![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn criminaliteit en geweld aangeboren of het gevolg van andere factoren? | |||
Aangeboren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Andere factoren dan aangeboren |
![]() ![]() ![]() |
6 | 66,67% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door BonBon : 3 maart 2014 om 23:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.zitstil.be/adhd-add/faq/2...-adhd-erfelijk "ADHD is voor 70 % genetisch bepaald en dus grotendeels aangeboren. Erfelijkheid speelt de belangrijkste rol en het is dus niet verwonderlijk dat je vaak hoort dat ADHD ‘in de familie zit’. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is die lieve jongen, waarvan je die prachtige foto laat zien, ook een crimineel of een geweldenaar? Citaat:
Het onderzoek waarnaar Maori verwees, bewijst het tegendeel van wat jij beweert. Misschien moet je het artikel eens even lezen. ![]()
Enquêtes: "Laissez-faire kapitalisme" - Criminaliteit en geweld - Eigenbelang. Governments will use whatever technology is available to combat their primary enemy – their own population. -- Noam Chomsky In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act. -- George Orwell |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 6 maart 2014 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Ja. Ik instemmen dat genetisch aandoeningen is hoog voor incest. Als iedereen studie genetica, de genen van naaste familieleden zijn hoog gelijk. Dit leiden voor genetisch combinatie te falen en dit produceert afwijkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik deze enquete helemaal anders had begrepen dan waar de discussie nu over gaat. Ik had gestemd "aangeboren" omdat ik beschouw dat wij als mensensoort uiteraard de capaciteit hebben om gewelddadig te zijn, onderling, en met andere diersoorten ; de meeste diersoorten hebben die kwaliteit en de mens is daarop geen uitzondering.
Geweld is een mogelijkheid ons geboden door de natuur. Een boom kan niet gewelddadig zijn, maar een mens, of een leeuw, of een stier wel. Het is dus aangeboren, ttz, het maakt deel uit van onze genenpool. Maar dan voor iedereen. Natuurlijk zijn er sommigen die die capaciteit meer hebben ontwikkeld dan anderen, en zijn er die die beter weten aan te wenden (het goeie moment kiezen) dan anderen. Maar dat zijn variaties binnen de soort waarvan het moeilijk te duiden is of ze louter genetisch zijn, deels of volledig door de omgeving bepaald zijn, of zo. En nu lijkt het vooral op dat laatste te zijn dat men aan het discussieren is: is de capaciteit om geweld op een voordelige wijze aan te wenden genetisch aangeboren of niet ? Die die in 't gevang zitten, waren duidelijk niet bij zij die wisten hoe geweld intelligent aan te wenden, he, anders hadden ze voorzien dat ze in de gevangenis gingen geraken en hadden ze de dingen anders gedaan. Maw, jullie zijn hier aan 't discussieren of de intelligentie bij het aanwenden van geweld genetisch is bepaald of niet. Maar ik had de initiele vraag zo niet begrepen.
