Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2015, 23:44   #221
Black Seven
Burger

Standaard

Hopelijk vallen de vliegtuigen nu niet bij bosjes uit de lucht met telkenmale suicidale piloten aan het stuur, want mensen zijn nogal geneigd de slechte voorbeelden van anderen aan te nemen.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 23:49   #222
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
Hopelijk vallen de vliegtuigen nu niet bij bosjes uit de lucht met telkenmale suicidale piloten aan het stuur, want mensen zijn nogal geneigd de slechte voorbeelden van anderen aan te nemen.
Dat zou mij verbazen, je moet niet alleen suicidaal zijn om zoiets te doen maar ook psychotisch.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 23:50   #223
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Bij terrorisme is het belangrijk dat er gehandeld wordt vanuit politieke of religieuze motieven. Voorlopig zijn er geen indicaties dat dit het geval was. Zelfmoordterrorist lijkt me dus geen goede benaming, massamoordenaar wel.
Neen, terrorisme is effectief wat het woord zegt: een daad, of daden met als doel schrik, angst en terreur te zaaien (eigenlijk alledrie synoniemen van elkaar).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 00:08   #224
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, terrorisme is effectief wat het woord zegt: een daad, of daden met als doel schrik, angst en terreur te zaaien (eigenlijk alledrie synoniemen van elkaar).
juist, maar wel met een bepaald doel voor ogen.
En dat doel, de motivatie voor de daad of daden, is meestal religieus of politiek.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 00:09   #225
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
juist, maar wel met een bepaald doel voor ogen.
En dat doel, de motivatie voor de daad of daden, is meestal religieus of politiek.
Dus terreur zaaien zonder bepaald doel voor ogen kan niet?
Oud 27 maart 2015, 00:19   #226
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één scenario dat helemaal met de gegevens klopt en de piloten van die stunt waren wel suïcidaal maar niet psychotisch. 9/11 ring a bell?
Vreemd genoeg is het ook het enige scenario dat men van de eerste seconde, met zoveel woorden, probeert af te wijzen.
Zijn er ergens belangrijke verkiezingen die nog snel moeten plaatsvinden of zo?...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 00:19   #227
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dus terreur zaaien zonder bepaald doel voor ogen kan niet?
angst zaaien is een middel tot een doel.
je hebt wel mensen die amok maken of een killing spree starten, zonder vooropgesteld doel, maar dat is dan puur een psychologische breakdown een zelfdestructieprocedure met maximale nevenschade.

onze piloot lijkt, op basis van wat we nu weten, in deze laatste categorie te vallen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 00:25   #228
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Er is maar één scenario dat helemaal met de gegevens klopt en de piloten van die stunt waren wel suïcidaal maar niet psychotisch. 9/11 ring a bell?
Vreemd genoeg is het ook het enige scenario dat men van de eerste seconde, met zoveel woorden, probeert af te wijzen.
Zijn er ergens belangrijke verkiezingen die nog snel moeten plaatsvinden of zo?...
Ik denk niet dat politiek hier veel mee te maken heeft. Maar je weet maar nooit natuurlijk.
Oud 27 maart 2015, 00:30   #229
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
angst zaaien is een middel tot een doel.
je hebt wel mensen die amok maken of een killing spree starten, zonder vooropgesteld doel, maar dat is dan puur een psychologische breakdown een zelfdestructieprocedure met maximale nevenschade.

onze piloot lijkt, op basis van wat we nu weten, in deze laatste categorie te vallen.
Dat doel kan volgens mij ook gewoon haat, woede, wraak, of gelijk wat zijn. Maar ok, het is sowieso maar een semantische discussie.
Oud 27 maart 2015, 00:31   #230
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is inderdaad de Latijnse vertaling van het woord; maar in de hedendaagse context spelen de motieven van de dader een heel belangrijke rol om te bepalen of een daad door de autoriteiten als terroristisch beschouwd wordt of niet.

