Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 10 februari 2014, 10:05   #401
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zat toch niet te hopen op een scheuring binnen de N-VA nog voor de verkiezingen ?
neen, ik zeg integendeel dat tot en met de allerlaatste campagnedag n-va uiterst beginselvast zal bij haar absolute wens tot realisatie van het confederalisme blijven. Dus risico op scheuring = onbestaande.

Na 25/5 start er een ander verhaal. Als het ledencongres de deelname zonder confederalisme aan een federale afkeurt nadat BDW het verdedigt is alles mogelijk. Maar dat is het nu net : ik geloof niet dat behalve de hardliners een congres hem gaat terugfluiten. Je kunt onmogelijk je eigen voorzitter zo te kakken zetten en hopen dat de boel dan samenblijft. De kans dat ze neen stemmen zie ik dus niet zo groot.
peter1962 is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:08   #402
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
neen, ik zeg integendeel dat tot en met de allerlaatste campagnedag n-va uiterst beginselvast zal bij haar absolute wens tot realisatie van het confederalisme blijven. Dus risico op scheuring = onbestaande.

Na 25/5 start er een ander verhaal. Als het ledencongres de deelname zonder confederalisme aan een federale afkeurt nadat BDW het verdedigt is alles mogelijk. Maar dat is het nu net : ik geloof niet dat behalve de hardliners een congres hem gaat terugfluiten. Je kunt onmogelijk je eigen voorzitter zo te kakken zetten en hopen dat de boel dan samenblijft. De kans dat ze neen stemmen zie ik dus niet zo groot.
je stelt me enigszins gerust. er is idd nogal een verschil tussen pre en post electoraal hé Peter,

mss heb je t ook gemerkt ... de Nederlandstalige B-collabo's slikken op dat moment hun programma in en worden dan de volgende verkiezingen gedecimeerd ...

N-VA kreeg daar de kans nog niet toe.

de toekomst zal t zeggen ...
Anna List is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:11   #403
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...versus_DeGucht

Peter De Roover benadrukt de beginselvastheid van N-VA. Dat is duidelijk. Ik ben benieuwd of Bart De Wever het lef gaat hebben om Peter de Roover terug te fluiten. Het is ook te verwachten dat Siegfried Bracke een andere liedje zal fluiten in kakafonie met de uitlatingen van Peter De Roover.

Ik dacht dat het N-VA congres achter de rug was.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:15   #404
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je stelt me enigszins gerust. er is idd nogal een verschil tussen pre en post electoraal hé Peter,

mss heb je t ook gemerkt ... de Nederlandstalige B-collabo's slikken op dat moment hun programma in en worden dan de volgende verkiezingen gedecimeerd ...

N-VA kreeg daar de kans nog niet toe.

de toekomst zal t zeggen ...
peter1962 is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:54   #405
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...versus_DeGucht

Peter De Roover benadrukt de beginselvastheid van N-VA. Dat is duidelijk. Ik ben benieuwd of Bart De Wever het lef gaat hebben om Peter de Roover terug te fluiten. Het is ook te verwachten dat Siegfried Bracke een andere liedje zal fluiten in kakafonie met de uitlatingen van Peter De Roover.

Ik dacht dat het N-VA congres achter de rug was.
je kan je niet voorstellen wat voor een feestje ik heb gehouden toen ik hoorde dat PDR toetrad !

men zal idd van heel straffe komaf moeten zijn om de verkeerde richting in te slaan met Peter aan boord ...
Anna List is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:54   #406
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ach,... ... er is in Vlaanderen haast niemand die deze lectuur ook bevat ...
Anna List is offline  
Oud 10 februari 2014, 10:57   #407
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kan je niet voorstellen wat voor een feestje ik heb gehouden toen ik hoorde dat PDR toetrad !

men zal idd van heel straffe komaf moeten zijn om de verkeerde richting in te slaan met Peter aan boord ...
Heeft Peeter De Roover eigenlijk een actieve rol gespeeld op het congres of bij het opstellen van de congresteksten ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 10 februari 2014, 11:04   #408
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Peeter De Roover eigenlijk een actieve rol gespeeld op het congres of bij het opstellen van de congresteksten ?
Neen
Boduo is offline  
Oud 10 februari 2014, 11:07   #409
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Neen
Spijtige zaak. Het komt zijn geloofwaardigheid omtrent de beginselvastheid van N-VA niet ten goede. Peeter De Roover zou beginselvast kunnen zijn, maar is de N-VA dat ?

Oud 10 februari 2014, 11:12   #410
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spijtige zaak. Het komt zijn geloofwaardigheid omtrent de beginselvastheid van N-VA niet ten goede. Peeter De Roover zou beginselvast kunnen zijn, maar is de N-VA dat ?
Op het NVA congres werd DUIDELIJK gesteld dat NVA gaat voor confederalisme, volgens de definitie van NVA zélf .

Boduo is offline  
Oud 10 februari 2014, 11:15   #411
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het NVA congres werd DUIDELIJK gesteld dat NVA gaat voor confederalisme, volgens de definitie van NVA zélf .

Volgens vers N-VA lid Hendrik Vuye is confederalisme een belgicisme. Ik heb die definitie niet teruggevonden in de congresteksten.

In de congresteksten van N-VA wordt duidelijk gesproken van confederatie België. Deze term is klaar en duidelijk en laat geen ruimte voor verkeerde interpretaties.

Oud 10 februari 2014, 11:22   #412
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens vers N-VA lid Hendrik Vuye is confederalisme een belgicisme. Ik heb die definitie niet teruggevonden in de congresteksten.

In de congresteksten van N-VA wordt duidelijk gesproken van confederatie België. Deze term is klaar en duidelijk en laat geen ruimte voor verkeerde interpretaties.
Nogmaals: zoek op wat 'een belgicisme ' in de taalkunde betekent en niet wat 'belgicisme' in de politiek betekent en er zal u veel duidelijk worden.... hoop ik.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 10 februari 2014, 11:32   #413
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Nogmaals: zoek op wat 'een belgicisme ' in de taalkunde betekent en niet wat 'belgicisme' in de politiek betekent en er zal u veel duidelijk worden.... hoop ik.
Dat is de nagel op de kop !

Boduo is offline  
Oud 10 februari 2014, 11:39   #414
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik opteer er voor om te genieten van jouw opzoekingswerk.

Oud 10 februari 2014, 11:40   #415
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de nagel op de kop !

Dus volgens Boduo is "een belgicisme" een "nagel op de kop !". Ik wil echt bijleren. Welke "nagel" op welke "kop" ?

Oud 10 februari 2014, 11:47   #416
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik opteer er voor om te genieten van jouw opzoekingswerk.
Met onnozele trollen houd ik me niet meer bezig.
Ze maken zichzelf wel belachelijk.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 10 februari 2014, 13:54   #417
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens Boduo is "een belgicisme" een "nagel op de kop !". Ik wil echt bijleren. Welke "nagel" op welke "kop" ?
Met dit soort prietpraat maak je jezelf belachelijk.

Boduo is offline  
Oud 10 februari 2014, 14:58   #418
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is "confederalisme" geen Belgicisme, maar een NVAisme én een CD&Visme. Want blijkbaar heeft het woord een verschillende definitie naargelang de partij die het hanteert.

Mij niet gelaten hoor, er bestaat toch een woord dat alle omvat, nl. "federalisme".
Oud 10 februari 2014, 15:22   #419
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Volgens mij is "confederalisme" geen Belgicisme, maar een NVAisme én een CD&Visme. Want blijkbaar heeft het woord een verschillende definitie naargelang de partij die het hanteert.

Mij niet gelaten hoor, er bestaat toch een woord dat alle omvat, nl. "federalisme".
Letterlijk gezien maakt federalisme in zijn geheel deel uit van confederalisme en niet andersom
HRobin is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:43   #420
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Letterlijk gezien maakt federalisme in zijn geheel deel uit van confederalisme en niet andersom
ok ja.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 10 februari 2014 om 15:43.
Bad Attila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be