![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
b) als ik in zuid-frankrijk iets vraag antwoordt men me ook in het plaatselijke dialect. Dus hoef ik evenmin nog Frans te kennen? Het is een zuivere drogreden. Er is een verschil tussen in de Westhoek op café gaan en kunnen verstaan wat die mensen onder elkaar vertellen (ik begrijp daar ook niets van), of gewoon een drankje bestellen in het Nederlands. Als ze MIJ ginder in de Westhoek verstaan, dan zullen ze een Nederlandstalige Waal ook wel begrijpen zeker? Volgens mij maakte diene mens U gewoon blaaskes wij, indachtig het plakkaat van onderstaande superintellectuele onmiskenbaar meertalige dame: ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 september 2013 om 13:25. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Sommige mensen denken wel jammer genoeg zo. Doet me denken aan een video uit 2006 (offline nu), waar een Vlaming en een Franstalige meedoen aan de Gordel en mensen aanspreken in het Frans. Wat de video wilde aantonen was dat enkel de Vlaams-nationalisten (de vendelzwaaiers die zij eruitpikten) zich niet konden behelpen in het Frans en alle andere Vlamingen wel. Pikant detail: de sympathieke Franstalige kon zelf geen Nederlands (maar dat detail werd genegeerd en normaal bevonden door de makers; en ja dat is normaal dat niet iedere Franstalige graag Nederlands leert of er goed in is). Laatst gewijzigd door Weyland : 9 september 2013 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het is een signaal, een statement. Vlamingen zullen Frans leren omdat het moet. Niet meer, niet minder. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De dag dat niet iedere Vlaming nog langer verplicht Frans leert, storten de bestaande machtsverhoudingen in België in.
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#249 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 september 2013 om 14:33. |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Goe bezig ... Het feit dat anderstaligen geen nederlands willen/durven/kunnen leren kan toch geen reden zijn om zelf geen taal te leren ? |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het zo abnormaal dat Frans (landstaal) een verplicht vak is? Ik vind de Waalse situatie abnormaler, eerlijk gezegd... ps: in mijn (Franstalige) school in Brussel waren én Nederlands, én Engels verplichte vakken...
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#253 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Bovendien leren de meeste mensen pas echt Frans vanaf het moment ze het echt nodig hebben. Al de anderen leren Frans om culturele redenen (voor hoever ze het niveau opdrijven natuurlijk). Om culturele redenen is echter niet enkel het Frans interessant. De wereld is groter dan enkel de Nederlands- en Franstalige werelden. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 september 2013 om 14:41. |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ah, verdomme. Het equivalent van de 'dt'-fout in het Frans, een letterke vergeten.
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 september 2013 om 14:33. |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De discussie gaat tussen EN en Fr, en in België ga je nog steeds eerst eisen vinden voor tweetaligheid NL-Fr, en komt Engels vaak als er eisen komen van drietaligheid.
|
|
|
|
#256 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En ik zei heel duidelijk: tweede taal Engels. Uiteraard wordt er veel naar Frans gevraagd, omdat mensen vastzitten in de belgische logica. Laatst gewijzigd door mvd : 9 september 2013 om 14:39. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Banneling
|
Citaat:
uiteraard is een leerling die zelf mag kiezen gemotiveerder dan de leerling die een verplicht nummer studeert... |
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en feit dat Franstalige vrije keuze hebben, wil niet zeggen dat Vlamingen als even volwassen/kundig/vol aanzien worden en ook vrije keuze hoeven te krijgen! |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Banneling
|
|
|