Iemand kan bijvoorbeeld een bank overvallen met als motief persoonlijk geldgewin, omdat de bankovervaller financiële problemen heeft. Het gevolg kan zijn dat klanten/personeelsleden schrik hebben om nog te werken bij de bank of om de bank te bezoeken. Toch zal dit niet als terroristisch beschouwd worden door zowat alle overheden ter wereld, juist bij gebrek aan politieke motieven.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 00:39   #231
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Kan iemand zich inbeelden hoe de man aan het denken was? Of is dit totaal niet te snappen?
Oud 27 maart 2015, 00:43   #232
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat doel kan volgens mij ook gewoon haat, woede, wraak, of gelijk wat zijn. Maar ok, het is sowieso maar een semantische discussie.
Het is soms inderdaad niet gemakkelijk om te bepalen wat terroristisch is of niet; terror in het Latijn betekent paniek, angst. Maar anno 2015 is het politieke aspect wel uiterst belangrijk. Om een concreet voorbeeld te geven: Marc Dutroux heeft door zijn daden in de jaren '90 ook heel wat schrik aangejaagd bij de gewone bevolking en vooral bij jonge meisjes en de ouders van die jonge meisjes. Toch wordt Dutroux door justitie niet als een terrorist beschouwd, omdat we weten dat hij niet uit politieke motieven heeft gehandeld.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 08:13   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Als je aan samenzwering wil doen, in Frankrijk zitten we tussen (vorige zondag en volgende zondag) twee toeren van de departementsverkiezingen waar het FN een serieuze rol speelt...
Oud 27 maart 2015, 08:21   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze hebben weer iets bijgeleerd bij Lufthansa. Wat bezielt zo'n kerel om zoveel levens mee te sleuren bij zijn zelfmoord vraag je je af. Het kan bijna niet anders of zijn werkgever heeft ermee te maken.
Het kan misschien schokkend overkomen, maar ik kan die piloot ergens "begrijpen". Ik heb (voor de moment) geen zelfmoordneigingen, maar mocht ik er hebben, zou ik dat waarschijnlijk "zo spectaculair mogelijk" willen doen. Ik heb een fantasme op mijzelf opblazen met een waterstofbom bijvoorbeeld. Laat er dus beter geen in mijn handen
Niet dat mocht ik er een hebben, ik mij per se zou opblazen, want misschien heb ik geen goesting in zelfmoord. Maar MOCHT ik zelfmoord willen plegen, dan zou ik het liefst zoiets doen met een grote klopper. Nou ja, dat zeg ik nu, maar ik weet ook niet wat er in mijn geest zou omgaan mocht ik er zover door zitten dat ik inderdaad er een einde zou willen aan maken. Misschien zou ik dat dan helemaal anders zien. Je moet al bijzonder depressief zijn om er een einde aan te willen maken (tenzij je zwaar ziek bent bvb). Dus misschien dat je dan ook alle megalomane ideeen laat gaan en het zo discreet mogelijk wil doen. Geen idee.

Maar kom, ik kan mij ergens wel redelijk gemakkelijk in het denkbeeld van die piloot inleven ALS die beslist had van er zelf een einde aan te maken.

Een zelfmoord doe je maar 1 keer als ze lukt ; er is dus een kans dat je dat "in 't groot" wil doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2015 om 08:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 08:48   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het kan misschien schokkend overkomen, maar ik kan die piloot ergens "begrijpen". Ik heb (voor de moment) geen zelfmoordneigingen, maar mocht ik er hebben, zou ik dat waarschijnlijk "zo spectaculair mogelijk" willen doen. Ik heb een fantasme op mijzelf opblazen met een waterstofbom bijvoorbeeld. Laat er dus beter geen in mijn handen
Niet dat mocht ik er een hebben, ik mij per se zou opblazen, want misschien heb ik geen goesting in zelfmoord. Maar MOCHT ik zelfmoord willen plegen, dan zou ik het liefst zoiets doen met een grote klopper. Nou ja, dat zeg ik nu, maar ik weet ook niet wat er in mijn geest zou omgaan mocht ik er zover door zitten dat ik inderdaad er een einde zou willen aan maken. Misschien zou ik dat dan helemaal anders zien. Je moet al bijzonder depressief zijn om er een einde aan te willen maken (tenzij je zwaar ziek bent bvb). Dus misschien dat je dan ook alle megalomane ideeen laat gaan en het zo discreet mogelijk wil doen. Geen idee.

Maar kom, ik kan mij ergens wel redelijk gemakkelijk in het denkbeeld van die piloot inleven ALS die beslist had van er zelf een einde aan te maken.

Een zelfmoord doe je maar 1 keer als ze lukt ; er is dus een kans dat je dat "in 't groot" wil doen.
We zien hier nogmaals het trieste bewijs hoe ernstig ziek iemand is met een depressie.Het brein is nu éénmaal het meest komplekse en belangrijkste orgaan in de mens.
Toch zijn er nog altijd veel mensen die dat allemaal afschilderen als komedie....lafheid....luiheid.Ze zijn nu éénmaal te dom te vatten dat er naast fysische en zichtbare mankementen als een gebroken been....een tumor in je borst of een hartaanval er ook mentale mankementen kunnen optreden die je helaas niet kan laten zien op het familiefeest.
Ons brein is als de computer van je auto......van daaruit wordt alles gestuurd.....en iedereen weet dat als er iets aan de software van je auto mankeert....het probleem niet meer kan worden bijgestuurd door Handige Jos die wel handig genoeg is om je remblokjes of koppeling netjes te vervangen.
Reden waarom ik een enorm aanzien heb voor psychiaters.De geneesheren die ons meest ondoorgrondelijke orgaan proberen te begrijpen of te genezen
Depressie en andere psychische aandoeningen zijn zware aandoeningen en in vele gevallen zoals alle dagen wordt bewezen zeer dodelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2015 om 08:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:01   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

godverdoemme! zou dit waar zijn? Men gaat dit toch niet zomaar publiceren?

