Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2013, 17:13   #321
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Over Pieters kunt ge een mening hebben. Maar beweren dat de gesubsidieerde media in Vlaanderen/Belgie geen pot nat is, is nogal naief.
Trouwens de media in Belgie is gewoonweg pervers. In plaats van kritisch te zijn voor het regime, schurken zij ertegen aan.
Met de uitdrukkelijke klemtoon op "schurken".
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:16   #322
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En Torfs, de etterbal, die geraakt er mee weg...
Dat maakt mij er ook niet vrolijker op... Toen hij nog in de politiek actief was noemde ik hem hier een kwal. Ik blijf ten volle bij mijn mening, maar met nog meer overtuiging nu.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:22   #323
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, de NVA maakt weer geen goede beurt. Regelmatig moet er een NVA-er teruggefloten worden en deze keer is het Pieters. Wie zal de volgende zijn?
Misschien vergis je je en maakt hij wel een goede beurt!
Hij heeft het opgelost, het erdoor gekregen!
Bij de anderen was er een beetje blablabla geweest en dan weer gewoon verder doen zonder iets te veranderen!
Met de NVA verandert er dus wel degelijk iets!
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:23   #324
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
De Morgen is dan ook een vod dat zichzelf als enige doelstelling bashen op de NVA heeft gesteld. Dit in tegenstelling tot te doen wat van een zichzelf tot kwaliteitskrant uiroepende krant mag verwacht worden: constant, vlijmscherp, keihard en meedogenloos bashen tegen alles wat macht heeft.
Je kunt deze beschuldiging hier ook veelvuldig terugvinden tegen De Standaard. Met één constante voor alletwee : deze beschuldiging volgt altijd de dag dat er iets tegen een n-va politicus geschreven is.
Dat bv De Morgen vandaag ook een ronduit vernietigend artikel schreef over de voorzitter van ACW zijn leugens, waarbij ze hem met feiten confronteren en hij er echt bekakt uitkomt heeft hier zelfs niemand opgemerkt. Selectief lezen en dan beoordelen geeft zelden goede resultaten. Ze schrijven letterlijk dat peter de decker gelijk heeft.

N-VA bashen ?
Oud 3 oktober 2013, 17:26   #325
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Waarschijnlijk vind je Hugo Camps ook geweldig.

De meeste normale mensen moeten daar van k.....
van kakken ?

Hugo Camps

Ik neem aan dat de satire van Kaaiman je beter ligt ?
Oud 3 oktober 2013, 17:36   #326
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bij De Morgen vinden ze zijn gespartel zo vermakelijk dat ze er vandaag het Standpunt van Yves Desmet aan wijden. Wie bijtend sarcasme weet te waarderen moet dit zeker lezen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...-Pieters.dhtml
Ik lees daar - tot mijn grote teleurstelling, overigens - bitter weinig 'bijtend' sarcasme, maar veeleer melktandjesproza van een wannabe-stouterik.

In de volgende passage:

Net toen we hier op het punt stonden een steuncomité op te richten en fondsen te verzamelen om de therapeutische bijstand die binnenkort ongetwijfeld nodig zou zijn om dit immense leed en onrecht te verwerken, kwam het bericht dat de senator dan toch afstand doet van zijn vertrekpremie

ontbreekt trouwens iets tamelijk essentieel.

De Heer Standpunter Desmet, Yves had er m.i. niet slecht aan gedaan zijn tekstje nog eens te herlezen alvorens het naar De Redactie Van De Morgen te sturen.

Het kan uiteraard altijd nog aan de drukkerij liggen
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:44   #327
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij De Morgen vinden ze zijn gespartel zo vermakelijk dat ze er vandaag het Standpunt van Yves Desmet aan wijden. Wie bijtend sarcasme weet te waarderen moet dit zeker lezen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...-Pieters.dhtml
Ocharme... de rode multiculpers zal ook eens in actie schieten!
Dat ze maar een steunfonds oprichten voor henzelf, je weet maar nooit dat bij de volgende verkiezingen de kiezers die rode knoeiers nauwelijks de kiesdrempel gunnen...
Oud 3 oktober 2013, 17:52   #328
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Als hij een echt voorbeeld had willen stellen had hij die premie natuurlijk niet aanvaard. Alleen zo bereik je verandering, niet door eerst vanalles te roepen om dan het tegenovergestelde te doen.

Maar ja, dat de n-va niks ten goede wil veranderen was al langer bekend.
Leterme en nog andere hebben blijkbaar de premie niet aanvaard.
En heeft dat gevolgen gehad?
Oud 3 oktober 2013, 17:53   #329
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
De Morgen is dan ook een vod dat zichzelf als enige doelstelling bashen op de NVA heeft gesteld. Dit in tegenstelling tot het doen wat van een zichzelf tot kwaliteitskrant uitroepende krant mag verwacht worden: constant, vlijmscherp, keihard en meedogenloos bashen tegen alles wat macht heeft.
... en tegen alles wat zich schaamteloos-wellustig in al dan niet geveinsde onmacht wentelt.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 3 oktober 2013 om 17:53.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:59   #330
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Komaan N-VA'ers, trek de stekker uit Pieters. Doe het even koelbloedig als jullie gedaan hebben met Bas Luyten en Kim Geybels. Het heeft jullie geen windeieren gelegd.

Er vallen wel meer stekkers uit te trekken in het politieke wereldje.
Waarom juist Pieters en zoveel anderen onbesproken laten? En die zijn soms al jaren bezig...
Oud 3 oktober 2013, 18:10   #331
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Leterme en nog andere hebben blijkbaar de premie niet aanvaard.
En heeft dat gevolgen gehad?
Toch, dat heeft gevolgen gehad. Het heeft ons de kosten van die premies bespaard.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 18:34   #332
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bedoel je nu echt dat ik de lakens uitdeel bij de Open VLD?
Gwendolyn Rutten ontmaskerd?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 22:27   #333
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er vallen wel meer stekkers uit te trekken in het politieke wereldje.
Waarom juist Pieters en zoveel anderen onbesproken laten? En die zijn soms al jaren bezig...
Het valt natuurlijk extra op als hij zich profileert als een kruisridder om dan vast te stellen dat hij gewoon een struikrover is. Daarom mag hij als eerste aan de galg.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:04   #334
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet heel de topic gelezen, maar kan iemand mij vertellen waar Pieters die gouden handdruk eiste (voor hij er vanaf stapte)? Volgens mij vroeg hij die premie wel aan, maar nergens zie ik dat hij ze "eiste".
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:16   #335
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt deze beschuldiging hier ook veelvuldig terugvinden tegen De Standaard. Met één constante voor alletwee : deze beschuldiging volgt altijd de dag dat er iets tegen een n-va politicus geschreven is.
Dat bv De Morgen vandaag ook een ronduit vernietigend artikel schreef over de voorzitter van ACW zijn leugens, waarbij ze hem met feiten confronteren en hij er echt bekakt uitkomt heeft hier zelfs niemand opgemerkt. Selectief lezen en dan beoordelen geeft zelden goede resultaten. Ze schrijven letterlijk dat peter de decker gelijk heeft.

N-VA bashen ?
Naar mij moet ge niet kijken, ik lees DM nooit. Enkel als er eens een interessant artikel gelinkt wordt zal ik naar die 'krant' kijken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:23   #336
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het valt natuurlijk extra op als hij zich profileert als een kruisridder om dan vast te stellen dat hij gewoon een struikrover is. Daarom mag hij als eerste aan de galg.
Hij heeft het toch maar gedaan gekregen om de premie afgeschaft te krijgen.

Citaat:
De Conferentie van de voorzitters in de Kamer heeft vanmiddag unaniem de afschaffing goedgekeurd van de uittredingsvergoeding voor Kamerleden die vrijwillig de assemblee verlaten. "De instructies zijn onmiddellijk overgemaakt aan de diensten en het systeem treedt op 2 oktober, vandaag dus, in voege", stelt Kamervoorzitter André Flahaut (PS).
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-ontslag.dhtml

En dat hij vanuit alle andere partijen tegenwerking kreeg bewijzen de reacties van de politici.

Citaat:
Voor Kamerlid en LDD-voorzitter Jean-Marie Dedecker komt de beslissing over het afschaffen van de uittredingsvergoeding voor Kamerleden die vrijwillig vertrekken neer op "paniekgedrag". "Ik heb niets tegen de herziening van ons statuut," zei hij in 'De Ochtend' op Radio 1, "maar voer een deftig debat over de toekomst van ons parlementair mandaat."

Dedecker spreekt van een "heksenjacht tegen politici" en een "mediatieke storm". "Er zijn er die onterecht hun vertrekpremie opstrijken en onmiddellijk is er een paniekreactie om de gemoederen te stillen."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...politici.dhtml

Jean-Marie vindt namelijk dat die premie een toekomstige vergoeding is voor al de moeite die hij heeft gedaan om in de kamer te geraken, hij heeft er zelfs een eigen partij voor moeten oprichten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:32   #337
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik heb niet heel de topic gelezen, maar kan iemand mij vertellen waar Pieters die gouden handdruk eiste (voor hij er vanaf stapte)? Volgens mij vroeg hij die premie wel aan, maar nergens zie ik dat hij ze "eiste".
idd. hij vroeg ze wel aan maar eiste dat hij ze niet zou krijgen toen dat niet dreigde te lukken stapte hij af.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:35   #338
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt beter in de pers.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 08:56   #339
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beetje flauw op semantiek spelen... Hij heeft zijn aanvraag gedaan. Wou de centen dus krijgen. Heeft idd niets met "eisen" te maken.
Eisen zou betekend hebben dat hij het in de publiciteit zou hebben gebracht.
Aanvragen betekende dat hij het net als de anderen in stilte zou krijgen.
Oud 4 oktober 2013, 08:57   #340
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
idd. hij vroeg ze wel aan maar eiste dat hij ze niet zou krijgen toen dat niet dreigde te lukken stapte hij af.
Dat zit jij dan uit je duim te zuigen. Gewoon bij de feiten blijven lijkt me het beste te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be