![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik uw berichten lees, merk ik met welk negatief beeld u rondloopt over mens en maatschappij. Schijnbaar gaat u er vanuit dat er geen opwaartse beweging mogelijk is. |
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Opstaan, forumpolitics openen, trollen, afsluiten, gaan slapen en dat elke dag, Always the same shit |
|
|
|
|
|
|
#723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Auto? Neen, die staat bij ons niet op de oprit. In onze gezin wordt vrij weinig met de wagen gereden. De fiets is ons vervoermiddel bij uitstek. Werken? Is dat burgerlijk? Werkt u dan niet? |
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rusten hoef je ook niet elke dag te doen. Slaap is daarentegen wel weer belangrijk om elke avond/nacht te doen. 2: Aah, dat is dan wel weer sportief. 3: Werken an sich is niet burgerlijk. Je werkt alleen om te leven , je leeft niet om te werken. |
|
|
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#727 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik hier bepaalde berichten in het achterhoofd houdt, is er weldegelijk sprake van een bijzonder egoïstische invulling van het leven. Kinderen worden als last, juk, gespuis... omschreven. Kinderen beperken je vrijheid. Kinderen zijn niet goed voor je gezondheid. Bij bepaalde mensen die geen kinderen wensen, druipt de negativiteit er zo van af.
|
|
|
|
|
|
#728 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk, er is altijd nuance. Als werk echt je hobby is dan is dat weer anders.
Maar over het algemeen. Maar goed, iedereen moet het allemaal lekker voor zichzelf weten. Als je er gelukkig van wordt om elke dag van 9 tot 5 te werken bij een baan die je "mwau mwau " vind, ik vind het best. |
|
|
|
|
|
#729 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, dat is met kinderen niet anders - buiten het feit dat die verplichting geen eenvoudig contract is zoals met een werkgever of iemand waar je mee samen woont.
|
|
|
|
|
#731 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik ben altijd bereikbaar.
|
|
|
|
|
#732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#733 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe kunnen mensen zonder kinderen daarover oordelen? Het lijkt me op iemand die zich bijzonder negatief uitlaat over de smaak van wijn, alhoewel hij nog nooit een glas wijn heeft gedronken.
|
|
|
|
|
|
#734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#735 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#736 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U herhaalt wat reeds eerder aan bod kwam en typerend lijkt te worden voor deze maatschappij: hedonisme zonder de minste verantwoordelijkheid. Gedoemd om het eigen graf te graven natuurlijk. Immers, geen kinderen, geen toekomst.
|
|
|
|
|
|
#737 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk je kunt als papa en mama ook gewoon je kind in een kooi stoppen en er geen aandacht meer aan geven. Maar in een wenselijke situatie besteden ouders relatief veel tijd aan hun kind(eren), zeker in het begin. En iemand zonder kinderen doet dat niet. Dus die kan zich richten op zaken die hij wil doen in zijn leven. Let op: Ik zeg niet dat je dit als ouder niet kan. Maar het is wel lastiger, en het wordt steeds moeilijker. Alles kost immers geld. |
|
|
|
|
|
|
#738 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is niet een bepaalde categorie (baby's, kinderen, volwassenen, ouderen) die alleen verantwoordelijk zijn voor de problemen die zich stellen. Het is de mensheid in haar geheel zoals ze er nu uitziet. Deze problemen worden voor de mensheid alleen maar groter naarmate we ons verder van ons optimaal aantal verwijderen. Momenteel (al een hele tijd) zitten we een heel stuk boven dat optimaal aantal (zie ook het aantal crises die we meemaken, de één gaat nu al naadloos over in de andere) Dit aantal via overheidsingrepen naar beneden te krijgen kan volgens mij het best met maatregelen die betrekking hebben op mensen die er nog niet zijn. Maw proberen er voor te zorgen dat vrouwen gemiddeld genomen minder vaak zwanger worden dan nu het geval is (voorbehoedsmiddelen propageren). Dat zou een keuze kunnen zijn die we zouden kunnen maken. We kunnen ook alles vrij laten. Dan krijgen we gewoon meer oorlogen, mislukte oogsten, stormen, overstromingen enz... Welk van de twee keuzes de meest zachtzinnige is moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Laatst gewijzigd door satiper : 12 november 2013 om 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#739 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie er rationeel over nadenkt begint er niet aan. |
|
|
|
|
|
|
#740 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan ze zelfs beter betalen dan jij, met al dat geld dat ik uitgespaard heb. Wat je zegt over hedonisme, is ook wel wat kort door de bocht. Alsof kinderloze mensen zich overgeven aan een egotistisch leven vol ongebonden seksuele contacten, geld wegsmijten, overeten, alcohol en andere drugs, &c. Zoals ik al heb gezegd: ik kan geen kinderen krijgen. Afwijking in m'n hoofd. Maar dat maakt mij niet tot een hedonist. Integendeel, ik ben geheelonthouder en mijn grootste exces is een boek over de Peninsular War of een reis.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 november 2013 om 22:54. |
|
|
|
|