Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 21:23   #621
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans werd het al aangehaald: in navolging van de apostelen houden we, als christenen, ons aan de morele geboden. Aan de rituele noch aan de strafbepalingen evenwel. De eerste christenen bewandelden bij fouten bij haar leden niet de weg van de oudtestamentische straffen, maar wel die van mijding, boete, openbare belijdenis en ten slotte vergiffenis en opneming in de gemeenschap.

Als christen voel ik niet de behoefte andere wegen op te zoeken dan die gemeenschap die zo dicht bij de apostelen en Jezus stond.
U bent weer aan het schipperen.

U hebt niets te willen op dit vlak. Volgens u moet men de richtlijnen van uw God volgen zoals die staan in Leviticus. Dat poneert zelf u de hele tijd.

En uw God zegt in Leviticus :
"Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten."

Dat zegt uw God!! En dat is een niet mis te verstane boodschap.

Als rechtlijnig gelovige, die u pretendeert te zijn en die steeds schermt met Leviticus, ligt het dan ook voor de hand dat u gaat handelen volgens de richtlijnen van uw God.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2015 om 21:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 21:44   #622
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent weer aan het schipperen.
Ik moet het blijkbaar herhalen:

Citaat:
Als christen voel ik niet de behoefte andere wegen op te zoeken dan die gemeenschap die zo dicht bij de apostelen en Jezus stond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 21:57   #623
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet het blijkbaar herhalen:
U moet luisteren naar uw God Jaweh. Zoals dat staat in Leviticus. En de straf uitvoeren.

Het komt me weer eens voor dat u die typische houding aanneemt van een christen. Te weten: zogezegde grote morele waarheden verkondigen over teksten of delen van teksten die u liggen (homoseksualiteit is een gruwel, zo zegt God in Leviticus) maar uitvoeren wat uw God u beveelt in dit verband (beiden moeten ter dood gebracht worden!, zo zegt God in Leviticus), die aansporing van uw God slaat u dan even over.

Met andere woorden: u gehoorzaamt uw God wanneer het u pas en wanneer het u niet past, gehoorzaamt u Jaweh niet meer. Had ik het niet gedacht!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2015 om 22:12.
Oud 8 januari 2015, 22:12   #624
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet luisteren naar uw God Jaweh. Zoals dat staat in Leviticus. En de straf uitvoeren.

Het komt me weer eens voor dat u die typische houding aanneemt van een christen. Te weten: zogezegde grote morele waarheden verkondigen over teksten of delen van teksten die u liggen (homoseksualiteit is een gruwel, zo zegt God in Leviticus) maar uitvoeren wat uw God u beveelt in dit verband (beiden moeten ter dood gebracht worden, zo zegt God in Leviticus), die aansporing van uw God slaat u dan even over.

Met andere woorden: u gehoorzaamt uw God wanneer het u pas en wanneer het u niet past, gehoorzaamt u Jaweh niet. Had ik het niet gedacht!
Welkom in het selectieve moraliteit van de religieuze wereld.
Oud 8 januari 2015, 22:23   #625
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: u gehoorzaamt uw God wanneer het u pas en wanneer het u niet past, gehoorzaamt u Jaweh niet meer. Had ik het niet gedacht!
Uw gedachte is verkeerd, omdat ze stoelt op een verkeerde premisse, nl. dat de bijbel zoals een koran is. De bijbel is evenwel de neerslag van Gods handelen in de tijd. Hierdoor heeft Jezus Zijn plaats in het geheel, net als de apostelen in de eerste christelijke gemeenschappen. Paulus schrijft op dat vlak een schitterende passages over de voortgang van Gods openbaring en hoe de voleinding zich door de tijd voltrekt. Als zoon van de Kerk komt het trouwens mij niet te oordelen, maar volg ik de overgeleverde traditie. En die stopt niet met het einde van de Tien Geboden.
Oud 8 januari 2015, 22:24   #626
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het komt me weer eens voor dat u die typische houding aanneemt van een christen. Te weten: zogezegde grote morele waarheden verkondigen over teksten of delen van teksten die u liggen (homoseksualiteit is een gruwel, zo zegt God in Leviticus) maar uitvoeren wat uw God u beveelt in dit verband (beiden moeten ter dood gebracht worden!, zo zegt God in Leviticus), die aansporing van uw God slaat u dan even over.

