Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 19:12   #241
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U ziet blijkbaar niet in dat we die garantie niet kunnen bieden ! Dat is echt wel onmogelijk ! We kunnen enkel maar ingrijpen als een risico zich aandient. Uiteraard kunnen we aan preventie doen via begeleiding en therapie, maar ook dat is niet waterdicht. Of u moet die pedo's effectief naar de gaskamers sturen of op een eiland in de Stille Zuidzee droppen. Dan kunnen ze uiteraard niets meer misdoen !

Een bewaker meesturen ? U heeft zeker nog nooit gehoord van moderne technologie, enkelbanden en voor mijn part desnoods 'drones' ?
U spreekt over"we".Blijkbaar is er een groep.
Een groep die pedofiel is en jaagt op jongeren.
Ik wil deze mensen hun waardigheid best wel laten,vooral als ze 1000 km weg zijn.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 19:21   #242
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik wil deze mensen hun waardigheid best wel laten,vooral als ze 1000 km weg zijn.
U ziet spoken, daar zijn goede psychiaters voor !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 19:37   #243
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
U ziet spoken, daar zijn goede psychiaters voor !
Ik ben realist.Ik vind dat pedofielen ver van kinderen moeten gehouden worden.
Ik vind het beschermen van criminele kinderverkrachters weerzinwekkend.
En een lynchpartij is pas geslaagd nadat er iemand gelyncht werd.
Oud 22 februari 2014, 20:33   #244
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Hoe is uw opinie dan?
Als ze geen plaats hebben in de maatschappij? Levenslang in de gevangenis? Dat lijkt mij dan (gezien de doodstraf aldus is afgeschaft hier in België) de beste oplossing. Hervallen, doen ze vroeg of laat toch.
Een gebied waar kinderen niet vanzelf komen.Bijvoorbeeld Siberie.
Geen verdere kosten in steken.Ze gewoon laten doen.
Tatouage op hun gezicht.
Oud 22 februari 2014, 20:59   #245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ziet blijkbaar niet in dat we die garantie niet kunnen bieden ! Dat is echt wel onmogelijk ! We kunnen enkel maar ingrijpen als een risico zich aandient. Uiteraard kunnen we aan preventie doen via begeleiding en therapie, maar ook dat is niet waterdicht. Of u moet die pedo's effectief naar de gaskamers sturen of op een eiland in de Stille Zuidzee droppen. Dan kunnen ze uiteraard niets meer misdoen !

Een bewaker meesturen ? U heeft zeker nog nooit gehoord van moderne technologie, enkelbanden en voor mijn part desnoods 'drones' ?
Er is ongetwijfeld nog wat plaats in Siberië. Daar zouden ze alvast veilig zitten en het Rusland van Poetin zou er ook nog een flinke stuiver aan kunnen verdienen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 21:01   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of een groep die streeft naar acceptatie van pedofilie. Als we alle berichten van freespirit erop nalezen, komt de wind wel heel sterk uit die richting.
Oud 22 februari 2014, 21:36   #247
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het enorm moeilijk met wat ik lees van Free spirit; echter lees ik nergens dat hij streeft naar acceptatie van pedofiel gedrag.
Hij streeft weliswaar naar acceptatie van pedofielen, in de maatschappij, na uitzitten van hun straf. Dat is iets heel anders dan het gedrag an sich accepteren.
Hoe dan ook, ik deel zijn visie niet. Pedofielen dienen te worden verbannen. Levenslang in de gevangenis. Tot het eind van hun dagen. Geen vervroegde vrijlating. Nooit.
Ik schrijf niet dat hij dat in zijn berichten schrijft, maar wel dat de totaliteit van zijn berichten (alsook het feit dat hij nogal veel berichten plaatst over dit onderwerp) een sterk reukje heeft.

Daar er inderdaad kinderen het slachtoffer kunnen zijn, past inderdaad een heel strenge repressieve en desnoods ook preventieve aanpak.

