![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De "staat" en de "overheid" zijn 2 verschillende zaken geworden, de staat ben jij, de belastingbetaler, de overheid zijn de dik betaalde bende, graaiende enkel voor zichzelf zorgende kapitaal slaven, die jou vertellen om op hun te stemmen, om het hun kapitaal bazen naar de zin te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem gewoon om die mensen terug te leren zich te schikken naar een ander leefpatroon. Daarom moeten ze EEN dag per WEEK beschikbaar zijn. Is dat teveel gevraagd om een volledige maand uitkering te trekken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb de indruk dat de N-VA deze via die weg wil invoeren. 2) Omdat veel gemeentes daar geen geld voor hebben. 3) Om voor deze jobs mensen te vinden, moet men inderdaad in de geldbeugel grijpen en vaak zelfs heel diep. Dit wil men via dit systeem dus vermijden. 4) In de privé zijn die ook beter betaald. Want hoewel veel bedienden een grote mond opzetten en denken dat ze veel verdienen, verdienen sommige arbeiders vaak het dubbel van een bediende of fabrieksarbeider. Als bediende moet men als een kaderfunctie hebben om aan de lonen van sommige arbeiders te komen. Iemand die met de vuilkar rijd verdient vaak meer dan 20€ per uur en is vaak betaald vanaf het ogenblik dat hij zich begint om te kleden tot hij terug gewassen zijn gewone kleren aan heeft. En krijgt zijn overuren ook uitbetaald. Bruto jaarinkomens van +50.000 euro zijn voor deze jobs heel normaal. Iets waar veel bedienden enkel van kunnen dromen. Ook de lonen voor jobs in de bouw liggen hoger dan die van een bediende. Daarom dat men daar steeds meer en meer Oost-Europeanen inhuurd, die zijn goedkoper. Ook in de Chemie en haven liggen de lonen van arbeiders hoger dan die van bedienden. En dan spreken we nog niet over arbeiders die risico jobs uitvoeren. Want dan gaan we naar bruto jaarverloningen van 75.000 euro en meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door JBM : 19 november 2013 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
|
![]() Op voorwaarde dat de gemeente voor die gewerkte dagen de verplichte (minim-)lonen uitbetaalt is dat niet te veel gevraagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
|
![]() Zoals ik eerder schreef: als de praktijk niet overeenkomt met de wet is dat omdat Homans als verantwoordelijke van OCMW Antwerpen de wet niet toepast. Ze kan dus best eerst voor eigen deur keren alvorens naar anderen te verwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() OCMW uitkeringen zijn wél aan werkbereidheid (voor wie dat kan en mogelijk is) gekoppeld. Lees toch alstublieft de wettekst terzake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toe u jong was zegt u, wel al een tijdje geleden? Sta me toe te veronderstellen, dat we niet veel in leeftijd verschillen. Ik was "toen" ook jong, en wat werdt er toen veelal gevraagd? "Wanneer kunt u beginnen?" Of was dat dan ook al "Frans" voor u? Enne...VAB= VlaamseAutomobilistenBond. Bedoelde u de VDAB, misschien? Kan ik u nog met wat van dienst zijn? Hoe bent "u" aan een baantje geraakt? Was een routinejobken, denk ik. Niet denken, gewoon doen, niks meer,niks minder. En nu, de relax in, op knoppeke duwen( wel het juiste),beentjes gaan de lucht in....slaapt u al? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verstaat U onder "routinejobke"? iets wat mensen zoals U waarschijnlijk nooit wordt aangeboden of zo? Waar haalt U het recht én het lef om een medeposter die een doodnormale statement maakt op zulke laaghartige manier te bejegenen? u gaat op mijn negeerlijst. was ik toch al van plan. Er zijn grenzen aan mijn tolerantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Wetteksten worden niet meer gelezen, maar geïnterpreteerd. Zo bekom je ook dat verliezende partijen bij verkiezingen winnen en winnende partijen verliezen. De verliezende partijen winnen omdat ze niet zoveel verloren hebben als ze verwacht hadden. De winnende partijen verliezen omdat ze niet zoveel gewonnen hebben als gedacht. Interpretatie is iets moois, net als statistieken van gemiddeldes. Je zit altijd goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knuppel heeft gewonnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ben ik niet zo goed in zonder strafpunten op te lopen. en ik heb er weeral 10 verzameld. (dat inclusief het plaatsen van die foto van het onthoofde kindje, blijkbaar is dat strafbaar, we moeten het bij bloemetjes en bijtjes houden).
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat met mensen die op een leefloon vallen omdat ze ziek zijn ? .. en ook niet meer beter zullen worden ?
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze me willen bannen, dan doen ze dat maar, ik zal er echt geen moment van wakker liggen. Dan drink ik Chimay en maak ik om me te anuseren een 5 gangenmenu. Een maand of 4 geleden eens 8 strafpunten gehad wegens aanzetten tot geweld, terwijl zelfs de grootste hypochonder die post nooit als dusdanig zou interpreteren. Akira. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Minister-President
|
![]() Hun grijze massa werkt soms nog perfect hoor.