Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet de professor-decaan-psycholoog ontslag krijgen voor zijn uitspraak?
Ja. 14 38,89%
Neen. 22 61,11%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2015, 09:57   #221
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Neen, dat is onzin. Alles draait rond macht en invloed, maar dat is nauwelijks in geld om te zetten.

Je gaat ook los over de subtiliteiten van het leven alsof alles wit-zwart is, alles altijd duidelijk en eenvoudig is. Dat is het bijna nooit.
2
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 09:57   #222
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Philips Bekijk bericht
Er wordt hier nogal veel tralalala gemaakt. Steve was een kloothommel die losse handjes had. Hij heeft mensenlevens kapot gemaakt.
Hij is geen onbeschreven blad. Die affaire met die Marokkaanse hoer is er trouwens ook nog. Hoe komt hij in die situatie denk je? Door braaf met haar naar de opera te gaan ofzo? Neen, die kloothommel heeft het verprutst. Een goede zaak dat hij in het kanaal is gesprongen.
2
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 8 april 2015, 10:11   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Geef mij dan eens de voordelen aan van een verkrachting.
Ik heb hier al gezegd dat verkrachting (waarbij dus geweld of fysieke dwang gebruikt wordt) geen handelsrelatie is. We hadden het hier over vrouwen die ja zeggen op avances van hun baas voor carrière redenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 10:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 10:13   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Neen, dat is onzin. Alles draait rond macht en invloed, maar dat is nauwelijks in geld om te zetten.
Als jij bij "economisch" aan "geld" denkt is dat JOUW probleem. Economisch wil zeggen: het overwegen van ALLE voordelen en nadelen. Daarin zit inderdaad geneugte, plezier, macht, invloed, relaties.... kortom, alles wat "waarde" heeft (ttz, voor voldoening of voor lijden zorgt).
Oud 8 april 2015, 10:14   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb hier al gezegd, dat ik aanstoot neem aan het feit dat jij er zomaar vanuit gaat dat het hier om een handelsrelatie ging.
Ik heb het niet over Stevaert. Ik heb het hier over waar ik op antwoordde, namelijk dat vrouwen die avances krijgen van hun baas, daar ja op kunnen zeggen ook al hebben ze louter seksueel gezien daar geen natte poes van.

Hier dus: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 10:15.
Oud 8 april 2015, 10:17   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voordelen zijn niet altijd in geld uit te drukken. Leuke collega's bijv. Welke prijs zet jij op hun kop?
De prijs "leuke collega" tiens. Ik spreek niet over "geld".

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 10:17.
Oud 8 april 2015, 10:31   #227
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Dat is het punt nu net. ALLE menselijke interactie is economisch. En seks verkopen is een van de oudste vormen van handel drijven, zoals het spreekwoord zegt, het oudste beroep. Maar het moet wel zonder geweld en op wederzijdse vrijwilligheid steunen.
Verkrachting hoort daar dus niet onder. Horizontale carrière wel.
Dat spelletje van de realiteit te bekijken door een 1-dimensioneel brilletje (alles reduceren tot platte economische interactie) is wel leuk maar een beetje belachelijk in het geheel der dingen.

Je kan evengoed alles bekijken door een religieus of informatie-brilletje, of meer fundamenteel : biologisch.
Elke menselijke handeling heeft uiteindelijk als doel om onze genen te laten overleven en reproduceren. Economie is enkel maar een van de middelen die daarvoor ten dienste staan.

Brilletjes a volonte, het economie-brilletje is nogal saai vind ik persoonlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 10:55   #228
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al gezegd dat verkrachting (waarbij dus geweld of fysieke dwang gebruikt wordt) geen handelsrelatie is. We hadden het hier over vrouwen die ja zeggen op avances van hun baas voor carrière redenen.
We hadden het over vrouwen die in een lose-lose situatie terechtkomen wanneer hun baas sexuele avances maakt; gezien het feit dat dit sowieso een effect gaat hebben op hun werkrelatie denk ik dat jouw stelling niet correct is.

