![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neen. Ik acht het zelfs niet uitgesloten dat er 25689989105 soorten 'werelden' of 'dimensies' zijn om nu maar wat te zeggen. M.a.w. ik sluit niets uit op dit vlak. Wat ik uitsluit is de personificatie van 'het kwade' in de vorm van een duivel, een demon, een kwade geest en dergelijke. Met andere woorden, een 'antropomorfisering van het kwade of het boosaardige. Dit sluit ik uit omdat dit gewoon een menselijke projectie is gesteund op fabulatie. Meer nog het is een eigenlijk een infantilisering. Immers, u gaat toch niet geloven bijvoorbeeld in een Satan of Lucifer die dan een tweestrijd heeft aangegaan met God, de strijd verloren heeft en nu God tracht terug te pakken door de mensen te verleiden tot het kwade. Dat is toch te dwaas om dood te doen. Dat men dat nog geloofde in de tijd van de Oude Joden, of in de tijd van Jezus van Nazareth, of in de Middeleeuwen, ja zelfs tot in de jaren '50 van de vorige eeuw, maar nu toch niet meer. In uw heilig boek komt de kwade geest zelfs... van Jaweh zelf. Maw het is een hutsepot waar elke logica, geloofwaardigheid en consistentie zoek is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2013 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof en dergelijke zaken doe je best in debatavonden en programma's op TV ofzo. Indien er beslissingen genomen dienen te worden omtrent mobiliteit, energievoorziening, sociale aangelegendheden, enz... dan moet geloof daar niet aan te pas komen. Is dat nu zo moeilijk? Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 22 juni 2013 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat overblijft is dus een goede babbel tussen een aantal mensen, noem het een therapeutisch gesprek. Dat gesprek speelde zich af in de privésfeer, in iemand's kantoortje achter gesloten deuren. Ze hebben niet en plain public ergens staan bidden. Ze hebben geen illegale daden gesteld, immers de huidige ritus van Rome is nogal braafjes. Iedereen die er aanwezig was, was er vrijwillig. Onze grondwet garandeert vrijheid van godsdienst. Onze grondwet garandeert ook vrijheid van vereniging. De VB'ers in kwestie hebben dus niets verkeerd gedaan. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
A-theïsten geloven alleen niet in de goden die de godsdiensten geschapen hebben. Verder zijn alle opties open wat betreft het bestaansmysterie. De enig passende optie mijn inziens is gewoon zwijgen omdat alles wat we zeggen toch verkeerd is.
![]() |
![]() |
#566 |
Minister-President
|
![]() Leg dat maar uit aan de gods-bewijzers.
En veeg ze in één trek de mantel uit over zoveel onzin.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 22 juni 2013 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze geloven alleen niet in de goden die de godsdiensten geschapen hebben. Verder zijn alle opties open wat betreft het bestaansmysterie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() Misschien beter ineens aangeven van welk punt je wel mee bent
Bespaart een hoop moeite Ken je alle letters van het alfabet? Laatst gewijzigd door Scheefpoeper : 22 juni 2013 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunnen we niet beter praten over iets dat we beide begrijpen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2013 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() Ja dat is een sterk plan, we zoeken allemaal uw baseline maar de bodem blijft maar wegzakken
Laatst gewijzigd door Scheefpoeper : 22 juni 2013 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Banneling
|
![]() Leg jij me dan eens uit waarom de godsbewijzen van Thomas die hij "geleend" heeft bij Aristoteles geen dogma's maar methodieken zouden zijn.
Ik zie het echt niet. Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2013 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() Je gaat toch weer niet over Verhofstadt beginnen he kleine?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik meen dat het invullen - zonder enige 'vaste' grond' - van dat mysterie en het uithollen door het te bekleden met allerlei attributen en eigenschappen de kern van een geloof is: denken dat men 'weet'. Deze optie moet steeds worden bijgesteld naarmate de wetenschap vordert omdat er toch wat 'foutjes' in het verhaal blijken te zitten. Max Weber sprak van de 'onttovering' van de wereld door de vooruitgang. En was het niet een van de vorige pausen - toen de katholieke kerk tenslotte onontkoombaar de 'big bang' moest aanvaarden - niet zoiets als 'maar nu moet de wetenschap op dit terrein écht stoppen'.....
![]() |
![]() |
#576 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De één zegt het is 'iets', de ander zegt het is 'iemand'. Maar niemand weet het. Allemaal geloven ze. Citaat:
Het vaststellen van een bestaansmysterie, is geloof. Voor de wetenschap is dat mysterie het zuivere "wat nog niet verklaard is". Zij zoeken niet naar de zin van ons bestaan, maar naar de oorzaak. Dat heeft niks bovennatuurlijks. Een mysterie is een onbegrijpelijk of onverklaarbaar feit. Voor de zuivere wetenschap is het uitgangspunt alles te kunnen verklaren en te begrijpen. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 juni 2013 om 21:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg waarvoor je staat. Sta voor wat je zegt. Als ze het echt menen en er gewoon voor uitkomen krijgen ze nog mijn respect ook. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u echter op voorhand stelt dat God niet bestaat, verlaat u het pad van het agnosticisme. Dan poneert u een zekerheid, een geloof. U gelooft dan in het "niets". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1.de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden 2.het niet aanvaarden van een geloof in een god of meerdere goden Dat is precies wat ik schreef. Ik buig voor een bestaansmysterie dat ik objectief kan vast stellen en waar niets over te weten en dus ook niets over te geloven is. Punt. Ik ben atheïst én diep religieus. Overigens maakt u beoordelingsfout van hetzelfde kaliber, weze het geen identieke als de paus een aantal jaren terug die bij een reis door het oosten het boeddhisme als een atheïsme bestempelde. Dat veroorzaakte een fikse rel. Geloven verblindt blijkbaar nogal snel de geest in de beoordeling van anderen.
![]() |