![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geef werklozen een minimale opvangkost, mèt het bewijs dat ze gingen solliciteren, dokter bezoeken etc. Kortom, net zoals iemand die werkt moet verantwoorden waarom hij niet op het werk aanwezig kan zijn, zou de werkloze/ocmw "klant" moeten bewijzen waarom hij zijn kind(eren) bij de opvang bracht. Cafébezoeken of familiefeesten tellen in dit geval niet mee. Wie zonder geldige reden toch kinderopvang wil: betaal volle pot. Allez sossen, begin maar al te brullen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 januari 2015 om 13:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() minder kweken is ook een mogelijkheid?
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft het geld om (nu pas) die opvangthuisjes te betalen?
Iets wat de vorige twintig jaar zelfs nooit op de agenda stond, alhoewel het zelfs Miet Smet was die de verplichte m/v regel invoerde. Waar de kinderen dan moesten verblijven indien papa én mama gingen uit werken, was niet hun probleem: dat moesten de grootouders maar doen(want oma werkte toch niet). Echter nu zitten we in het systeem waar oma OOK werkt en indien gepensioneerd (65), wil oma ook wel eens gaan profiteren van het leven. Kortom: het gebrek aan opvang voor kindertjes is weerom een lijk van de vorige regeringen die dit gewoonweg niet wilden voorzien. Toen ik mijn dochtertje naar de crèche deed waren daar misschien 20 peutertjes. Nu staat er een heel gebouw naast en moet men plaats reserveren vooraleer men in verwachting is..... Voor de schoolgaande jeugd hebben we nu wel twee opvangtehuizen. Dit heeft mijn gemeente wel goed voorzien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 januari 2015 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er een systeem meer geld kost. Het politieke systeem en de monarchie. Maar echt blijf vooral anderen aanwijzen... Zo zijn er nu miljoenen wezen en een lust voor haat als nooit tevoren... Ik sluit mij nog liever bij ISIS aan dan tussen ulder tamzakken iet proberen te bereiken da alleen maar afgepakt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus vanaf je begint bij te dragen aan de maatschappij , bv; door werken en belasting te betalen , ga je naar ISIS . Ik geloof dat dat een ruim-verspreide instelling is bij moslims . Meteen de reden waarom ik geen moslims in de maatschappij wil . M.v.g , van tamzak eerste klas . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Dus vooraleer prioriteiten te stellen is niet eens overwogen om voor meer opvang te zorgen?
Is d�*t de kracht van verandering? Als er iets schort in onze samenleving, een verdeel en heers politiek gaan voeren, zodat de ene wel en de andere er niet van kan genieten in plaats van de problemen aan te pakken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Anderen uw miserie laten oplossen is geen prioriteit.
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/nieuws/gebrek...aken-a2153647/ Van 7000 naar 5300 op 5 jaar tijd omwille van een slechte sociale context. Wat zou je dan doen als verantwoordelijk minister? Je zorgt voor een degelijk statuut. M.a.w. voor een oplossing van dit probleem zodat onthaalouders weer zin krijgen om kindjes op te vangen. Een inclusief beleid voeren dus. Een exclusief beleid, mensen uitsluiten dus, ga je zowel de werklozen mee kloten in hun zoektocht naar werk en daarmee los je de besognes van de onthaalouders niet mee op. Netto resultaat is negatief voor de samenleving, want zowel de onthaalmoeder als de werkloze zijn professioneel niet actief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
En u mag zeer zeker uw zegje doen. Waarom wel niet?
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan ik het even simpel uitleggen: Ouders die niet werken en dus een hele dag thuiszitten hebben geen nood aan kinderopvang vermits ze niet werken. Ze kunnen wèl eens nood hebben aan opvangen als ze solliciteren of naar de dokter gaan. Naar de winkel kunnen ze hun kinderen meenemen; Waarom zouden mensen in die situatie voorrang krijgen op hardwerkende mensen die beiden uit werken gaan en dus verlof moeten nemen als ze geen kinderopvang vinden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijft nog dat het aantal onthaalouders daalt en dat klacht nummer 1 uit de sector een slecht sociaal statuut is. Ik neem aan, jij die alles simpel wil doen, dat je daar allebei ook een simpele oplossing voor hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Voorstel: werklozen verplicht omscholen tot kleuterjuf
|
![]() |
![]() |