Maar ik wil het niet hebben over handelsrelaties, het gaat hier over mannen die denken dat het ok is om vrouwen te verkrachten en mannen die het ok vinden om verkrachters hun daden te vergoelijken.
Oud 8 april 2015, 10:56   #229
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat spelletje van de realiteit te bekijken door een 1-dimensioneel brilletje (alles reduceren tot platte economische interactie) is wel leuk maar een beetje belachelijk in het geheel der dingen.

Je kan evengoed alles bekijken door een religieus of informatie-brilletje, of meer fundamenteel : biologisch.
Elke menselijke handeling heeft uiteindelijk als doel om onze genen te laten overleven en reproduceren. Economie is enkel maar een van de middelen die daarvoor ten dienste staan.

Absoluut mee eens!
Oud 8 april 2015, 11:04   #230
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

patrickve:

Oud 8 april 2015, 11:20   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt hier nogal veel tralalala gemaakt. Steve was een kloothommel die losse handjes had. Hij heeft mensenlevens kapot gemaakt.
Hij is geen onbeschreven blad. Die affaire met die Marokkaanse hoer is er trouwens ook nog. Hoe komt hij in die situatie denk je? Door braaf met haar naar de opera te gaan ofzo? Neen, die kloothommel heeft het verprutst. Een goede zaak dat hij in het kanaal is gesprongen.
Er zijn er nu éénmaal mensen met losse handjes.Als je dat weet of aanvoelt handel je naargelang de situtatie.

En voor zover ik weet ga je met een hoer niet naar de opera.

Als alle mensen die naar de hoeren gaan en of losse handjes hebben kloothummels zijn dan is misschien wel meer dan de helft van de mensen een kloothummel.

Gelukkig zijn er nog de perfecte mensen zoals jij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2015 om 11:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 11:24   #232
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn er nu éénmaal mensen met losse handjes.Als je dat weet of aanvoelt is handel je daarnaar.

En voor zover ik weet ga je met een hoer niet naar de opera.

Als alle mensen die naar de hoeren gaan en of losse handjes hebben kloothummels zijn dan is misschien wel meer dan de helft van de mensen een kloothummel.

Gelukkig zijn er nog de perfecte mensen zoals jij.
Niet alle hoeren zitten achter een groezelig (of minder groezelig) raam....

Als Steve Stevaert echt zo charmant en charismatisch was zoals er beweerd wordt, dan kan een vrouw die man ten onrechte vertrouwen.

Ik zeg niet dat het gebeurd is zoals ik het hier zeg, het is enkel een mogelijkheid.

Iemand die naar de hoeren gaat, is geen kloothummel; iemand die vrouwen beschouwt als hoeren die hem maar moeten geven wat hij wil en wanneer hij het wil, dan is hij wel een kloothummel.
Oud 8 april 2015, 11:36   #233
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeer naïef van je.

Ik vernoemde bovenstaande in combinatie met machtsmisbruik en aanranding. Wel bij de les blijven jij. Ik heb niets tegen mannen die naar de horen gaan. Beter dat, dan verkrachten. Steve deed beiden.
Dat zeg jij.Ik weet dat niet zolang daar geen bewijzen van zijn.
Iemand verkrachten en verkrachten is twee. Een vouw haar kleren uittrekken die dan nog eens wild om zich heen slaat....ondertussen moet jij je broek uitkrijgen ...inclusief je gordel....dan moet je nog eens zien dat je een erectie krijgt....en die kan behouden terwijl je die vrouw haar benen probeert te spreiden en je lul in die droge vagina probeert te krijgen.

Zou die frele Steve van bijna 60 zo een tarzan geweest zijn ?
Oud 8 april 2015, 11:42   #234
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het begrip verkrachten is een loos begrip en bestaat helemaal niet?
Vertel geen onzin.
Waar schrijf ik dat ? Dat bestaat zeker . Ik zie in die Stevaert echter niet direct een verkrachter.
Wat versta jij onder verkrachten ? Valt een handtastelijk persoon ook onder de categorie van verkrachters ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2015 om 11:47.
Oud 8 april 2015, 11:44   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeer naïef van je.