Poetin zal ongetwijfeld wel gelukkig zijn om, in ruil voor wat vrachtwagen dollars, leegstaande kampen in Siberië met zo'n tuig te vullen.
Oud 22 februari 2014, 22:43   #248
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is ongetwijfeld nog wat plaats in Siberië. Daar zouden ze alvast veilig zitten en het Rusland van Poetin zou er ook nog een flinke stuiver aan kunnen verdienen.
Ik heb het hier al eens gezegd, maar bij deze herhaal ik het nog eens, je was duidelijk veel milder voor de pedofiele geestelijken toen al die schandalen binnen de rkk losbarstten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 23:04   #249
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, ik deel zijn visie niet. Pedofielen dienen te worden verbannen. Levenslang in de gevangenis. Tot het eind van hun dagen. Geen vervroegde vrijlating. Nooit.
2. Pedofielen zie ik nog het liefst afgeknald worden. En ja, dit is één van de weinige zaken waarop ik werkelijk een zwarte-witte kijk heb. Geen genade. Dat Freespirit zijn pedookes maar even thuis bepampert. Bij mij krijgen ze aan de voordeur de loop van een geweer op hen gericht. Hierin ben ik nu eens bloedserieus.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 23:15   #250
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Dutroux is een sadistische en manipulatieve kindermoordenaar, volgens de experts is hij zelfs geen 'echte' pedo ! Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub. Als u daar tenminste intellectueel toe in staat bent.
Ok. Dus Dutroux heeft, naar mijn weten, ongeveer 5 kinderen opgesloten en seksueel misbruikt. Maar dan is hij volgens u nog steeds geen pedofiel. Aha. Vraagje: hebt u ooit één van de boeken gelezen geschreven door Dutroux' slachtoffers? Hij liet ze heel wat perverse dingen doen, hoor. Zoals hen laten rondlopen in hun blote lijf, en hen laten smeken om hun ondergoed terug te krijgen. Maar ja, nog steeds geen pedo in uw ogen, hé. Sorry, maar met die bovenstaande uitspraak kan ik u niet langer au serieux nemen. Dutroux geen pedo... Laat me niet lachen... Mensen die een kick krijgen uit het onderwerpen van kansloze kinderen zijn pedofielen. En dat is exact wat Dutroux deed. En waag het niet mijn intelligentie in vraag te stellen. Daarmee geef je enkel aan dat je niets anders rest om je schaamlapje van een argumentatie in stand te houden, dan mensen persoonlijk beginnen aan te vallen. Wat je trouwens ook al met Joris deed. Zwak, hoor.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 22 februari 2014 om 23:17.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 00:33   #251
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Inderdaad.

Hoe zit het met Dutroux, Freespirit? Mogen we die ook gewoon terug 'integreren' in de maatschappij? Gewoon ergens in West-Vlaanderen dumpen naast een lekker kinderschooltje?
Jammer genoeg gebeurt dit dus exact zo met de gevallen waar de publieke opinie niet over gestruikeld is...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 00:38   #252
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
met wie jij afspraakjes maakt, interesseert mij totaal niet. Wat ik wel weet, is dat uw posts ten aanzien van die "gevallen" geestelijken opvallend zeer mild waren (het was duidelijk dat de rkk daar ongeschonden moest uit komen). Als ik eens niet te lui ben, vis ik die trouwens wel eens terug op. Trouwens, wees gerust, ik ben "hier" niet de enige die er zo over denkt.
Je gaat me toch niet vertellen dat je deze draad ook nog eens gaat misbruiken voor je zielige heksenjacht op de katholieke kerk?
Is die drang voor jou even belangrijk als de drang bij Free Spirit om kinderverkrachters terug op straat te krijgen ook al kost dat minsten 13 nieuwe slachtoffers op de 100 gevallen?
In dat geval ben je goed bezig...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 23 februari 2014, 00:40   #253
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Realisme staat niet gelijk aan goedpraten en relativeren van kindermisbruik.
Mensen die hun kinderen willen beschermen zijn geen klootjesvolk,relschoppers,achterlijke primaten.Ze moeten niet uiteengedreven worden met een waterkanon.
De heer Benno is niet gelyncht,de omwoners hebben geen misdaad begaan.Ze hebben wel van zich laten horen.
Zeer tot ongenoegen van de indrukwekkend hoogstaande upper-class.

Enkel onzekere, zichzelf hoogschattende mensen gebruiken dat hip woordje "niveau" nog.
semantiek om inhoud te ontwijken is een zwaktebod...
Verder deel ik je mening.
Oud 23 februari 2014, 00:44   #254
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dutroux is een sadistische en manipulatieve kindermoordenaar, volgens de experts is hij zelfs geen 'echte' pedo ! Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub. Als u daar tenminste intellectueel toe in staat bent.
U bedoelt dat echte pedo's lief zijn voor de kindjes?
Oud 23 februari 2014, 00:45   #255
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
In uw 'levensbeschouwlijk segement' zit men liever in de misdienaartjes hun broek, dat was ik effe vergeten. Mijn verontschuldigingen !
Dan wil jij toch dat die terug vrij komen en terug hun gang kunnen gaan in minstens 13 op de 100 gevallen?
Oud 23 februari 2014, 00:47   #256
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die heeft achter slot en grendel gezeten, nu heeft die Benno het recht om vrij te komen. En dienen zijn rechten bijgevolg gerespecteerd te worden.
Benno heeft evenveel recht om vrij te komen als eender welk ander individu dat een gevaar vormt voor zichzelf en of onschuldige derden.
In zijn eigen belang en dat van onschuldige derden niet dus...
Oud 23 februari 2014, 00:55   #257
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef u grotendeels gelijk. Ik kan ook wel begrijpen dat mensen geen pedo naast hen woonachtig willen zien zijn. Daarom dat het net zo belangrijk is dat die pedo's zich anoniem in een andere omgeving kunnen vestigen, uiteraard onder streng toezicht en begeleiding. De buren kunnen er ook geen last van hebben als ze niet van zijn pedoverleden op de hoogte zijn.

