![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel ben ik 1 keer in Duitsland bij de politie een portefeuille gaan afgeven die iemand verloren had. Dat was volledig in het Duits, geen woord Engels is er gebruikt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik herinner mij nog een bepaalde scene met de chef. Hij zei : t'is ik niet spreek koet de Nederlands , gij mij corrigeer. Frans : t'is hier een echt bordel Ik : fout , het is hoerentent hij : comment En vervolgens moest ik hoerentent op papier schrijven en hij was tevreden . De arme man ze lieten hem ook brieven ondertekenen met als onderschrift "de onderpastoor " in plaats van "de onderdirecteur" |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken een engelsman die 20 (twintig!) jaar in het Antwerpse werkte, in Brussel woonde en geen gebenedijd woord Nederlands kende. Hij sprak wèl Frans. Dat was gewoon het gevolg van het feit dat wij hem allemaal doodnormaal in het Engels aanspraken. Nu ja, het was een Amerikaanse multinational, dus iedereen sprak zowat Engels met alles wat eraan kwam waaien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar tegen jarenlange diplomatieke desinformatie (in welke taal verloopt de Belgische diplomatie denk je) kan je weinig veranderen. Als een of andere diplomaat al bijna ontslagen wordt omdat hij een speech in het Nederlands gaf, dan weet je het wel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 september 2013 om 09:03. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Banneling
|
Henri1, je lijkt weer vergeten dat jij niks te willen hebt, want je praat weer alsof iemand met jou rekening zal houden ... hoe zeer jij ook de Belgo-Franse hielen likt ... jij blijft Vlaming, je hebt niks in de pap te brokken.
leer ermee leven. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
allé, kan er mij nu iemand eens uitleggen hoe de ontnederlandsing van de Vlaamse rand en maw Vlaanderen kan gestopt worden met het niet meer verplicht maken van het Frans in ons onderwijs?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banneling
|
Citaat:
DIT is B realiteit Everytime, al de rest is wishfull thinking en/of jezelf wat wijsmaken. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Minister
|
Door er meer vlamingen naar toe te krijgen die nederlands praten. En die hun dan ook nog in het cultureel en lokaal leven inmengen.
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mijn kinderen moeten de wereld als hun realiteit zien, en daarin speelt het Frans (wat mij persoonlijk betreft, wil ik zelfs nog toegeven dat ik dit ook jammer vind, ik vond het kleine F altijd moedig weerstand bieden tov de US bvb) een steeds kleinere rol. d�*t is de internationale realiteit. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wat ook de realiteit in het Waalse onderwijs is, de Vlaming zal nooit zelf mogen kiezen. De Vlaming leert Frans. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Banneling
|
daarmee is vooral alleen gezegd dat de vlaming te lomp is om vrij te mogen kiezen
vandaar ook dat het geen erg is dat de democratie in B mank loopt Franstaligen weten het immers beter, zelfs voor de Vlaming en jij bewijst slechts dat de Vlaming de perfecte evolué is. |
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
hoe gaat het niet meer verplicht maken van het Frans de ontnederlandsing van de Vlaamse rand tegenhouden? Waarom zou ons onderwijs ook maar iets moeten rekening houden met de Belgische situatie? Waarom mogen er geen pedagogische redenen meespelen? Uiteraard kan je mij verwijten een perfecte evolué te zijn, of fransciljon, je mag me zelf een unitaristische conservatieve Belgicist noemen hoor, geen enkel probleem. Maar er is niemand de me tot hiertoe op die vragen een deftig antwoord gegeven heeft zonder uit te monden in wat gescheld en denigrerend gedoe.
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
een keuzevrijheid die tot in de jaren 80 bestond trouwens. (een geen enkele statistiek wijst er m.i. op dat er een significante achteruitgang van de kennis frans was voor de periode dat die keuze voor Vlamingen vrij was) |
|
|
|
|