https://ejbron.wordpress.com/2015/03...n-de-berg-aan/

Citaat:
De Jihadist van Germanwings. Andreas Günter Lubitz, de copiloot van Germanwings, stuurde het vliegtuig bewust tegen de berg. Daarvoor bekeerde hij zich tot de islam.”

(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: E.J. Bron)

Alle aanwijzingen duiden erop dat de copiloot van het ongeluksvliegtuig zich in zijn halfjarige pauze tijdens zijn pilotenopleiding bij Germanwings bekeerde tot de islam en daarna of de opdracht van de kant van “radicale”, d.w.z. gelovige moslims kreeg om deze massamoord uit te voeren, of de opdracht zelf uit het boek van de terreur, de koran, haalde.

Omdat echter een radicale moskee in Bremen in het middelpunt van het onderzoek staat, waar de bekeerling zich vaker ophield, kunnen we er van uitgaan dat hij – net zoals Mohammed Atta bij de aanslag op New York – zijn aanwijzingen rechtstreeks uit het directe milieu van deze moskee ontving. Bekeerlingen zijn al lang het belangrijkste wapen van de islam. Want aan hen kan men noch uiterlijk nog gezien hun levensloop herkennen dat het om moslims, vaak tot geweld bereide moslims gaat.

Daarmee heeft Duitsland zijn eigen 9/11, ook al is het in kleinere vorm. En daarmee wordt duidelijk dat de islam een terroristische organisatie is, die volgens §129a van het Duitse Wetboek van Strafrecht verboden en diens ondersteuners vervolgd moeten worden. Maar niets van dit alles zal gebeuren. Ik wil wedden dat de islam-appeasers (media, politiek, “islamwetenschappers”) het erover eens zullen worden deze daad toe te dichten aan een “psychisch labiele” man, en ik wil bovendien wedden dat we nu opnieuw overspoeld gaan worden door de mantra van de zogenaamd vredelievende islam. En erger nog: de aanvallen van de linkse meute op diegenen die altijd al voor de islam waarschuwden, zullen nog woedender, nog genadelozer worden. Want nu staan de Duitse islamondersteuners met de rug tegen de muur als nooit tevoren.

Bron:
http://michael-mannheimer.net
Auteur: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
Ik weet dat velen dit als eerste mogelijkheid hebben gezien, maar iedereen heeft tot hiertoe stil gezwegen en het "M" woord zeker niet laten vallen.
Ben eens benieuwd of dit door de mainstream media zal worden opgepikt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:07   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als het te mooi is om waar te zijn.... dan is het meestal niet waar he.
Het zou wel bijzonder grappig zijn mocht het zo wezen, maar ge moet uw dromen nu ook niet voor werkelijkheid nemen.
Oud 27 maart 2015, 09:07   #238
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

En in uw geval zou dat in het groot moeten gebeuren als u beslist om zelfmoord te plegen? Dan stel ik voor om preventief te handelen en bij u lobotomie toe te passen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 09:09   #239
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
En in uw geval zou dat in het groot moeten gebeuren als u beslist om zelfmoord te plegen? Dan stel ik voor om preventief te handelen en bij u lobotomie toe te passen.
Omdat ik eerlijk genoeg ben om dat te zeggen ? Ik zou aannemen dat 80% van de mensen zo denkt. Het is alleen politiek niet correct om dat te zeggen, maar als je zelfmoord wil plegen dan kan wat er nadien met anderen gebeurt, U toch geen ballen meer schelen ?
Oud 27 maart 2015, 09:13   #240
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

https://ejbron.wordpress.com/2015/03...n-de-berg-aan/

Ik weet dat velen dit als eerste mogelijkheid hebben gezien, maar iedereen heeft tot hiertoe stil gezwegen en het "M" woord zeker niet laten vallen.
Ben eens benieuwd of dit door de mainstream media zal worden opgepikt.
Mmm, ik geloof er niet veel van eigenlijk.

Blijkbaar heeft de politie in zijn huis een aanwijzing gevonden. Benieuwd waarover het gaat.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be