Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2015, 13:03   #341
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dan bent u niet beter dan de "religioten" die u zegt te bekampen.
idd... daarom dat ik het zei
Steeds in de hoop dat hunne euro zou vallen maar da's ijdele hoop vrees ik
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 14:34   #342
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wou nog dit kwijt:
ik hoor nu, met de instelling her en der van het homo-huwelijk, exact dezelfde litanie vanwege de kerkelijke overheden en andere katholieken, dan die we hoorden toen er wetgeving omtrent echtscheidingen ingevoerd werden.

Dus mijn vraag, vb. ook aan Jan, is:

ijvert u nog steeds voor het terugschroeven van de burgerlijke scheiding ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 15:29   #343
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen leven we niet langer in een door religie doordesemde maatschappij, maar in een samenleving die zich heeft afgekeerd van God en van het bovennatuurlijke. Hier gaapt het enorme verschil met alles wat ons voorafging.
U antwoordt weer eens niet op de vraag. Eerst beweert u dat geloof onder dwang niet deugt, en als u erop gewezen wordt dat het echter eeuwen schering en inslag was, begint u over iets anders. Die doordesemde maatschappij: was ze ondanks de dwang dan toch goed? En heel concreet: vindt u dat in de samenleving de kerkelijke moraal wettelijk moet afgedwongen worden ja of nee?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 15:31   #344
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wou nog dit kwijt:
ik hoor nu, met de instelling her en der van het homo-huwelijk, exact dezelfde litanie vanwege de kerkelijke overheden en andere katholieken, dan die we hoorden toen er wetgeving omtrent echtscheidingen ingevoerd werden.

Dus mijn vraag, vb. ook aan Jan, is:

ijvert u nog steeds voor het terugschroeven van de burgerlijke scheiding ?

.
Dat laatste zou ik nu ook eens willen weten.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 15:58   #345
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Spijtige zaak, gelukkig zijn nog veel landen zich meer bewust van de waarde van het traditionele huwelijk en het gezin.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 16:51   #346
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Spijtige zaak, gelukkig zijn nog veel landen zich meer bewust van de waarde van het traditionele huwelijk en het gezin.
Als jouw buren burgerlijk huwen als homo-stel, doet dat dan ook maar de minste afbreuk aan de waarde die jij hecht aan 1) jouw kerkelijk huwelijk en 2) aan jouw burgerlijk huwelijk ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 16:54   #347
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jouw buren burgerlijk huwen als homo-stel, doet dat dan ook maar de minste afbreuk aan de waarde die jij hecht aan 1) jouw kerkelijk huwelijk en 2) aan jouw burgerlijk huwelijk ?

.
Het homo"huwelijk" doet per definitie afbreuk aan de kernwaarden van het huwelijk.
Oud 27 mei 2015, 16:57   #348
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

.
Leviticus 18:22
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination.

Leviticus 20:13
If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

1 Corinthians 7:2
But because of the temptation to sexual immorality, each man should have his own wife and each woman her own husband.

Mark 10:6-9
But from the beginning of creation, ‘God made them male and female.’ ‘Therefore a man shall leave his father and mother and hold fast to his wife, and the two shall become one flesh.’ So they are no longer two but one flesh. What therefore God has joined together, let not man separate.”

Romans 1:27
And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error.

Ik moet niet langer doorgaan, zeker?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 27 mei 2015 om 16:57.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 16:58   #349
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het homo"huwelijk" doet per definitie afbreuk aan de kernwaarden van het huwelijk.
Een huwelijk tussen 2 mannen bestaat niet. Dat is een leugen van de antizionistische media. Nooit moeten we daar aan toegeven.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 17:01   #350
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Een huwelijk tussen 2 mannen bestaat niet. Dat is een leugen van de antizionistische media. Nooit moeten we daar aan toegeven.
Daarom dat ik "huwelijk" ook tussen haakjes zet. Maar toch bedankt voor je irrelevante reactie.
Oud 27 mei 2015, 17:07   #351
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaat dat wel. Volgens de wet is er geen genderrestrictie bij een burgerlijkhuwelijk.
Oud 27 mei 2015, 19:20   #352
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij gaat het over leugens hebben. Jouw gehele heilige boek staat vol leugens; bovendien neem je die ook nog voor waarheid aan.

