![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het gaat wel iets verder dan "omdat ik het zelf niet leuk zou vinden". Er zijn TWEE condities: 1) ik zou het zelf niet leuk vinden 2) ik wil de prijs betalen hiervoor om het zelf ook niet te doen. Maw, het contract is winstgevend. De prijs die ik betaal (2) is kleiner dan de tegenprestatie die ik bekom (1).
![]() |
![]() |
#1062 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, mijn grootmoeder deed dus aan mythevorming.
![]() |
#1063 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Banneling
|
![]() De appel valt nooit ver van de boom.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn excessen geweest na de bevrijding. Zonder twijfel. Maar dat men door de repressie alleen de Vlaamsgezinde wilde treffen of 'een genocide wilde plegen op Vlaams-voelenden', of zoiets, is larie en apekool. Uiteindelijk bleek de Belgische staat zelfs mild tegenover collaborateurs, zoals Bruno De Wever terecht zegt. In Wallonië was de repressie veel harder.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 mei 2015 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je "koopt" dus even goed "niet vermoord worden" als dienst, en je levert de dienst "ik zal U niet vermoorden". Je koopt de dienst "ik zie U graag" van uw partner, en je levert de dienst "ik zie U ook graag". Het zijn geen monetair kwantificeerbare koopwaren, maar ze zijn wel in subjectieve waarde kwantificeerbaar - ik steun mij hier op de subjectieve waardeleer uit sommige economische scholen, tot het uiterste doorgetrokken. Het is daarom dat ik zoveel belang hecht aan de vrije markt. Het is een extentie van de menselijke relatie in zijn zuiverste vorm.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik ook niet. Er waren ook andere motieven. Maar het was een van de zeer gangbare motieven.
![]() |
#1068 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heeft zo zijn voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Versta onder "contract" hier nu niet een stuk papier met drie advocaten aan elke kant, he. Ik bedoel hierbij enkel "uitwisseling op vrijwillige basis". Zelfs een cadeautje is een uitwisseling, zoals "cadeautje tegen een glimlach" of zoiets, zonder dat dat formeel wordt afgesproken. Mijn punt is dat elke vorm van menselijke interactie die daar NIET op gebaseerd is, problematisch is. En dat als je gaat nadenken over goed en kwaad, dat ook zijn oorsprong vindt in contractdenken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie gaat er over dat "faire" waken, het afdwingen en het eventueel corrigeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de basis van het liberalisme zou ik denken. De staat is de garant van de individuele vrijheden (= de garantie op dat "faire"). Al de rest doen we op vrijwillige basis.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al is dat een slecht voorbeeld want ook daar was een Grote smurf. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 mei 2015 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hazo ?
![]() |
#1077 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar een zonder bestuurlijke machten, zonder menselijke beslissers, die privileges kunnen aanwenden voor het "algemene belang" (= hun eigenbelang).
![]() |
#1080 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |