![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door straddle : 16 januari 2014 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom? Hij was zeer correct naar medeforummers toe. Zeer intelligent en hij bracht zéér interessante zaken naar voor. Een sterk forummer was dat. Het is wel degelijk een verlies voor het forum.
Nog even, en het is hier een kliek van gelijk gezinden. Yep idd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
je weet wel wat ik bedoelde met die post. semantisch gaan mierenneuken haalt niet veel uit. zeker niet als je er vervolgens nog een veralgemening tegen aan smijt door te impliceren dat alle moslims fundamenteel zijn, en een idiote en haatvolle stelling te verdedigen. Laatst gewijzigd door Tamam : 16 januari 2014 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met joden mag gelachen worden, maar de Holocaust banaliseren gaat je problemen bezorgen. Volgens mijn mening zou dat zelfs mogen, maar ik ga geen respect hebben voor zo iemand zijn mening. Voor de Islam heb ik geen ontzag en ik vind diens aanhangers dwalers (agressieve proselitische religie bovendien). De aanhangers van die religie dien je natuurlijk menswaardig te behandelen, hun Mohammad die in de middeleeuwen leefde, echter, verdient IMO geen postuum respect.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 16 januari 2014 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het fundamenteel verwerpelijke aan racisme is dat men iemand haat gaat toedragen op basis van zijn GENETISCHE en familiale achtergrond. DAT is wat racisme wil zeggen: haat louter op basis van genetisch erfelijke dingen. De Ku Kux Clan is zo een louter racistische beweging: zwarten (men is zwart om louter genetische redenen he) gaan kruisbranden (duidelijk haat) en zo. Het is duidelijk verwerpelijk om racist te zijn, omdat je mensen van alle slag (intelligente, domme, vriendelijke, lastige, eerlijke, bedriegers, moordenaars en helden....) terugvindt in alle genetische mengelingen die we als mensen op aarde kunnen tegenkomen. Iemand als dusdanig haat gaan toedragen louter om zijn afkomst (waar ie verder trouwens niks kan aan veranderen) is een houding die in onze geglobaliseerde maatschappij enkel maar voor ambras kan zorgen. Vandaar dat een racistische houding slecht is, omdat het op geen enkele manier gefundeerd kan zijn. Welke ook het genetische patrimonium is van iemand, en vooral welke pigmenten hij/zij toevallig in zijn huid heeft, heeft niks te maken met de menselijke kwaliteiten die hij/zij heeft of niet heeft, en kan dus niet dienen als basis om enige haat te verschonen. Maar MOSLIMS zijn niet moslim om genetische redenen, het is een RELIGIEUZE OVERTUIGING. Gelijk wie, met gelijk welke genetische afkomst, kan al dan niet moslim worden, of niet. Een religieuze overtuiging is een gedachtengoed, net als een politieke overtuiging. Je kan van overtuiging veranderen. Het is perfect mogelijk om sommige overtuigingen te beredeneren, en het is perfect mogelijk om VAST TE STELLEN DAT SOMMIGE OVERTUIGINGEN VOOR AMBRAS ZORGEN. We hebben zelfs onze vrijheid van mening naar de vaantjes geholpen om sommige overtuigingen ONWETTIG te maken. Het is dus een beetje eigenaardig om te gaan stellen dat groepen van mensen die een overtuiging hebben, slachtoffer van racisme zouden zijn, terwijl de wetgeving zelf sommige overtuigingen buiten de wet stelt, en dus groepen van mensen met die overtuiging strafbaar stelt, he. Het is een totaal misbruik van het stellen dat een negatieve mening koesteren over een bepaalde overtuiging, en bijgevolg over hun aanhangers, enige vorm van racisme zou zijn. Racisme is verkeerd, omdat er geen enkele basis is op dewelke enige haat voor mensen met een zeker genetisch patrimonium gerechtvaardigd kan zijn. Haat kan enkel maar gerechtvaardigd zijn op basis van handelingen (dat ge de verkrachter van uw dochter haat, is nogal normaal zo ik denken). Maar aangezien zekere gedachtengoeden met zekere verwerpelijke handelingen causaal verbonden zijn, is het dus perfect mogelijk om haatdragend te zijn jegens een zeker gedachtengoed en hun aanhangers. De wetgever zelf heeft zulke haat ingeschreven tegen het nazi gedachtengoed, en hun eventuele aanhangers zijn strafbaar gesteld als ze die mening in het openbaar verkondigen. Haatdragend zijn jegens een gedachtengoed en hun aanhangers heeft dus niks met racisme te maken.
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik kan als ik wil ook jood worden door bij een rabbinaal college een aanvraag in te doen. jood zijn is ook geen ras. anti-semiet zijn is dus op zich geen racisme. maar nogmaals, ik vind dat semantisch mierenneuken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen als het te gortig wordt, wordt er opgetreden. Als de wet strict toegepast zou worden, vliegt gij. Laatst gewijzigd door julian : 17 januari 2014 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Gouverneur
|
![]() Ook de tolerantie tegenover bekrompen geesten is hier groot, hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat maatschappelijk kritiek aangaat zijn Joden en Islamieten over de zelfde kam te scheren. Heb je kritiek op de een dan is het antisemitisme en op de ander racisme. Derhalve beide redelijk onverdraagzaam maar dat is niet zo uitzonderlijk: ze behoren tot hetzelfde ras. Je wordt geboren als jood en geboren als moslim, en dat is een bizar verhaal. Je wordt niet geboren met een ingemetseld geloof. Het geloof is een gevolg van een vorm van religieuze hersenspoeling. Er wordt niemand geboren met een ingebouwde religie. Die religie wordt hem of haar aangesmeerd door ouders en omgeving. In een nagenoeg steriele religieuze omgeving wordt het kind niet belast met godsdienstvraagstukken. Maar wanneer de omgeving geinfecteerd is met een eenrichtinggeloof zijn de apen gaar. Eenmaal ingeprent gaat dat niet meer, of maar zelden nog goedkomen. Een mens mag pas autorijden op een zekere leeftijd. Nu, laat die leeftijd ook gelden voor een religieus onderwijs, of het afwijzen daarvan. De islam heeft laten zien dat ze niet met verantwoordelijkheid om kan gaan. Derhalve dus.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 januari 2014 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Dat ik Dieudonné in de ban wil doen. 2) Dat ik Liberalist ben. 3) Dat ik een zionist ben. 4) Dat Nestor Burma door mij een permanente ban heeft. 5) Dat ik hier een ban heb gehad. 6) Dat mijn hele forumbestaan een strijd tegen antisemitisme is.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 17 januari 2014 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Europees Commissaris
|
![]() ? Ik toon daar aan dat ik niet op het driehoekje heb geklikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eigenaardige is dat het de Liga van de Rechten van de Mens is die zich zorgen maakt over het precedent dat met de affaire Dieudonné geschept wordt, betreffende het cencureren van dingen die men misschien zou zeggen die misschien een onwettige interpretatie kunnen hebben.
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die oorlogsmisdadigers als Bush, etc. steunt, racistische opmerkingen maakt over Arabieren en de onderdrukking van Palestijnen door Israel steunt is daarentegen wel een fantsoenlijk mens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op bent voor limieten op het beledigen van Joden, maar tegen limieten op het beledigen van moslims. Dubbele moraal dus, �* la tête du client.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind inderdaad dat haat tegen Joden EN moslims EN christenen (EN gelijk welke erkende religie of levensovertuiging) zou verboden moeten worden, maar als ik dar hier zeg word ik door mensen zoals U als moslimknuffelaar, etc. beschouwd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door julian : 18 januari 2014 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |