Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2013, 04:49   #321
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Onthouden van medische hulp? Is er iemand gestorven in het Vlaams parlement, zo vlak na die duiveluitdrijving van het VB?
Je hoeft er écht geen karikatuur van te maken, hoor. Is voor niks nodig.

Voor zover ik weet is er inderdaad niemand gestorven.

Neemt niet weg dat er op effectieve "duivelsuitdrijvingen" op bestaande personen een gerechtelijke/medische controle mag/moet worden uitgevoerd.

Verder heb ik in deze topic reeds gesteld dat ik geen problemen heb met een "symbolisch" exorcisme zoals zich klaarblijkelijk heeft voorgedaan door die VB-mandatarissen. Zolang er uiteraard niemand anders last van heeft en/of tegen zijn/haar wil is bij betrokken is er weinig aan de hand.

Dat die blokkers hun stuitend gebrek aan rationaliteit en intelligentie zo nadrukkelijk wensen te etaleren moeten ze zelf maar weten. Debiliteit is bij mijn weten niet strafbaar.

Maar het doet me plezier dat je toch eens goed gelachen hebt.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juni 2013 om 04:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 11:33   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Neemt niet weg dat er op effectieve "duivelsuitdrijvingen" op bestaande personen een gerechtelijke/medische controle mag/moet worden uitgevoerd.
Moet/Mag? Om welke duistere reden dan wel? Als iemand een persoonlijke "heilssessie" volgt bij Ingeborg en er daar allerlei rituelen worden opgevoerd, moet die controle dan ook?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 11:34   #323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dat die blokkers hun stuitend gebrek aan rationaliteit en intelligentie zo nadrukkelijk wensen te etaleren moeten ze zelf maar weten. Debiliteit is bij mijn weten niet strafbaar.

Maar het doet me plezier dat je toch eens goed gelachen hebt.
Wij geven u graag dat plezier. In de psalm staat al dat de ongelovige in zijn domheid lacht "er is geen God".
Oud 17 juni 2013, 15:58   #324
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wij geven u graag dat plezier. In de psalm staat al dat de ongelovige in zijn domheid lacht "er is geen God".
Uw uitspraken doen me denken aan de SGP in Nederland.

Bovendien zijn zowel diegenen die in God geloven als zij die geloven dat er geen God is, allebei 'gelovigen'. De adepten van godsdiensten hebben niet het monopolie van het predicaat 'gelovige'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2013 om 16:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 16:03   #325
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, bepaalde principes acht ik heel belangrijk en zelfs onaantastbaar. Voor een partij die in haar partijlijn meent te stellen dat abortus en euthanasie maar moeten kunnen, stem ik nooit.
Ik herinner mij nog draden waarin je onomwonden toegaf dat je je eventuele 12 of 13-jarige dochter een zwangerschap zou laten uitdragen, zelfs al is zoiets niet zonder gevaar.
Ik stel dus vast dat, in die omstandigheden, jouw principes belangrijker zijn dan de gezondheid van uw dochter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 16:05   #326
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: wat is er "waanzinnig" aan het gebed tegen de duivel?
alleen al in de duivel geloven, vind ik waanzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 16:08   #327
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom dit als waanzinniger zou zijn als het geloof in een God. Beide lijken me onlosmakelijk aan mekaar verbonden
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 16:16   #328
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij nog draden waarin je onomwonden toegaf dat je je eventuele 12 of 13-jarige dochter een zwangerschap zou laten uitdragen, zelfs al is zoiets niet zonder gevaar.
Ik stel dus vast dat, in die omstandigheden, jouw principes belangrijker zijn dan de gezondheid van uw dochter.
Van den Berghe heeft misschien 'The Cardinal' als favoriete film.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 16:30   #329
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet/Mag? Om welke duistere reden dan wel? Als iemand een persoonlijke "heilssessie" volgt bij Ingeborg en er daar allerlei rituelen worden opgevoerd, moet die controle dan ook?
een duivelsuitdrijving gebeurt toch gewoonlijk met toestemming van de betrokken (bezeten?) persoon zelf. Echter indien de rituelen een beetje veel het SM gehalte overstijgen dan denk ik toch niet dat het toegestaan is.