Een "geluk" voor de holebi's bedient jvdb zich bij die overweging van een humanistische moraal ipv een absolute religieuze.
Oud 8 januari 2015, 22:24   #627
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Welkom in het selectieve moraliteit van de religieuze wereld.
Moraliteit? Het gaat juist over de tijdgebondenheid van rituele voorschriften, van strafbepalingen. Niet van de moraal.
Oud 8 januari 2015, 22:25   #628
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw gedachte is verkeerd, omdat ze stoelt op een verkeerde premisse, nl. dat de bijbel zoals een koran is. De bijbel is evenwel de neerslag van Gods handelen in de tijd. Hierdoor heeft Jezus Zijn plaats in het geheel, net als de apostelen in de eerste christelijke gemeenschappen. Paulus schrijft op dat vlak een schitterende passages over de voortgang van Gods openbaring en hoe de voleinding zich door de tijd voltrekt. Als zoon van de Kerk komt het trouwens mij niet te oordelen, maar volg ik de overgeleverde traditie. En die stopt niet met het einde van de Tien Geboden.
Kijk eens aan, een God die evolueerde...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 22:25   #629
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Een "geluk" voor de holebi's bedient jvdb zich bij die overweging van een humanistische moraal ipv een absolute religieuze.
In het christendom vindt zich het "absolute religieuze". En daarin wordt me niet geleerd homoseksuelen te stenigen.
Oud 8 januari 2015, 22:27   #630
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van twee zaken één:

°Ofwel haalt u teksten van het O.T. zoals Leviticus aan om uw stelling te ondersteunen. Maar dan moet u die teksten in hun volledigheid implementeren.

°Ofwel zwijgt u over Leviticus.
Oud 8 januari 2015, 22:28   #631
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk eens aan, een God die evolueerde...
Neen, Gods openbaring voltrekt zich. U moet dringend eens het werk van Newman hierover lezen.
Oud 8 januari 2015, 22:28   #632
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In het christendom vindt zich het "absolute religieuze". En daarin wordt me niet geleerd homoseksuelen te stenigen.
Waar vindt zich dat juist?
Oud 8 januari 2015, 22:29   #633
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van twee zaken één:

°Ofwel haalt u teksten van het O.T. zoals Leviticus aan om uw stelling te ondersteunen. Maar dan moet u die teksten in hun volledigheid implementeren.

°Ofwel zwijgt u over Leviticus.
Neen, hoor. Ik kan niet anders dan wat de apostelen zelf deden. Op geen enkele wijze heb ik de aanmatiging mij hoger te stellen dan deze heiligen door Jezus zelf uitverkoren.
Oud 8 januari 2015, 22:31   #634
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Gods openbaring voltrekt zich. U moet dringend eens het werk van Newman hierover lezen.
Biografen dat uw God heeft...
Ontelbaar.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 januari 2015 om 22:32.
Oud 8 januari 2015, 22:32   #635
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. Ik kan niet anders dan wat de apostelen zelf deden. Op geen enkele wijze heb ik de aanmatiging mij hoger te stellen dan deze heiligen door Jezus zelf uitverkoren.
De apostelen staan boven God?
Oud 8 januari 2015, 22:33   #636
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Pure kolder wat u hier neerschrijft. Als zou het mededogen , waar het in de Bijbel schromelijk aan ontbreekt, maar dat mettertijd door de Christelijke interpretaties scheen een verdienste zijn van het Instituut. Eeuwenlang is het tegendeel waar gebleken. En het is ondanks de Christelijke traditie en dankzij het seculiere humanisme dat u vandaag in staat bent het onderscheid te maken tussen uw dogmatisch voorgeschreven oordeel en het voorgeschreven gerelateerde handelen.

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 januari 2015 om 22:42.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 22:39   #637
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor dit argument vaker. Kunt u ons ook een aanwijzing geven hoe Gods Openbaring zich voltrekt. Waaraan kunnen wij dit zien, welke zijn de tekens die daar op wijzen?
Oud 8 januari 2015, 22:43   #638
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoor dit argument vaker. Kunt u ons ook een aanwijzing geven hoe Gods Openbaring zich voltrekt. Waaraan kunnen wij dit zien, welke zijn de tekens die daar op wijzen?
Wel, het volstaat dat een schrijver zegt hoe de God zijn zaken regelt, en Jan gelooft dat.
Oud 8 januari 2015, 22:43   #639
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bijbel aandachtig lezen kan al een eerste stap zijn. Wil er dan natuurlijk voor waken dat u de bijbel niet dichtdoet nadat u over de Tien Geboden hebt gelezen.
Oud 8 januari 2015, 22:44   #640
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De bijbel aandachtig lezen kan al een eerste stap zijn. Wil er dan natuurlijk voor waken dat u de bijbel niet dichtdoet nadat u over de Tien Geboden hebt gelezen.
Welkeen ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be