Ik vind het zelfs als hetero zijnde, beledigend dat u een huwelijk tussen twee mannen, durft te zien als "niet bestaande". Dat is krampachtig en vooral op een heel kinderachtige manier de realiteit ontkennen, omdat ze niet strookt met uw achterhaalde ideaalbeelden.

U durft de feiten niet onder ogen zien.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 19:25   #353
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Jij gaat het over leugens hebben. Jouw gehele heilige boek staat vol leugens; bovendien neem je die ook nog voor waarheid aan.

Ik vind het zelfs als hetero zijnde, beledigend dat u een huwelijk tussen twee mannen, durft te zien als "niet bestaande". Dat is krampachtig en vooral op een heel kinderachtige manier de realiteit ontkennen, omdat ze niet strookt met uw achterhaalde ideaalbeelden.

U durft de feiten niet onder ogen zien.
Welke feiten ?

We hebben het hier niet over exacte wetenschap, hé. Je hebt landen waar twee mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen huwen, maar je hebt gelukkig ook nog veel landen die wel waarde hechten aan het traditionele huwelijk (ying en yang, voortplanting als gevolg enz).
Oud 27 mei 2015, 19:28   #354
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke feiten ?

We hebben het hier niet over exacte wetenschap, hé. Je hebt landen waar twee mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen huwen, maar je hebt gelukkig ook nog veel landen die wel waarde hechten aan het traditionele huwelijk (ying en yang, voortplanting als gevolg enz).
Sinds wanneer staan feiten per definitie in een één-op-één relatie met wetenschap.

Het is een feit dat ik vandaag 9 uur gewerkt heb.
Dat 'is' een feit. is dat wetenschap?

Feit is ook, dat als twee mannen met elkaar huwen, ze nu eenmaal gehuwd zijn.
Oud 27 mei 2015, 19:32   #355
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer staan feiten per definitie in een één-op-één relatie met wetenschap.

Het is een feit dat ik vandaag 9 uur gewerkt heb.
Dat 'is' een feit. is dat wetenschap?

Feit is ook, dat als twee mannen met elkaar huwen, ze nu eenmaal gehuwd zijn.
Tijd = wiskunde, dus ja.

Daarbij, natuurlijk kunnen twee mannen met elkaar huwen, maar het staat een land vrij om het niet toe te staan.

En ik ben "blij" dat er nog veel landen zijn die enkel en alleen huwelijken toestaan als het gaat om twee tegenpolen (vrouw en man).

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 mei 2015 om 19:33.
Oud 27 mei 2015, 19:41   #356
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Tijd = wiskunde, dus ja.

Daarbij, natuurlijk kunnen twee mannen met elkaar huwen, maar het staat een land vrij om het niet toe te staan.

En ik ben "blij" dat er nog veel landen zijn die enkel en alleen huwelijken toestaan als het gaat om twee tegenpolen (vrouw en man).

Ik ben ervan overtuigd dat u daar een heel goede reden voor heeft?
Oud 27 mei 2015, 19:44   #357
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Leviticus 18:22
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination.

Leviticus 20:13
If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

1 Corinthians 7:2
But because of the temptation to sexual immorality, each man should have his own wife and each woman her own husband.

Mark 10:6-9
But from the beginning of creation, ‘God made them male and female.’ ‘Therefore a man shall leave his father and mother and hold fast to his wife, and the two shall become one flesh.’ So they are no longer two but one flesh. What therefore God has joined together, let not man separate.”

Romans 1:27
And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error.

Ik moet niet langer doorgaan, zeker?
Eigenlijk wel, je hebt namelijk nog geen enkel argument gegeven.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 19:45   #358
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik "huwelijk" ook tussen haakjes zet. Maar toch bedankt voor je irrelevante reactie.
Tjiens, als ik met een man zou willen huwen hoef ik daar nochtans maar naar het gemeentehuis voor te gaan.
Oud 27 mei 2015, 19:47   #359
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is geweldig fijn voor u.
Oud 27 mei 2015, 19:47   #360
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat u daar een heel goede reden voor heeft?
Heeft iets met de waardigheid en betekenis van het instituut huwelijk te maken. In mijn ogen moet het huwelijk een kern zijn waaromheen een biologisch gezin gevormd kan worden.

Moeder-vader-kinderen, zie ik simpelweg als ideaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be