![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#182 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Tiens. Nochtans deed jij hogere studies, en ik niet, maar bevindt ik mij niet in een uitzichtloze situatie terwijl jullie daar blijkbaar wél inzitten. Maak van die bijna 100% plat cynisme gerust de volle 100%. Je mond zal er niet van scheuren. Ik ben al blij dat ik niet, net als jullie, in een uitzichtloze situatie zit maar mijn oude dag rustig in een hangmat kan slijten.
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Banneling
|
Pijnlijk, stiefvader missen is minder erg dan moeder missen.. . Ik lag eigenlijk niet echt overhoop met mijn moeder. Maar ze wou niet langer afzonderlijk met mij afspreken vanwege de misère die hij haar dan telkens bezorgde. Ik vond dat nogal een zwakke vertoning van haar.
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Banneling
|
Ochot ochot ze heeft een moeilijke jeugd gehad. Ik was generatie-arm tot mijn 24-ste . Daarna volgden 20 jaar vette koeien. Toen gebeurde een driedubbele persoonlijke catastrofe en genoot ik 20 jaar van inkomsten onder de armoededrempel. Nu zit ik weeral vijf jaar in de slappe was. Ik kende dus in verschillende levensperioden tijden van voorspoed en tijden van armoede. Dat is nogal eens wat anders dan een voorbijgaande jeugdperiode uitvergroten en minachtend doen over de langdurige armoede van anderen.
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In tegenstelling tot jullie heb ik nooit een vangnet gehad op kosten van buitenstaanders. Jullie hadden, volgens jullie stompzinnige theorie, al een vangnet vanaf jullie geboorte. Tot jullie 18de ten laste van jullie ouders, en daarna ten laste van de gemeenschap.
|
|
|
|
#188 |
|
Banneling
|
Jij hebt die kans nog volop om er zelf uit te raken. Door allerlei omstandigheden had ik die kans niet meer. Niet in het minst door de leeftijd. Maar er zijn andere doorslaggevende redenen daarvoor geweest die ik niet aan kwaadwillige forumneusjes hang.
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Banneling
|
Het is véél véél erger dan dat. Haar opvattingen zijn ultra-libertarisch. Dat betekent: weg met alle uitkeringen voor hulpbehoevenden. Ook al heb je daar langer dan 20 jaar zelf voor bijgedragen zoals ik. Kortom, terug naar de liefdadigheid en de opvang door de familie. ik noem dat: sociaal terrorisme. En ik ga ook niet meer in discussie met de ongeneeslijke lijders aan deze voor de samenhang van de samenleving dodelijke ziekte.
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 02:57. |
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moeder was "fysiek" thuis, dat klopt, maar vader was ofwel op zijn werk aan het werk, ofwel in zijn zanderige moestuin, ofwel was hij bezig met zijn varkens en zijn konijnen, (later schapen en een paard) ofwel zat hij in de club waar hij zijn Mechelaar africhtte. Thuis was hij alleen om te eten en te slapen. En laat d�*t nu uitgerekend degene zijn waar de aandacht van ons moeder naartoe ging? Gebrek aan aandacht komt neer op een gebrek aan warmte en geborgenheid, maar het zorgde er wel voor dat we plantrekkers werden. Jij hoeft maar te willen werken om het menselijk contact met je familie te herstellen, en ze niet meer op je neerkijkt. Doe dat ipv jezelf te beklagen. Wie wil werken vindt werk.
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En Eno die daar geen spel van maakt.
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
weet je wat ik zoal van haar te horen kreeg als ik haar oa om hulp vroeg: "je mag al blij zijn dat ik je destijds heb willen adopteren want in Korea was je al lang gecrepeerd" ... leuk, tof! dat had ze wss ook aan haar biologische kind gezegd zeker dat het dankbaar diende te zijn .... pffft!
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ps. mijn (adoptie)moeder is altijd overbeschermend geweest, was er altijd, controleerde alles, tot op het ziekelijke af zelfs, mss dat ik daardoor nu minder m'n plan weet te trekken, of zoiets? ....... en nee, er zijn geen jobs voor iedereen, nogmaals: het is crisis! |
|
|
|
|