![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou nog dit kwijt:
ik hoor nu, met de instelling her en der van het homo-huwelijk, exact dezelfde litanie vanwege de kerkelijke overheden en andere katholieken, dan die we hoorden toen er wetgeving omtrent echtscheidingen ingevoerd werden. Dus mijn vraag, vb. ook aan Jan, is: ijvert u nog steeds voor het terugschroeven van de burgerlijke scheiding ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() U antwoordt weer eens niet op de vraag. Eerst beweert u dat geloof onder dwang niet deugt, en als u erop gewezen wordt dat het echter eeuwen schering en inslag was, begint u over iets anders. Die doordesemde maatschappij: was ze ondanks de dwang dan toch goed? En heel concreet: vindt u dat in de samenleving de kerkelijke moraal wettelijk moet afgedwongen worden ja of nee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtige zaak, gelukkig zijn nog veel landen zich meer bewust van de waarde van het traditionele huwelijk en het gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het homo"huwelijk" doet per definitie afbreuk aan de kernwaarden van het huwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination. Leviticus 20:13 If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them. 1 Corinthians 7:2 But because of the temptation to sexual immorality, each man should have his own wife and each woman her own husband. Mark 10:6-9 But from the beginning of creation, ‘God made them male and female.’ ‘Therefore a man shall leave his father and mother and hold fast to his wife, and the two shall become one flesh.’ So they are no longer two but one flesh. What therefore God has joined together, let not man separate.” Romans 1:27 And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error. Ik moet niet langer doorgaan, zeker? Laatst gewijzigd door Drukazz : 27 mei 2015 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk bestaat dat wel. Volgens de wet is er geen genderrestrictie bij een burgerlijkhuwelijk.
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het zelfs als hetero zijnde, beledigend dat u een huwelijk tussen twee mannen, durft te zien als "niet bestaande". Dat is krampachtig en vooral op een heel kinderachtige manier de realiteit ontkennen, omdat ze niet strookt met uw achterhaalde ideaalbeelden. U durft de feiten niet onder ogen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het hier niet over exacte wetenschap, hé. Je hebt landen waar twee mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen huwen, maar je hebt gelukkig ook nog veel landen die wel waarde hechten aan het traditionele huwelijk (ying en yang, voortplanting als gevolg enz). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een feit dat ik vandaag 9 uur gewerkt heb. Dat 'is' een feit. is dat wetenschap? Feit is ook, dat als twee mannen met elkaar huwen, ze nu eenmaal gehuwd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, natuurlijk kunnen twee mannen met elkaar huwen, maar het staat een land vrij om het niet toe te staan. En ik ben "blij" dat er nog veel landen zijn die enkel en alleen huwelijken toestaan als het gaat om twee tegenpolen (vrouw en man). Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 mei 2015 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat u daar een heel goede reden voor heeft? |
|
![]() |
![]() |