Punt is dat u ergens met die pedo's naartoe moet. Oplossingen als 'Siberië' of een onbewoond eiland zijn geen realistische oplossingen, dat weet u evengoed dan ik. Als u niet voor een levenslange internering bent of voor het radicaal afknallen van die heerschappen (zoals sommige forummers hier onomwonden stellen), dan zult u die toch terug moeten laten integreren in de maatschappij. En dat kan eigenlijk enkel maar kans op slagen hebben, indien ze met een propere lei terug kunnen starten.
Daar gaan we weer...
Net het anoniem plaatsen van die pedo's leidt tot (zie de misdaadstatistieken en het werk van de deskundige in de link die ik u gaf, reeds tweemaal) leidt op dit moment tot minstens 13 nieuwe slachtoffers op de 100 gevallen.
De bijkomende begeleiding en hulpverlening die uw wenst is er niet. En als ze er zou zijn zou u willen doorgaan met meer vrijheid schenken telkens deze mensen aantonen dat ze daar klaar voor zijn. Met andere woorden schuift u het maken van de nieuwe slachtoffers gewoon op naar een verdere toekomst op kosten van een samenleving die eigenlijk net tegen die mensen beschermd zou moeten worden.

Waar komt die ziekelijk fixatie van u om steeds weer de kaart van de kinderverkrachters boven die van hun toekomstige slachtoffers te kiezen toch vandaan? Mogen wij dat misschien ook weten, omwille van een duidelijke discussie?
Oud 23 februari 2014, 00:59   #258
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er dan hulpverleners die zelf pleiten om hun hulp meer toegankelijk een meer laagdrempelig te maken ?
Omdat er steeds ruimte is voor verbetering...
Kijk maar eens naar de constante evolutie in de universitaire instellingen.

Uit die vraag naar constante verbetering even gaan puren dat het nu veel slechter is, zoals je eerder in deze draad al een aantal keer deed, is er echt wel over.

Dat is zoals stellen dat men tegenwoordig minder medische kennis zou hebben dan vroeger omdat ze nog steeds niet alles kunnen genezen...
Oud 23 februari 2014, 01:03   #259
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vele psychiaters zagen dit bij Dutroux nochtans anders. Ik durf erop te verwedden dat jij geen psychiater bent. Of heb je misschien wetenschappelijke studies die je veronderstellingen rationeel kunnen onderbouwen ?

Niet elke kindermolesteerder is een pedo en niet elke pedo is een kinderbeul. Uiteraard is een seksuele relatie met kinderen verwerpelijk en ondervindt het kind daar meestal ook schade van, maar er zijn pedo's die niet de intentie hebben het kind pijn te doen of te dwingen.
Juist. Maar dertien op de honderd veroordeelde kinderverkrachters zijn dat wel.
En jij blijft, ondanks al meermaals op dit feit gewezen te zijn, fanatiek aan het loslaten van deze mensen vasthouden aan de ene kant (wat wil zeggen dat je die prijs aanvaardbaar vindt) om dan twee regels verder te stellen dat je die prijs niet aanvaardbaar vindt...

Mogen die pedo's die niet de intentie hebben om een kind pijn te doen of te dwingen dan van jou wel hun gang gaan?
Oud 23 februari 2014, 01:07   #260
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als hetero die op volwassen vrouwen valt ga ik toch ook niet vrouwen zomaar bespringen, zelfs al vind ik ze aantrekkelijk ? Uiteraard kan ik wel proberen met hen een relatie aan te gaan door hen te benaderen. Als je dat laatste ziet gebeuren bij pedo's naar kinderen toe, dan moet je uiteraard direct kunnen ingrijpen. Daarom ben ik ook voor controle en levenslange begeleiding van die individuen.

Om maar te zeggen dat er maar weinig ex-gedetineerde pedo's, met opvolging, zullen zijn die zomaar op de loer liggen om buurkindertjes in de struiken te trekken en hun 'ding' te doen, want dat zou door de 'bewaking' ook quasi onmogelijk zijn. Ze zouden direct tegen de lamp lopen en terug de bak invliegen.
Nochtans heb je hier al verschillende keren aangegeven dat je die controle en begeleiding , in het belang van de re-integratie van de verkrachter (want het gaat hier om mensen die veroordeeld werden wegens kinderverkrachting en niet wegens pedofilie) stelselmatig zou willen terugschroeven tot de daders in kwestie volledig zelfstandig terug geïntegreerd zijn in de maatschappij...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be