De SM rechter zal daar vast over kunnen meespreken.
Het islamitische slachtoffer dat vermoord werd tijdens de duiveluitdrijving heeft minder kans om nog iets te zeggen daarover.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 18:49   #330
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wenkbrauwen van de commissieleden "opvolging van sektes" zullen niet omhoog gaan bij dergelijke lolbroekerij van ene Ingeborg.

Maar bij extremistische katholieken, die daar dan nog monkelend over tweeten ... ja hoor !

En zelfs voor betrokkenen zelf zou het best zijn dat er klaarheid over komt.
Want de Schoof gaat anders dat verhaaltje even lang laten duren als het verhaaltje over bepaalde roze balletten destijds.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 19:10   #331
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Zoals rondlopen met een middeleeuwse vlag en een middeleeuwse veldslag herdenken?
Of een spuuglelijke driekleur aan uw gevel hangen en een inteeltfamilie eren...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 22:43   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er lijkt me iets mis te zijn gegaan met uw geheugen. Dat "onomwonden" was er helemaal niet bij, hoor. Mijn standpunt was toch veel genuanceerder verwoord dan wat u ervan maakt. Zoek het gerust maar eens op.
Oud 17 juni 2013, 22:44   #333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u ons ook eens vertellen naar het waarom.
Oud 17 juni 2013, 22:47   #334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wenkbrauwen van de commissieleden "opvolging van sektes" zullen niet omhoog gaan bij dergelijke lolbroekerij van ene Ingeborg.

Maar bij extremistische katholieken, die daar dan nog monkelend over tweeten ... ja hoor !
En waar zit het verschil dan wel? In het ene geval gaat het om een of andere holistische meditatiesessie waarbij er een aantal rituelen worden uitgevoerd over en rond die persoon; in het andere geval om een ritueel gebed over een persoon.
Oud 17 juni 2013, 22:47   #335
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u ons ook eens vertellen naar het waarom.
Hij is antitheist.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 22:49   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een duivelsuitdrijving gebeurt toch gewoonlijk met toestemming van de betrokken (bezeten?) persoon zelf. Echter indien de rituelen een beetje veel het SM gehalte overstijgen dan denk ik toch niet dat het toegestaan is.

De SM rechter zal daar vast over kunnen meespreken.
Het islamitische slachtoffer dat vermoord werd tijdens de duiveluitdrijving heeft minder kans om nog iets te zeggen daarover.
Het groot exorcisme - daar heeft u het klaarblijkelijk over - gebeurt volgens een strikt voorgeschreven ritueel van de Kerk (er is daar niets geheims aan trouwens). De betrokkene slaan, verminken... hoort daar op geen enkele wijze bij.
Oud 18 juni 2013, 06:46   #337
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het groot exorcisme - daar heeft u het klaarblijkelijk over - gebeurt volgens een strikt voorgeschreven ritueel van de Kerk (er is daar niets geheims aan trouwens). De betrokkene slaan, verminken... hoort daar op geen enkele wijze bij.
En dat moeten wij maar 'geloven'?
Keurt de kerk officieel af wat die zotten in sommige landen doen tijdens die processies van zelfgeseling edm?

Ik denk dat je nog vaak blootsvoets naar Scherpenheuvel moogt trekken, eer het wonder zal geschieden dat ik alles van jou zou geloven ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 juni 2013, 11:23   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat moeten wij maar 'geloven'?
Keurt de kerk officieel af wat die zotten in sommige landen doen tijdens die processies van zelfgeseling edm?

Ik denk dat je nog vaak blootsvoets naar Scherpenheuvel moogt trekken, eer het wonder zal geschieden dat ik alles van jou zou geloven ...

.
Dan moet ik in het vervolg geen woorden meer verspillen aan een mogelijke repliek.
Oud 18 juni 2013, 16:46   #339
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet ik in het vervolg geen woorden meer verspillen aan een mogelijke repliek.
Toch niet over godsdienstwaanzinnige dingen.

.

Oud 18 juni 2013, 19:44   #340
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: wat is er "waanzinnig" aan het gebed tegen de duivel?
Zonder te pretenderen een expert in deze materie te zijn; meen ik dat; vooropgesteld dat de duivel bestaan zou; dit goddellijke wezen bezwaarlijk onder de indruk kan zijn van wat geneuzel en een geut pompwater erbovenop. In die zin kan men gerust stellen dat de idee om de duivel met een gebed te lijf te gaan aan de waanzin grenst.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be