Ik vernoemde bovenstaande in combinatie met machtsmisbruik en aanranding. Wel bij de les blijven jij. Ik heb niets tegen mannen die naar de horen gaan. Beter dat, dan verkrachten. Steve deed beiden.
Dat jij een marokkaanse hoer onderschat is nog veel naiever.
Oud 8 april 2015, 12:28   #236
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Dat is allemaal hetzelfde, he. Het is game theorie. Tenslotte heb je goestingen (drijfveren) en heb je onaangename ervaringen, en dat is de drijfveer van je handelen. Dat is wat ik noem "de zaken economisch bekijken": de beslissingen tot handelen nemen als functie van uw goestingen.

Het biologische is hetgeen uw goestingen bepaalt. Dat is een extern gegeven. De informatie verwerken is het middel dat je hebt om een link te leggen tussen uw mogelijke handelingen enerzijds, en het verwachte resultaat op uw goestingen.

De dynamiek van individuele systemen die individuele goestingen hebben, en informatie gebruiken om handelingen te plegen die volgens hen hun goestingen het meeste gaan bevredigen, is economie.

Een mens neemt elke beslissing op basis van economische overwegingen normaal gezien. Economisch in de ruime zin, niet materieel of monetair.
Oud 8 april 2015, 12:31   #237
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zeg jij.Ik weet dat niet zolang daar geen bewijzen van zijn.
Iemand verkrachten en verkrachten is twee. Een vouw haar kleren uittrekken die dan nog eens wild om zich heen slaat....ondertussen moet jij je broek uitkrijgen ...inclusief je gordel....dan moet je nog eens zien dat je een erectie krijgt....en die kan behouden terwijl je die vrouw haar benen probeert te spreiden en je lul in die droge vagina probeert te krijgen.

Zou die frele Steve van bijna 60 zo een tarzan geweest zijn ?
Alcohol, drugs, machtsfunctie, chantage, bedreigingen... genoeg andere 'mogelijkheden', hé....
Oud 8 april 2015, 12:42   #238
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hadden het over vrouwen die in een lose-lose situatie terechtkomen wanneer hun baas sexuele avances maakt; gezien het feit dat dit sowieso een effect gaat hebben op hun werkrelatie denk ik dat jouw stelling niet correct is.
Ja, dat is best sneu als de prijs verhoogt. Het punt is dat "ja" zeggen om uw job voordelen te behouden, voor mij een deal is, en geen verkrachting. Je zou bijvoorbeeld kunnen "ja" zeggen, maar wel een contract hierover willen zien. "Ik, hiërarchisch overste van juffrouw Dinges, verklaar om in ruil voor jobzekerheid van juffrouw Dinges, seksuele diensten (eventueel gespecifieerd) te verlangen". Gelezen en goedgekeurd, handtekeningske, en hup. Zien of die gast dat tekent

Daarentegen, verkracht worden, en nadien niet direct aangifte doen, omdat je denkt dat aangifte doen je job in gevaar kan brengen, dat kan ik best begrijpen. Je speelt inderdaad beter die kaart pas uit als de situatie er beter uit ziet voor jezelf. Dat is ook een vorm van zaken doen, in de omgekeerde richting dan.

Citaat:
Maar ik wil het niet hebben over handelsrelaties, het gaat hier over mannen die denken dat het ok is om vrouwen te verkrachten en mannen die het ok vinden om verkrachters hun daden te vergoelijken.
Maar daarover zijn we het eens hoor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 12:44.
Oud 8 april 2015, 12:47   #239
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
patrickve:

patrickve:

Oud 8 april 2015, 13:25   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
patrickve:

heel erg misplaats in deze ...

logebroeders die de rangen sluiten wat er ook gebeurd is ...

tamelijk degoutant mannen met exuberante macht clubje
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be