![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar ben ik ginds in dat draadje een achterlijk vlaams nationalist, maar moet je in dit draadje begrip opbrengen voor franstaligen die in VLAANDEREN in hun eigen franskiljons willen worden bediend? Wat is het nu dhimmies?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat wel zo is denk ik, dat de Franstalige (Belgische) media geen fraai beeld schept van de Vlamingen.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 14 november 2013 om 13:52. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#225 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het gaat over marketingtechnische strategie in de keuze van labels. Men koopt een bepaald merk niet om wat het is, maar om wat men denkt dat het is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ronduit belachelijk. En bovendien nog eens misdadig ook. Aanzetten tot discriminatie is strafbaar.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#227 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo reageer ik ook op wat ik denk dat jij zegt.
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in wat verschilt dit met een kaartje waarop staat waar het het goedkoopst winkelen is? of een kaartje waarop staat in welke winkels er regelmatig verschillen gevonden worden tussen de geafficheerde prijzen en de prijzen aan de kassa?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Kauf nicht bei Juden"? of "Boycot Israelische producten"? Koop in winkels waar men je in je in de taal van de streek bedient = discriminatie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Gouverneur
|
Misschien en labeltje kleven :
"dit is en lokale winkel voor locale mensen" "this is a local shop for local people" |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen uit andere streken mogen GERUST in ONZE winkels komen kopen, maar daarom hoeven WIJ ons nog niet aan te passen aan de 375 talen van waaruit die bezoekers komen. Als ik in spanje een winkel binnenstap eis ik evenmin dat ze me in het Nederlands bedienen. Jij wel soms?
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Europees Commissaris
|
Lol, hoe kom je van Nederlandstalige bediening verkiezen naar mensen uitsluiten? Of begrijp je het opzet niet?
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2013 om 15:21. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De kinderen die ik in mijn buurt zie opgroeien spelen niet met de kinderen van hier. Ze spelen met neefjes en nichtjes, met hun eigen broertjes en zusjes. Alleen op school hebben ze contact met de mensen van hier. En die trend zal zich buiten hogere studies en buiten de job verder zetten. Het Nederlands is voor hen enkel nodig voor de administratie en de werkgelegenheid. Hun culturen (Ethiopië, Somalië, Jordanië, ...) zijn in de mate zo verschillend van de onze, dat er tientallen generaties nodig zullen zijn om een deftige overbrugging (of echte assimilatie) mogelijk te maken. Er zijn uitzonderingen, maar heel weinig en dan nog hooggeschoolde, bereisde mensen die door hun eigen cultuur veroordeeld werden omdat ze te intellectueel (lees te westers redenerend) waren bevonden. Veiligheidshalve benadruk je 'op termijn'. Ja, ja; maar ik leef nu. En op termijn zullen deze migraties peanuts zijn vergeleken met de migraties die zullen volgen van delta-mensen die geen grond meer onder hun voeten hebben. De 'natten' zullen komen. Het gaat 'op termijn' nog heel plezant worden. Taal is maar één facet van een cultuur. En wijzig 'racistische kijk' maar in 'nostalgische kijk'. Ik lees nog graag een boek ofwel volledig in het Nederlands, ofwel volledig in het Engels, ofwel volledig in het Frans. Ik bedank voor een potpourri zoals ik die nu al hoor spreken. Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 november 2013 om 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 november 2013 om 19:23. |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Banneling
|
Waarom moet er rekening gehouden worden met de perceptie die immigranten van ons zouden kunnen hebben?
|
|
|
|