![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat men nu juist moet bestempelen als 'de cultuur van Nederland', weet niemand. Binnen Nederland zijn er trouwens weer grote verschillen. Dus de term 'cultuur' laat zich zo maar niet inkapselen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2015 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onderstreep nogal graag eens iets. Omdat het -zeker in deze- nodig is naar mijn gevoelen. Mag het?
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2015 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk eer dat hij een van de repressiehelden (sic) zou zijn. Zeker weten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2015 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets van dit alles. Maar wat ik wel weet, dat is dat ik nooit zou lid geworden zijn van een partij zoals het VNV die zo'n antisemitische ideologie had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet daar echt niet schijnheilig-belgicistisch over doen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 8 mei 2015 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, luister, en bezin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je jezelf wat wijsmaakt, de tijden toen waren al tweeduzend jaar lang anti-Semitisch, of dacht je dat Hitler dat uitgevonden heeft? Als jij toen zou geleefd hebben dan was je anti-Semitisch geweest zoals iedereen in die tijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarin ligt het grote verschil tussen ons beiden. Die laatste groep blijft voor jou (en anderen hier) ongenaakbaar omdat hun misdaden in de naam van België gebeurd zijn en dat moet zoveel mogelijk de doofpot in. Rutten zegt dat Vlaanderen de collaboratie zoveel mogelijk wil verzwijgen, ik zeg dat België de wandaden van de repressie en het verzet zoveel mogelijk in de doofpot wil houden Maar als ik Rutten hoor als argument gebruiken dat er na de oorlog 400.000 repressiedossiers waren, dan is dat een nepargument, zelfs een non-argument, daar de meeste van die dossiers later onterecht bleken. Als ik hoor hoe Dubois bij het verzet terecht is gekomen, dan heb ik ook de bedenking dat die man misleid is en men van zijn goedgelovigheid misbruik heeft gemaakt. Het is eigenlijk een oostfrontersverhaal bij het verzet: overhaalde en beïnvloed door een in zijn ogen belangrijk iemand. Nog een bedenking die in mij spontaan opkwam toen ik Rutten hoorde spreken: dit is Het Oosten. Je zult er mij niet op antwoorden of zelfs ontkennen dat het zo is, maar is Het Oosten Rutten niet? Ik zou er niet van verschieten als ik alle puzzelstukjes bij elkaar leg. Zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() Hier volg ik Xeno. Het antisemitisme is er altijd geweest. In de Middeleeuwen was het zelfs heel uitgesproken. Ook van het Rusland van Stalin kon Hitler en co zelfs het een en ander leren op dat gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(1936) Op 6 september 1936 publiceerde Strijd een brief van een Antwerpenaar. Een gefingeerde of een echte lezersbrief? Het was niet de eerste keer dat het vnv-weekblad een krasse mening ventileerde in de vorm van een lezersbrief. Begin 1936 had de redactie aan een soortgelijke brief een verzachtende commentaar toegevoegd. Nu werd de mening van de briefschrijver bevestigd. De persoon in kwestie fulmineerde tegen Camille Huysmans die ongebreideld joodse immigranten in de stad toeliet en daardoor verantwoordelijk werd verklaard voor de ondergang van de middenstand. ‘We zitten met een smouzenplaag. Al wat in andere landen buitengewalst is komt hier in de open armen van Kamiel terecht [...]. Die vreemde luizen zuigen ons laatste beetje bloed af. [...] [Huysmans] laat de Antwerpse handelaars oppeuzelen door dat reukvol maar onsmakelijk ongedierte.’ (Bruno De Wever, Greep naar de macht, blz. 302.) Antwerps VNV-proza van de hoogste plank... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2015 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop daar nu eens mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Banneling
|
![]() Wat maakt Vlaams-nationalisten meer antisemitisch dan anderen? Denk jij dat er onder de verzetslieden en goeie Belgen geen antisemieten rondliepen en rondlopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat gewoon om de mythe 'wir haben es nicht gewusst'. een mythe die graag in stand gehouden wordt door Vlaams nationalisten om de eigen verantwoordelijkheid van de collaboratie te minimaliseren. Want dat waren 'idealisten' die geen weet hadden van het 'stoute' nazi regime. Yeah right! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die dagen? Een overbodige vraag. Misschien moet u zich wat verdiepen in de lectuur van 'Volk en Staat' en in de speechen van VNV-leider Staf de Clercq.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
trouwens, op radio Oranje wordt op 29 juli 1942 gesproken over het feit dat ‘duizenden weerloze Joodse Polen, bij grote groepen tegelijk, in gaskamers afgemaakt zijn geworden’. |
|
![]() |
![]() |