![]() |
#68 | ||||||
Burger
|
![]() Maori, je citeert het volgende uit het artikel :-
Citaat:
Citaat:
Dat inteelt niet altijd slechte gevolgen heeft, wordt bewezen door Carl Philipp Emanuel Bach, de volgens mij meest succesvolle componist in de periode tussen zijn vader's dood en de aan populariteit winnende Franz Joseph Haydn. Zijn moeder was de nicht van zijn vader. Ook Charles Darwin huwde met zijn nicht. Ik zie echter niet wat dit probleem van inteelt te maken zou hebben met geweld of criminaliteit. Ik heb de originele site van het artikel gevonden. Het is een vertaling in het Duits. De site is een anti-islam- en geen wetenschappelijke site. Nicolai Sennels is blijkbaar een Deens psycholoog en Boeddhist die via zijn artikels zijn angst over moslims en immigranten wil verspreiden. Waarom hij niet naar Tibet verhuist is mij niet duidelijk. Hij bekent dit ook op een pro-Israhel-site:- "having had years of experience as a publicly known critic of Islam and Muslim immigration and culture". Een psycholoog die blijkbaar zijn kennis misbruikt voor politieke doeleinden. In Science of Nature zullen zijn oppervlakkige artikeltjes niet worden aanvaard. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enquêtes: "Laissez-faire kapitalisme" - Criminaliteit en geweld - Eigenbelang. Governments will use whatever technology is available to combat their primary enemy – their own population. -- Noam Chomsky In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act. -- George Orwell |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik had gestemd "aangeboren" omdat ik beschouw dat wij als mensensoort uiteraard de capaciteit hebben om gewelddadig te zijn, onderling, en met andere diersoorten" Gij hebt een wetenschappelijke studie nodig om de stelling, dat mensen zowel als vele diersoorten, de CAPACITEIT hebben om geweld te plegen, te ondersteunen ? Want gij denkt dat de mens de CAPACITEIT niet heeft om op een andere zijn bakkes te kloppen ? En gij denkt dat de meeste dieren de capaciteit niet hebben om een ander dier van eigen soort of van een andere soort gewelddadig te behandelen ? Ik beschouw geweld als een mogelijke tool in een toolbox. En ja, de mens bezit die tool in zijn toolbox. Vele dieren ook. Bomen niet. Nog nooit een mens geweld zien gebruiken ? Of nog nooit gehoord dat mensen geweld konden gebruiken ? Nooit gehoord dat er ergens geweld werd gebruikt ? Nooit gehoord dat er ooit zelf georganiseerd geweld - oorlog - is geweest ? Hoe kunt ge dan ontkennen dat de mens in staat is om geweld te plegen of zelfs twijfelen aan die evidente waarheid ? Man, moet gij ook een wetenschappelijke studie hebben die aantoont dat gij ademt ? Wij hebben, genetisch gezien (enfin de meesten onder ons hebben), armen en handen die we kunnen rondzwaaien omdat we (genetisch gezien) spieren hebben. We hebben ook (genetisch gezien) ogen en een brein, die het ons toelaat om doelgericht een vuist op de snuit van een andere te gooien. We hebben dus, genetisch gezien, de capaciteit om geweld te plegen. We kunnen met ons brein (genetisch gezien ook) plannen maken om ingewikkelder dingen te doen en dus wapens te maken. We hebben die mogelijkheid. Een boom heeft die niet. Waarover gediscussieerd kan worden, is of de eigenschappen die ons toelaten dat geweld, die tool, aan te wenden in ons eigen voordeel, of om daarmee redelijk dom om te springen en onszelf dus meer nadeel en ambras dan wat anders mee aan te doen, genetisch bepaald is voor een stuk. Maw, zijn de sociale gaven waarmee we kunnen inschatten wanneer, en op welke manier, geweld op een voor ons voordelige wijze aan te wenden, erfelijk of niet ? Dat zou ik niet weten, en ik zou stellen dat, behalve misschien een algemeen intelligentieniveau, dat grotendeels door aanleren en omstandigheden komt, en niet genetisch vastligt. Natuurlijk zijn domme, impulsieve mensen (en dat kan voor een stuk genetisch zijn) vaker "nadelig" gewelddadig dan intelligentere mensen die weten hoe geweld in hun voordeel aan te wenden. Maar dat is maar een ruw criterium.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2014 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is het zonder enige twijfel een combinatie van nature+nurture.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ADHD is een over diagnose die al heel lang te snel gemaakt wordt en te frequent verkeerd behandeld daardoor. Uiteraard zijn veel zaken genetisch overdraagbaar en uw 70% zal kloppen bij de echte gevallen van ADHD. Maar zoals te vaak moet je niet alles te snel trachten te verklaren door genetica en zeker niet een diagnose als gevoelig als deze. De mij tot nu enige bekende wetenschapper die dit na 50 jaar overdiagnoses durft te openbaren is Richard Saul: adhd-does-not-exist En voor je zelf al in de tegenaanval gaat mijn al meermaals en elders aangehaald punt dat als er een wetenschapper het ene zegt er direct een andere of 5 anderen klaarstaan om zijn bevindingen tegen te spreken: tegenstrijden
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |