... pour le moment... . Ils passeront �* l'acte, 4.000.000 de wallons ce n'est pas plus difficile a gazer que 6.000.000 de juifs, si no politiciens se taisent, si l'Europe (qui compte beaucoup de néo-nazis) se tait, même le pape se contentait de dire : "Bruxelles, cette ville où il y a tant de problèmes".... n'était-ce pas dire �* mis-mots : règlons-les; Dewever a bien dû rire, il voit son plan avacer plus vite que prévu, on a déj�* distribué des uniformes �* Alost!
Citaat:
Les uniformes, au demeurant tres fidèles aux originaux, ont ete sortis des placards de" boempa ", celui qui est allé defendre l'occident contre les bolchevisme dans le bon vieux temps. Je m arrete ici car j'ai une envie pressante de vomir.
http://www.lesoir.be/reactions/toutes/189360/0/0

Ondanks hun N-VA-gebash zijn het dus nog steeds fascisten want Vlamingen. Volgende keer beter, jongens.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 februari 2013 om 18:24.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:42   #54
december
Banneling

Standaard

Gentenaren zouden sowieso niet mogen meelopen in de stoet. Een Gentenaar is gewoon te saai en zit zonder inspiratie.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:52   #55
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind de humor in dit geval van bedenkelijk allooi, maar dat heb ik ook bij Gunter Lamoot.

Mij stoort het niet, iedereen zijn meug zeg ik maar.

Maar is de Unesco tegenwoordig ook al pro-N-VA?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:03   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik vind de humor in dit geval van bedenkelijk allooi, maar dat heb ik ook bij Gunter Lamoot.

Mij stoort het niet, iedereen zijn meug zeg ik maar.

Maar is de Unesco tegenwoordig ook al pro-N-VA?
Citaat:
Irina Bokova, de directeur-generaal van UNESCO, stelt in een persbericht diep geschrokken te zijn door het 'onaanvaardbare schouwspel dat een belediging vormt voor de herinnering van de 6 miljoen Joden die werden vermoord tijdens de Holocaust.
Unesco moet maar eens leren begrijpen dat in de strijd tegen alles wat Vlaams is de holocaust gerust gebanaliseerd mag worden.
Oud 13 februari 2013, 20:00   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wel wel wel!!!

Wanneer ik enkele dagen geleden hier schreef dat deze SS-charade een voorbeeld bij uitstek was van zaken die zelfs op een carnaval niet kunnen, dan kreeg ik een nijdige repliek. Ik was zogezegd een "azijnpisser".
Nu blijkt dat de Unesco al evenmin "amused" is. Ik hoop dat het Gèèèntsche advokaatje-vrederechter een flinke bolwassing krijgt.

Het zal wel van mijn slecht karakter getuigen. Maar ik vind het merkwaardig dat uitgerekend vanuit de enige stad in Vlaanderen waar de sossen een hoge borst opzetten (omdat ze er per uitzondering geen pandoering kregen in oktober 2012) een Gents links advokaatje komt opdagen om zijn nazistische stront in Aalst uit te strooien. t'Ès toch nie woar zejkers?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 20:13   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nee, het was en is een racistische anti-Belgische partij, die wel door de Belgische belastingbetaler wordt plat gesubsidieerd om België kapot te maken.
Wel, het subsidieren van het vb zal dan wel het enige zijn waar de kiezer (wat dan nog iets anders is dan de belastingsbetaler) zelf bepaald, waar een gedeelte van het belastingsgeld naartoe gaat.
Nu ja, als rechters, die verkleed gaan lopen als ss'ers, gaan bepalen of een partij racistisch is, of niet, heb ik daar toch ook mijn vragen bij.
Oud 13 februari 2013, 20:17   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Pak dan ook hun partijkaarten en zelfs hun hersens af. Rechters zijn geen computers, maar ze zijn wel gebonden door de wet. Die garantie moet volstaan.
Ze zijn blijkbaar niet alleen gebonden door de wet, doch ook door hun partijkaart. Alsof dat allemaal normaal is.
Oud 14 februari 2013, 05:57   #60
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat ik, als flamingant, voor die rechter zou komen, hij nog altijd neutraal zal zijn. Misschien zal hij wel neutraal zijn, maar ik heb het recht om dat niet te geloven. Of om daaraan te twijfelen.

Daarom moet die man ontslagen worden als vrederechter.
Je moet me toch eens uitleggen wat jouw vlaamslievendheid te maken heeft met zijn functie als vrederechter. Ik zie het verband echt niet in.

En iemand ontslaan omwille van een ludieke grap op het gekste feest van Vlaanderen, bekend om zijn spot en zelfspot, is complete waanzin.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be